Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tv:ssä suositeltiin, ettei wc-pönttöä vedetä joka kusen jälkeen- mitä mieltä?

Vierailija
17.10.2007 |

miten teillä tehdään?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sellainen talo, että kaikki heräisi siihen, joten yöpissat jätän pönttöön odottamaan aamua.

Vierailija
22/27 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette jo sen verran vieroittuneita luonnosta, että vierastaisitte jopa ulkohuussia. Onhan se nyt ihan eri asia kun johonkin pensaaseen pissaaminen. Ulkohuussissa todella haisee jos jossain!!

Mutta ehkä te sitten juotte niin vähän että pissanne haisee? Mun pissi haisee vain jos olen juonut todella vähän, esim. just aamuisin. Silloin vedän kyllä vessan. Ja vedän mä sitä päivänkin aikaan aina silloin tällöin. En mä siellä anna mitään pissejä päiväkausia lillua..:).

Mutta en tajuu tätä nykyajan haaskausta! En en en. Enkä tajua sitäkään että muuten lotraillaan vedellä, kastellaan nurmikot ja pestään autot JUOMAvedellä.

Onneksi mun tuttavapiiriin ei kuulu hienohelmoja vaan ihan tavallisia järkeviä ihmisiä.

29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko käyneet ympärivuotisesti asutussa talossa, jossa on sisällä kompostivessa? mä olen käynyt yhdessä.

puolisoni on jätevesisuunnittelija ja sanoo, että vesivessoja tulisi rokottaa nykyistä rankemmin. tai sit kompostivessalle nykyistä enemmän helpotuksia. nyt kompostivessan taloonsa valitseva ei saa kovin merkittäviä helpotuksia/tukea jätevesijärjestelmän rakentamiseen, koska kuitenkin tulee harmaita vesiä tiski- ja pesukoneesta. harmaa vesi kuitenkin eri asia kuin vessavesi mut lainsäätäjän mielestä pieni ero sakokaivojen määrässä (yhden ero). jos paikalla joku asioista päättäjä, niin laitapa korvan taakse.

Vierailija
24/27 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tiettyjä aikoja päivästä, kun melko lailla koko perhe käy vessassa peräkanaa (kuten herätessä, nukkumaan mennessä ja niin edelleen). Silloin meillä vasta viimeinen vetää vessan (paitsi tietenkin jos on ollut isompi hätä). Oman perheen kesken tällainen ei haittaa, vieraita tämä ei tietenkään koske. Pyrin myös käymään vessassa itse samaan aikaan, kun juniori on käynyt potalla, jolloin taas selvitään yhdellä vessan vedolla.

Vierailija
25/27 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden säästö vessassa voi aiheuttaa ison ongelman ja kustannuksen viemäreissä ja vedenpuhdistuslaitoksella.

Muuten ymmärrän luonnonvarojen kestävän käytön merkityksen, mutta sitä en ymmärrä miten meidän säästämämmr vesi sitten parantaisi kehitysmaiden vesitilannetta...?

Vierailija
26/27 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Veden säästö vessassa voi aiheuttaa ison ongelman ja kustannuksen viemäreissä ja vedenpuhdistuslaitoksella.

--- jos näin on niin sittenhän vedenpuhdistuslaitosten toimintaa pitäisi muuttaa. Ei voi olla oikein että ne on rakennettu " tietyn vesimäärän mukaan" .

Muuten ymmärrän luonnonvarojen kestävän käytön merkityksen, mutta sitä en ymmärrä miten meidän säästämämmr vesi sitten parantaisi kehitysmaiden vesitilannetta

--- no mun järki ainakin sanoo että vesihän on sitä samaa missäpäin maapalloa vaan me sitä käytetään eikä kukan voita mitään siitä, että meilläkin vesi on saastunutta. Ja kuka tässä ylipäätään on puhunut kehitysmaiden vesitiltanteesta? Kyse on kai enemmänkin siitä, että MEILTÄKIN SUOMESTA puhdas vesi voi tulevaisuudessa loppua! Kun sitä puhdasta vettä tulee sinne pohjavesiin vähemmän kuin mitä me sitä käytämme.

Vierailija
27/27 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yäk