Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttofirman kanssa ongelmia - Miten asian saisi eteenpäin?

Vierailija
30.10.2007 |

Meillä oli muuttofirma hoitamassa muuttomme ja kirjahyllyn lasiovet vaurioituivat muutossa. Tarkemmin sanottuna toisen oven saranakohta meni rikki. Ovet oli todella hyvin suojattu ja muuttomiehet hoitivat niiden kuljetuksen muuttoautoon ja sisälle uuteen asuntoon. Kun huomasimme oven saranakohdan vaurioituneen, mies otti yhteyttä muuttofirmaan ja olisi kysynyt, korvaako muuttofirma uudet ovet (just samoja ovia ei ole enää myynnissä, joten pitäisi ostaa molemmat uudet). Muuttofirman pomo (joka sattui silloin puhelimeen) sanoi tulevansa katsomaan ovea, mutta pyysi soittamaan myöhemmin, koska silloin oli kuunvaihde lähestymässä ja heillä paljon töitä. No, mies soitti uudestaan kuunvaihteen jälkeen ja silloin puhelimessa oli toinen henkilö. Hän otti mieheni yhteystiedot ylös ja sanoi pomon palaavan asiaan. Odotettiin varmaan kuukausi ja kun mitään ei kuulunut, mies soitti sinne uudestaan. Taas jätti soittopyynnön, eikä mitään taaskaan kuulunut. Sitten mä soitin muuttofirmaan ja kerroin, että ollaan yritetty monta kuukautta selvittää tätä asiaa. Nainen sanoi, että hän ei tiedä asiasta mitään ja pyysi taas yhteystiedot, että pomo voisi ottaa yhteyttä. Ja kuten arvata saattaa, mitään ei ole kuulunut.

Olen ihan varma, etteivät he tule koskaan hoitamaan tätä asiaa kunnialla, joten mitä meidän pitäis tehdä? Kuluttajapalveluun olen yrittänyt soittaa useiden viikkojen ajan, mutta se on aina varattu. Tietääkö kukaan, miten tämän firman saisi Hesarin Kuluttaja-sivujen " mustalle listalle" ? Entä mitä muuta voisi tehdä ja miten saadaan uudet ovet kirjahyllyyn (paitsi maksamalla ne itse). Kotivakuutus tietenkin korjaisi ne, mutta omavastuu on melkein sama kuin ovien hinta, joten ei paljon auta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kommenttia

Hesarin kuluttajasivulle voi saada jonkun asian soittamalla Hesarin toimitukseen ja pyytämällä puhua kuluttajasivun toimittajan kanssa. Uskoisin, että sivuille on paljon aiheita tarjolla, joten ei se mikään varma keino ole.

Mä tekisin niin, että lähettäisin kirjeen sekä muuttofirmaan että paikkakuntasi kuluttajaviranomaisille. Listaa siihen kirjeeseen kaiken mitä on tapahtunut (myös kaikki yhteydenottoyritykset) ja pyydät yritykseltä ehdotusta miten toimia. Voit myös siinä sanoa, että jos et saa vastausta xx. päivään mennessä, niin jatkat asiaa kuluttajaviranomaisten kanssa. Kannattaa siihen kirjeeseen laittaa myös, että kuluttajaviranomaiset ovat jakelussa mukana.

Jos sitten joudut turvautumaan kuluttajaviranomaisten apuun, niin asiasi on jo siellä tiedossa ja diaarissa.

Vierailija
2/2 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ottaa niiden toiminta niin paljon päähän, ettei sen takia tee enää mieli ottaa sinne mitenkään yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla