Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

####SYYSSISSIEN ma-ti#####

15.10.2007 |

Pätkitään nyt pariin päivään. Palaan myöhemmin!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä loppuviikko:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11465020&p=2&tmo…

Täällä aamu aloitettu kaikenmaailman tipoilla. Eli jekovitia aloitellaan, samoin relatippoja olen antanut joitakin päiviä. Ja nyt sitten cuplatonit kehiin myös! Sen verran oli huono yö, että jos tuosta olisi jotain apua. Neiti kärsii kyllä ilmavaivoista, mutta nyt on lisänä tuo räkätauti, eli nenä vähän tukossa, välillä enemmän, välillä vähemmän. Ja ilta oli kyllä melkoista huutoa. Mietin jo, että miten saan neidin nukahtamaan! Mutta tässä ollaan ja nyt on parempi fiilis molemmilla!

Apteekissa oli muuten sanottu miehelleni, että relatippoja pitää antaa viikon verran ennenkuin on apuja odotettavissa. Ja suosittivat Cuplatonia tehokkaammaksi kuin Dysflatil (menikö nimi oikein...). Mutta noi nyt varmaan vaihtelee.

Piiu, onnea siviilisäädyn vaihtumisesta! Miten juhlat sujuivat? Entäs muiden ristiäiset? Dumle, joko teillä tauti hellittää?

Meillä kaksi isompaa on kai napannut toisen räkätaudin perään. Tooooosi tylsää. Hermot menee tähän sairastamiseen! Jos vaikka jouluksi parannuttais...

Mutta kaipa tämä taas tästä! Mukavaa alkavaa viikkoa! Ulkona kovin sumuista ja kosteaa. Tuo kylmempi jakso oli kyllä enemmän mun makuun, mutta ehkä sitä pakkasta taas saadaan. Tyttökin aamulla kyseli, että milloin sitä lunta tulee!

apinaemo ja oona 5 vkoa ja risat

Vierailija
2/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin noita jekovittejä on yritetty aloitella mutta musta tuntuu että se yksikin tippa saa aikaan ilmavaivoja. Pari päivää en tippoja antanut ja illat meni hienosti. Eilen taas annoin aamulla yhden tipan ja illalla oli hulina päällä. Nukkui päivällä klo 9.30-12 ja sen jälkeen vain lyhyitä torkkuja, yhdet reilun puolentunnin unet ja muut alta vartin. Illalla sitten huusi väsymystään ja ilmavaivoja. Liinassa sain nukkumaan sen puoli tuntia. Yö meni kyllä ihan hyvin, kymmeneltä unille, ruokailu klo 3 ja toisen kerran 6.30 ja unta riitti sitten 8,30 asti.

Miten teillä yöunille nukahdetaan? Mä olen nyt vähän ihmeissään tän neidin kanssa kun pojat on aina nukutettu syliin peiton sisään ja siitä kannettu sänkyyn ja sinne ovat jääneet. Joskus on laitettu lämmivesipullo sinne mukaan. Tytön kanssa on samat hommat koitettu mutta herää aina kun sänkyyn laittaa. Eilen sitten keikutin vaunuihin nukkumaan ja kannoin kantokopan sitten sänkyyn ja hyvin nukkui. Muutamana iltana olen vaan vienyt sänkyyn ja silitellyt siinä päätä mutta oon sen verran mukavuuden haluinen että haluisin illalla samalla katsoa telkkaria joten tuo nukutushomma ei oikein iske.

Meillä on lauantaina ristiäiset, hommaa siis riittää tälle viikolle. Pullat sain jo pakkaseen tehtyä viikonloppuna ja mun äiti tekee voileipäkakun sekä piparit niin mulle jää täytekakkujen teko. Isomummu tekee bébé-leivoksia. Pappi tulee jo perjantaina, on miehen kummitäti ja asuu 500km päässä niin tulee ajoissa. Kiva kun on tuttu pappi, on kastanut pojatkin. Kirkkoherran virastossa tarvii vielä käydä hakemassa kynttilä ja kastetodistus ja kummien todistukset. Nimikin on päätetty :)

minttupipsa ja Peppi 1kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastejuhlat vietelty.. Poika sai nimen Miko. Samalla meidät vanhemmat vihittiin. Juhla oli oikein onnistunut, kirkkoherra joka toimituksen suoritti osasi loistavasti yhdistää nuo kaksi tärkeää toimitusta yhteen. Varsin liikuttava tilaisuus. Osa oli arvaillut aikeemme ja oli varustautunut myös häälahjoin, tosin sillä varauksella, ettei kortteihin oltu uskallettu laittaa vihkimispäivämäärää.. Olen todella tyytyväinen koko päivään.. iso-isomummot olivat todella otettuja, sillä poika sai toiset nimet heidän edesmenneiltä puolisoiltaan.. Liikutuksen kyyneliltä ei vältytty..

Miehen eka luokkalainen poika oli todella mielissään kun sai toimittaa bestmanin virkaa...

Mitäpäs tänne muuta.. Vanhimman tytön kanssa kävin heti aamu tuimaan labrassa, häneltä otettiin nieluviljely, kohta saa soitella tuloksia.. Nielu on todella turpea ollut jo viikon.. Kuumetta ei ole.. Joten flunssaa myös täällä.

Nyt on jotenkin " tyhjä" olo.. Nuo juhla järjestelyt vievät kyllä paljon energiaa..

Palailen taas... Mukavia nimiä olivat muutkin antaneet.. =)

Piiu ja Miko

Vierailija
4/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve mammat!

Kivoja nimiä olivat Sissit saaneet! Mainio tuo Wiivi :)! Wagner vielä puuttuu, joten ei kun vielä yksi poika maailmaan, Kaylight ;).

Piiulla oli olllut todella tunnelmalliset häät ja ristiäiset, tulipa mullakin ihan kyynel silmäkulmaan... Aada Sofia on täydellinen nimi Rakkausvauvalle, hieno valinta.

Itse olen aamun hoitanut myös ristiäisasioita, tilasin voileipäkakut ja juttelin papin kanssa puhelimitse. Kukat on tilattu ja listaa siitä mitä kaikkea pitää hommata ja muistaa olen tehnyt...Pikkasen niinku tuntuisi stressiä pukkaavan...yritän kuitenkin välttää sen tuplaantumista tällä kertaa. Esikoisen kummin thaimaalaisen vaimon piti tehdä ruuat ristiäisiin, mutta koska ristiäisissä lapsia 10kpl ja muutama imettävä äiti, päätimme, että jospa sitten seuraaviin juhliin sitä laatua ja nyt mennään perinteisellä linjalla. Tosin kevätrullia kyllä tulee ja nuudelipaistosta lapsille. Teen pari ruokaisaa salaattia voileipäkakkujen kaveriksi ja coctailpiirakoita ja munavoita vielä lisäksi. Onko riittävä suolaisen pöydän osuus vai vieläkö pitäisi jotakin muuta tarjota? Tänä iltana tulee vieraita ja saamme kastepuvun samalla, viimeksi siinä on kastettu poikavauva, joten pientä käsityötä siis tiedossa koristusten vaihtamisessa. Huomenna tytön neuvola ja oma kampaaja, vaatteetkin pitäisi jossakin välissä katsoa ja leipomiset aloittaa.

Nyt Olivia kutsuu....palataan.

Vierailija
5/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä aamu nopeasti kun lähitalon kaksostytöt äitinsä kanssa oli meillä leikkimässä, aika oikein lensi....meillä oli kans alkuun oikein juhlaa kun jätkä veteli 4 h yöunia...mutta kun neuvolasta saadut d-vitamiinitipat aloitettiin, onkin yöt menny mahaväänteissä ja huonosti nukuttu.....nyt on 3 pvä kun oon jättäny tipat pois ja haen ne vesiliukoiset tipat kunhan tilanne on ensin parantunu.....

kaunis ilma tuli kuitenkin vaikka aamu oli sumuinen ja harmaa..toisaalta kaipaa pakkaskeliä mut toisaalta näinkin on hyvä, kunhan ois kuivaa ja kaunista...

kauhukseni huomasin eilen, et nyt kun on nukuttu miehen kanssa eri huoneissa, oon nauttinu omasta rauhasta ja tilasta nukkua miten tahansa, et kauhulla odotan ristiäisiä kun " joutuu" ottamaan miehen takas viereen et vieraat mahtuu nukkumaan....ei rakkaus oo mihinkään hävinny, vaan oman tilan saaminen on ollu luksusta....ei parane miehelle mitään sanoa, jostain se on taas ottanu nokkiinsa muutenkin...jahas, kaveri heräs, pitää mennä

maitohamsteri ja lapset

Vierailija
6/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea [b]Kaylightin Wiiville[/b], hauska nimi Ja [b]rakkausvauvan Aadalle[/b], sille annoinkin ääneni.

Ja onnea [b]Piiulle[/b] rouviintumisesta!! Otahan nyt sitten takautuvasti rennosti ;) Minulla on muuten Miko-serkku.

[b]Haikarapolska[/b] - Sait veden kielelle noilla sapuskoilla *namsk* :I

[b]D-tipat[/b] – Me aloiteltiin jo muutamia päiviä sitten Jekovitit, eikä ole havaittavissa masuoireita, onneksi. Meidän th sanoi että harvemmin ne aiheuttaisivat mitään, mutta tuntuu että aika usealla niitä kuitenkin tulee..! Meille ohjeistettiin että vaikka 3 tipalla aloittaen ja aina yhden lisäten. Mutta me aloitettiin varmuuden vuoksi 1-sitten 2 jne. Aika monenlaisia ohjeistuksia näistäkin ollut!

[b]Rela-tipat[/b] – Aloitettiin myös samoihin aikoihin vajaa viikko sitten, joka päivä tullut siis annettua se 5 tippaa. Toivottavasti on jotain hyötyä, jos ei niin ei sitten ;) (neuvolasta sanottiin että hyvin voi aloittaa heti vaikka vastasyntyneelle) Kokeillaan ainakin! Esikoiselle myös silloin tällöin annan kuuri luontoisesti samoja tippoja. Ja tiesittekö että uuden tutkimuksen mukaan tehokkaimmaksi maitohappobakteeriksi on todettu juuri Rela-tipat ja kapselit. Niin ja ei ole näistäkään tullut masvaivoja.

Kiitokset napa-asiaa kommentoineet. Taitaa siis normaalia olla tämä verinenkin vuoto :)

Niistä [b]itkuhälyttimistä[/b] olis vielä äärimmäisen mukava kuulla useammilta! Mietityttää eniten se että reagoiko ne kaikkiin ympärillä oleviin ääniin, en haluais et kaikki lentokoneen hurinat ym. raikaa sisälläkin ;) Ja joskus kuulee niitä juttuja että saattaa ottaa naapurin itkuhälyttimen äänet tjs. Ja kannattaako edes harkita sellaista radiopuhelin tyyppistä, mistä voi myös puhua toinen toiselle.. Ne kai kalliimpia(?), mutta onko tarpeellisia?

[b]Yöunille[/b] – Meillä nukahdetaan tosi hyvin, mikä sekin hämmästyttää.. Muistelisin että esikoinen ei ollut ihan näin helppo. Tämä siis vaan laitetaan sänkyyn, saattaa jotakin änistä hetken ja nukahtaa sitten – samoin nukahtaa yösyöttöjen jälkeen. Paitsi joskus ihan aamulla, kun ei ole enää niin väsynyt, saatan vähän heijata sylissä tai antaa nukahtaa viekkuun, sitten vasta sänkyyn nostan. Yöunille nukahtaa n. klo 21-22 - syö n. klo 2-4 - syö n. klo 6 - ja joko jää silloin pystyyn tai nukkuu vielä pari tuntia.

Flunssa tuntuu jatkuvan entisellään typykällä - Viime yön nukkui kyllä hyvin, kerran syöden ja muuten nukkuen. Aamulla kuitenkin oli nenu niin tukosssa ettei enää 6 jälkeen saanut unta. Imettiin taas nenua (keittosuolatippoja btw ollaan myös laitettu). Torkkui sitten aamun sylissä/sitterissä/isin kainalossa sängyssä. Sit lährettiin haukkaamaan vähän happea isomman tytön ja vauvan kanssa - siellä vaunuissa nyt onneks jatkanut unia jo kolmatta tuntia! Taitaa happi kulkea huomattavasti paremmin raikkaassa ilmassa!

Eilen illalla oli myös täysin syliteltävä tapaus - mutta ei auta kuin parannella nuhaa.

Mutta jatkan taas touhuja välillä.

Dumle ja Hilla 2vko2pv

Vierailija
7/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tosiaan piiulle rouviintumisesta ja Mikolle nimestä. Hienon nimen poika sai =)

Sekä rakkausvauvan Aada Sofialle ja Kaylightin Wiiville. Ihania nimiä tosiaan :)

Tosiaan Haikaranpolskan ruoat kuulostivat herkullisilta ;)

Olimme tänään neitiä käyttämässä neuvolan tädillä punnituksella. JA hyvin on ollut ruoka-aikana neiti kotona. Painoa oli yli 3900g. Ja viikko sitten tosiaan oli reilu 3500g. Et hyvin meillä maito maistuu :) JA siis tosi tiheään. Ja voi siitä hyvästä pikkusen masua kipristellä, eilen illalla tuntui nukkumaan meno kestävän hyvinkin kauan.. Meillä kanssa Relat käytössä, ei vielä d-tipat.

Illalla tosiaan nukahtaa yleensä tissille taikka syliin. Sit siitä notetaan sänkyyn ja jos tosiaan on syvään uneen päässy niin se 2 tuntia ehkä nukkuu ja taas syö. Sit otan viereen ja siinä on sit koko loppu yön. En jaksa koskaan nostaa takaisin sänkyyn...

Itkuhälyttimistä. MEillä on joku Philipsin malli, ostettu kakkoselle Prismasta. Ihan hyvin toimii. Ei kuulu taustamelut, ainakaan muistaakseni ;)

No mutta, pitänee rientää puuhiin.

Vointeja kaikille :)

outs@ ja pieni ihanuus 11vrk

Vierailija
8/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mikä yö takana. vesli sit päätti valvoa ja itkeä puol yhteen saakka. Sit saatiin jopa tunniks nukkuun ja sit taas alko itku. Ja tosi paljon pulautteli. Muutaman kerran tuli oikein kaarella. Yön aikana ei tullu kovin montaa tuntia nukuttua. Onneks päivällä sain vähän nukuttua. Poju kun tahtoo päivisin nukkkua ja nukkua.... Taitaa olla väärällä rytmill tai jotain.

Vitolit jätettiin kokeeks tänään pois ja luovuin myös kaikista maitotuotteista. Pakko kokeilla kaikkea. Ei jaksa kovin montaa samanlaista yötä kuin viime yö oli. Seurataan nyt pari päivää ja jo ei tunnu auttavan niin soitan meille ajan vyöhyketerapeutile. Pakko saada jotain apua näihin ikuihin ym. Kohta ei oo paljoakaan mitä mä uskallan syödä...

Ei oo ollu vielä kvin ruusuilla tanssimista tää vauva-aika. Edelleenn on sellanen tunne et Vesli jää ainoaksi lapseksi meille. Odottaa vaan et kuluis muutama kuukausi ja pahin itku ym kausi olisi ohi. Varsinkin jos tää on koliikkia.

Mutta nyt täytyy taas mennä. Toivotaan et poju menis tänään ajoissa nukkuun ja nukkuis edes pari kunnon unijaksoa. Pakko saada ite unta. Samoin miehen.

Uma + Vesli 3 vk + 3 vrk

Vierailija
9/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pieni herra on kovin vatsavaivainen. Itsekin olen ollut ilman maitoa alusta saakka -- nyt jää kyllä loputkin aineet ruokavaliosta pois. Meillä on myös useita tunteja päivässä huutoa, pulauttelua, pieruja. Joku päivä voi olla parempi mutta tänään on ollut lähes tauotta huutoa muutamia unijaksoja lukuunottamatta. Yöt ovat olleet tähän mennessä rauhallisia mutta koputan täällä puuta *kop*

Tiesittekö, että pulautteluun yms vatsakitinöihin on olemassa reseptivalmiste, joka kuulemma auttaa tosi hyvin. Mutta monet lääkärit eivät suostu kirjoittamaan sitä. Kannattaa käydä lastenlääkärillä. Joidenkin tuttujeni vauvat ovat saaneet siitä avun. Valitettavasti en nyt muista lääkkeen nimeä.

Kootaanko vinkkejä vatsavaivoihin:

- Pitää ilman vaippaa pitkään ennen yöunia -- syötön jälkeen. Lapsi jumppaa jaloillaan -- vatsa toimii paremmin.

- Syötöt pystyasennossa

- Hieronta - oliko se nyt myötä vai vasta päivään

- Syöttövälien pidentäminen -- en tajua miten muka onnistuu

Vierailija
10/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla auttoi ykkosella, kun mies ' pumppasi' ilmaa pois pikkuisen masusta ottamalla reippaalla otteella nilkoista kiinni ja tuomalla jalat vauvan vatsan paalle, edestakaisin alas ja vatsan paalle monta kertaa. Monasti tuli kunnon pierut vauvalta, ja vatsakivut tuntuivat rauhoittuvan. Miehen otteet olivat aika reippaat, minua vahan hirvitti katsella vieresta, mutta vauva tuntui tykkaavan! Kalyni myos painotti pitkan royhtayttamisen merkitysta, en ollut oikein itse jaksanut, joskus syonnin jalkeen vauvaa piti pitaa pystyasennossa jopa tunti, etta royhyt tulivat kaikki. Illalla ja yolla kuulemma itkettivat koko paivan mittaan kertyneet ilmat, kun emme olleet kunnolla royhtayttaneet...

Parhaiten auttaa varmaan aika... :-I

Meilla jatkuu rauhallinen vauva-arki, pienen kaksiviikkoisen kanssa. Nukkuu ja syo, valilla tarkastelee maailmaa ihmeissaan. Ei vatsavaivan vaivaa toistaiseksi, kovin on erilainen kuin ykkosemme!!!Koputan puuta!!!

Vierailija
11/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös liputtaisin sen röyhtäytyksen puolesta eli ainakin meillä jäbä on tosi levoton nukkumaan, jos en röyhtäytä kunnolla. Aina ei heti tule röyhtäys, vaan siihen voi mennä puolikin tuntia, mutta kun se tulee, niin olo helpottaa kummasti. Ja meillä pulauttelukin on vähentynyt huomattavasti, kun vaan jaksan röyhtäyttää.

Meillä jäbä on kova piereskelemään ja toisaalta hyvä, että sen taidon osaa :-) En muista, että ykkönen ja kakkonen olisivat osanneet piereskellä vielä tuossa iässä ja se osaltaan varmaan lisäsi niitä masuvaivoja.

Samoin jos on tosiaan ne suihkutissit, niin kandee ne enimmät paineet pumpata harsoon tms. koska kovalla paineella myös pienen masuun tulee paljon ilmaa (ainakin meillä).

Ja sitten on tietty toi ruokavalio...Jos siis selvästi huomaa, että jostain ruoka-aineesta tulee selvästi masuoireita, niin jättää sen pois. Se on tietty aika vaikeata ihan alkuun huomata, mikä ruoka-aine oireilee, mutta kait siihenkin ajan kanssa oppii. Mä olen toistaiseksi syönyt ihan normaalisti, kahviakin juon sen kupin päivässä (pakko saada). Kakkosen kohdalla olin maidottomalla, kahvittomalla ja suklaattomalla dieetillä jonkun aikaa, mutta tyttö ei ole kyllä ko. ruoka-aineille ollut koskaan allerginen, joten onneksi dieetti oli ohimenevää...

Jaahas, täytyy lähteä vaihtamaan vaippoja. Tsemppiä kaikille masuvaivaisten äiteille!!!!

-Ultsi kera Nuuskun 5vko-

Vierailija
12/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Aada oli aamulla naama ihan räässä kun heräsi ja silmäkin punoitti:(Kohta lähdetään lääkäriin.

Muuten ollut jotenkin niin kiirusta ettei ole ehtinyt konetta edes aukaista.

Täytynee lukea myöhemmin teidän tarinoinnit.

Mukavaa päivän jatkoa mammat!

Piiulle onnittelut rouviintumisesta;)

Vierailija
13/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on kurjia nuo vatsavaivat :( Umalle sympatia halitus! Ihan hyvä jättää nyt kaikki ylimääräiset mahdolliset aiheuttajat, kuten nuo D-vitskut ja joitakin ruoka-aineita - Mutta nuo ruoka-aineet saattavat vaikuttaa myös paljon jälkikäteen, eli ei välttämättä tuo helpotusta heti alkuun niiden pois jättäminen!! Yleensä (kai) suositellaan jopa 1-2vkoa näitä ruoka-aine dieettejä.. Ja kovin radikaalisti ei suositella omaa ruokavaliota muutettavan ilman lääkärin mielipidettä..

Meillä esikoinen on atoopikko - Jolla alkoi 2vkon iässä ihottumalla allergiat (ei vatsavaivoja kuitenkaan). Ja tiiän hyvin mitä tuo ruoka-aineiden karsiminen on. Ja se päänsisäinen syyllistäminen että " mitäköhän on tullut taas syötyä" ym. Tähän atopiaan meillä auttoi eniten aika - mutta oli myös allergia peräistä. 10kk sai syödä 10 ruoka-ainetta. (Sairaalassa käytiin lääkkeitä ottamassa jne. kaikkea ei niin mukavaa muisteltavaa)

Tässä Kauhulla odotellaan mitä tämän pikkuisen kanssa on odoteltavissa! Selvästi ainakin reagoi jo SUKLAASEEN, jota popsin useamman päivän ihan reippaasti, sitten nousi vauvalle punainen ihottuma kasvoihin - meni kuitenkin ohi kun jätin suklaan. Joten varovainen ruokien kanssa saa olla täälläkin.

Hyviä vinkkejä tuli kuitenkin noihin helpotus-keinoihin:

- Meillä mies on myös tehnyt tuota " jumppaus-pumppausta" , jos on tuntunut ettei vauva saa kakkaa ulos. Auttaa siis siihenkin.

- Mahallaan olo on yksi parhaimmista vauvoilla myös. Valvonnan alla toki. Ja ei meillä ainakaan jakseta vielä olla kovin kauaa, ainakaan lattialla. Sylissä masun päällä sitten viihdytään hyvin.

Kannattaa muuten muistaa sekin, ettei aina itsekään saa lapsen oloa helpommaksi! Eli ei saa syyllistää itseään :)

Meillä on aika reikkonaista elämää myöskin - Ihan tämä flunssa vaivaa Hillaa. (tai niin ainakin uskoisin) Illalla neitiä piti kantaa ja hyssyttää koko ajan, lähes 6 tuntia. Mies sopivasti jo päivällä joutu keikka-hommiin ja palasi vasta klo 22. En ollut syönyt lämmintä ruokaa ja olo oli sen mukainenkin :/ Isompi tyttö Onneksi lähti iltapäivällä " mummulaan" yökylään - Huh jos ois se vielä ollut jaloissa..!

Yö meni illasta huolimatta ihan hyvin. Nukkui ja söi, söi kuitenkin vähän tiuhemmin ja unta piti kaivella syöttöjen jälkeen, kun nenu niin tukossa.

En kyllä keksi enää mitään, millä helpottaisi toisen oloa!! Sänky on jo lähes pysty asennossa, keittosuolatippoja mennyt kohta pullollinen, räkää imetään, niin ettei itellä happi kule, pidetään pystyssä, nukkuukin usein sylissä pystyssä, taputellaan ja sylitellään. Kantoliinankin sain eilein siskolta lainaan ja siihen illalla nukahtikin, heti kun siihen laittoi :) Täytyy ottaa se taas käyttöön, kun heräilee tuolta ulkoa (siellä siis uni maistuu!)

No mutta taidan pistää pään tyynyyn, nyt kun se nukkuu ja mieskin on syyslomalla. Saa nähä lähdetäänkö lääkäri-käynnille vielä tänään - katsotaan mikä on tilanne kun heräilee unilta.

Dumle ja Hilla 2vko+

Vierailija
14/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumle: Oletko koittanut sipulia? Ota sipulia ja riko sitä vähän. Kääri harsoon ja laita vauvan lähelle. Meillä ainakin röörit pysyy hyvin auki sipulilla mutta sivuvaikutuksena tulee sitten koko kämppään ihana tuoksu. Ja todellakin kannattaa käydä lääkärissä.

Muuten täällä on taas paljon rauhallisempi aamu. Mä luulen, että meidän masuvaivat johtuvat minun suihkutisseistä. Esikoisenkin aikana oli mutta hän osasi juoda paremmin kuin tämä pikkuinen.

Vierailija
15/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joskus miehen äiti vinkkasi että laitat sängyn viereen harson sisälle paloitellun raa' an sipulin niin pitää vauvan hengitystiet auki hyvin. Tämä onkin osoittautunut oivaksi keinoksi, ainoa haittapuoli on tuo sipulin käry mutta kaikkeen tottuu.

Tukkoiseen nenään rintamaitoa niin pysyy auki ja on paljon parempaa kuin keittosuola eikä tunnu vauvasta ilkeelle.

Päivisin meillä on nuhassa lapset nukkuneet parhaiten ulkona vaunuissa, jos siis ei kuumetta ole ollut.

Tämmöisiä tuli mieleen

minttupipsa

Vierailija
16/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo sipuli tuli just mieleen mullekkin.. Tai selailin vanhoja keskusteluja! Kiitos siitä vinkistä. Tota maitoakin on kokeiltava.

Vierailija
17/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäs(-kö?) päivä ilman d-vitamiini tippoja, niitä mitä sain neuvolasta ja johan taas poitsu ollu jatkuvasti pieremättä ja itkemättä ja jopa 3 h nukku yölläkin putkeen..... ja meillä on vissiin turhan kuiva ilma kämpässä kun sen jälkeen kun hommattiin ilmankostutin makkariin, on loppunu jatkuva keittosuolatippojen laitto nenään kun oli jäbä jatkuvasti tukossa!!!!! Täytyy toivoa et ens yönäkin sais nukuttua paremmin, noi 1,5h yöunet ja taas ylös ei paljoa hampaita naurata...onneksi esikoinen ei oo heränny kitinöihin yöllä, oiskin tosi rankkaa muuten. Nytkin jäbä muuten vetelee jo kolmatta tuntia ulkona unta kun on ihana ilma..

Onnea kaikille joilla on on ollu ristiäisiä ja muita juhlia!!!

ja ennen kaikkia voimia Kewalle ja Umalle!!!!

maitohamsteri ja kirppu

Vierailija
18/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin aamulla, että missä vaiheessa kandee lähtee lääkärille ja terkkari vastasi, että kun kuumetta yli 38 ja vauvan olo vetämätön, eikä jaksa juoda. Eli meillä virkku vauva, vaikkakin röhäinen ja juo oikein hyvin (kun kakkaakin tulee oikein hyvin) että ollaanpa vielä kotona. Mutta te muut lääkärilläkävijät, tulkaa kertomaan, mitä lääkäri sanoi.

Tsemppiä, dumle ja rakkausvauva taudin kanssa ja toivotaan, että umalla kohta helpottaisi veslin vatsavaivat. Älä tosiaan kaikkea karsi ruokavaliosta (tai konsultoi ainakin neuvolassa), jotta jaksat ja maitoa riittää.

Mutta nyt pitää laittaa isommille maitoa, puuro ei meinaa upota tänään...

Meillä muuten Oona nukkui taas viime yön ihanasti, nukahtamisessa äyväystä illalla pari tuntia, mutta kympin jälkeen nukahti, herätys puoli neljä ja kuudelta. Seiskalta vielä tissitin ja nukuttiin puoli ysiin! Ihanaa!

voimia ja jaksamista kaikille!

apinaemo

ps. Typykkä, miten sujuu?

Vierailija
19/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tuntuu monilla olevan flunssaa ja muuta harmia. Toivottavasti helpotta pian. Meillä ei onneksi sellaisia ole vielä ainakaan, saadaan nauttia vielä vauvan huuruisesta elämästä ilman vaivoja.

Eli meillä menee vauvan kanssa hyvin. Hän nukkuu hyvin 4-6 tunnin pätkiä ja syö myös hyvin. Maha toimii ja kaikki on muutenkin paremmin kuin toivoa uskoin.

Tuli mieleen, että OUTS@, kuinka teillä isommat lapset suhtautui vauvan tuloon? Teillähän oli melkein saman ikäiset lapset meillä.. Meillä 4veelle meinasi ottaa koville vauvan tulo nimittäin..

Ihania nimiä olette antaneet vauvoille!! Se onkin sitten taas uusi pulma miettiä vauvan nimi.. No onneksi on muutama vahva vaihtoehto jo olemassa että niistä voisi valita.

Kuinkahan Leanna voi, onko vauva kainalossa jo?

Mutta nyt on mentävä..

Fiia ja pikku-herra 8vrk

Vierailija
20/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on nuha-aikoina valkosipuli harson sisällä sängyn vieressä...haju vielä pahempi kun sipulista, mutta valkosipuli on tehokkaampi. ja kokeile ihmeessä laittaa rintamaitoa vauvan nenään, ei se huonoa tekee, mutta voi autta!

meillä sama vanha p****a, joten pikainen oli käynti täällä lukemassa viestejä...

kewa ja poika 3,5vko