Paljonko polttopuut maksaa teillä päin?
Juuri maksettiin 65 € heittokuutiolta, koivuhalkoa. Mietin onko keskihintaa vai mitä?
Kommentit (26)
Jaa mitähän toi moottorisahan bensa ny maksais... ja joku hinta käytetylle ajalle.
Vierailija kirjoitti:
Jaa mitähän toi moottorisahan bensa ny maksais... ja joku hinta käytetylle ajalle.
Mun aika on niin kallista että kannattaa mieluummin maksaa 70€.
Ostin 60€ heittokuutio sekaklapia (kertaa kolme). Oli kyllä surkein kuorma ikinä, pelkää sälää.
Kauhee hinta 🤯🤯🤯 just otin naapurilta 24 heittokuutiota 400€ kun en ole jaksanut tehdä omia, puita kyllä löytyy mutta aikaa ei.
Vierailija kirjoitti:
Ostin 60€ heittokuutio sekaklapia (kertaa kolme). Oli kyllä surkein kuorma ikinä, pelkää sälää.
Tämä meidän ostama oli ja on aina ollut kunnollista, komeaa, kuivaa koivuhalkoa ja -klapia. Jatkossakin ostetaan samasta paikkaa. Joskus aiemmin on toisaalla osa puista ollut jopa homeessa... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä meidän ostama oli ja on aina ollut kunnollista, komeaa, kuivaa koivuhalkoa ja -klapia. Jatkossakin ostetaan samasta paikkaa. Joskus aiemmin on toisaalla osa puista ollut jopa homeessa... Ap
Kannattaa polttaa muutakin kun koivua. Nokeaa.
Ei koivu nokea jos se on kuivaa🙄 mutta tosiaan todella kova hinta heittokuutiosta. Itse teemme usein omista puista mutta välillä ostetaan, ja meillä päin se on käteisellä noin 20-30€ heittokuutio kuivaa koivua.
Vierailija kirjoitti:
Ei koivu nokea jos se on kuivaa🙄 mutta tosiaan todella kova hinta heittokuutiosta. Itse teemme usein omista puista mutta välillä ostetaan, ja meillä päin se on käteisellä noin 20-30€ heittokuutio kuivaa koivua.
Ei se kuivuudesta ole kiinni vaan tuohesta ja nilasta.
45e heittokuutio kuivaa ja hyvää sekaklapia, ei siinä paljon tuntipalkkaa tekijälle jää, joten mielelläni maksan ja kiitän kauniisti!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tee pystymetsästä kuivaksi heittokuutioksi koivua tuolla hinnalla, ellei jotakin ystävänkauppaa.
Täällä 90-130e kuutio. Ei kannata enää säästää lämmityskuluissa puuta polttamalla. Vuosi sitten oli vielä 70e.
Halkoa ei myydä heittokuutioittain, hyvä Ap.
Ulkoilureittien laavuilta haettuna vain polttoaineiden verran. Säästöä joka sentti!
Ilmaista on omat puut...maksaa mitä bensaan uppoaa..en ole ikinä ostanut polttopuuta..
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän me kaikki ymmärretä mistä kyse.
Meillä päin ei puut maksa paljon ja käteiskaupalla on halpaa. Mikä sinä olet sanomaan mistään mitään? Meillä päin ei makseta mitään älyttömiä hintoja klapeista. Toki alvillinen hinta on eri, mutta alvilla ei myydä kuin etelän mökkiläisille.😅
5 hehtaarin metsäpalsta maksoi 40 000 euroa
Sinne on 25km matkaa, joten bensakuluja tulee. Moortorisaha, mönkijä, peräkärryt yms. vehkeet. Ja työmäärä tietysti metsässä ja kotona vielä halkoessa. Liiterikin piti rakentaa ja halkomakone ostaa. Kalliita puita siis, ei raskita myydä, vaan poltetaan itse.
Omaa puuta. Suoraan omalta tontilta, joten ilmaista oli, jos ei työtä lasketa. Ja kyllähän tuossa kesällä tuli taas läskille hiki, kun katkoin ja pilkoin, mutta otin kuntoilun kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä päin Suomea. Ei niitä kaikkialla klapeiksi kutsuta.
70€ Mutta heittokuutio on kyllä kunnon kusetus. Ei siinä ole kuin puoli mottia klapia.