Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä päälle kotiutuessa laitokselta?

04.02.2008 |

Tää on taas niitä kysymyksiä, että viisaammat saavat nauraa ja pilkata, mutta kysynpä kuitenkin kun esikoista odotan:

mitä tulee laittaa maalis-huhtikuun vaihteessa syntyvän vauvan päälle kun kotiudutaan laitokselta?

Olen ajatellut laittaa hänelle bodyn ja puolipotkarit ja kudotun villamyssyn, sekä sellaisen " nallekarhu" puvun siihen päälle välikerrokseksi (umpinaiset jalkaterät ja hihat, huppu) ja sitten kevytoppapuvun tms. ulkoasun. Liikaa, liian vähän, vai muuten vaan väärin?

Toinen kysymys vaatteista: olen sukulaisilta saanut vanhoja lastenvaatteita, joista en aina tiedä, mihin tarkoitukseen ne ovat :) Onko saamani 56-senttiseksi reilunkokoinen fleecepotkupuku siis jonkinlainen välivaate bodyn ja potkareitten päälle? Ja mistä erottaa erikseen uniasut? Ihastelin ihanaa potkupukua kunnes tajusin että niskalapussa lukee " night wear" =)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko saamani 56-senttiseksi reilunkokoinen fleecepotkupuku siis jonkinlainen välivaate bodyn ja potkareitten päälle?

Jos se on sellainen " ohut" fleecepuku, niin sitten se on se välivaate, mutta jos se on paksumpi, enemmän päällysvaatteen oloinen puku, niin sitten se on varmaan enempi sellainen päällysvaate, jota voi keväisillä ilmoilla pitää esim. vaunuillessa. Vaikea sanoa, kun ei näe pukua.

Ja mistä erottaa erikseen uniasut? Ihastelin ihanaa potkupukua kunnes tajusin että niskalapussa lukee " night wear" =)

Itse olen pitänyt yöpukuina sellaisia koko pukuja, joissa vetskari tai nepparit menee kaulasta alas asti. Mutta jokunen potkupukukin on mulla ollut myös päivävaatteena, ne ovatkin olleet sitten paksumpaa kangasta.

Vierailija
2/3 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei sitä vaatetta hirveän paljoa tarvitse. Itse olen ajatellut kohta synytyvälle:

pitkähihainen body, sukkikset, 2-osanen trikoo- tai collegekankainen puku ja toppapuku (fleecevuorinen, kokoa 56 cm). Lisäksi myssy, tumput ja tossukat, sekä harso tai ohut pyyhe kaukalon eteen ettei hengitysilma ole kylmä. Aikalailla siis yhtä " paksu" kerros kun mitä itse olet suunnitellut. Edellinen, eli marraskuinen, tuli kotiin vesisateessa yhtä kerrosta vähemmissä sisävaatteissa. Toki sade on nytkin todennäköisempää kuin paukkupakkanen, rannikolla kun asutaan...

itse en ole terällisten vaateiden fani, kun ei ne jalat siellä terissä kuitenkaan meinaa pysyä. yökkäreissähän se on ennemminkin sääntö kuin poikkeus, ja usein laitankin sukat siihen päälle. ja mikään ei estä käyttämästä yökkiä potkarina jos siltä tuntuu :-)

Ja semmoisen huomion olen tehnyt, että britit näyttäis käyttävän paljon fleecestä tehtyjä yökkejä ja kylpytakkeja. Tosin siellä taitaa kodit olla muutenkin kylmempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövaatteina käytin esikoisella kaksiosaisia pukuja melkein yksivuotiaaksi asti, koska hän kakkasi joka syöntikerralla ja vaipanvaihto oli minusta näppärämpää, kun otti vaan potkarit pois. Tämä toinen kakkaa vain kerran päivässä, joten pidän hänellä mielelläni yksiosaista yöpukua, joka ei kiristä mistään. Yöllä kun ei hänelle tarvitse vaippoja vaihdella.