Onko Linea Negra ollut sinulle pojasta " ennustava" viiva? ev
Kommentit (15)
esikoisesta tuli viiva ja sain pojan
odotan toista, ei viivaa, mutta poika tulossa.
Minä uskon, että viisa tulee ensisynnyttäjälle helpommin. Monesti esikoisesta on viiva mutta muista ei...sukupuolesta välittämättä.
2 viivaa 2 tyttöö, 1 poika ei viivaa
Tuo kansanuskomus ei taida siis olla mistään kotoisin... Näyttää olleen yhtä lailla tyttö- kuin poikaviivojakin. Eipä tässä auta muuta kuin odotella, kumpaa sukupuolta tästä viivallisesta masustani syntyy :) AP
ja viimeisessä raskaudessa vasta oli juuri ja juuri havaittava viiva.
Kiinnostaisi tietää, onko linea negran saaneilla tumma vai vaalea iho; rusketutteko helposti?
Minulla ei viivaa kummallakaan kerralla: Eka raskaudessa tyttö, toisessa poika. Olen hyvin vaaleaihoinen ja palan helposti auringossa.
Tosin viivastahan pitää kansanuskomusten mukaan tarkkailla myös sitä, tekeekö se mutkan eli " pippelinkuvan" navan kohdalla... :) Mulla oli mutka.
Linea negra johtuu pigmentistä, ei lapsen sukupuolesta. Linea negrasta ei voi päätellä lapsen sukupuolta, eikä luotettavasti myöskään vatsan muodosta, sykkeestä ym. Ainoastaan ultraäänellä näkee sukupuolen, eikä sekään ole välttämättä täysin luotettava. Esim pojan sukupuolielimet eivät välttämättä näy kunnolla ja sikiö voi näyttää tytöltä, näin sanoi lääkäri.
molemmilla kerroilla oli viiva vaikka toinen lapsi on tyttö
3 kertaa viiva - kolme poikaa. Tosin en tiedä olisiko ollu näin tytöistäkin.