onko täällä ketään opettajan koulutuksesta tietäviä??
eli siis kysyisin, et 1. onko lukio oltava pohjana jos tahtoo opeks? (ei siis ammattikoulu riitä?)
ja siis onko siis niin, että oltava tosi tosi hyvä yleisaineissa vaikka tahtois liikunnanopeks, kuvisopeks?
olisin kiitollinen jos joku tietäis.. .:)
Kommentit (9)
onko muute muitten jos meinaa opiskella muiden aineiden opeks nii sillo oltava lukiopohja? entä tiedätkö onko koulutusta muualla ku jyväskyläs?
väyliä on nykyään monia. Aineenopettaja opiskelee sitä erikoisalaansa ja suorittaa sitten opettajan pedagogiset opinnot, joihin menee noin vuosi lisää.
Ystäväni ei päässyt M:n papereilla sisään, koska sinne pyrkii niin paljon L:n porukkaa. Viime keväänä oli ensimmäinen uuden mallin koe (" monivalinta" ). Lisäksi on haastattelut ja ryhmätilanne (opetustuokio). En tiedä voiko edes pyrkiä, jos ei ole käynyt lukiota.. Itse siis olen valmistunut ko. laitokselta
Helpottaisi vastaamista, jos kertoisit, mitä haluat opiskelemaan? Ja mitä kouluja olet käynyt nyt.
ja liikuntaan siis erikoistunut. joten liikunta kiinnoistais. yleisaineissa oon toosi surkee.
mietin just itekki, et onko se lukio sit alla pakollinen.. (?)
t. se, joka aloitti tän ketjun ! :)
Eli ihan tieteellistä opiskelua esim fysiologiasta, anatomiasta jne. Eli jos lukuaineet on olleet vaikeita niin opiskelu voi olla tosi takkuista vaikka sisään sattuisit pääsemäänkin.
Mites olisi vaikka liikunnanohjaajakoulutus?
mut voiko liikunnanohjaaja sit työskennellä liikunnanopena?
Sen sijaan liikunnanohjaaja voi työskennellä esim urheiluopistoissa ja monissa muissakin. Lue niistäkin hakuoppaista :)
Nyt menen katsomaan pakoa, joten en ehdi vastailla enempää :)
Pääsykokeet ratkaisee. Selvitä hakuoppaasta, mistä saa pisteitä haettaessa (ainakin esim liikuntakerhon vetäminen ja omat liikuntaharrastukset)
Kuvisopeksi pyri Taik:iin. Sisäänpääsy on myöskin sinne vaikeaa.