Olen rv 8:lla. Oksensin pari päivää sitten kaupanpihalle, kun
yritin kävellä hengittämättä ovesta sisälle. Oven edessä oli tupakoitsijoita. En sitten vaan sietänytkään tuota lemua. Oksennus tuli niin yllättäen, että kun käänsin päätäni, niin roiskui yhden sauhuttelijan kengille. Sanoin " sori, minulla on raskauspahoinvointia ja sitä ei todellakaan helpota tämä savupilvi oven edessä" . (Toisen tupakointiketjun innoittamana kerron teille.) Enpä ollut oikeasti pahoillani tapahtuneesta, mutta kohteliaana sanoin toki sori ja liukenin vilkkaasti pois paikalta.
Kommentit (35)
Ja ei, minä en polta ja olen jopa raskaana :)
Pitäähän minunkin voida käydä ruokakaupassa. Jospa edes jokunen tupakoitsija ymmärtäisi, että ei kannata polttaa oven edessä. Seuratkaa vaikka ohikulkevia ihmisiä. He pidättävät hengitystään!
En minä tartkoituksella kengille oksentanut. Käänsin päätäni, ettei olisi mennyt päin kaupasta poistuvan näköä. Osui sitten tupakoitsijan kengille. Hyvä niin.
Täältä tullaan. Muistakaa varoa raskaana olevia naisia!
Ap
Et ole ainoa, joka on oksennellut sinne tänne ympäriinsä. Itselläni oksennus lensi ekat 15 viikkoa ihan minne sattuu ja ennalta ilmoittamatta. Oli joku yököttävä haju tai ei. Kotonakaan (50 neliötä silloin) en ehtinyt vessaan.
Vierailija:
Ja ei, minä en polta ja olen jopa raskaana :)
Itse muuten olen niin herkkänokkainen, että haistan jos jossain edellä menevässä autossa tupakoidaan. Siis ihan liikenteessä kun ollaan.
Minä olen se toinen kaupan pihalla yökkijä.
ihme juttu et teidän (lue:savuttomien) mielsetä saa vaikka yrjötä päälle jos polttaa
Vierailija:
ihme juttu et teidän (lue:savuttomien) mielsetä saa vaikka yrjötä päälle jos polttaa
Vierailija:
Pitäähän minunkin voida käydä ruokakaupassa. Jospa edes jokunen tupakoitsija ymmärtäisi, että ei kannata polttaa oven edessä. Seuratkaa vaikka ohikulkevia ihmisiä. He pidättävät hengitystään!En minä tartkoituksella kengille oksentanut. Käänsin päätäni, ettei olisi mennyt päin kaupasta poistuvan näköä. Osui sitten tupakoitsijan kengille. Hyvä niin.
Ap
Todella monessa kaupassa on tuhkakupit oven edessä, joten on hyvin todennäköistä, että siinä silloin myös poltetaan
Vierailija:
Vierailija:
Pitäähän minunkin voida käydä ruokakaupassa. Jospa edes jokunen tupakoitsija ymmärtäisi, että ei kannata polttaa oven edessä. Seuratkaa vaikka ohikulkevia ihmisiä. He pidättävät hengitystään!En minä tartkoituksella kengille oksentanut. Käänsin päätäni, ettei olisi mennyt päin kaupasta poistuvan näköä. Osui sitten tupakoitsijan kengille. Hyvä niin.
Ap
Itselläni loppui tupakointi kuin seinään heti alkuraskaudessa, kun alkoi kuvottaa koko tupakka. En tiennyt vielä tuolloin olevani raskaana, mutta laittoihan se epäilyttämään, kun aamutupakan ollessa puolessa välissä lensi yrjö kaaressa.. ;)
Itse olen iloinen, että tupakoinnin lopetus raskaana ollessa sujui noin kätevästi. Varmasti olisin ollut stressaantuneempi odottaja, jos olisi tehnyt tupakkaa mieli raskausaikana.
9: ei se jokapuolella olekaan sallittua. Mutta jos tyyppi polttaa ovella, kieltomerkin alla niin taatusti
vastaa itse jos joku voi pahoin ja laattaa päälle. Niitä piittaamatomia löytyy valitettavan paljon. Täälläpäin on useimmissa kaupoissa siirretty tupakkapaikka kauemmas, mutta se on niiiiin vaikeaa siirtää ne luunsa sinne sallitulle paikalle.
Eivät ne tajua, että kiusaavat ohikulkijoita sauhuillaan. Kerrankin osui omaan nilkkaan.
Jos lähtee kotoaan ulos niin yhä huvin voi joutua haistelemaan tupakan savua kuin saada yrjöt niskaansa, ikävää kumpikin.
Ja en ymmärrä miksi tätä pitää nyt syytellä, joka oksensi, ei sille mitään voi jos oksennus tulee. Jos nyt vähän kengille roiskui, niin mitäs pienestä. Oksut voi pestä aina pois.
Vierailija:
Jos lähtee kotoaan ulos niin yhä huvin voi joutua haistelemaan tupakan savua kuin saada yrjöt niskaansa, ikävää kumpikin.Ja en ymmärrä miksi tätä pitää nyt syytellä, joka oksensi, ei sille mitään voi jos oksennus tulee. Jos nyt vähän kengille roiskui, niin mitäs pienestä. Oksut voi pestä aina pois.
minusta niin ajattelematonta tupakoitsijoilta.
Itsellänikin lähellä ollut ekassa raskaudessa.
Oksensin keskimäärin 15 kertaa päivässä. Kaikki pahat hajut sai refleksi-ilmiön. Välillä hajuvedetkin
oikeutettuna koska olen raskaana. Lakituvassa sinä saisit sakot ap.
Enkä todellakaan ymmärrä miksi sanot että se oli oikein tupakoitsialle. Hän ei ole tehnyt mitään rikosta.
Olisin varmasti saanut paniikkikohtauksen, jos joku olisi yllättäen oksentanut liki päälleni! Kauheeta, voiko yrjö tosiaan tulla niin yllättäen? Terv. Emetofoobikko (oon oksentanut viimeks joskus lapsena, en edes muista millasta se oli)
Tupakoijien itsensä hajuaisti on vain niin pilaantunut, etteivät enää tajua löyhkäävänsä.