Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ette halua maksaa terveydenhuollosta niin mistä sitten haluatte maksaa?

Vierailija
13.10.2007 |

Siis mihin te haluatte ne verorahat käyttää?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kummasti turvallisuuden tunnetta, kun tietää että saa tarvitsemansa palvelut VARMASTI ja AMMATTITAIDOLLA!!!



Eikä ne vakuutukset niin paljoa maksa. Joskus ihmettelen todella miksi tällaista systeemiä pakolla pidetään yllä... Ne, jotka käyttävät julkisia palveluja ovat pääsääntöisesti niihin tyytymättömiä.



Itsellemme neuvolassa käynnit ovat aina painajaisia, mutta ne onneksi kohta jo loppuvatkin.

Vierailija
22/31 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Joten on tosiaan hyvä miettiä, kumpi on tärkeämpää; Musiikkitalo ymv. vai terveydenhoito?

Jos kulttuuri ja terveydenhoito asetetaan vastakain, lopputulos on se, ettei kulttuuriin TARVITSE laittaa senttiäkään. Terveydenhoitoon voi aina pumpata loputtomasti rahaa.

Sivistyneessä yhteiskunnassa terveyspalvelut tuotetaan tehokkaasti ja luotettavasti, ja rahaa riittää muihinkin tärkeisiin hyvinvoinnin osa-alueisiin. Voidaanhan vaikka kaikki kirjastot lakkauttaa heti huomenna ja laittaa nekin rahat vaikka hoitsujen palkkoihin. Jotain musiikkitaloa ei ole kovin relevanttia käyttää tässä yhteydessä esimerkkinä. Suomi on maailmassa johtavia maita klassisen musiikin saralla. On häpeällistä ettei Suomen pääkaupungista ole vielä tähän mennessä löytynyt toimivaa konserttisalia (Finlandia-talon akustiikka on huono). Onneksi sellainen nyt saadaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota sinne menemään. Vie yksityiselle.

Vierailija
24/31 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ei kukaan pakota sinne menemään. Vie yksityiselle.

käymme määräaikaiskontrollit julkisella puolella koska päivähoito suhtautuu hyvin nihkeästi jos emme kävisi. Eli vastauksena kysymykseen, käymme siellä miellyttääksemme päivähoidon henkilökuntaa. Tarkennuksena heti, heillä ei ole mitään syytä olla huolissaan lastemme terveydestä tai hoidosta.

Vierailija
25/31 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. musiikkitalo sijoittuu?



Jos ihmisen on vilu, nälkä, kipuja koska ei saa hoitoa, eikä kattoa pään päällä, niin ei pätkän vertaa kiinnosta onko Suomi klassisen musiikin saralla maailman huippuja.



Jos ihmisillä olisi enemmän myötäntuntoa, niin he eivät voisi nauttia elämästään niin kauan kun;



-Mummoja makuutetaan ulosteet vaipoissa tuntitolkulla



-LAPSET tekevät itsemurhia koska eivät saa hoitoa



-Ihmisiä nukkuu talvipakkasilla paperinkeräyslaatikoissa



-Kouluissa on liian isot luokat



jne. jne.



Mihin on kadonnut ihmisten empaattisuus? Tilastojen mukaan pahoinvointi yhteiskunnassa kasvaa samaa tahtia mitä Suomi rikastuu. Ja mitä enemmän rahaa saadaan, sitä suuremmiksi tuloerot kasvavat...!



Eli jokainen tuijottaa vain oma napaansa. On helppo sulkea silmät köyhyydeltä, jos itse asuu tilavassa talossa, ajaa hienolla autolla ja syö parhaissa ravintoloissa. Kun perusasiat ovat kunnossa, voi sitä lauantai iltana piipahtaa opperassa näyttäytymässä muille hyvinvoiville, mutta eikö mieleen tosiaan putkahda se, että nekin rahat voisivat oleellisesti parantaa monien ihmisten elämää?

Eikö jokaisen normaalin ihmisen pitäisi saada enemmän hyvää oloa siitä, että ihan rehellisesti voitaisiin sanoa; Meillä on kaikilla asiat hyvin. Kukaan ei näe nälkää, joudu nukkumaan kadulla, jää vaille hoitoa. Mitä siitä jos oopperaa kuulee vain CD:lta, se on hyvin pieni hinta siitä monellekko vanhukselle niilläkin rahoilla taattaisiin ihmisarvoinen elämän ehtoopuoli.



Vierailija
26/31 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni ihminen käyttää/on käyttänyt elämänsä aikana kirjastonpalveluja?



Uskallan väitää että käytännössä kaikki käyttävät kirjaston palveluja jossain vaiheessa elämäänsä. Monille ihmisille kirjasto on tärkeä henkireikä, esim. vanhuksille joilla on pieni eläkä eikä varaa tilata lehtiä kotiin.

Samoin opiskelijat voivat lainata sieltä lukiokirjoja ymv. eli kirjasto palvelee todella monella tasolla, ja kaikkia ihmisiä vauvoista vaareihin. Kirjasto omalla osallaan tasa-arvoistaa ihmisiä, ja tarjoaa kirjoja ja lhetiä myös kaikkein köyhimmille, niillä joilla ei ole rahaa ostaa kirjoja/lehtiä.



Tunnen monia ihmisiä, joille kirjasto on kuin toinen olohuone. Finlandia taloista ymv. en ole kenenkään koskaan kuullut puhuvan niin...

Ja jos sinä 27 huomaat että Finlandia talon akustiikka on huono, niin kuulut siihen pieneen % joka asian tajuaa, onnittelut siitä! Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä musiikista niin paljoa, että kärsisi konsertissa huonosta akustiikasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/31 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuripalvelut eivät ole mitään elitismiä ja elämän humpuukia. Ja nyt ei ole kyse vain mistään musiikkitalosta tai oopperasta, vaan juuri niistä kirjastoista ja muista palveluista, jotka mm edistävät mielenterveyspotilaiden tervehtymistä. Yhtäkään vanhusta ei vapauteta vaipoista sillä että ihmiset (niin, esim. oopperassa käy ihan tavallisia ihmisiä) kuuntelevat aariansa CD:ltä. Paljon on kyse myös poliittisesta tahdosta. Rahaa todellakin on, ja tällä hetkellä porvarit päättävät mihin ne laitetaan. Jos tehyläiset uskoivat ennen vaaleja jotain kokoomuksen höttöpuheita 500 euron palkankorotuksista, niin voivat kyllä katsoa peiliin. Minä en koskaan ole, enkä koskaan tule äänestämään kokoomusta tai keskustaa.



Vierailija
28/31 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monipuolisen kulttuurin kentän vastustajat aina rakastavat retostella näitä oopperataloja ja musiikitaloja, kun oikeasti ne ovat vain hyttysen pieru saharassa.



T. 27 vai mikäsenytoli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/31 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se tiedettiin, että ne ei saa mitään hyvää aikaiseksi. sotkua vaan.

Vierailija
30/31 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkeen tarvittavaan. Ja te kokoomuksen äänestäjät, nyt saatte todellakin sitä mitä tilasitte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/31 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


kyllähän se tiedettiin, että ne ei saa mitään hyvää aikaiseksi. sotkua vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi