----Ensikoiden vko 42----
Kommentit (32)
Minä täällä kera punaisten silmien... Elikkäs ei tuu meille vauvaa L! Eilen alkoi menkat ja on sellaista menkkavuotoa, ettei oo epäselvyyttä. Mies kyllä oli sitä mieltä, että josko siellä kuitenkin olis joku... Koska sillon Eetun odotusaikanakin multa tuli vuotoa (toinen vuosi pois...) Mutta mä en kyllä enää jaksa uskoa. Eli ei muutakuin uutta päin, vaikka ketuttaa niiiiin paljon. Mä en jaksa enää ees uskoa että meille toista lasta tulis, saati sitten enemmän... Mä oon vaan niin huono äiti vissiin ollu Eetulle, ettei meille enää toista lasta anneta...
Kiitokset muuten MM, Burde ja Tikru.
Noi enskalapsoset oli vissiin päättäneet ma-ti-yön pitää vanhempiaan hereillä... Meinaan kun Eetukin nukku tosi huonosti, tai siis huusi klo 1.15-3.45 välisen ajan, joten ite ei tullu paljoo nukuttua, kun aamulla oli herätys klo 5! Ja ti-ke yönkin Eetu nukku tosi levottomasti, kahen aikaan mä kävin nappaamassa sen meidän väliin :O kun en jaksanut kuunnella sitä huutoo! Viime yö meni jo vähän paremmin, onneksi!
Niistäminen on taidelaji! Ainakin meillä, Eetu ei anna niistää nenää, ja saa aina tapella sen kanssa. Huoh. Meillä tosin ei oo noita niistäjiä ollenkaan, joten vaan paperilla ollaan pyyhitty nenää.
Burde mäkin oon noita tilkkuja neulonut! On mukavaa ajanvietettä. (ja saa vanhoja lankoja pois, että voi ostaa lisää tilalle!)
Osse oli miettinyt päivähoitoasioita. Meillä Eetu on ryhmiksessä, ja ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä, sen kaiken alkushown jälkeen... Mutta Eetu näyttää nauttivan ja viihtyvän siellä hoidossa hyvin. Mutta musta tuntuu, että jokainen lapsi/perhe tarvii sille sopivan hoitopaikan, toisille sopii pph ja toisille päiväkoti. Ja tuosta pphsta sen verran, että ainakin meillä töissä ja niin on kyllä täällä asuinpaikkakunnallammekin, pph:t kun on kuitenkin joskus kipeitä, niin varahoitopaikka on ryhmiksessä taikka sitten päiväkodissa, joten sinänsä ei välttämättä oo hyvä paikka pienelle, jos sattuu kauheasti sairastumisia hoitokaudelle, sekä tietty kaikki loma-ajankohdat. Ja noissa ryhmiksissä/päiväkodeissa on sinänsä hyvä, että siellä kuitenkin aina joku tuttu hoitaja on paikalla. Ja kyllä meillä ainakin (ryhmiksessä siis) pidetään lapsia paljon sylissä! Ja varsinkin noita ihan pienimpiä! (meille tulee ens ma yks 9kk vanha lapsonen hoitoon... baitovei)
Syömisestä, meillä Eetu on oppinut ite syömään (siis niin että voin sanoa, että se syö ite) nyt vasta syksyllä, kun aloitti hoidon. Eli siis lusikalla menee suuhun suurin osa ruoasta, ei siis enää lattialle/koirille. Toki vielä välillä heittelee ympäriinsä ruokaa, mutta pääosin menee siis suuhun, joten kyllä se Idakin vielä sen oppii, sitten kun on siihen kypsä!
Eetu oli 1v2kk kun oppi vasta (jo!!!) kävelemään. Ja sillon oli huhtikuu, ja paljon vielä päällä (muistaakseni?) joten kyllä siihen tais pari viikkoo, ellei jopa kk, mennä ennen kun suostu kävelemään pihalla.
Halista. Meillä on kanssa halija/pusuttelija täällä, eilenkin kun katottiin telkkaa, niin Eetu oli sitä mieltä, että ei katota vaan annetaan pusuja! Huoh, lopputulos oli sitten, että mun koko naama oli räässä ja kuolassa, jeeee!
Kuulostipa Burden kohtaus aika karmivalta, toivottavasti nyt on kaikki hyvin?
Nukahtaminen. Mä oon vissiin sen verran kylmä ihminen, että meillä viedään Eetu omaan sänkyyn, ja sinne nukahtaa itekseen. Siis annetaan iltahalit/pusut, ja silitetään hetken, ja sitten peitellään ja poistutaan. Ja yleensä nukahtaa (protestoi kyllä joskus) noin viidessä-kymmenessä minuutissa, joskus saattaa mennä tuntikin. Mutta jos ei ala ihan hirveesti huutamaan, niin ei kyllä käydä enää siellä... Joo, oon julma äiti...
Vielä itestä sen verran, mulla on nyt tää ja huominen vapaata, kun meillä töissä vähän lapsia (5 ja 4) ja ollaan menossa Amylle ja Emmille. Kivaa! Ja huomenna tulee mun kaksi serkkua viettämään viikonloppua meille, huoh, ikää heillä 15 ja 13... Joten kiva murkkuikä päällä... Ja parin viikon päästä alkaa viikon loma!!! JEEEE!!!
napero ja Eetu 1v8kk
Kävin toissapäivänä katsomassa sitä suloista pikkupoikaa ja tuntui kuin olisin mennyt 3 vuotta ajassa taaksepäin. Poika oli niiiin mun kummitytön näköinen kun se syntyi :) Ainut eroavaisuus oli tulipunaiset pallit, oli ihan pakko saada valokuvakin niistä :D Huomenna mennäänkin sitten Idan kanssa viemään kummityttöä leikkipuistoon ja lupasin tehdä ruokaakin niille!
Kiitos kaikille kysymyksiini vastanneille :)
Osse, multa on mennyt nyt ihan kokonaan ohi teitin nukahtamisongelmat? Jos P:llä on taas joku vaihe vaan menossa, joka menee ajan kanssa ohi? Kuten jo tiedät tai kaikki varmaan tietää, että meillä Ida kans nukahtaa ihan itse sänkyynsä. Täällä myös yksi ilkeä äiti, joka ei kauhean helposti mene rauhoittelemaan. Eikä kyllä tarvitsekaan, harvoin neiti pistää showta pystyyn yöunille mentäessä. Päikkäreille meno on kerran viikossa kyllä aika taistelua, kuten olenkin mesessä sulle muutaman kerran kertonut ;)
Naperolle vielä tätäkin kautta pahoittelut menkkojen alkamisesta!
Onkos Liia uusinut kävelytemppunsa? :)
Pikku-quukin sitten puhuu jo aika hienosti, jos tulee jo muutamia sanoja peräkanaa :) Laskin illalla aikani kuluksi kuinka paljon niitä sanoja oikein Idalla tulee kun ei meinaa perässä enää pysyä! Niitä on jo ainakin 30.
Tikru, käyt kuitenkin täällä vakoilemassa ;) Tarkoitin juuri ihan itse kävelemistä ulkona! Onhan Idakin kävelytettynä kävellyt ulkona jo kuukausia ja rattaita työnnellen :)
Nyt täytyykin lopettaa kun syliin kinuaa halipulasta kärsivä tyttö :) LÄhdetäänkin kohta taas leikkipuistoon, taitaa olla talvihaalarikeli? Mittari näyttää +3...
Osselle voimia typykän iltahuutoihin! Mä oikein mietin, että mitenkähän meillä homma sujuikaan, kun Emmihän huusi kans aika riittävästi iltaisin nukkumaan menoa jossain vaiheessa. Meillä tais aika olla avainsana. Siirrettiin siis silloin likka omaan huoneeseen ja alkuun rauhoiteltiin siellä silittämällä ja hyssyttelemällä. Pahimmillaan kun itku oli, niin sit otettiin neidin omassa huoneessa sohvalla kainaloon ja rauhoitettiin siinä. Mutta aika äkkiä oppi tuon itsekseen nukahtamisen. Joku kuukausi sitten ei olis vielä tullut kuuloonkaan. Eipä musta siis apua ole, mutta jos lohdutaa, niin et ole ongelman kanssa yksin. Toivottavasti neiti raaskii pian nukahtaa itsekseen!
MiaMik oli päässyt nuuskimaan ihan pikkuista vaavia. Ihanaa!
Emmi taitaa päästä päiväkotiin. Saatiin maanantaina tietää, että yhteen pk:iin tulee yks avoin paikka, mutta se varmistuu vasta tässä viikonlopun tietämissä. Mutta me ollaan siis kanssa hyvin tyytyväisiä, että saadaan pk-paikka, vaikkei ihan sieltä, mistä toivottiin.
Räkätautiakin pukkaa just sopivasti, kun lauantaina olis 1-v kuvaus ja juhlat iltapäivällä. No, josko tuo kerkeis parantua ennen...
Naperolle ja Eetulle kiitos vierailusta aamusella - oli tosi kiva nähdä! =) Mä en uskaltanut Napero sulta kysyä mitään " projektista" , kun aattelin, että kerrot kyllä jos siltä tuntuu. Ja nyt sit luin sun aamuisen kirjoituksen. Olisin halannut, jos olisin tinnyt aiemmin. Voimia ja uskoa tulevaan teille molemmille! Sä olet kuule Eetulle niin hyvä äiti, että nyt heti pois nuo ajatukset pois mielestä!
Emmi nukkuu pihalla ja taidan kyllä itsekin mennä hetkeksi pitkäkseni, vaikka siivota ja leipoakin vois...
Vilkutuksia kaikille! Ens viikolla me tullaan tänne oikeesti... ;o)
-Amy ja Emmi, vielä vauva-
...on jostain syystä maha niin kipee, ettei pysty oikeen tekee mitään. Epäilin ruisleipää ja siitä johtuvaa närästystä, mut en sit tiä onko sitä.
Napero: Höpsis! Sä OOT hyvä äiti Eetulle! Ei nää vastoinkäymiset kyllä siitä johdu!!! :)
Osse: Typyllä taitaa vaan ny olla semmonen kausi ettei se nukahtamishomma oikeen suju. Meilläkin on aina välillä jotain semmosia kausia, että on ongelmia unen tulon kanssa. Esim. nyt heidi nukahtaa tosi helposti yöunille, mutta sit taas päiväunille taistelun kanssa... Kun taas joku aika sitten oli päinvastoin. Ja sit yöheräämisistä (ei joka yö) on tullu semmosia, että raivoo niin kauan että pääsee meidän sänkyyn. Mä oon aatellu niin, että pitäis vaan koittaa pitää niistä rutiineista kiinni kun ne on kummiski pikkusille tärkein juttu.
Mut siis... sitä siis lähdin kirjottaa, että en kyllä usko, että sä teet mitään väärin tai pahennat asiaa... Tee niinku sun äidinvaisto sanoo ja luota siihen! Kyllä sä osaat! Ja kyllä ne nukahtamisjutut taas helpottaa!
PS. Eihän hampaita oo tulossa? Meillä se näkyy heti nukahtamis/nukkumisongelmina.
burde ja heidi ja vilhami
Oon vielä töissä, odottelen että mies ja tyttö tulee mua hakemaan, sitten Jumboon.
Isot onnittelut open Ainolle!
Ja lohtuhalit Naperolle! Älä syytä itseäsi, sä olet hyvä äiti. Me kaikki ollaan täällä ihan varmoja, että kyllä te vielä toisen lapsen saatte!
Häitä pukkaa päälle, tiesittekö?=) Välillä ahistaa ja välillä tuntuu oikein mukavalle, molempia vuoronperään. Mutta eihän tästä ole voinut enää aikoihin perääntyä, joten parasta vaan asennoitua että kaikki menee oikein kivasti ja meillä on mukavat ja rennot häät ja vieraat viihtyy.
Ylläripylläri, mun puku ei ole vieläkään valmis! Mua otti sunnuntaina niin paljon päähän, ettei huvittanut tehdä sitä ollenkaan. Järkevää... mut kyllä se ensi viikonloppuna valmistuu, kai...=) No, ketutus on nyt poissa (kesti kolme päivää) ja olen intoa täynnä vielä viimeiseen rutistukseen!
Sori että vaan nyt omia juttuja hehkuttelin, mutta kun mun päähän ei nyt oiken mahdu muuta kun ne häät, häät ja häät. Ensi kuussa kommentoin paremmin muiden juttuja, kun olen palannut normaaliin elämään takaisin, paitsi että rouvashenkilö olen silloin...=)
NapNap
ja kiitos tsemppaamisesta tuon nukahtamisen kanssa. Mä olen nyt tullut siihen tulokseen, että kyse oli vain siitä, et oikeesti yritettiin vain liian aikaisin laittaa neitiä unille. Tänään tarkoituksella pitkitin tuonne 20.30 asti, niin avot, neiti laittoi itse kirjan lipaston päälle ja otti sängyn laidasta kiinni, nostin petiin ja kääntyi itse nukkumaan! Täysin käsittämätöntä sen eilisen huutoshown jälkeen... En siis edes jäänyt unilaulua laulamaan, koska toinen niin selvästi halusi nukahtaa, vedin vain soittopelin täyteen latinkiin ja lähdin pois. Voi että tuo meidän rakas osaa aina äitin yllättää positiivisesti, just kun olin varautunut pahimpaan.
Meillä ollaan nyt sitten vakiinnutettu myös yksiin päikkäreihin, kunhan ne vaan on vähintään sen 1,5h. Jos typy nukkuu sitä vähemmän, haluaa nukkua toiset iltapäivällä.
Tuosta pph:sta vielä, oon varmaan aiemminkin kertonut, et olen itse ollut hoidossa pph:lla, ja tämä ihminen oli pitkään tärkeimpiä aikuisia mun elämässäni. Joten se varmaan on osittain syynä siihen, et haluaisin typynkin pph:lle. Mutta varmasti päiväkotikin on ihan yhtä hyvä, jos sinne paikka saadaan. Jos tuo päivähoito yleensä tulee ajankohtaiseksi, eli jos saan töitä jostain, niin varmaan ollaan tyytyväisiä ihan mihin vaan.
Sit pää vaan kolisee tyhjää... Parempi ehkä lähtee alas miehen viereen pohtimaan elämää :D
-Osse ja ihme-typykkä 11kk+
Ihan ensin naperolle pahoittelut menkoista:(
Ossen tyttö olikin nyt nukahtanut paremmin,hienoa!:)
Meillä on kans nyt viime aikoina ollut tuota itkeskelyä ohjelmassa yöunille mentäessä, mä imetän aina ensin tytön meidän sängyssä,nostan sit hereillä olevan neidin omaan sänkyynsä, silittelen ja laulan unilaulun, sen jälkeen menen meidän sänkyyn odottelemaan tytön nukahtamista ja tässä vaiheessa tyttö nousee yleensä ylös hetkeksi itkeskelemään kun tahtoisi tietty mun viereen..hetken päästä kuitenkin lopettaa ja alkaa pusuttelemaan unileluaan..sitä pinniksessä pyörimistä kestää sitten vaihtelevan ajan kunnes tyttö nukahtaa, tänään meni tunti mutta joskus onneksi päästään vähemmälläkin..tänään tyttö vielä hermostui toiseenkiin kertaan kun uni ei meinannut tulla.Nukahtamisen jälkeen mä sit hiiviskelen iltapalalle:) Päiväunille nukahtaa kyllä yleensä heti kun lasken imetyksen jälkeen pinnikseen. Niin ja meillä on yövalo aina päällä kun en itse uskalla nukkua pimeässä:D
Meillä on nyt viimeaikoina muuttuneet nämä iänikuiset univaikeudet sellaisiksi että Liia heräilee nukahtamisesta puolilleöin monen monta kertaa ja nukkuu sitten yhtä soittoa aamukuuteen jolloin sitten herääkin jo uuteen päivään, no saa sentään kuusi tuntia nukkua yöunia, luksusta meidän huushollissa:)
Lisää omaa napaa:Mulla on jo viikon ajan ollut ikävä tunne tuolla kohdun ja munasarjojen seutuvilla, jomottaa ja jotenkin repii liikkuessa, eilen tuli aivan prikulleen supistulta tuntunut kipukin hetkeksi, minkä jäljiltä meni mahakin sekaisin.hiipi jo mieleen pelko kaikenmaailman kohdunulkoisista sun muista vaikka tuskin olen raskaanakaan..ehkä ne menkat vaan tekee tuloaan, en kyllä muista tälläistä kipuilua menkoista ennen raskautta tai kierrosta ennen edellistä plussaa:(äääh.
Burden " kohtaus" kuulosti kurjalta, jos sulla heitti verensokerit jotenkin? ihanaa että olet tuntenut ekat liikkeet:)
Queen
Toivottavasti Ossen tyttösen nukkumaanmenot jatkuvat tällä mallilla! Ehkä se oli juuri sitä niinkuin sanoit, liian aikasin nukkumaan.
Tänään olisi taas hiusten värjäilyä tiedossa... multa varmaan putoo hiukset päästä kun saan tän projektin tehtyä.
Huomenna aamulla menen hierontaan, ihanaa! Sitten onkin rankka viikonloppu tiedossa: hääpuku valmiiksi ja kaikki askartelut pitää tehdä. Sunnuntaina mennään häävalssikurssille. Näin syksyisin pitää ottaa yksityistunti, kun ei niitä kursseja enää järjestetä. Kun eihän kukaan nyt syksyllä tai talvella naimisiin mene!
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
Oltiin aamusella 1-vuotisneuvolassa Ainon kanssa. Terkkari oli sijainen, jes ;) eli paljon mukavampi kuin meidän vakkari-täti.
Kivasti Aino näytti myös kaikki taitonsa tädille, vaikka ensin täti + toinen täti (kai joku opiskelija...) olikin Ainon mielestä hiukan epäilyttäviä ja neiti roikkui äitin lahkeessa hyvin tiukasti, mutta pälyili kumminkin uteliaana ympärilleen :) Paino oli kuulemma hiukan käyrällä laskenut, vaikka ei mitenkään huolestuttavasti. Painoa oli nyt 8430 g (mun oma " ennuste" oli 8,5 kg eli ei jäänyt paljon) ;) ja pituutta oli 73 cm. Vuodessa siis tullut painoa lisää aika tasan 6,5 kg ja pituuttakin vaatimattomat 29 cm :D
Itse asiassa aika hauskasti, kun tota neuvolakorttia lueskelee, niin tällä hetkellä pipo on samaa kokoa, kuin koko tyttö oli ekassa neuvolassa (30.1006 eka merkintä pituus 45,5 ja nyt pipo 45,4)!
Muuta kommenttia ei nyt oikeen irtoo, sunnuntaina sit juhlitaan Ainon synttäreitä. Kommenttia sit taas toisen kerran!
t. Ope ja Aino 1 vee
heidi sylis kirjottelen yhdellä kädellä, joten saa nähä mitä tästä tulee...
meillä oli töissä tänään vierailemassa euroopan yks johtavista taideterapeuteista ja se teetti asiakkailla tehtäviä... mä tein iteki ne siinä samalla ja päivän päätteeks sain kans oman (*jatkan ilman heidiä*) analyysin mun tuotoksista... Oli tosi mielenkiintosta ja oli kyllä niin vaikuttavia ne terapeutin puheet, että muutaman kerran meinas alkaa itkettää. Esim. " tulevaisuus" -työstä se löysi vilhamin eli olin varannu tavallaan sen sielulle oman paikan mun tulevaisuudessa... sit semmosessa " resurssit" -jutussa oli kans vilhami, mutta nyt oli kyse synnytyksestä. Sen työn perusteella se suositteli vesisynnytystä ja sano, että en sais käyttää oksitosiinitippaa. (Josta muuten on nykyään laki, että sitä saa käyttää vaan 3-4h putkeen - ei enempää!) Sit se sano niiden töiden (4kpl) perusteella, että raskaus tulee menee hyvin loppuun asti. Terveysongelmii se kyl löysi, mut ei mitään vakavaa.
No joo... Mut ei siitä sen enempää.
Kiva kun Ossen ja typyn unipulmat oli vähän helpottanu! Toivottavasti jatkuu samaa rataa.
Napnapilla on häiden kanssa loppu" kiri" . :D Toivottavasti saat tehtyy puvun valmiiks ajoissa. :) Ja hei... Ei niitä häitä kannata liikaa miettii ja stressata etukäteen. Ne menee silleen ku menee ja AINA tulee jotain extraa mitä ei oo suunniteltu sillain meneväks. Koita vielä vaan nauttii siitä häiden järjestelyajasta, nimittäin joskus tuut vielä kaipaamaan sitä! :)
Karssulin Aino oli ollu neuvolassa... Tosin muuta en siitä muistakaan, kun heidi huiski tos niin, että sillä kertaa en saanu sitä kunnolla luettuu..
Mitäs sitte... Mitäs muille kuuluu??? En ees enää muista ketä kaikkii tällä puolella on... Jenni, PikkuMilli, Pesukarhu, Henna?, ym. lapsineen... Mites Naperon fiilikset?
Burde, heidi 1v ja vilhami 15+5?
PS. Heidille tuli uus hammas alas... :) Nyt on tullu 2 pienen ajan sisään ja mies epäili, että ylös tulis ihan kohta taas uus.
PS2. Se taideterapeutti näki muuten yhen työstä, että sen raskaus menee kesken... ja että se saattais olla tappamas itteensä... Huh huh! Aika rankkoja juttuja.. Maanantaina onki sit rankka työpäivä tiedos, kun pitäis se asiakas saada psykiatrille... :S
Heippa enskat!
Q, mua alkoi ihan mahdottomasti naurattaa toi collegehousut kestovaipan imuna. =) Hätä todellakin keinot keksii! q:han juttelee jo tosi hienosti ¿ osaa jo vähän käskyttääkin. :)
MM, Aino on nyt oppinut syömään itse hoidossa ollessaan. Ainoastaan jos on tosi väsy niin sitten pitää vähän autella. Aino ei vielä kävele ilman tukea, mutta kädestä pitäen kävelee ja ulkona meno on tosi paljon tönkömpää kuin sisällä johtuen kaikesta vaatetuksesta ¿ voisiko Idalla johtua samasta asiasta?
Naperolle halitus täältä, kun oli niin ikäviä uutisia. Ei siihen voi oikein mitään sanoa kuin että toivotaan parasta että asiat menisi niin ihanasti että toinen lapsi teille vielä siunaantuisi, ja älä hyvä ihminen syytä itseäsi ¿ olet ihan takuuvarmasti paras mahdollinen äiti Eetulle!
Emmikin vihdoin ja viimein sai hoitopaikan, kylläpä se kesti! Jokos Amy odottelee innolla töiden alkamista?
Osse, meillä tultiin jossain vaiheessa ihan samaan johtopäätökseen, että yritettiin laittaa Ainoa liian aikaisin nukkumaan. Kun siirrettiin unille menoa 30min-1 tunti niin kävikin paljon helpommin. Eli samoihin aikoihin siis nukahti joka tapauksessa, mutta ei tarvinnut omia hermojansa raastaa rikki yrittämällä pakottaa lapsi nukkumaan. Siis mitä, onko typykin jo yli 11 kk??
NapNapille hirmuisesti tsemppiä loppuhulinoihin ennen häitä! Varmasti pitää kiirettä ja stressiä pukkaa, mutta älä huoli, eiköhän kaikki mene hienosti! Onko teillä ollut paljon apujoukkoja häitä järjestämässä?
Open Ainolle isot 1 v onnittelut näin myöhässä! Piti käydä onnittelemassa oikeana päivänä, mutta niin vaan on taas palstailu jäänyt. Teidän Aino on kirinyt meidän Ainosta ohi, hänellä kun oli 1 v neuvolassa 7,8 kg painoa, tosin pituutta 1,5 cm enemmän, heh. :) Viettäkää oikein kivat synttärit!
Burdellahan on ollut töissä taas rankkoja juttuja. Nostan sulle kyllä hattua, koska sun työ vaatii aikamoista jaksamista. Itse olisin ehkä liian herkkänahkainen. Onko tuo laki oksitosiinitipasta uusi? En muista että sellaista lakia olisi oman synnytyksen aikoihin vielä ollut, vai onkohan mennyt jotenkin ohi¿?
Sitten vähän omaa napaa¿
Ainolla on nyt alkanut sujumaan päivähoidossa todella hienosti. Ei oikeastaan enää edes itkaise kun jää hoitoon, ja on kuulemma alkanut päiväunillekin mennä ilman nukuttajaa. Tosi reippaasti leikkii ja touhuaa päivän mittaan, ja aina kun on väsynyt tai pahalla mielellä, saa kyllä istua hoitajien sylissä niin paljon kuin haluaa. Ollaan tosi iloisia että valittiin juuri tuo hoitopaikka, on osoittautunut kyllä nappivalinnaksi.
Itse edelleenkin haaveilen, että voisin tehdä vähän vähemmän töitä, kun väsyttää tämä työnteko niin mahdottomasti ja suurin osa kotihommista ja Ainon hoidosta on minun vastuullani - miehellä kun on vaativan työn lisäksi myös ne opinnot hoidettavanaan¿ Siis ihanaahan Ainon kanssa on touhuta, mutta Ainon mentyä nukkumaan olen monesti aivan puhkipoikki. Liikuntakin on jäänyt aivan totaalisesti viime aikoina¿
Mutta mutta, meillä ei ole mahdollista tehdä neljäpäiväistä työviikkoa. Ainoa vaihtoehto on lyhentää työaikaa yhdellä tunnilla per työpäivä, ja siitä ei ole oikein mitään käytännön hyötyä. Onneksi olen saanut Ainon hoitoviikkoa lyhennettyä tekemällä näitä yövuoroja ja iltavuoroja, joten on myös vapaita viikolla. Ai niin, NapNap kyseli että teenkö samaa työtä kuin ennenkin eli juu, olen täällä sinivalkoisilla siivillä luurit päässä. :D
Kaiken kaikkiaan kuitenkin elämä hymyilee, eihän kaikkea voikaan aina saada menemään mielensä mukaan. Miehen kanssa elämä on sinänsä haasteellista ettei yhteistä aikaa tällä hetkellä ole oikein ollenkaan ja riidellään turhan usein, mutta siltikin jaksetaan rakastaa toisiamme vaikka vähän äristäänkin. Ja Aino on niin sanoinkuvaamattoman ihana lapsi että jos voi joka päivä rakastua uudelleen niin joka päivä rakastun lapsukaiseeni uudelleen ja ihmettelen aina, miten jotain näin ihanaa on mulle suotu.
Hyvää viikonlopun jatkoa enskoille!
Karssuli ja Aino kotona unten mailla
Ihan ensinnä Open Ainolle isot synttärionnittelut!
Aksu antaa niistää nenänsä pikkuniistäjällä ihan hienosti. Ilmeisesti on huomannut että siitä on apua. Tosta nenä-Fridasta mä en tykkää ollenkaan (tai siis joku apteekin vastaava on meillä) ja se onkin hyllytetty kokonaan. Ja aina välillä Aksu osaa hienosti niistää ihan paperiinkin. Niin ja ton ¿ison¿ niistäjän suhteen varmaan vähän hyllytykseen vaikutti sekin kun viime syksynä yksi korvalääkäri haukkui sen mulle ihan täysin ja sanoi, että sellaiset on vaan lapsen kiusaamista ja niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Keittistippoja vaan suositteli¿ no, tiedä häntä, se oli yhden lääkärin mielipide.
Pikku-Q oli saanut tyynyn. Aksulla on ollut muutaman kuukauden oma littana tyyny käytössä kun alkoi meidän sängyssäkin hakea päätään tyynylle.
Queenille jaksuja Liian heräilyjen kanssa! On teillä touhukkaita öitä.
MiaMikille onnea tädiksi tulemisesta! Ja vastauksia kysymyksiin. Aksu on oppinut nyt päiväkodissa syömään itse ja siellä kuulemma syö aina hyvin ja ihan itse¿ kun taas sitten kotona jos lusikan suostuu käteensä ottamaan sillä paukutetaan vaan lautasta ja pöytää¿
Ulkona kävelyn Aksu aloitti pian sitten kun kävelemään muutenkin lähti. Oli helppo aika kun silloin oli kesä jo käsillä.
Osse on pohtinut päivähoitoon hakemista. Mulle taas on ollut alusta asti ihan selvää, että hoitopaikka tulee olemaan nimenomaan päiväkoti. Mä tykkään ennemmin ajatuksesta, että ryhmässä on useampi aikuinen vaikka lapsiakin sitten on enemmän. Ja sitten ei tarvi viedä lasta mihinkään vieraaseen varahoitopaikkaan jos hoitaja sairastuu. Mutta kyllä ihan varmasti perhepäivähoitokin on yhtä hyvä vaihtoehto jos onnistuu hyvän hoitajan löytämään.
Nukahtamisesta¿ meillä Aksu nukahtaa illalla meidän sänkyyn yleensä miehen viereen. Nukahtamisessa kestää 15min-30min pääsääntöisesti, mutta joskus menee kauemmin¿ ja äidin kanssa nukahtamiseen menee vähintään tunti yleensä. Ja Aksua ei yhtään haittaa nukahtaessa jos mies katsoo telkkaria samalla, mutta mä en saa katsoo =D eli meillä nyt on vähän tällasta boheemia toimintaa nää nukahtamiset ilman mitään tiettyjä rituaaleja, mutta hyvin poika nukahtaa ja nukkuu. Meidän sängystä sitten nukkuvana kannetaan omaan sänkyynsä jossa nukkuu koko yön tai sitten aamuyöstä ilmestyy meidän viereen.
Osselle vielä jaksut tytsyn nukahtamisen kanssa!!!
Me täällä vietetään Aksun kanssa syyslomaa. Mä tosin olin eilen töissä ja meen huomennakin, mutta Aksu saa sitten lomailla mummulassa. Ei me nyt sitten olla vieläkään päästy siitä flunssasta kokonaan eroon¿ edelleen Aksulla nenä vuotaa ja vähän yskii (ja äiti yskii paljon). Nyt muutama yökin on ollut vähän levottomampia, mutta viime yönä taas jo meni melkein normaaliin malliin.
Mitäs Naperon testaukset????
Pikku-milli & Akseli 1v5kk