Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

####SYYSSISSIEN ma-ti#####

15.10.2007 |

Pätkitään nyt pariin päivään. Palaan myöhemmin!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Philipsin sellainen malli, jonka saa ladattua, eli erillisiä paristoja ei tarvitse, vaikkei käyttäisi verkkovirtajohtoja. Ollut erittäin kätevä eikä ota sivuääniä (siitä saa säädettyä herkkyyden), eikä myöskään naapureiden hälytinääniä kuulu. Hälyttimemme on reilut kaksi vuotta vanha ja toimii loistavasti. Ei siis ole digitaalinen malli.

Meillä oli aiemmin Philipsin karvalakkimalli, ja ikää sillä on nyt 7 vuotta. Se otti naapureiden ääniä ja oli epävarma, mutta toimii nyt mökillä, kun ei siellä ole muita hälyttimiä lähellä, eikä muutakaan hälyä niin.

Missä iässä olette muuten uskaltaneet nukuttaa vauvaa masullaan? Se nimiääin helpottaa noihin ilmavaivoihin. Meillä ovat isommat nukkuneet paremmin sitten, kun olemme kääntäneet masulleen nukkumaan. Olemme odottaneet, että vauva jaksaa itse kääntää päätään masullaan sivulta toiselle. Ja alla ihan tasainen alusta vaan, ei siis missään nimessä esim. vaunuissa onnistu.

apinaemo

ps. Kewa, tsemppiä sulle kovasti!

Vierailija
22/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni vähän paremmin. Annettiin veslin nukkua heti alusta asti vieressä niin uni maistukin sit puol 12:sta kaheksaan saakka ja oisko herätyksiä ollu 2-3. Voiku aina ois tällasia öitä. No siihen puol 12:sta olikin aikalailla huutoa. Huomena ajattelin soittaa sinne vyöhyketerapeutille.

Mä tein tänään ehkä jotain sellasta mikä vaivaa mua tosi paljon ja syyllistän ja pelkään. ´Mä nimittäin ehkä annoin kerran vahingossa cuplatonien tilalla pojulle keittosuolatippoja suuhun sen 4 kipaletta. Onkohan kuinka vaarallista?!!!! Mies yrittäny rauhoitella et ei olis vaarallsita, kun kerta nenän kauttakin valuvat suuhun, mut mua painaa silti kamala syyllisyys....

Kävin tänään ekaa kertaa äiti lapsikerhossa joka tarkoitettu äideille, jotka saaneet esikoisensa. Aluksi pelkäsin miten menee, huutaako Vesli kovasti jne. Hyvinhän se meni.Poju nukku koko ajan mun olkaa vasten. Tämä kerho on muuten terveydenhoitajien järjestämä, joten siellä saa kysellä mitä vain ja muutenkin saa apua. Mä kerroin meidän itku ja mahaongelmista ja olivat sitä mieltä, että vois olla kyseessä ihanan ikävä koliikki. Meidän terkkakin piti vesliä sylissä sen aikaa kun join teetä ja sanoi että huomaa että pojalla on mahaongelmia. Jalat jäykistyy ja kipristyy kesken unienkin. No jos on sitä koliikkia niin pari kuukautta sitä täytys kestää sitten.

Miehellä ei oo yhtään hermoja itkuihin ja kitinöihin. Ja mä hermostun sitten tästä syystä välillä ja pahotan mieleni ja alan itkeen. Tuntuu pahalta kun mies hermostuu vauva sylissä ja sanoo tälle vähän kovemmin ja toinen itkee kun syötävä mahaoireissaan. Toivottavasti pian löytys ratkaisu näihin. Mulla ei mene hermot kuin mieheen välillä.

Mutta nyt syöttään poikaa ja sitten vaunukävelylle. Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja toivottavasti Dumlen tytöllä helpottas flunssa pian!

Uma + Vesli 3 vko 4 pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsavaivoihin: Vyöhyketerapeutti neuvoi hieromaan vauvan jalkapohjasta jalkaholvin kohdalta myötäpäivää puoliympyrää, joka " täydentyy" toisen jalan jalkaholvin kohdalta puoliympyrällä => koko ympyrä myötäpäivää. Sivele jalan sisäsyrjältä ja hiero myös pieniä varpaita. Tuo jalkaholvin hieronta on osoittautunut tehokkaaksi meillä.

Meillä oli Wiivin kanssa kamala hässäkkä pe-mu. Neitin masua vaan kipristeli ja hän oli todella itkuinen ja levoton, ei yhtään oma itsensä. Perjantai-iltana sain kannella 18.30 aina yhteen asti yöllä ennen kuin rauhoittui nukkumaan. Ja minulla oli tietysti voileipäkakut tekemättä! Menin sitten nukkumaan aamu viideltä ja heräsin ennen kahdeksaa jatkamaan puuhastelua ja neitin kanniskelua. Risitiäisissäkin neiti oli vain hetken rauhallinen (sain kivat kuvat) ja sitten alkoi kitinä ja ähellys kun ei ollut hyvä olla. Minulta ristiäiset sujuivat oikeastaan vauvaa kanniskellen, eipä ollut muita halukkaita kanniskelijoita/sylittelijöitä kitisevällä vauvalla...äiti kun tuntuu saavan parhaiten pienen rauhoittumaan. Lauantai-iltana Wiivi nukahti sitten kuitenkin kahdeksan jälkeen ja heräsi syömään joskus kahden aikoihin ja viiden aikoihin. Koko sunnuntai ja su-ma yö olivat aivan järkyttäviä. Neiti torkkui vain 15 min - 40 min unosia ja kitrusi koko ajan. Olin kyllä tooosi poikki maanantai aamuna...ihan itketti kun mies lähti töihin ja jäin näiden kahden pienimmän kans kotiin, ku isot tytöt lähtivät kouluun 9.30. Maanantaina neiti kuitenkin pikkuhiljaa rauhoittui ja viimeyö meni tosi hyvin, samoin tämä päivä. Oli kyllä hirveän rankkaa, toivottavasti on nyt ohi. Olen ottanut torkkuja itse vielä tänäänkin, mutta silti tuntuu, että olen väsynyt. Kyllä se tuo uni vaan niin tärkeää on jaksamisen kannalta!

Haikaranpolska: elän toivossa, että Wiivi sitten aikanaan tuo " Wagnerinsa" kotiin näytille äidinkin silmäniloksi :o) Nämä minun rakkauden hedelmät kun ovat nyt tasan tarkkaa tässä. Tuota vauvantuoksua kun vielä jotenkin sais pullotettua...

Nyt meillä heräsivät nuo pienimmät yhtäaikaa...

Kaylight

Vierailija
24/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikein oo tässä aikaa, mutta piti tulla ainakin UMAlle lähettämään tsemppiä!

Ensinnäkin niistä keittosuolatipoista: Ei varmasti oo vaarallista mikään neljä tippaa suuhun. Ei takuulla. Siitä ei mitään suolamyrkytystä saa, ja miehesi on oikeassa: Nieluun ne päätyy nenästäkin ja meillä ainakin vauva nieleskelee ne mahaansa. Nyt karistat ainakin sen huolen harteiltas, eikös joo?

Ja sitten siitä ku sanoit että sua ahistaa se miten mies hermostuu huutavaan vauvaan. Koita kestää. Meillä esikoinen oli pitkälti saman oloinen vauva kuin teidän Vesli kuulostaa olevan. Mä en koskaan hermostunu vauvaan vaikka se miten itki, mulle se aiheutti " vain" hirveän puristuksen sydämeen ja ahisti. Mutta mies reagoi eri tavalla, joskus hän kerto mulle että oli oikein väsyneenä yöllä ajatellu että tekis mieli heittää seinään koko vauva, ku mikään ei auta. Siis se oli ajatus, josta ei koskaan tullu tekoa, enkä mä pelänny että mies mitään tekis vahingoittaakseen vauvaa, mutta tottakai se ahisti mua että mies sano niin. Me sovittiin sitten niin, että jos tulee semmonen olo että hermostuttaa niin paljon, pitää heti tuoda vauva toiselle vanhemmalle. Se on kaikkien etu. Yliväsyneen ja hermostuneen isän ei tarvi pimahtaa, eikä äidin olla huolissaan että jaksaako mies ja onkohan se taas kamalan hermona. Ja vauvallekin se on parempi, koska vauvat on monesti herkkiä aistimaan aikuisen fiiliksiä ja sit se aikuisen hermostus voi " tarttua" vauvaankin. Hyvä keino rauhoitella itteään huutavan vauvan ohessa on laulaa tai hyräillä, siinä jotenkin rentoutuu vaikka miten uuvuttais. Tai ainakin mulla se toimi.

Täällä meillä ei kovin ihmeitä. Poitsu on nyt 3vkoa1pv ja d-vitamiinit on vielä aloittamatta, huomenna alotan yhellä tipalla. Toisaalta mietin että pitäiskö suosiolla vasta ristiäisten jälkeen alottaa, ettei tuu reissuun kamalat huudot (ristiäiset pidetään siis tän viikon lauantaina mun kotipaikkakunnalla).

Itkuhälyttimestä DUMLElle: Meillä on joku philipsin perusmalli, hintaluokkaa 60-80e muistaakseni prismasta. Se toimii ihan hyvin kyllä, mutta välillä on kuulunu naapurin ääniä ja välillä tulee kovat sivuäänet sisälle. Jaa löysinkin sen netistä, meillä on tämä malli: http://www.consumer.philips.com/consumer/fi/fi/consumer/cc/_productid_S…

Jep, nyt pitää mennä! Pojat kaipaa pientä huoltoa. Välillä tuntuu että tää elämä on yhtä jatkuvaa vaippojen vaihtoa ja huolehtimista ettei kukaan kuole nälkään tai janoon (varsinkaan minä, hih, koko ajan nälkä). Kun on kaks vaipatettavaa. Oonpa kuitenki jaksanu käyttää kestoja molemmilla pojilla.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
25/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan jo HUOMATTAVASTI paremmin. Pimu on nukkunut kahet kolmen tunnin päikkärit ja hereillä ollut ihan oma itsensä tutkaileva pienokainen ;) Laitoin nenuun sitä maitoakin ja paljon paremmin auttoi - Kiitos siis tästä vinkistä!!

Kirahviinalle hatun nosto kahdesta kestoilijasta!! Voi kun saisin edes tälle yhdelle ne kestot jalkaan.. :/

Kaylightilla oli ristiäiset menneet vähän maha kitinöissä - Onneks on jo alkanut hellittämään!! Voi toista.. Olit varmaan sinäkin aika TööT :/

[b]Itkuhälyttimestä[/b] vielä - Tutkailtiin tänään miehen kanssa netin avustuksella erilaisia malleja ja taidettiin löytää hyvä Philipsin digitaalinen -malli. Sellanen vähän " paremmilla" ominaisuuksilla - Gigantissa ainakin on saatavilla hintaan 99 (tarjouksessa). Satsataan nyt tämän kerran vähän parempaan, kun kerran rahat siihen ollaan saatu lahjaksi :)

Täytys kai herätellä Hilla-Iitaakin päikkäreiltä(!), nukkunut vaunuissa klo 16.00 asti :O Huomaa että alkaa nenä vetämään, kun saa nukuttuakin. Niin ja esikoinenkin palasi mummula reissulta. Kaipaileekin jo tuolla iltapalaa.. Joten ei muuta kun hyviä vointeja!

Dumle ja Tuhina-Hilla-Iita