Lähihoitajat!! kuulutteko tehyyn?
Kommentit (9)
olen lähihoitajaopiskelija ja kuulun tehyyn, superiin ja jhl:ään. ihan vaan siksi että koululle tulivat liehittelemään ja opiskelijana on maksutonta kuulua moneen liittoon.
mietin vaan onko lähihhoitajia paljonkin tehyssä tai jhl:ssä, kun ne eivät kuitenkaan edes aja lähihoitajien asemaa
ap
Olen ollut niin pitkään tässä " omassa" liitossani, etten sitä vaihda, koska en tee myöskään varsinaista hoitotyötä, vaan avustavaa tällä hetkellä ja hyvin on asiat toiminut. Pääasia mun mielestä, että kuuluu liittoon, sellaisiakin on vielä, jotka eivät kuulu mihinkään liittoon, se se vasta kauheeta on. Pätkätöitä kun suurimmaksi osaksi hoitoaloilla ym.
Itse vaihdoin Superista Tehyyn. Aion kyllä henkilökohtaisella tasolla olla nostamassa lähihoitajien näkyvyyttä Tehyssä. Kun meidän jäsenyys sinne on kelvannut, niin meidän on tehtävä itse itsemme näkyväksi, kuuluvaksi ja äänestää lähihoitajia Tehyn johtoon. Nyt on Tehyn vaalit tulossa keväällä ja meillä on mahdollisuus näyttää paikkamme Tehyssä ja siksi vaaleihin pitää saada enemmän lähihoitajia mukaan, että meillä on ketä äänestää! Meillä ei ole mitään syytä olla anteeksi pyytäviä jäseniä omassa liitossamme. On myös meistä itsestämme kiinni kuinka asioitamme siellä hoidetaan. Ollaan vaan suoraselkäisiä tehyläisiä lähihoitajia! Olkaamme aktiivisesti mukana.
Super on tosiaan "vanhushoitajaliitto". Itse teen kuntoutustyötä lasten ja perheiden parissa, ei se paljon anna, mutta tärkeintä mulle on yleensä liittoon kuuluminen.
Mutta kannattaako siis opiskelijana liittyä kumpaankin, Tehyyn ja Superiin ja päättää myöhemmin kumpaan jää valmistuttuaan?
Super on vanhusliitto, siellä ei ymmärretä muitten "alojen" ongelmia. Jhl taas ei ole hoitajien liitto millään muodolla.
Parasta olisi, jos hoitajilla olisi ainoastaan yksi vahva liitto. Koska liitot ei ahneuksissaan pysty yhdistymään itse, voidaan me maan matoset tehdä se herrojen puolesta ja keskittää jäsenyytemme tehyyn. Super tulee kyllä perässä, kun siihen ei enää jäseniä tule.
Super on vanhusliitto, siellä ei ymmärretä muitten "alojen" ongelmia. Jhl taas ei ole hoitajien liitto millään muodolla. Parasta olisi, jos hoitajilla olisi ainoastaan yksi vahva liitto. Koska liitot ei ahneuksissaan pysty yhdistymään itse, voidaan me maan matoset tehdä se herrojen puolesta ja keskittää jäsenyytemme tehyyn. Super tulee kyllä perässä, kun siihen ei enää jäseniä tule.
enemmän kun Super, mutta monessa paikkaa sanotaan että Tehy ei aja lähihoitajien asioita, vaan sairaanhoitajien yms. Mietin vaan että miten tämä sitten näkyy?
vuosittaiset lähihoitajapäivät jne. Kyllä ne ajaa myös lähihoitajien asioita.
Superissa olen. Eipä tehy lähihoitajien asiaa aja.