~~JOULUTAAPEROT ja MAMMAT HILIPASEE ALKUVIIKON UUSIIN KUJEISIIN TAITOIHIN~~
Kommentit (35)
Eilen illalla alko tuntumaan ikenessä sydämen syke ja nyt aamulla jomotti niin että oli pakko mennä särkypäivystykseen. Meinasivat että ikenet vaan tulehtunu mut seurataan... Mun ikenet alko tosi helposti vuotamaan verta ja lekuri kysyikin että oonko raskaana!!!!
Pakkohan se oli kotimatkalla hakee testi, joka näytti sitten negaa. (me ei siis olla suunniteltu kolmatta).
Päätin muuten lopettaa tänään imettämisen ja siirrytään soijamaidolle. Neidistä on tullut tississä roikkuja ja sitten kiinteät ei oikein maittais joten nyt se sit loppuu! Ja kohtahan se työkin taas kutsuu!
Isännän piti viedä mut kylpylään torstaina tulevien kolmekymppisten johdosta mut Nokian Eden on ihan täynnä! :( Onks kukaan käyny Haikon kartanokylpylässä? Millanen se on?
Tahdon lähtee kuitenkin johonkin, kerrankin kun anoppi on lupautunut lapsenlikaksi!
Nyt syömään
Katju ja Salla
Tai siis siltä ainakin tuntuu tänään... :)
En ehtinyt kovin tarkaan lukea viim. pinoa joten palailen sen puolesta viel uudemman kerran.
Kaksi galluppia oli.
Nukkuminen meillä ei nuku ketään paitsi mies ja sekin kuorsaa...
Adam herää edelleen tissille monta kertaa yössä ja keskimmäisen kanssa kyäydään vessassa vähintään kerran yössä. sit kantelen sen omaan sänkyyn n. 3 kertaa yössä ja sit viel esikoinen heräilee satunnaisesti pissalle, painajaiseen tai sit muuten vaan änkee meidän sänkyyn..
Ikä: itsellä tulee 30 mittariin ens kuussa ja lapsia on 3 6v 5v ja Adam. Meillä piti myös olla lapsilukuna se 2, vaan sit tuli " iltatähti" Adam ja välillä kuumeilen jopa sitä nelosta (tänään en).
Nyt pitää hakea esikoinen eskarista.
N ja A
Mutta käyn pikaisesti...
[b]jkv[/b]: Mä laiskottelen yliopiston kirjoilla, joten mulla ei oo ongelmia poissaolojen kanssa =) Mä oon ilmottautunu läsnäolevaksi ihan joka lukukaudelle, mutta enpä oo kyllä saanu yhtäkään opintopistettä aikaiseksi :/ Suunnitelmissa oli vaikka minkälaista kotiopiskelua ja tälläkin lukukaudella mun piti muka käydä vaikka mitä tenttejä, mutta just hoksasin että mulla taitaa käydä aika loppuun...
Välillä on TOSI tympääntyny olo itteeni kun mietin sitä kuinka valmistun vasta joskus vuonna nakki ja pottu ja joudun elämään miehen rahoilla vielä vaikka kuinka kauan, mutta jospa mä joskus saisin otettua itseäni niskasta kiinni ja paneutuisin taas kunnolla niihin opintoihin.
Mutta tuohon sun tilanteeseen vielä sen verran, että eikös juuri raskaus ja äitiysloma ole hyviä syitä poissaololle ja opintojen viivästymiselle? Tuntuu aika tyhmältä että potkittais koulusta pois sen takia kun sattuu tekemään useamman kuin sen yhden lapsen :o
Mulla meinas päästä itku kun luin tuon Tinurin eilisen kirjotuksen... Onko Gilmoren tytöt taas alkanu?!?!?!?!?!?! Mä en oo tienny mitään ja sehän jäi viime kaudella vielä niin jännään paikkaan!! Voi ei... Mun maailma romahti :' (
Noh, täytyy laahustaa tämän yhtäkkisen masennuksen kanssa lämmittämään tuolle pojalle päiväruokaa kun meinaa pistellä taas kirjan suihinsa... Meillä kun ei noita kirjoja lueta - ne syödään ://
Pimmi ja Lassi
Tää päivä on menny ihan hirvittävän nopeesti! Harvinaista, kun ei mitään erikoista olla edes tehty... Mutta nyt loppuviikon pinon tiimoilta seuraavaa:
Saaraks: Opiskelusta. Kyllä mä ehkä kans lähtisin opiskelemaan, jos ei työt innosta, jos siis opiskelun takana siintää houkuttelevammat hommat:) Käy nyt ainakin kattomassa ne pääsykokeet!
MrsCruiser: Ihan käsittämättömän nopeita sun synnytykset on olleet! Vaikka puudutteita siinä tunnissakin kerkii varmasti kaipaamaan;) Mutta elähän kadehdi pitempään synnyttäneitä, mulla ainakin kävi niin ettei epiduraali vaikuttanut mitenkään, eli vain puol h oli autuasta kohdunkaulanpuudutteen kanssa, ja loput yhtä helkuttia=) Että vaikka niitä ehtiikin laittamaan, niin ei kyllä aina taivas aukene silti..
Kirsikkako se oli rakastunu uudelleen mieheensä;)? Meidänki pitäs nyt päästä tohon samaan, on taas ollu välillä niin neutraalia tää meidän oleminen, että vieraillekin ollaan kivempia ihan kohteliaisuudesta... Pari viikkoa vielä, niin olis bileet tulossa, missä meillä on aina kivaa yhdessä=) Toiset kun ei voi astua jalallakaan samaan baariin ilman et sota syttyy!
Katjun h-lääkärireissusta. Mun oli pakko alkaa joka päivä hammaslankailemaan, kun ikenet vuosi niin hirviänä suuhygienistin käsittelyssä(olin sillon kyl raskaana). Nyt ei vuotele silleen enää, mutta on se niin ärsyttävää puuhaa väsyneenä iltaisin:/ Mutta hirmu huono omatunto häiritsee yöunia, jos se jää tekemättä. Flossailetko sä hampaita jo:)? Se auttoi mulla ainakin.
Nefilin yörumbat ei kyllä saa kadehtimaan meikäläistä:/ Aikamoista hulinaa! Mutta kerranhan ne lapset on vaan pieniä... Ihan kohta sä taas saat nukkua yöt läpeensä;)
Mitähän muuta? Miten te saatte niitä väritehosteita ja muita tähän tekstiin? Olis helpompi lukea varsinki kiireessä, kun voi bongata nimet ja muut suoraan näistä romaaneista:)
Alkuviikkoa kaikille! Meillä alkoi ainakin oikein mukavasti tää viikko=)
t.jkv ja t
Siis mun mielestä se on ihan sama, mikä on syy poissaoloon:( 4 vuotta kestää opiskelu, ja 2v saa olla poissaolevana. Erityisluvalla, jota pitää anoa, saa vuoden (entiiä mitkä syyt on tapeeks hyviä?).
Kaverin kans just juttelin mun vauvahaaveista, niin se sanoi, että sultahan se opiskeluoikeus menee jos teet vielä toisen=( Kyllä mä tiesinkin, mutta kun joku toinen sanoo, ettei se vaan nyt oikeesti oo mahdollista, niin tuli sellanen pienoinen maailmanromahdus mulle(näitä on liikkeellä näköjään;)). Meidänkin tarttis sit kai äkkiä ottaa joku estolääkitys, ettei nyt sit vahingossa tuu raskaaksi, kun sieltä koulusta potkitaan kai ihan oikeesti muuten pois...
Pitäisköhän mun laittaa s-postia vaikka jollekin opettajalle vielä ihan varmuuden vuoksi, että näinkö raaka sillä on? Vaikka ei meillä toista suunnitella, mut " vahingon" varalta kuitenkin.
t.jkv taas
Ois kyllä aika raakaa jos tosiaan homma menis noin =/
Kyllä minä varmaan ottaisin ihan varmuuden vuoksi selville että onko asia tosiaan noin... Ja jos vahvistavat sen koululta niin se viimeistään kannustais hommaamaan e-pillerit ja ostamaan vielä niiden lisäksi perhepaketin kumiukkoja ettei varmasti lähde paikka alta =) No, ehkä tuolla yliopistollakin pitäis olla tuommonen systeemi niin minäkin valmistuisin joskus... Huoh, tänään on taas joku itseinhopäivä...
Saat tekstin [b]lihavoituna[/b] kun laitat näin: [ b ] teksti [ /b ]
ÄLÄ sitten laita noita välilyöntejä tuonne hakasulkujen väliin vaan pelkkä b ja /b! Jos olisin ite laittanu niin, niin et ois nähny noita b ja /b, joten siksi mulla nuo =)
Kursivoituna
saat kun laitat [ i ] teksti [ /i ]
Värillisenä saat kun laitat [ color=mikälie ] teksti [ /color ]
Tuohon voi siis laittaa esim [ color=red ] teksti [ /color ]
Noita värejä ja niiden koodeja (jonka voi laittaa tuon värin nimen paikalle) löytyy esim tuolta:
http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/colorhuge.htm
Toivottavasti osasin selittää tarpeeksi hyvin =)
Nyt iltapalalle ja jalkoja lepuuttaan sohvalle...
Pimmi
Kas siinä pulma...
Siis Isompien mukuloiden Dagis päivä ja Minä mietin et
A: siivoisko
B: Kaupugille
Hmm... Siivous olisi kyllä tarpeen, mut niin olis ns. vapaapäiväkin...
JKV joo on nää meidän yöt aikas hulluja, mut minkäs teet :( välillä univelka käy ihan sietämättömäksi. Usko siihen että joskus saan vielä nukkua on kadonnut jo ajat sitten :)
VAATTEET Meillä ollaan menty jo pitkää 80cm vaatteissa. Pikähköä porukkaa koko perhe.
KIRSIKALLE Tsemppiä pisteiden laskuun, itsekkin ajattelin viel muutaman kilon pudotella vaikakin olen saanut aika mieleekiintoista palautetta asiasta. Moni kun on alkanut huomautella et olen jo liikaa laihtunut.
Kukas se kirjoitteli että ovat tutista luopuneet, meillä yritetään edelleen opetella tutille.. hassua.. minä kun niin mielelläni luopuisin tuosta tutin paikasta.
Niin se päätös.. hmmm.. ehkä taidan mennä kaupungille.. olen paussini ansainnut.
Nefili uninen ja täystuho Adam
Täällä huonosti nukuttu yö taas takana.
Sen lisäksi että tyttö on kaksi yötä nukkunut erittäin huonosti, on myös esikoinen nukkunut huonosti ja sitten hän on kahtena yönä peräkkäin tullut meidän sänkyyn. Olishan se ihan kivaa, jos olis enemmän tilaa, mutta minä heräsin yöllä tuhat kertaa kun oli niin ahdasta ja jotnekin kuuma ja tukala olo. Nuo lapset kun tulee viereen, niin ne liimautuu minuun kiinni niin ettei henki meinaa kulkea.
Tyttö on alkanut värkkäämään nukkumaanmenon kanssa. Juttelee ja höpöttää vaan, vaikka kuinka aiemmin olis väsynyt ollut. Kun vie makuuhuoneeseen, niin jotenkin siinä sitten reipastuu. Eilen meni 22.30 asti, ennenkuin uni voitti. Ennen on mennyt nukkumaan noin 20.30. Siinä on ollut sitten meidän omaa aikaa miehen kanssa, vaan eipä ole enää.
Myöskin tytöstä on tullut kauhea täystuho!!!
Hajottaa kaiken minkä irti saa, laatikon sisällöt lattialle, cd-lvyt lattialle jne.
Joku päivä ainakin oli jotain galluppia vaatekoosta, meille menee nyt 74cm-80 cm. Itse tykkään, että ainakin bodyt saa olla sen 80 cm ettei ole niin hankala pukea jos on tiukka.
Meillä oli tyttö vähän pullero, mutta nyt on alkanut tasaantumaan kasvu. Laitoinkohan jo 10 kk neuvolan mittoja? No, laitan uudelleen, eli pituutta oli 72 cm ja painoa 9340 g. Oli tullut 2 kuukaudessa vajaa parisataa grammaa vain painoa lisää, tipahdettiin sitten siihen keskikäyrän tuntumaan painon kanssa.
Jaahas, pi tääpä lähteä keräämään noita levyjä taas tolta lattialta.
[b]Miilukka testailee...[/b]
Tiistaita vaan kaikille!!!pakko testata noita pimmin ohjeita kun olen itsekkin pähkäilly että mistä jengi saa noita värejä ym. tohon tekstiin
[color=pink]joten elkää[/color] [color=green]ihmetelkö jos tänne nyt[/color] [color=blue]jää noi merkit väliin ja tää ei onnistukkaan ;) [/color]
[color=yellow]Meillä olisi havaittavissa että Lenni nukkuisi hieman paremmin tuossa unipussissa.laitoin sen taas viime yöksi siihen ja nukkui tonne 7 asti ilman maitoa. ja muutenkin levollisemmin nukkui kun ei pääse niin helposti kääntymään ja jaloilla on koko ajan lämmin kun potkii aina muuten peitteen pois.[/color]
[b][color=purple]mutta nyt heitän tämän tekstin tuonne ja katon mitä tuli näkyviin vai onko teksti yhtä hepreaa ;D[/b][/color]
--miilukka joka testailee--
ja ompa kiva lukee tuota keltaista tekstiä :/
[b] Onnistuukohan tää? [/b] [color=Purple] Entäs tää? [/color]
Enempää ei viitti jos noi meniki ihan metikköön;)! Mä palailen sitten myöhemmin ihan oikeissa asioissa!
t.jkv
Mä en meinaa millään enää ehtiä koneelle, kun meilläkin asuu pieni [color=darkorchid1] täystuho [/color]. Tottelee hyvin kyllä kun sanoo [color=darkorchid1] ai,ai ei saa [/color] mutta koko ajan pitää siis vahtia ettei pääse tekemään tuhotöitä. Koiraa hän kiusaa nyt heti kun siihen vaan saa mahdollisuuden. Menee koissun viereen kun se makaa lattialla ja alkaa lyödä käsillä sen mahaa. Onneksi on iso koira eikä mene tästä " rikki" , mutta ei se siitä oikein tykkääkään. Mutta on koirassakin vika... se menee nimittäin itse neidin huoneeseen makaamaan matolle vaikka neiti siellä leikki ja koiralla olis oma petinurkka meidän makkarissa missä se saa olla rauhassa. Ehkä se on huomionkipee. Hyvin ne kuitenkin tulee juttuun ja meneehän koissu pois jos ei tykkää. =)
Täällä oli jonkinlaisia galluppeja menossa, nyt en muista muuta kuin [color=darkorchid1] vaatekoko [/color]gallupin. Eli meillä käytössä 74-80 riippuu mallista, suurin osa74 kokoisista sais jo laittaa pois kun hihat on liian lyhyet eikä sukkahousut pysy enää kunnolla ylhällä ja housunlahkeetkin on hieman lyhyet. En vaan oo saanu mistään inspistä, että taas laittais neidin kaapin järjestykseen. =)
[color=darkorchid1] Miilukka [/color] olipas sun teksti tosiaan värikäs ja se keltainen oli aika hankala lukea.. =) Kiitos [color=darkorchid1] Pimmi [/color] siitä värikartasta, mä oon vaan tienny niistä normaaleista väreistä (red,blue,green,orange jne.) nyt toivottavasti onnistuu myös tämä mun kokeilema väri. =) Sori siis jos tämä teksti on ihan siansaksaa.
Ei nyt pitää tehdä ittelle ruokaa kun neiti on päikkäreillä. Jos sais syödä rauhassa. =)
Hyvää tiistaipäivää kaikille!
rusina & M 10kk + jotain
ps. meillä kävellään nyt kävelyauton perässä... =)
Jos töihin palaaminen on näin rankkaa kuin se on tällä viikolla ollut, ei paljon kiinnosta. Eilisaamu oli ihan kauhea, pitää vaan yrittää ennakoida enemmän. Laittaa vaatteet porukalle kuin palomiehille, josko se lisäisi vauhtia? Akselilla on hyvin mennyt hoitotädin kanssa, tänään olikin puolipäivää vaarin kanssa. Koulutus on ollut ihan kivaa, ruokatunti ja kaikkee... :)
Tosin ajatus leijailee ihan jossain muualla, tonttipaperit laitettiin tänään sisään, huomenna selviää saadaanko kyseinen tontti. Kovasti on tonteista kysyntää, silmien alta meni kaksi tonttia rakennusvirastossa vaikka osa on ollut myynnissä kauan. Talopakettien hinnat nousevat kuun vaihteessa ja porukalla on kiire saada tontit?
Huomenna on vapaapäivä, käsitellään aihetta jonka minä olen moneen kertaan opiskellut. Taidetaan viettää nenät vastakkain pojan kanssa, niin ikävä on ollut työpäivien aikana. Ja jos väsytti kotona ollessa, niin nyt vasta väsyttääkin! Akseli aika hyvin nukkuu, mutta inahtelee ja etsii tuttia unissaan. Aika monta kertaa yössä käyn tuttia laittamassa.
En muista yhtään mistä teillä oli ollut puhetta, siirryn siis ihmettelemään miksi meidän pesukone ei ota huuhteluainetta lokerosta ollenkaan? Tukossa?
Kirsikka ja Akseli, jokapaikkaan ehtivä, 9,5 kk
...ja siirryn kuivattelemaan, saunominen on ihanaa näin ilmojen viilettyä.
Kirsikka ja Akseli
Sitä yritetään [b]taas[/b] ja nyt väsyttää niin julmetusti.
Minäkin yritän nyt kikkailla noiden ohjeiden mukaan, saas nähdä kuinka käy.
Sit [b]kirsikalle[/b] onnea tonttin saantiin, meillä olis kans tontteja jaossa tos naapurikunnassa ja ihan kivassa paikassa vaan en tiedä maltanko täältä pois lähteä(palvelut pikkasen paremmalla tasolla) mies kuitenkin harkitsee kovasti(työmatka puolittuisi).
Hitsit että on hiljaista joten Adam tekee pahojaan...
nefili ja hukassa oleva Adam
Piti tulla hehkuttamaa! Meillä nukutiin koko viime yö heräämättä:) Johanna meni nukkumaan klo20 ja 6.50 herätti äidin hihkumalla pinniksestä:) Meillä taidetaan sitten siirtyä yksiin päiväuniin,kun jos nukkuu kahdet unet niin sitten aamuyöt on yhtä hulinaa, ja 5-6 herätään.
isäntä oli eilisen kaiketi mahataudissa. Minä ja lapset ollaan säästytty siltä.Oikeestaan ihme,ettei oo meihin vielä tullu. Vuorokausihan siinä on se itämisika. Eilen aikaisin aamulla isäntä oli heränny huonoon oloon,joten kaiken järjen mukaan sen jo pitäs seuraavalla olla,mutta ei oo näkyny! eikä tarviikkaan näkyä.. Liekkö sitten jotain muuta olla isännällä, kai ruokamyrkytys ois rajumpi?
Mutta jos tästä lähtis hörppimään aamupäiväkahvit!!
tintti ja Johanna 9,5kk
Oli jotain galluppeja käynnissä.
Vaatekoosta: poika 78.5 cm, 74 cm vaatteet on kuopattu aikoja sitten, nyt käytössä 80 cm mutta bodyt saa olla 86cm jo. H&M:n bodyt on ainakin just hyviä.
Olikos jotain puhetta nukkumisesta myös. Poju nukkuu edelleen hyvin, kellon ympäri, 21-21.30-09 aika tarkkaan. Herää pari kertaa pyytämään tuttia.
Ikääkin kyseltiin, olen kesällä 28v täyttänyt ja Nicolas on jouluntähti vuosimallia 2006.
nyt poika repii punttia siihen malliin että äiti pois koneelta
Sonette ja Nicolas 10 kk ja viikko
Meillä lentelee hävittäjät tässä ympärillä aamupäivisin, niin tahtoo aina poikakin tähän meteliin herätä:/ Ei auta valittaa, kun asuinalueenhan voi itse päättää..
Tintin yö meni sit ihanasti! Vau! Meil oltiin 1,5h hereillä huutamassa, vaikka nyt on taas menny yöt yleensä yhdellä tutinnostolla. Tiedä häntä, vaikka olis painajaiseen heränny.
Nefilille ei voi koskaan toivottaa liikaa jaksamista! Toivotaan et nyt kantais koulutus hedelmää...
Kirsikalla jännät paikat tontin kanssa. Onks teillä valmistalopaketti suunitelmissa, vai ihan itsekö rakennatte?
Tänään mennään kaverille kylään, unhan ukko tuolta heräilee. Sai aamulla komeen jäljen silmän alle, kun temppuili tässä sohvapöydän reunalla kun äiti kävi makkarissa:(
Mut nyt taas kahvia nassuun ja jos ehtin vähän ihteä oikasemaan sohvalle:)
t.jkv ja t
hyvää päivää taas , en sano mitään.....olipa taas sitte niin kiva kirjotusvirhe SUORAAN OTSIKOSSA kun hätäpäissäni kirjotin kun toi leevi tossa yrittää painellä näitä näppäimiä samalla!!!!!!!!! välistä jäi siis JA - sana !!! ANTAKAA ARMOA. lupaan olla tästä lähin aloittamatta uutta pinoa ja odotella kiltisti ;D
mutta nyt kuitenkin kun kerkesin taas avata niin hyvää alkavaa viikkoa kaikille teille mammat ja pikku tuholaiset :) sateisissa merkeissä alkaa näköjään tääkin viikko :( ois nyt sitä lunta tullu kun oli niin kivan valkoinen päivä viime perjantaikin.....
mutta pinoutukaa ja pariutukaa kunhan kerkeette ;) puurot oottaa tuolla syöttämistä joten hommiin täytyy lähtee :D