Sydäntä kylmää: antavatko hoitsut keskosten ja syöpälasten kuolla irtisanoutumistensa takia?
Aivan kauheaa. Tai mietin, miten kamalaa olisi, jos olisin synnyttämässä näinä aikoina. Onneksi en ole nyt raskaana.
Lasten kohtalo surettaa eniten. Ja sinne pitää iskeä. Viattomaan kohteeseen. Missä on välittäminen?
Kommentit (80)
minäkin todella ihmettelen tätä asennetta. En ymmärrä, en.. naiset puukottavat naisia selkään minkä kerkeävät..
Sitä paitsi. Valtion rahojakin menee vaikka mihin sontaan ja tolkuttomia määriä. Olen sitä mieltä että raha löytyy tähänkin jos vaan tahtoa on. Jos tarkastelee tätä vähän laajemmin, että mikä tässä elämässä on tärkeää. Oikeasti.
Hoidon järjestäminen kuuluu kunnalle. Maksakoon parempaa plakkaa, niin ei tarvitse olla ilman hoitajia.
Etkä pienessä mielessäsi ymmärrä että tämähän on vain pelinavaus sille suunnalle että naisvaltaisille aloille aletaan maksamaan vihdoinkin kunnon palkkaa. Muut alat tulevat perässä.
Mutta ei, te helvetin idiootit heitätte kapuloita rattaisiin minkä kerkeätte ja sahaatte omaa oksaanne.
Seisokaa nyt jumalauta joskus toistenne tukena ämmät älkääkä aina kokeko toisia naisia uhkana, silloin se tasa-arvokin vosi joskus toteutua.
propagandaa, se on selvä. Okei, jos saatte korotuksenne, itse tosin olen sitä mieltä, että 24 % on hieman liikaa, mutta mikäs siinä, maksetaan. Mutta älkää herranpieksut tulko enää IKINÄ itkemään miten on duunissa liian kiire ja liian vähän henkilökuntaa - koska pyytämillänne palkoilla ei se työnantaja tule sitä ainakaan enempää palkkaamaan, päinvastoin.
Jos jaettavana on tietty määrä euroja, ei niitä taivaasta tipahda lisää ja jotenkin minusta tuntuu, että kaikilta on unohtunut yksi pieni pointti - tässä tapauksessa maksumiehenä on Oy Suomi Ab = me kaikki, ei kasvoton kansainvälinen yhtiö.
Itse kylläkin annan rahat mielummin hoitsuille, opettajille tai vaikka kirjastonhoitajille kun näille elämäntapatyöttömille jotka milloin minkäkin syyn takia makaavat himassaan. Kohta on kaikilla aloilla (osin jo eräillä) huutava työvoimapula = työttömyyskorvaukset veks, kaikille on duunia ja jos ei sitä vastaanota - elätä itse itsesi. Jos ei huvita mennä duuniin, voi voi. Silloin muuten riittää hoitsuillekin vaikka 30% lisää liksaa ja niille muille palkkakuopassa oleville kanssa.
Yritä nyt käsittää, palkankorotus on vasta ensimmäinen askel, jolla alan kiinnostavuutta lisätään ja alan vaihtoa hillitään.
Hoitajapula ei tule ratkeamaan seuraavana päivänä vaan viiveellä. Kunnilla ja valtiolla on aikaa kyllä varautua sen lisäväen palkkaamiseen.
Eivät ne kunnat niin huonossa jamassa ole ja jos ovat niin suosittelisin kuntaliitosta. Perusterveydenhuolto pitäisi olla taattuna jokaiselle suomalaiselle ja mielestäni on epäreilua, jos hoidon laatu vaihtelee kunnan mukaan. Meidän naapurikunnassa, Ruovedellä, oli liian vähän hoitajia vanhainkodissa ja kunta sanoi, että lisää ei ole varaa palkata. Sieltä otettiin yhteyttä lääninhallitukseen ja asia oli myös Karpon käsittelyssä. Lisää hoitajia palkattiin ja usko tai älä, kunta on olemassa edelleen. Veroprosentti ei noussut ja kaikki muukin hoidettiin normaalisti, muutoksena oli vain se, että vanhukset saivat nyt parempaa hoitoa. Sitä tuskin voi kukaan laskea huonoksi jutuksi? Muutos saatiin aikaiseksi vaikka sitä rahaa ei mukamas ollut.
AHNEELLA ON PASKAINEN LOPPU. Ja tuntuu että tässäkään asiassa ei nämä korkeasti koulutetut hoitsut ymmärrä mihin ovat nimensä pistäneet...Yhdessäkin lehdessä luki ettei ne oikeasti ole irtisanoutumassa ja palaavat kyllä töihin?! Miten niin..itse olen sitä mieltä että ulos lähtenyt on ulos lähtenyt, ja paljon saattaa menettää etujakin...eli järki käteen. 24prossaa on ihan helvetisti, ja ihan hyvä oli Superin saama sopimus. Mutta kun mikään ei riitä..muilla aloilla vedetään aina alta kympin.....Kutsumus ja paskat. Ahneus ja luulo että voitte tehdä mitä vain..
Kun niitä irtisanomisia nimen omaan EI OLE KOHDENNETTU mihinkään erikoisalaan, kriittisesti sairaita hoitavat vaan taitavat olla keskimääräistä tyytymättömämpiä palkkaukseen ja työoloihinsa. .
Työ on palkitsevaa mutta sitä on yksinkertaisesti liikaa, kun sijaisia ei ole, eikä avoimiin virkoihin tulijoita.
Toivottavasti valtio ja kunnat nyt istuvat neuvottelupöytään ja sopivat asian, sen sijaan että keskittyvät kauhukuvien maalailuun.
Vierailija:
Lapsia ja aikuisia kuolee henkilöstöpulan takia leikkausjonoihin jo nyt. Mikä teitä vaivaa, että te ette vaadi muutosta? Miksi ette taistele omien lapsienne puolesta?Mikä on vikana, kun ette vaadi parempaa hoitoa???
Mistä kuvittelet minun ammentavan voimia taistellakseni jonkun toisen ihmisen palkasta? Hyvä, kun jaksan edes elää. Aikaisemmin arvostin hoitajia taivaisiin, mutta ovat kyllä pudonneet aika matkan alas. Erityiskiitos niille 22 %:lle hoitajista, jotka vielä jäivät Lastenklinikalle, kiitän teitä kaikkia vielä henkilökohtaisesti. Muut: palakaa helvetissä.
HIENOA TEHY.
Kun itse valmistuin v. 2005 palkka oli ihan hyvä hintatasoon nähden. Nykyisin kun minulla on kaikki ikälisätkin, se ei enää ole todellakaan hyvä.
Siihen aikaan kun minä menin kouluun, hoitoalaa arvostettiin. Itse kirjoitin magnan paperit ja olisin päässyt muuallekin. Mutta hoitoala oli arvostettua työtä ja palkka suht hyvä.
Nyt lähihoitajia koulutetaan pitkäaikaistyöttömistä pikakursseilla, kunhan nyt joku käsipari saadaan. Työttömät sanoo, ettei viitsi lähteä niin raskaaseen hommaan paskapalkalla. Käyvät koulun, mutta menevät muihin hommiin.
Olen pienten lasten äiti ja lapseni saattavat sairastua kuten muillakin. Mutta silti kannatan joukkoirtisanoutumista. Olen todella huolissani tulevaisuudesta ellei alan vetovoimaa lisätä.
HIENOA TEHY. Itse olen kieltäytynyt tekemästä kahta vuoroa ja vaihtamasta työvuoroa. Se on minun kannanottoni.
Tuollaista ei pitäisi yhdenkään äidin joutua kestämään.
Jos meidän on kuitenkin mahdollisuus parantaa lasten ja muidenkin hoidon laatua jne. niin miten voit olla sitä vastaan? Sinun ei tarvitse taistella, sitähän tässä yrittää tehdä hoitohenkilökunta. Kaikkien meidän potilaiden puolesta. He eivät enää halua odottaa sillä tilanne on päästetty liian pitkälle jo nyt. Hallituksella ja kunnilla on mahdollisuus tarjota vaikka pidempää sopimusta, mutta sanaan tässä ei enää voida luottaa!
irtisanoutujaa on K10:llä? Tulostetaanpa tämä oikein osaston seinälle näkyviin. Siinäpä kaunis kiitos lapsesi hoitamisesta ja perheen tukemisesta
Vierailija:
Mistä kuvittelet minun ammentavan voimia taistellakseni jonkun toisen ihmisen palkasta? Hyvä, kun jaksan edes elää. Aikaisemmin arvostin hoitajia taivaisiin, mutta ovat kyllä pudonneet aika matkan alas. Erityiskiitos niille 22 %:lle hoitajista, jotka vielä jäivät Lastenklinikalle, kiitän teitä kaikkia vielä henkilökohtaisesti. Muut: palakaa helvetissä.
Vierailija:
Vierailija:
Lapsia ja aikuisia kuolee henkilöstöpulan takia leikkausjonoihin jo nyt. Mikä teitä vaivaa, että te ette vaadi muutosta? Miksi ette taistele omien lapsienne puolesta?Mikä on vikana, kun ette vaadi parempaa hoitoa???
Tämä on esimerkki siitä työn paskapuolesta jota joudutaan ottamaan vastaan päivittäin. Syljetään silmille kirotaan ja mesotaan, kun omatunto itsellä kolkuttaa. Lapsen sairaus on hoitajien syytä jne...
Eivät työstään irtisanoutuneet voi olla enää mistään vastuussa sen jälkeen kun ovi sulkeutuu.
Olen kuitenkin hoitajien puolta tässä palkkataistossa.
Sinulla on nyt hyvä tilaisuus purkaa huonoa oloasi syyttömiin ihmisiin.
Kyseinen keino on oikeasti aika moraaliton. Mutta näin tosiaan on saatu ihmiset huomaamaan, että sh työ on tärkeää, ja jossakin he ovat jopa korvaamattomia!
Jos irtisanoutumisiin asti mentäisiin, ja todella kävisi niin, että joku kuolisi, kyllä mielestäni Tehy olisi syyllinen, kun lietsoi hoitajat tällaiseen. Itse asiassa olen varma, että myös hoitajat itse tuntisivat pistoksen omassatunnossaan, jos joku " oma potilas" kuolisi irtisanomisten takia.
Mietipä tarkkaan mikä on tehyn tehtävä ja keiden etuja heidän pitää ajaa, vain ja ainoastaan? Sairaanhoitajat ovat ihmisiä ja asia erikseen.