Kun ette halua maksaa terveydenhuollosta niin mistä sitten haluatte maksaa?
Kommentit (31)
Annetaan heille mielummin se palkankorotus, hehän sentään tekevät näkyvää työtä maailmalla.
eli kaikki rahat siitä johonkin muualle.
huitsinnevadaan jne. Terveyskeskushammaslääkärin mielestä hampaissa ei ole mitään vikaa jne.
haittaa yritysten kilpailukykyä. Ajatelkaa mitä maksaa kustantaa terveydenhuolto tuhansille ihmisille sekä heidän koko perheelleen? Siinä jää äitiyslomat kaukaisiksi kakkosiksi kustannuksissa!
Veroja ei tule korottaa missään tapauksessa eli julkinen sektori tehköön uusjaon.
Mistä lähtien opettajienkin palkat on olleet niin kauhean pienet... Opettajathan tienaa kivasti ja kun yhdistää sen, että uutenakin saa heti lomat, niin hommahan on oikein haluttava monenkin mielestä. Just 40 vuotta töitä tehnyt työkaveri iloisena kertoi, että tytär saa ensimmäisessä open pestissään jo enemmän kuin hän ja heti on jo syysloma. Tämä työkaveri tekee ylempänä toimihenkilönä töitä yksityisellä sektorilla. Siis työkaveri halusi vaan kertoa, ettei open homma ole mitenkään huono.
Vierailija:
haittaa yritysten kilpailukykyä. Ajatelkaa mitä maksaa kustantaa terveydenhuolto tuhansille ihmisille sekä heidän koko perheelleen? Siinä jää äitiyslomat kaukaisiksi kakkosiksi kustannuksissa!
Siispä meillä kaikilla on vakuutukset. Verojen korotus ei nappaa yhtään, niitä maksetaan ihan tarpeeksi muutenkin, sekä suorina veroina että välillisesti. Ja en todellakaan usko että hoitajien peruspalkan nostaminen tekisi julkisesta terveydenhuollosta tehokkaampaa, siihen tarvitaan palkkauudistusten lisäksi RAKENTEELLISIA uudistuksia. Mm. ennaltaehkäisevää terveydenhoitoa olisi lisättävä ja paljon.
suomalainen yritys, joka maksaa teho-osastot, syöpähoidot ja keskolat?
että terveydenhuoltoon voitaisiin palkata riittävästi väkeä ja järjestää hoitohenkilökunnalle paremmat työolot. Eli jatkuva pätkätyösuhteissa pompottaminen ja järjetön kiire pois, siellä missä sitä on. Näin hoitajatkin jaksaisivat pidempään.
Vierailija:
suomalainen yritys, joka maksaa teho-osastot, syöpähoidot ja keskolat?
mies heitti sairaan vaimonsa alas parvekkeelta, koska vakuutus ei enää korvannut hoitoja. Tätäkö me haluamme?
Kulttuuripalveluihin. Erityisesti lastenkulttuuriin.
Aika naiivia kertoa yksittäistapaus USA:sta kauhuesimerkkinä, vaikka meillä on ihan samaa touhua ollut kautta aikojen.
Vierailija:
mies heitti sairaan vaimonsa alas parvekkeelta, koska vakuutus ei enää korvannut hoitoja. Tätäkö me haluamme?
Esim palomiehillä eläkeikää vain nostetaan ja nostetaan jatkuvasti. Eläkeikä on nyt korkeampi kuin palomiesten tutkittu kuolinikä. Palkka on aivan kauhean huono ja työ raskasta, vaativaa sekä vuorotyötä.
Tai rehellisyyden nimissä minä olisin mieluusti laittanut rahojamme siihen, että kaikkien näiden kolmen alan (sairaanhoitaja, poliisi ja palomies) palkkoja olisi nostettu tasapuolisesti. Eikä niin, että yhdet repii hirveät hillot mutta mikään ei todellisuudessa parane!
Kyse on vain siitä, miten rahat käytetään. Tuskinpa hoitajatkaan vaatisivat noin älyttömiä korotuksia, jos työolot olisivat kunnossa. Rakenteellisia uudistuksia kaivataan ja kipeästi. Ehkä nämä työtaistelutoimet johtavat siihen että muutoksia saadaan aikaan ? Toivossa on hyvä elää...
Niin ja kysymykseen, maksan ihan mielelläni terveydenhuollosta ja tingin vaikka kulttuurista ( helposti !! ), mutta veroprosenttiani ei ole tarpeen korottaa yhtään !
t. ei-sh
Astrid Thors ei taannoin eräässä haastattelussa edes tiennyt montako maata on mukana euroalueessa. Ja sitten tällaiset päättävät meidän rahojemme käytöstä!
ettei esim. tarvitse laittaa rahaa päihdetyöhön tai mielenterveypalveluihin, koska omassa lähipiirissä ei " narkkeja tai hulluja" ole. Totuus on kuitenkin se, että esim. koulumatkalla olleen lapsesi yli ajanut narkki on saattanut koittaa päästä hoitoon, mutta reusrssien puutteessa ei ole hoitopaikkaa saanut.
Samoin näitä avopotilaita on PALJON vapaalla jalalla...! Monella homma toimii hyvin KUN muistavat ottaa lääkkeensä jne. mutta valitettavasti moni ei " muista" ottaa niitä...
Jokainen maailmalla matkustanut tietää, että Suomi on niitä harvoja maita joissa ei kadunkulmissa seiso vanhoja mummoja ymv. kerjäämässä. Minusta pitää huolehtia ensin ihmisistä, sen jälkeen vasta panostaa musiikkitaloihin ymv. Sillä mitä paremmin ihmiset voivat, sitä rauhallisempana yhteiskunta pysyy.
Älyttömimntä on se, että nuorten mielenterveyspalveluja karsitaan. Hoitoon pääsee vain jos koittaa tappaa itsensä/vahingoittaa jotakin toista. Tämä on paha asia, sillä moni vahingoittaa itseään/toista kun ei hoitoon pääse, ja mitä pidemmälle ongelmat menevät, sitä vaikeampi ne on hoitaa...!
Ja jos esim. perheen äiti sairastaa eikä saa hoitoa, se vaikuttaa koko perheeseen. Lapset kärsivät, ja voivat esim. purkaa omaa pahaa oloaan koulussa kiusaamalla luokan hiljaista,ja häiriköimällä 25 oppilaan opetusta (ja erityisluokalle ei pääse kun ei ole varaa ylläpitää niitä...) Opettja voi jossain vaiheessa väsyä ja jäädä pitkälle saikulle jne. jne. Eli se äidin hoidossa säästetty euro monikertaistuu matkan varrella.
Joten on tosiaan hyvä miettiä, kumpi on tärkeämpää; Musiikkitalo ymv. vai terveydenhoito?
monikin maksaa yksityisestä terveydenhuollosta enemmän kuin me verojen muodossa. Minä en haluaisi verorahoillani maksaa puolustusmenoja.