Olen rv 8:lla. Oksensin pari päivää sitten kaupanpihalle, kun
yritin kävellä hengittämättä ovesta sisälle. Oven edessä oli tupakoitsijoita. En sitten vaan sietänytkään tuota lemua. Oksennus tuli niin yllättäen, että kun käänsin päätäni, niin roiskui yhden sauhuttelijan kengille. Sanoin " sori, minulla on raskauspahoinvointia ja sitä ei todellakaan helpota tämä savupilvi oven edessä" . (Toisen tupakointiketjun innoittamana kerron teille.) Enpä ollut oikeasti pahoillani tapahtuneesta, mutta kohteliaana sanoin toki sori ja liukenin vilkkaasti pois paikalta.
Kommentit (35)
en polta (joskus teininä tullut kessuteltua muutama kuukausi, myöhemmällä iällä baarissa satunnaisesti), entinen baarisavuttelukin jäänyt jo joitakin vuosia sitten kokonaan. Nykyään kadulla kävelevä tupakoitsija saa mut pidättämään hengitystä, ja röökin haju saa aikaan voimakkaita puistatuksia ja kuvomista. En tiedä miten olen tullut niin herkäksi. On ollut mahtavaa kun rafloissa ei enää saa polttaa, niin paljon mukavampaa on. Toivoisin, että tupakointi julkisilla paikoilla kiellettäisiin (joo, utopiaa, tajuan kyllä), tupakka haisee niin pahalle, on epäterveellistä ja tuhoaa sademetsät. Niin, tää on vaan mun mielipiteeni ja siihen mulla on kyllä oikeus.
ja p.s. ap, en kyllä ihmettele että laattasit :) Aika hyvä tilanne, ehkä tää kessuttelija kattoo seuraavan kerran missä vetää tupakkinsa.
Mitkä ihmeen sakot ap saisi? Raskauspahoinvointisakon? Sakon siitä hyvästä, että ei halunnut oksentaa edessään olevan ihmisen päälle vaan yritti väistää ja oksennusta vähän roiskui jonkun kengälle? Sille oksennukselle ei aina voi mitään.
olis kyllä ollu fiksua tarjota jotain korvausta kenkien pesemisestä.
Vierailija:
olis kyllä ollu fiksua tarjota jotain korvausta kenkien pesemisestä.
Tupakoimalla tuhoaa paitsi oman terveyden niin myös muiden hengitysilman, ei siinä pienet yrjöroiskeet missään tunnu! Harmillista, ettet osunut ylemmäksi...
Olet ap tässä asiassa aika heikoilla, jos uhri olisi pysäyttänyt sinut ja vaatinut korvausta.
Ei se ole tupakoitsian vika, että olet saattanut itsesi siunattuun tilaan. Tiedät tilasi ja velvollisuutesi on välttää tilanteita joissa yrjöt lentää.
Eli tilanne on täysin sinun vastuullasi. Omat jäljet on siivottava ja jos jotain tuhoutuu se on korvattava tai napsahtaa sakot.
Yritin jopa pidättää hengitystäni etten oksentaisi. Oli ruuhkaa kaupan ovella, kun ne tupakoitsijatkin olivat siinä ja klo oli noin 17. Pieni lähikauppa kantakaupungissa. Kaupan ovenpielessä on muuten tupakointi kielletty merkki. Omaan laskuunsa mielestäni olisi saanut puhdistaa kenkänsä, kun ei noudattanut selvää tupakointikieltoa.
Ap
Lakiteksti on hyvin mustavalkoista, lieventäviä asianhaaroja voidaan harkita, mutta se olet SINÄ joka olet vastuussa sotkemisesta omalta osin.
Mitä tupakoitsiaan tulee maksaa hän sakot kielletyllä alueella tupruttelusta. Ei siitä, että sinä voit pahoin. Kyltistä on seisottava tietyn etäisyyden päästä. En muista metrejä, mutta kutenkin yli 5---->
Sinun on vaikea osoittaa toteen, että pahoinvointi johtui juuri tupakan savusta.
Mene käryttämään niitä keuhkojasi, kun et selvästikään ymmärrä mistä tässä puhutaan.
On täällä kaikki muutkin raskaana, eikä meillä vaan ole mitään oikeuttaa oksennella toisten päälle. Voihan olla, että minua " oksettaisi" esim. punaiset hiukset tai Allure- hajuvesi.
Uskon kyllä vahvasti, että suurin osa vastaajista provoilee.
oon kyllä kaikkea muuta kun raskaana.
t. 36
Vierailija:
On täällä kaikki muutkin raskaana, eikä meillä vaan ole mitään oikeuttaa oksennella toisten päälle. Voihan olla, että minua " oksettaisi" esim. punaiset hiukset tai Allure- hajuvesi.Uskon kyllä vahvasti, että suurin osa vastaajista provoilee.
Muutenkin tupakan haju on minusta tietyissä tilanteissa jopa ihana. Itse en ole koskaan polttanut vakituisesti enkä moneen vuoteen edes vetänyt savuja. Ap, olisiko mulla ollut oikeus laatata Stokkan matamien päälle??
Mä oon myös yrjönnyt vaikka missä, se oksennus lentää vain, sille ei mahda kertakaikkiaan mitään.
Mä oon oksentanut bussissa, vessan oven eteen (onneks ei ollut montaa matkustajaa), mä oon oksentanut hissiin (onneks ei ollut muita). Oon oksentanut vessan lattialle. Bussi pysäkillä myös. Vaikka missä siis. Ja melkein kaikissa tapauksissa sen on laukassut jokin haju!! Mulla hajuaisti voimistunut jotenki kaikissa raskauksissa. Jopa niin että muutamat eka kk en pysty juomaa tai haistaa kahvia ollenkaa. SE koko aikanen pahoinvointi on ihan kamalaa!!
Pidin aina muovipussia taskussa varalta, eka raskauden jälkeen niin viisastuin etten kotoa poistunut ilman pussia, mutta siltikään en aina kerennyt sitä pussii vetästä esille.
Sauhuttelijat sais pysyä siis kauempana kaupan ovilta.
kuinka paljon koko talon sivuitse, mutta tupakkatötsät on ulko-ovien välittömässä läheisyydessä. Sama siellä myös parkkihallissa. Itsekin tupakoin jonkin verran, mutta en mä muiden savuista tykkää aina ja joka paikassa. Nämäkin bussipysäkkitupakoijat voisivat polttaa muualla kuin pysäkkikatoksen alla.