Onko sinulla pakkomielteitä tai pakkoajatuksia?
Kommentit (33)
Itselläni vähän samankaltaisia ja mietinkin, että onko mulle tapahtunut lapsena jotain.... Kasvoin kyllä suthkoht tavallisessa ydinperheessä. Mikä noi oikein laukaisee? Itselläni oli niitä nuorempana ja varsinkin laskemista, mutta myös noita pahoja pakkoajatuksia on ollut. Olen muten ihan normaali ihminen, enkä ole kellekään kehdannut ajatuksistani kertoa :/
ahdistava lapsuus ja kärsin lapsena enemmänkin näistä pakko-oireista. Vieläkin ahdistuneena tulee näitä pakkoajatuksia. Laskemista ja kaiken järjestelyä ihan muutenkin kokoajan.
että joutui olemaan oven takana huoneessa, ei saanut puhua ääneen, ei nauraa ääneen ja kokoajan piti kuulostella joko tulee turpiin vai ei..
Eipä voi olla normaalia tuollainen, ei.
Mulla ei ole pakko ajatuksia, en ainakaan tiedosta sellaisia.. Meinasin aluksi että vastaan tähän että on, mutta eipä sitten olekaan.
Ja mun pakkoajatus olis ollut se, että iltaisin on laitettava astiat koneeseen ja pyyhittävä pöydät.. siis siistittävä keittiö, koska haluan aamulla aloittaa päivän siististä keittiöstä.
Joten eipä taida ollakaan mulla mitään pakkoajatuksia.. jos ne kerran on tuollaisia. ONNEKSI!
ps. Kuinka joku saattaa ajatella tappavansa lapsensa? Naapurin lapset? Tai myrkyttävänsä jonkun??
Sairasta! .. toivottavasti haette apua itsellenne ja hankitte lapsillenne jonkun sellaisen hoitajan, joka haluaa pitää heidät elossa. Ja varoittakaa kaikkia lähimmäisiänne siitä, että kärsitte tuollaisista oireista.. tietävätpähän varoa teitä ja tarjoamianne juomia/ruokia. Ja kertokaa naapureille myös, etteivät päästä lapsiaan teille.
lukioiässä ne oli pahimmillaan, mutta nyt lähes kolmekymppisenä niitä esiintyy edelleen päivittäin. mutta ne ei onneksi kahlitse elämää. ei ole lääkitystä, kun on niin lievä ongelma tällä hetkellä, mutta voihan se pahentuakin. olen myös usein miettinyt, mistä se johtuu, serotoniin tuotannon häikällä on osansa asiassa.
Eli jos ajan autolla ja kuuntelen musiikkia ja ajattelen, että jos tuo laulaja sanoo sanan love, ennen kuin ehdin tuon seuraavan sähkötolpan, sillan tai tiessä olevan halkeaman kohdalle, ajan kolarin tai raskaus menee kesken tai jotain. Tämä on vain yksi esimerkki asioista.
Joskus on pahempaa ja varsinkin väsyneenä näitä tulee tosi paljon.
Olen myöskin taipuvainen masentuneisuuteen.
Masennuslääkkeet poistivat ne kokonaan. Nyt ollut ilman lääkitystä jo 2-vuotta ja ei pahemmin häirinneet, jotakin pientä on ollut. Tulee usein jossakin kriisitilanteessa ja lapsena koetusta menetyksestä johtuvat psykiatrini mukaan. Olen herkkä ja masennukseen taipuvainen mutta avun olen tosiaan löytänyt lääkkeistä ja terapiasta. Olisin tarvinnut apua jo lapsena, vanhemmat eivät vieneet lääkäriin vaikka oireet huomasivatkin.
Esim. jos kuljen vasaran kanssa pihalla (raksa), niin tulee ajatus hakata omien autojen lamput hajalle. Tai näitä, että hyppäisi jostakin sillalta alas. Tai että tekee lapsille jotakin kamalaa. Onneksi ajatus menee ohi sitä samaa vauhtia mitä tuleekin.
Huomasin nuorempana, että jotkut lääkeaineet (synteettiset) aiheuttivat "toistoajatuksia" ja pieni määrä alkoholia poisti sen. Mutta enää en juo yhtään alkoholia. Outo mekanismi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä voi olla normaalia tuollainen, ei.
Mulla ei ole pakko ajatuksia, en ainakaan tiedosta sellaisia.. Meinasin aluksi että vastaan tähän että on, mutta eipä sitten olekaan.
Ja mun pakkoajatus olis ollut se, että iltaisin on laitettava astiat koneeseen ja pyyhittävä pöydät.. siis siistittävä keittiö, koska haluan aamulla aloittaa päivän siististä keittiöstä.
Joten eipä taida ollakaan mulla mitään pakkoajatuksia.. jos ne kerran on tuollaisia. ONNEKSI!ps. Kuinka joku saattaa ajatella tappavansa lapsensa? Naapurin lapset? Tai myrkyttävänsä jonkun??
Sairasta! .. toivottavasti haette apua itsellenne ja hankitte lapsillenne jonkun sellaisen hoitajan, joka haluaa pitää heidät elossa. Ja varoittakaa kaikkia lähimmäisiänne siitä, että kärsitte tuollaisista oireista.. tietävätpähän varoa teitä ja tarjoamianne juomia/ruokia. Ja kertokaa naapureille myös, etteivät päästä lapsiaan teille.
HÖLMÖ. Ne ovat pakkoajatuksia eli tämä jolle ajatukset tulevat pelkää niin paljon, että se ei ole enää normaalia. Luultavasti sinä ennemmin tappaisit tai myrkyttäisit jonkun. Nuo ajatukset ovat ylisuurta pelkoa ja kontrollointia. Sinä tuskin olet koskaan ajatellut tai pelännyt noin paljon. Se on pelko itsensä kontrolloimisen puutteesta, koska ne jo ajatuksina aiheuttavat niin suurta ahdistusta.
Seksistä on pakkoajatuksia. Mietin sitä kokoajan.
Niitä on ollut ihan pienestä lapsesta asti, että jos hirveästi alkaa ajatukset kiusaamaan ja ahdistamaan niin saatan ottaa rauhoittavan ja mennä nukkumaan tai yritän edes tehdä jotain millä saan ajatukset katkeamaan.
2