Onko muilla ollut influenssan jälkeen JÄRJETÖNTÄ väsymystä?
Sairastin influenssan hiihtolomaviikolla. Olen sen jälkeen ollut aivan sumussa. Jälkitautina tuli keuhkoputkentulehdus ja tooodellla sitkeä yskä. Kaikista eniten olen kärsinyt kuitenkin väsymyksestä, mihin mikään määrä unta ei tunnu riittävän. Onko muilla influenssan sairastaneilla ollut väsymystä?
Kommentit (62)
Mulle iski aina influenssan jälkeen anemia joka aiheutti väsymystä. Muuten ei anemiaa koskaan. Rautakuuri auttoi. Ei siitä haittaakaan ole.
HUS:n aivokirurgi kertoi että influenssan sairastaneilla on pitkäaikaisia aivo-oireita ja jopa aivovaurioita. Sairastetun influenssan näkee aivoista. Et ihmekös että taudin jälkeen pää on sumussa tuskallisen kauan. Ei edes kaupasta voinu hakea kuin max 4 ostosta per käynti.
Vierailija kirjoitti:
Aivosumua havaittu jo 2013!!
Jep, mutta koronan yhteydessä siitä on tehty yksi pelottelukeino.
työpaikalla on sellainen käytäntö että jos joku on joutunu sairastamaan influenssan niin saa sen jälkeen tehdä kevään ajan lyhyempää työpäivää ja tarvittaessa ottaa nokoset töissä. on se raju tauti mitä olen vierestä seurannut.
oli influenssan jälkeen sellainen aivo sumu että esimerkiksi kaupasta en voinut ostaa kuin enintään kolme ostosta ja sitten pää väsyi ja en meinannut selvitä kaupasta ulos. kun yritin mennä kaupassa seuraavalle hyllylle, unohdin jo ennen hyllyä mitä olin hakemassa. todella kamalaa. päiviäunet piti ottaa kaksi kerta päivässä ja silti illalla sammui nkuin saunan lyhty. sairaslomaa melkein 2 kk pelkästään tähän influenssan pitkään oireeseen. no fyysinen kuntokin oli ihan pohjalla taudin takia.
Vierailija kirjoitti:
On. Kohta 1.5 v siitä lentsusta ja edelleen.. mitään vikaa ei löydy, ei verestä, aivokuvista, keuhkoista
Jaksan työpäivän istuen tai yhden kävelylenkin. En molempia.
CFS?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuodelta 2013 aloitus, osoittaa vain sen mitä tämän koronahysterian aikana on aktiivisesti vaiettu, korona ei poikkea ns. vaarallisuudeltaan influensasta.
Kumpaankin auttaa, kun huolehtii immuniteetistään.
influenssa on kylläkin aika vaarallinen. se voi eskaloitua hengenvaaralliseksi perusterveellä nuorellakin.
immuniteettia saa vain rokotteella tai sairastamalla ankara influenssatauti mitä harva influenssan sairastanut haluaa enää kokea
Influenssan takia ei kuitenkaan ole suljettu koko maata, eikä keksitty mitä järjettömämpiä tapoja polkea ihmisoikeuksia.
Minulla kesti 5 kk. Kun sairastin influenssan kevään aikana, kesä meni ihanasti väsymyksen aiheuttamassa aivosumussa. Se kesä meni rehellisesti pilalle. Mutta oli raju tautikin, olin sairaalassa 17 päivää.
Mulla totaali uupumus haittasi elämää puoli vuotta merkittävästi, sitten onneksi oireet alkoivat helpottamaan. A-influenssa 2016. Todella erilainen ja 100000x rajumpu tauti kuin ne kuumeflunssat mitä olen sairastanut varmaan kymmeniä elämäni aikana.
Ap keksi tuon aivosumun jo 2013. No influenssa on koronasta poiketen luja tauti nuorilla ja perusterveilläkin ja siitä tulee ikäviä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Kohta 1.5 v siitä lentsusta ja edelleen.. mitään vikaa ei löydy, ei verestä, aivokuvista, keuhkoista
Jaksan työpäivän istuen tai yhden kävelylenkin. En molempia.
CFS?
CFS minullakin tuli mieleen. Influenssa laukaisee sen osalla sairastaneista. Siis oikea influenssa, ei mikään kovinkaan kuumeflunssa. CFS:n kulku influenssan sairastaneella voi mennä näin:
Kyllä siinä voi mennä vaikka miten pitkään, että väsymys helpottaa. Joillain voi toki puhjeta jokin sairaus infektioista. Itselläni on jo perussairaus, joten infektiot vetää ihan voimattomaksi jopa pariksi kuukaudeksi. Tsemppiä!
Mä otan mieluummin rokotteen kuin että joutuisin kokemaan influenssan seurauksineen.
Minulla kesti noin puoli vuotta mutta se tuntui useammalta vuodelta, koska olin niin väsynyt ja ei ollut tietoa milloin loppuu. Just tuollainen että pystyi nukkumaan miten paljon vain ja silti väsytti ja väsytti. Silloinen kumppani oli samassa taudissa ja sairaalassa, mutta hänellä väsymys loppui n. kuukausi aikaisemmin.
minulla influenssa väsymys kesti kaksi vuotta. ne oli pitkiä aikoja. onneksi ei ollu lapsia vielä silloin.
Joillakin influenssan jälkeinen väsymys on kestänyt koko loppuelämän ja ovat olleet ihan sänkypotilaita. Googlaa CFS.
Mulla kesti yli kaksi vuotta josta iso osa työkyvyttömänä. Arvatkaapa kyspyikö päätös ottaa influenssarokotus.
Tiedän tytön jolle influenssa puhkaisi CFS-sairauden. Sänkypotilaaksi jäi loppuelämäkseen. :(
Influenssan jälkeiselle väsymykselle ei todellakaan voi mitään. Kerran olen joutunut tuon taudin kouriin ja oli ihan hirveää. Väsymys sen jälkeen oli jotain sanoin kuvaamatonta. Illat meni nukkuessa ja yöt myös. Kotitöiden tekeminen oli hankalaa ja keskittyä jaksoi pienen hetken ja monen asian hoitaminen oli mahdottomuus. Onneksi lapset oli isoja silloin ja mies auttamassa (selvisi vähemmällä, mutta kärsi jälkitaudista hänkin).