Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaapäivä!!! Lapset tarhassa ja saan siivoilla yksin koko päivän :)

Vierailija
12.10.2007 |

Kuuntelen lempimusiikkiani ISOLLA ja heilun ja järjestän.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ja minulla vapaata. On nussittu koko aamu ja pidetty hauskaa.

Ihana aloittaa viikonloppu.

Vierailija
22/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miehellä ja minulla vapaata. On nussittu koko aamu ja pidetty hauskaa.

Ihana aloittaa viikonloppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen usein samoin enkä koe siitä huonoa omaatuntoa. Lapsillakin on kiva tulla siistiin kotiin virkeän ja hyväntuulisen äidin luo:)

Vierailija
24/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko kiva olla tommonen? Ryhdistäydy, siivoa lasten kanssa, ole heidän kanssaan. Kiva sitten opettaa näitä äidin ja huomion kipeitä lapsia ekaluokalla.

Mitenkähän minun vapaapäiväni (ja se tapa miten sen kulutan) liittyy siihen, että lapseni ovat ekaluokalla huomionkipeitä ja " näitä äidin" ...mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan?

Kyllä meillä siivotaan iavna riittävästi lastenkin kanssa. Joskus se vaan on aika mukavaa touhuilla ihan yksinkin, on on! Kokeilkaapa vaikka!

ap

Vierailija
25/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taidatpa koettaa vain provoida riitaa kanssani, mutta minäpäs en tuohon tartukaan :)

Jos joku ihan aidosti ja oikeasti ihmettelee, niin tiedoksenne, kyllä tarhassa saa lapsia pitää vaikka vanhemmalla olisikin vapaapäivä ;D Oooo.....olikohan tuo jollekin ihan uutta tietoa? Tuskin.

ap

Mutta, kyse onkin siitä että kuinka joku kehtaa tehdä niin???!!!

Vierailija
26/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka laittavat lapsensa hoitoon, usein aivan liian pieninä. Sitten kun on vielä vapaata töistä tai opinnoista niin vietetään omaa aikaa ja lapset vain muiden hoidettavaksi vaikka äitikin voisi viettää aikaa omien lastensa kanssa! Kyllä ollaan niin oman ajan tarpeessa ettei edes työaika/opiskeluaika erossa lapsista riitä!! Viettäisin kaiken mahdollisen vapaa-aikani lasteni kanssa koska ehdottomasti HALUAISIN viettää sen heidän kanssaan. Keksittäisi jotain kivaa yhteistä tekemistä, esim lähdettäisi uimahalliin ja sen jälkeen johonkin syömääm tms. Se jos jokin antaa voimaa sekä äidille että myös LAPSILLE jaksaa taas tavallista arkea. Siivota voi lastenkin kanssa iltaisin.

T: Äiti joka pitää lapset kotihoidossa vähintään kolme vuotiaiksi ja TODELLA nauttii lastensa seurasta!

Vierailija
27/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivasta viestistä :)

Meidän lapset viihtyvät tarhassa todella hyvin. Tänään on meillä päin aivan upea ilma ja tarhassa saavat olla ulkona ja leikkiä kavereiden kanssa, lelupäiväkin on, viikon paras päivä. Jos olisin ottanut lapset mukaan siivoilemiseen, en olisi ehtinyt käyttää heitä ulkona. On paljon tekemistä!

Nyt istahdin koneen ääreen pitämään ruokatuntia, joka on kohta huvennut. Pitää pian lähteä jatkamaan puuhia jotta saan valmista. Ajattelin leipoa pullaakin heti kun lapset tulevat kotiin.

Mukavaa viikonloppua sinulle ja kaikille muillekin!

ap

Vierailija
28/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lapseni hoitoon vain, koska en voi heitä töihinkään ottaa. Kaiken liikenevän ajan vietän heidän kanssaan, heitä kuunnellen ja heistä oppien. En IKINÄ veisi lapsiani hoitoon omana vapaapäivänäni! HALUAN olla lasteni kanssa. Herranen aika, miten outoa ap!

Vierailija
29/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kiitos kivasta viestistä :)

Meidän lapset viihtyvät tarhassa todella hyvin. Tänään on meillä päin aivan upea ilma ja tarhassa saavat olla ulkona ja leikkiä kavereiden kanssa, lelupäiväkin on, viikon paras päivä. Jos olisin ottanut lapset mukaan siivoilemiseen, en olisi ehtinyt käyttää heitä ulkona. On paljon tekemistä!

Nyt istahdin koneen ääreen pitämään ruokatuntia, joka on kohta huvennut. Pitää pian lähteä jatkamaan puuhia jotta saan valmista. Ajattelin leipoa pullaakin heti kun lapset tulevat kotiin.

Mukavaa viikonloppua sinulle ja kaikille muillekin!

ap

Eiköhän olisi lapsillakin ollut mukavampaa kotona!

Vierailija
30/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painukaahan nauttimaan niistä lapsistanne (tai edes siivoamaan) sen sijaan että roikkuisitte täällä AV:llä!

Vierailija
31/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti kehtaan viedä lapset hoitoon vaikka olenkin vapaalla!!

Vierailija:

jotka laittavat lapsensa hoitoon, usein aivan liian pieninä. Sitten kun on vielä vapaata töistä tai opinnoista niin vietetään omaa aikaa ja lapset vain muiden hoidettavaksi vaikka äitikin voisi viettää aikaa omien lastensa kanssa! Kyllä ollaan niin oman ajan tarpeessa ettei edes työaika/opiskeluaika erossa lapsista riitä!! Viettäisin kaiken mahdollisen vapaa-aikani lasteni kanssa koska ehdottomasti HALUAISIN viettää sen heidän kanssaan. Keksittäisi jotain kivaa yhteistä tekemistä, esim lähdettäisi uimahalliin ja sen jälkeen johonkin syömääm tms. Se jos jokin antaa voimaa sekä äidille että myös LAPSILLE jaksaa taas tavallista arkea. Siivota voi lastenkin kanssa iltaisin.

T: Äiti joka pitää lapset kotihoidossa vähintään kolme vuotiaiksi ja TODELLA nauttii lastensa seurasta!

Et ehkä lukenut viestejäni kunnolla. Kirjoitin jo, että viikolla olen niin väsynyt, että ei suuremmista siivouksista tule iltaisin yhtään mitään. Viikonloput sitten useimmiten kuluvat siivoiluihin ja yhteiset hetket lasten kanssa jäävät vähemmälle. Nyt kun käytän tämän päivän siivoukseen, meillä jää lasten kanssa koko viikonloppu puuhailla ihan mitä haluamme, vaikkapa mennä sinne UIMAHALLIIN tai SYÖMÄÄN tai vaikka RETKELLE metsään, mitä vaan.

Lapseni muuten olivat kotihoidossa kolme vuotiaiksi (vaikka tätäkään en ymmärrä, miten liittyy keskusteluun), nyt ovat jo 6- ja 5- vuotiaat. Ja kyllä, voin sanoa minäkin nauttivani lasteni seurasta, joo-o, kyllä!

ap

Vierailija
32/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lasten kanssa kun on saanut " ladattua akut" . Kyllä kotiäiti, työssä käyvä äiti ja kuka tahansa äiti saa pitää oman vapaan!

Vierailija
33/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa ap sympatiaa, sillä olet itsekäs. Hoitajat tarhassa halveksivat juuri kaltaisiasi " äitejä" , jotka tuovat lapsensa hoitoon aina, kun tarha on auki.

Eräs opeäitituttavani vie lapsensa hoitoon koko kesäkuun, koska tarvitsee aikaa toipuakseen ankarasta vuodesta. Tarvinneeko sanoakaan, että pienen 2v. miehen hoito alkaa taas elokuussa, ihan 1.8. että ope voi alkaa orientoitua uuteen työvuoteen.

Toinen opeystäväni on aivan erilainen. Heillä on kaksi lasta, ihania ja tasapainoisia molemmat. Äiti hakee lapset heti välipalalta, hän tekee suunnittelu- ja korjaustyönsä iltaisin, kun lapset jo nukkuvat. Heillä lapset ovat aina kotona kun aikuisetkin.

Vierailija
34/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks kaveri tekee aina tuota, vaikka niiiiiin lapsirakas onkin. Mä haluan ainakin viettää kaikki liikenevät vapaat lasten kanssa. Meille hoitopaikka on välttämätön paha, jossa ei olla yhtään ylimääräistä. Tosin meillä lapset onkin kotihoidossa, tarhahoito kokeitu esikoisen aikana ennen uutta ä-vapaata ja kyllä oli koettelemus varsinkin lapselle.

Vaikka kuulostan aika ehdottomalta tässä asiassa, yritän ymmärtää että kaikella on tarinansa ja syynsä, joten en voi tuomita muita, en vain pysty ymmärämään.

Vierailija
35/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman surkukin käy näitä, jotka eivät ymmärrä.

En tiedä, muutta luulen, että vapaapäivästään iloitseva ap ymmärtäisi teitä, jos vapaapäiväänne viettäisitte lasten kanssa. Itse voisin viettää vapaapäivääni lapsen kanssa -tai sitten ilman.

Minusta säälittävimpiä ovat tällä koko keskusteluforumilla ne lukuisat ihmiset, jotka hokevat, etteivät ymmärrä jotain, koska " itse toimisin toisin" .

Kuinka vaikeaa onkaan tätä elämää elää, kanssaihmisistä välittää ja lapsilleen avarakatseisuutta ja valintojen kirjoa opettaa, jos toisten ymmärtäminen on noin rajallista (että kaikki sellaiset ratkaisut ymmärretään, jotka olisivat voineet olla omia).

Mukavaa päivää teillekin oman navan ympärille jääneille! :)

Vierailija
36/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin ärsyyntynyt typeryydestänne etten edes sanoja löydä!

Ai kamala jos äiti on hetken yksin!

Olkaa te niiden lastenne kanssa 24/7 ja olkaa marisematta toisten ratkaisuista!

Tukehtuisitte jos saisitte tietää miten meidän 1v3kk lapsen hoito on järjestetty! Oli muuten viimeyönkin hoidossa mummollaan ja siellä on edelleen!

Hälyttäkää lastensuojelu paikalle ja heti!

Vierailija
37/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas kansalaiset. Nyt alkaa olla tämän kamalan ja itsekkään, hirveän huonon äidin ruokatunti ohi ja siivoilut jatkuu.

Mutta miettikääpäs sellaista, että onkohan hiukan epäoikeudenmukaista ja hätiköityä tuomita minut muutaman rivin perusteella? Tehän ette tunne minua tai lapsiani. Kuvittelette minut tietynlaiseksi ihmiseksi, ehkä sellaiseksi hösöttäväksi, kylmäksi luuskaksi joka käyttää hyväkseen toisia ihmisiä minkä ikinä irti saa? Näette ehkä ulkomuotonikin kuvitelmissanne. Onko minulla siinä kuvassa kylmä ja ylpeä katse, koppava ruumiinkieli?

Mitä jos saisitte taustatietoja minusta vaikkapa että ...mieheni olisi kuollut kaksi kuukautta sitten? Tai että minulla olisi krooninen sairaus, joka saa minut väsymään niin että hyvä kun kykenen töissä käymään? Muuttaisiko tällaiset suhtautumistanne minuun, siihen että satun siivoamaan tämän ainoan kerran koko vuonna ihan yksin ja vieläpä iloitsen siitä?

ap

Vierailija
38/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et onnistu. Olet kamala ihminen ja tiedät sen.

Vierailija
39/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen surullinen puolestasi ja lapsesi puolesta. Olisi kauheaa ajatella, että omat lapseni joutuisivat jatkuvasti hoitoon (normihoitoajan lisäksi), vain siksi, että äiti kaipaa laatuaikaa.

Vierailija
40/65 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.30

Vierailija:

Et onnistu. Olet kamala ihminen ja tiedät sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi