Mitä mieltä siitä että mies hommaa itselleen sterilisaation kun lapsiluku täynnä, hänen mielestään.
Kommentit (10)
itse en varmaan hyväksyisi omalta mieheltäni tuommoista. toivottavasti löydätte sopivan ratkaisun...
Ajattelepa toisinpäin, jos mies kieltäisi sinulta ehkäisyn kun et missään tapauksessa haluaisi yhtään lisää lapsia. Miltä sinusta tuntuisi?
On se varmaan noinkin. Mutta yleensä kai tuollaisista asioista sovitaan yhdessä?
eli hankkiutua raskaaksi tai tehdä sterilisaatio ilman miehen lupaa
Omalla kropallaan saa todellakin tehdä mitä haluaa, joten no problems. Raskaaksi hankkiutuminen sellaisen kanssa, joka ei ole asiasta samaa mieltä taas on sellainen asia, ettei se kuulu tähän kategoriaan, koska se vaikuttaa toiseen ihmiseen. Jos haluaa lapsen, niin hommaa sellaisen miehen joka sitä myös haluaa eikä tee sitä salaa sellaisen kanssa joka ei halua.
Pätee molemmin puolin.
Ainakin minulta lääkärik kysyi, että onhan mies samaa mieltä.
Muutenkin teki sterilisaation tosi vastahakoisesti, vaikka mulla 5 lasta. Ikää kun oli vain 30v.
Ei ketään voi pakottaa hankkimaan lapsia enemmän kuin haluaa.
Miehen keho, mies päättää. Tietysti!!!!!
vaikka mies olisi halunnut vauvan?
Meillä on kolmas lapsi tulossa ja muutama toivottavasti vielä joskus saadaan. Katsoo nyt mikä on riittävästi. En halua tehdä mitään päälukua, sen toivottavasti huomaa kun loppuu into. ;)
Mutta mies tossa ilmoitti yksi ilta että hän voi mennä steriloitavaksi.
Ymmärrän miestä siinä että minun ei tarvitse sitten käyttää hormooneja tai kierukoita vaihdella mutta päätös on NIIIIN lopullinen että huolettaa.
En toivo miehen menevän siihen koska JOS lapset joskus vaikka menehtyisivät tai jos erotaan ja mies tapaa jonkun naisen joka haluaa vielä lapsen.
Mies on sanonut ettei halua isäksi enää viisikymppisenä uudelle vauvalle, mutta koska ollaan alle 30- vuotiaita niin onko kannattavaa steriloida ainakaan paljoa ennen 40- v?
Entä jos miehelle tuleeKIN joskus villitys saada vielä lapsi?
Voiko siittiöitä viedä johonkin laitokseen pakkaseen "kaiken varalta"?
Vaikka joskus saattaisin päättää; sanotaan nyt se pääluku vaikka 5 ettei enää mutta mitä JOS muutaman vuoden kuluttua vauvan saaminen olisikin toive eikä sitä voisi toteuttaa jos putket tärvelty.
Itse en tee sitä päätöstä hätäsesti.
Miehestäni tiedän että hän ei halua nykysellä lailla luovuttaa spermaa, itse voisin munasoluja antaa pois vaikka jälkikasvu ilmestyisi ovelle 18 vuoden ikäsenä, mutta entä jos lakia muutetaan tai haluaa sittenkin auttaa?
Viimekädessä jokanen tietty päättää itse, mutta kannattaa käydä vaikka lääkärissä juttelemassa vaihtoehdoista?
Ajattelepa toisinpäin, jos mies kieltäisi sinulta ehkäisyn kun et missään tapauksessa haluaisi yhtään lisää lapsia. Miltä sinusta tuntuisi?