Mies ei suostu siivoamaan
2 vuoden aikana ei ole koskaan siivonnut omasta aloitteesta.Kun pyydän imuroimaan niin hän hoitaa sen pitkin hampain ja mutisten. Sen verran on järkeä päässä että vessaharjaa käyttää,täyttää ja tyhjentää tiskokoneen, ja vie likapyykit pesukoriin.
Kun vieraita on tulossa, tai on puhetta viikkosiivoamisesta hän aloittaa aina saman vinkumisen.Kuulemma siivoaminen on turhaa ja kenenkään kyläilijän vuoksi ei tarvitse siistiä kotia.Siis joka kerta asiasta tulee kauhea huuto ja lopputulos on se että minä siivoan kaiken yksin.
Nyt juhannuksena on tulossa vieraita ja olen aivan hirvittävän väsynyt sairasteluputken jäljiltä.Pyysin kauniisti apua ehdottaen että siivotaan yhdessä.
Taas hirveä huuto kuinka HÄNEN mielestä ei tarvitse joten hän ei osallistu.
Selitti vielä kirkkain silmin että on oikeus omaan mielipiteeseen ja kuinka hän ei aidosti ymmärrä miksi pitäisi siivota.
Pyydän katsomaan pölyisiä pintoja,hiekkaista eteistä tai likaista tiskipöytää.Hän kyllä vilkaisee mutta huutaa uhmakkaana kuinka elämisen merkit kuuluvat asuntoon??!
Siis nyt on pinna niin kireällä että mietin tosissani eroa.
Kuinka aikuinen ihminen ei ymmärrä että asuntoa siivotaan ihan hygienian vuoksi.
Onko tuo laiskuutta vai onko hän vain äärettömän lapsellinen?
Onko tähän jotain ratkaisua kuten kirjalliset sovitut vuorot tms vai meneekö mies vaihtoon?
Kommentit (7)
Btw, peru ne vieraat. PERU_NE_VIERAAT.
Ei ole sun homma komentaa aikuista miestä.
Sinun ei myöskään tarvitse asua sellaisen kanssan yhdessä joka ei ymmärrä siivota.
Jos käsitykset siisteydestä poikkeaa paljon, se ei ole hyvä lähtökohta.
Minä en juuri siivoa, mikä saattaisi saada jonkun raivon valtaan. Noista asioista kiistellään varmasti eniten. Ja rahasta.
Ootte ihan oikeassa.Itsepähän olen soppani keittänyt.
Suhteen alussa miehellä oli raskas työ.Pitkiä päiviä ja väsymystä.Ymmärtäväisenä tein kaiken yksin.
Nyt tilanne on muuttunut ja miehellä normaalit työpäivät.Silti apua ei ole herunut.
Mietinpä tuossa että hän ei ole pessyt koskaan oma-alotteisesti pyykkejä tai pyyhkinyt pölyjä...
Itse olen siivonnut ja pyykännyt ihan varhaisteinistä saakka.Vierestä katsottuna tuollainen laiskuus ja kakaramainen uhmakkuus kiukuttaa.
Ihan kuin lapselle yrittäisi selittää ihan asumisen perustaitoja. 😣
Ap
Olisi minulle riittävä syy eroon, etenkin kun ei olisi lapsia.
Yyyyyyh kun tulee mieleen edellinen liittoni, ihan samanlaista..En halunnut miesvauvaa vaan miehen, erottiin. Tai siis minä lähdin, paras päätös ikinä. Suosittelen.
Ja joo, peru ne vieraat.
Vaihtoon. Sun ois pitänyt tarttua ongelmaan HETI kun se ilmeni,nyt on liian myöhäistä. Sulla on siellä passattava miesvauva.