Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajapariskunta Ruotsista vastailee kysymyksiinne

Vierailija
13.10.2007 |

Tultaisiin heti Suomeen ja pääkaupunkiseudulle töihin jos siellä olisi saatavana kohtuuhintaisia okt-tontteja. Ei huvittaisi muuttaa nykyisestä asuinmuodosta paljon huonompaan.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman sotaisimmalle kansalle...

Vierailija
22/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko myös hoitsu, mut esimiehenä sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille kenties tullut mieleen, että kaikki eivät viihdy ulkomailla ja kaikille raha ei ole tärkeintä. Moni haluaa asua Suomessa läheistensä, perheensä ja ystäviensä kanssa. Ja kyllä Suomi on hyvin turvallinen ja ihan kiva maa asua. Ilmasto on vähän kylmä, mutta eivät kaikki kaipaa aurinkoon. Ettekä muuten ole kurjuutta nähneetkään jos väitätte, että Suomessa asuminen on kurjuutta.



T. miehensä kotimaassa asuva, joka ei tuomitse eikä sääli Suomessa asuvia.

Vierailija
24/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö aloituksessa sanonut asuvasi ruotsissa?

Vierailija
25/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin asun tavallaa ukkoni kotimaassa. Miehen vanhemmat ovat siis tulleet Ruotsiin.

Minä myös lähtisin ihan mielellää Suomeen jos löytyisi koti ja työapaikat. Mielellään myös suht hyvällä palkalla, siis että toimeen tulisimme. Asuisin mielellään jo monien vuosien jälkeen läheisten ja ystävien lähellä.



Toisaalta meillä on sen verran lyhyt matka vanhemmmilleni esim että autolla pääsee aika nopeesti, ettei se nyt kauhee ongelma ole.

T:6

Vierailija
26/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielikursseista on todella pulaa esim. Malmössa, saatat joutua jonottamaan paikkaa yli vuodenkin. Rahaa kyllä löytyy työttöminä makaavien hyysäämiseen, monihan jää kotiin vaikka työtäkin olisi tarjolla muttta tällä menolla ei hyvää seuraa. Nytkin sossu elättää erittäin monet maassa jopa vuosikausia olleet joista moni sitä paitsi on tullut täysin turvallisista oloista.

Vierailija:


Ruotsissa on muutenki hyvin järjestetty niille alku jotka sinne muuttavat toisesta maasta. Heille järkätään ilmaiset kielikurssit ja saavat sieltä sitten aika suoraan työpaikan (huonommallakin kielitaidolla).

Ehkä tähän vaikuttaa sekin kun on niin paljon pakolaisia, pakkohan ne on töihin puskee, ei sossu voi kaikkia alkaa elättään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en asu Malmössä mutta siellä missä asun niin minulla on sellaiset kokemukset, ehkä pohjosempana on sitten näin ja etelässä huonommin??

Vierailija
28/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain autojen hinnoista.





www . blocket . se



sieltä kun kirjottaa hakusanaan bil...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan euroissa noin 3 000 puhtaana käteen, työnantaja maksaa asunnon, terveydenhoitokulut, liput Suomeen kerran vuoteen ja lisäksi minulla on vielä autoetu.

Vierailija
30/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


No kyse todellakin eritasosista autoista.:)

Esim. tuo 2000e auto ei ole edes kovin vanha auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen suomalainen osaa (ainakin) välttävästi / hyvin englantia; ja ruotsista ollaan saatu peruskoulussa kattava perusta - nyt vaan itse opiskelemaan; jutelkaa vaikka keskenänne ruotsiksi kotona! Ei saa vaihtaa suomenkielelle, jos ei jotakin osaa sanoa - vaan hakekaa kirjasta keino sanoa asia ruotsiksi + sanakirjasta se sana, mitä ette tiedä. Ei mitään kursseja (oikeasti) tarvita, omaa aktiivisuutta kehiin!



Isäni muutti 25 vuotta sitten Tukholmaan; opiskeli ensin itse kieltä lisää, ja sitten jatkoi paikan päällä puhumalla ruotsalaisten kanssa ;-). Jokainen, joka haluaa, pystyy siihen ihan varmasti.



Nykyään lähes koko sukuni asuu Ruotsin kamaralla; itse kuulun näihin, jotka haluavat olla Suomessa. Arvostan tätä maata, ja täällä olevia hyviä ystäviä niin korkealle, etten halua muuttaa Ruotsiin. Silti meillä pidetään kielitaitoa yllä puhumalla kotona myöskin ruotsia ja englantia (mieheni on myöskin asunut Ruotsissa).

Vierailija
32/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet Australiassa jo 6vuotta. Saan n. 3300eur/ kk käteen + asunto (100m2 rivari omalla pihalla). Matkaa Sydneyn keskustaan 20min.



Ei houkuttele paljon pääkaupunkiseudun ahtaat ja ylihinnoitellut luukut ja surkea palkka taso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalainen sh siellä pätevä? Mikä on työllisyystilanne?

Vierailija
34/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. nursinginaustralia. net/index. php?item_id=6028

Vierailija:


Onko suomalainen sh siellä pätevä? Mikä on työllisyystilanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pari tuttua on lähtenyt Saksaa, sielläkin on kuulemma asumiskustannukset paljon halvemmat kun suomessa. Palkatkin on paljon paremmat, niin ja rikkaita miehiä paljon tarjolla.

Vierailija
36/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhdasta luontoa, omaisia. Sitä,e ttä lapset juurtuvat Suomeen.



En lähtisi ulkomaille varsinkaan Jenkkeihin vaika minulle maksettaisiin triplapalkka. ja uima-altaat ym.



Jos siellä ulkomailla on niin luksusta niin miksi ihmeessä haikailette kuitenkin kotiin. ja toisaalta meiltäkin ajaa 20 min Helsingin kseskustaan ja asutaan isossa uudessa omakotitalossa ja kaksi autoa on pihassa ja olen hoitoalalla. Ei siellä Tukholman keskustassakaan ne asunnot mitään ahlpoja ole, taitavat olla vielä kalliimpia kuin Helsingissä

Vierailija
37/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli se siitä turvallisuudesta. Onx paljon velkaa? Meillä velkaa 0 ja voin taata, etta asuntomme ja automme ovat paljon hienompia ja isompia kun teidän

Vierailija:


puhdasta luontoa, omaisia. Sitä,e ttä lapset juurtuvat Suomeen.

En lähtisi ulkomaille varsinkaan Jenkkeihin vaika minulle maksettaisiin triplapalkka. ja uima-altaat ym.

Jos siellä ulkomailla on niin luksusta niin miksi ihmeessä haikailette kuitenkin kotiin. ja toisaalta meiltäkin ajaa 20 min Helsingin kseskustaan ja asutaan isossa uudessa omakotitalossa ja kaksi autoa on pihassa ja olen hoitoalalla. Ei siellä Tukholman keskustassakaan ne asunnot mitään ahlpoja ole, taitavat olla vielä kalliimpia kuin Helsingissä

Vierailija
38/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Niin eli se siitä turvallisuudesta. Onx paljon velkaa? Meillä velkaa 0 ja voin taata, etta asuntomme ja automme ovat paljon hienompia ja isompia kun teidän

Voi, mikä TEINI! Sääliksi käy, enkä usko sanaakaan jutuista ;).

Vierailija
39/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskaltaisin veikata että esimerkiksi kaksilapsinen sairaanhoitaja-pariskunta pystyy Tukhomassa elämään taloudellisesti paremmin mitä Helsingissä.

Vierailija
40/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan nyt vaikka että kun mennään 10km keskustasta kauemmas ja ruvetaan sieltä etsimään asuntoja niin varmasti molemmista kaupungeista löytyy sopivia vaihtoehtoja perheille. Ja silloin veikkaisin että saman tasoisessa talossa tai asunnossa asuessaan Tukholmalaisperheelle jää vielä asumiskulujen jälkeen tilipussiin enemmän jäljelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi