Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla ollut influenssan jälkeen JÄRJETÖNTÄ väsymystä?

Vierailija
15.03.2013 |

Sairastin influenssan hiihtolomaviikolla. Olen sen jälkeen ollut aivan sumussa. Jälkitautina tuli keuhkoputkentulehdus ja tooodellla sitkeä yskä. Kaikista eniten olen kärsinyt kuitenkin väsymyksestä, mihin mikään määrä unta ei tunnu riittävän. Onko muilla influenssan sairastaneilla ollut väsymystä?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällä hetkellä on menossa toinen viikko ja kärsin älyttömästä influenssan  jälkeisestä väsymyksestä , ja rykimisestä. En ole ennen tällaista kokenut, toivon että voimat palautus pian..

Vierailija
2/62 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu asiaan. Yleiskunto voi olla tosi pohjalla jopa pari kuukautta ja jälkitauteja tulee herkästi. Mulla ollut influenssa viisi kertaa kaikkiaan, joten tiedän. Aina on mennyt jälkitaudit keuhkoputkiin ja kerran sydänlihakseen. Nyt on jo vuosia mennyt paremmin, kun olen ottanut rokotteen syksyisin. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, meni kolme viikkoa että oli suht koht normaali olo

Vierailija
4/62 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/62 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolme viikkoa taudin jälkeen aivan törkeän väsynyt. Oli ihan hirveetä sitkua töissä!

Vierailija
6/62 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa voi tuntua kropassa useita kuukausia. Se on raju tauti, lukekaapa hieman netistä mitä influenssa tekee elimistölle.

Olin kaksi viikkoa influenssan jälkeen poikki ja jälkitaudit iskivät.

Sen jälkeen tuli pariksi kuukaudeksi mielialahäiriöitä, itkuisuutta ja väsymystä. Varsinainen influenssa oli kuitenkin se kaameista kaamein tauti.

Vierailija
7/62 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

plääh, mut ei oo koronaa.

Vierailija
8/62 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kohta 1.5 v siitä lentsusta ja edelleen.. mitään vikaa ei löydy, ei verestä, aivokuvista, keuhkoista

Jaksan työpäivän istuen tai yhden kävelylenkin. En molempia.

Vierailija
9/62 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Kohta 1.5 v siitä lentsusta ja edelleen.. mitään vikaa ei löydy, ei verestä, aivokuvista, keuhkoista

Jaksan työpäivän istuen tai yhden kävelylenkin. En molempia.

influenssa valitettavasti jättää osalle ikuisia vaivoja.

mun miehellä oli influenssan jälkeen (toodella raju tauti) pahoja mielialaongelmia. ei saatu apua lääkäreiltä. ei pystyny harrastamaan lajia jossa pitää keskittyä. jotenki sillä silmät seiso ja mieliala heitteli. mut parani hiljalleen yli vuodessa.

voimia

Vierailija
10/62 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kunto ennen tautia? ylipainoa ja liikuntaa?

Vierailija
11/62 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodelta 2013 aloitus, osoittaa vain sen mitä tämän koronahysterian aikana on aktiivisesti vaiettu, korona ei poikkea ns. vaarallisuudeltaan influensasta.

Kumpaankin auttaa, kun huolehtii immuniteetistään.

Vierailija
12/62 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long flu eli pitkittynyt influenssa on melko yleinen. Siihen ei auta kuin sairastaa sekin pois. Voi mennä vuosia.

Vierailija
13/62 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/62 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodelta 2013 aloitus, osoittaa vain sen mitä tämän koronahysterian aikana on aktiivisesti vaiettu, korona ei poikkea ns. vaarallisuudeltaan influensasta.

Kumpaankin auttaa, kun huolehtii immuniteetistään.

influenssa on kylläkin aika vaarallinen. se voi eskaloitua hengenvaaralliseksi perusterveellä nuorellakin.

immuniteettia saa vain rokotteella tai sairastamalla ankara influenssatauti mitä harva influenssan sairastanut haluaa enää kokea

Vierailija
15/62 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla influenssaväsymys kesti kesäkuuhun. Oli hirveää yrittää järkätä tytön lakkiaisia, kun työpäivä oli yhtä taistelua ja nukuin koko illan ja silti yölläkin nukutti. Mutta itse tauti oli aivan karmea kokemus ja just selvisin ilman tehohoitoa. Mulla oli siis sairaalahoitoa vaatinut influenssa.

Vierailija
16/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta väsytti minua. Ei ole mitään uutta, että influenssa vaivaa kaksikin vuotta. Lääkäri sanoi että seurataan tilannetta ja koita jaksella. Mutta varsinainen tauti oli aivan kauheaa. Aivosumu (tän sanan opin korona-aikana) kesti 2 kk ja esim. kauppa-asiointi oli vaikeaa ja töistä piti jäädä uudelleen saikulle.

Vierailija
17/62 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://sydan.fi/kysymys/runsaat-oireet/

32 v ja influenssasta jäi tuollaiset oireet. Aika paha.

Vierailija
18/62 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan sairastaneen ei auta kuin odotella vuodesta toiseen oireiden helpottamista ja vältellä uutta tartuntaa! Seuraava influenssa voi olla vahingoittuneelle kropalle kohtalokas.

Vierailija
19/62 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n tutkimusprofessori Markus Perola kertoi Iltalehdessä 23.7.2021 että influenssaan liittyy masennukseen sairastuminen vuoden sisällä influenssasta. Eli älkää ihmetelkö, jos influenssan jälkeen väsyttää, v...uttaa, itkettää, hermostuttaa ja mieli on maassa ilman mitään syytä. On se vaan hirveä kokemus tuo influenssa. Onneksi koronan sairastin oireettomasti ja siitä on aikaa yli vuosi eikä tullut mitään. :)

Työnantajien pitäisi ymmärtää että influenssan kokenut henkilö ei välttämättä suoriudu työstään entiseen malliin ainakaan useampaan kuukauteen.

Vierailija
20/62 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosumua havaittu jo 2013!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme