Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

isoveli tappoi pikkusiskot!!! kotkassa

Vierailija
12.10.2007 |

Kotkan eilisen surmatyön uhrit olivat 1991 ja 1993 syntyneitä tyttöjä. Poliisin mukaan epäilty on tyttöjen vuonna 1986 syntynyt isoveli.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei syyllinen ole perhe, eikä edes se poika vaan tämä meidän perseestä oleva min-minä kulttuuri, joka latistaa jokaisen joka ei ole vahva, voimakas, tarmokas, puuhakas, innostunut, iloinen, energinen ja valmis myymään mitä vaan. Mikään ei ole enää pyhää, kaikki on kaupan -ihmisistä lähtien.

Tämä on sairas, sairas paikka elää.

Vierailija
2/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä poliisin niukasta tiedotuslinjasta päättelin, että varmaan tapaukseen liittyy alaikäisiä... Mutta näin julmaa ja raakaa tapahtumaa en voinut kuvitellakaan.

Voimia vanhemmille ja läheisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei syyllinen ole perhe, eikä edes se poika vaan tämä meidän perseestä oleva min-minä kulttuuri, joka latistaa jokaisen joka ei ole vahva, voimakas, tarmokas, puuhakas, innostunut, iloinen, energinen ja valmis myymään mitä vaan. Mikään ei ole enää pyhää, kaikki on kaupan -ihmisistä lähtien.

Tämä on sairas, sairas paikka elää.

Vierailija
4/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa vaan itse silmäsi ja vedä pää ylos sieltä omasta navasta niin huomaat, miten paljon joka paikassa on todella huonosti voivia ihmisiä. Lasten pahoinvointi on kasvussa, nuoret voi huonosti, aikuiset voi huonosti, vanhukset voi huonosti.

Ja kaikki on sinun mielestäsi ihan kunnossa?

Väitän, että yhteiskunnalla ja tällä kulttuurilla, jossa elämme on tässäkin tapauksessa osuutta asiaan.

Vierailija
5/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Avaa vaan itse silmäsi ja vedä pää ylos sieltä omasta navasta niin huomaat, miten paljon joka paikassa on todella huonosti voivia ihmisiä. Lasten pahoinvointi on kasvussa, nuoret voi huonosti, aikuiset voi huonosti, vanhukset voi huonosti.

Ja kaikki on sinun mielestäsi ihan kunnossa?

Väitän, että yhteiskunnalla ja tällä kulttuurilla, jossa elämme on tässäkin tapauksessa osuutta asiaan.

Vierailija
6/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten vain paha, joka taas on kasvatuksen, yhteiskunnan yms tulosta?

Vierailija
7/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä on jo edeltänyt ongelmat perheessä tai kyseisen nuoren pään sisällä. Ketään muuta ei voi syyttää kun tätä poikaa joka päätyi näin kammottavaan tekoon, mutta uskon että tilanne olisi voinut olla estettävissä jos hän olisi saanut jotain apua (ehkä vanhemmat olivat hakeneetkin, kuka tietää).

En nyt kyllä usko että kukaan ihan täysipäinen ihminen hetken mielijohteesta kinastelun seurauksena tappaa kaksi siskoaan. Muistuu mieleen Tampereen tapaus muutaman vuosi sitten, jossa huumeita käyttänyt mielenterveysongelmainen poika yritti tappaa perheensä. Sisaret onneksi jäivät henkiin.

Vierailija
8/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muistuu mieleen Tampereen tapaus muutaman vuosi sitten, jossa huumeita käyttänyt mielenterveysongelmainen poika yritti tappaa perheensä. Sisaret onneksi jäivät henkiin.

Vierailija
9/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ja kaikkialla, siis historiassa ja ympäri maapallon on ihmisiä tapettu ja yleensä juuri perheenjäseniä (sodan ulkopuolella). Ei se ole vain vain suomalaisen demokraattisen kulutusyhteiskunnan tulos.

On pahoja ja/tai sairaita perheitä ja on pahoja ja/tai sairaista ihmisiä ja tulee aina olemaan.

Vierailija
10/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokenut tämän salama kirkkaalta taivaalta-efektin.

Poikani, 16v, puukotti erästä tyttöä viime talvena. On vankilassa tällä hetkellä. Näin kyllä että pojalla ei asiat olleeet ihan kohdallaan, mutta ei hänestä saanut kukaan mitään irti. En minä, ei isäpuoli eikä eno ( nämä kaksi miestä olivat pojan luottomiehet). Kaikki hyvin oli aina vastaus. Miten sitä väkisin revit vastauksia?

Sitten soi puhelin klo 03 yöllä. Poikanne on täällä poliisilaitoksella kiinniotettuna ja on puukottanut. Päivällä tuli syy, epäilty tapon yrityksestä, seuraavana päivänä se oli jo murhan yritys.

Mitään tällaista en voinut poikani pystyvän tekemään.

Ketjun aiheena olevien vanhempien tuskaa en edes minä voi ymmärtää. Vaikka minun tuskani on niin kovaa etten pysty edes työtä tekemään. Minulla on sentään kaikki lapset hengissä.

Voi kun pystyisivät tästä jotenkin itse hengissä selviämään.

Vierailija
11/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kirjoitellut tänne pojastasi aiemmin? Muistelen että joku äiti kirjoitti pojastaan joka pidätettynä yms.

Vierailija
12/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksinkertaisesti tajuttava se, että jotkut ihmiset ovat PAHOJA. Jokainen täysjärkinen tietää, että tappaminen on väärin. Pahuudesta tässä on kyse.

Vierailija
13/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös poikani rangaistuksesta tulee parin viikon päästä.

41

Vierailija
14/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät että hän on tehnyt hirveän teon, toivotko kuitenkin mahdollisimmanlievää rangaistusta?

Miten pystyt kohtaamaan lapsesi? Rakastatko vielä?

Vierailija
15/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

44

Vierailija
16/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kohtaaminen ei ole enää vaikeaa. Käyn häntä vankilassa katsomassa n. kerran kuussa. Mutta sitten kun hän vapautuu niin sitä en tiedä miten voin luottaa poikaan. Miten hänet sitten kohtaa? En ole uskaltanut sitä vielä oikein ajatellut.

Rangaistuksesta ajattelen niin että sen mitä laki määrää niin se tulee. Syyttäjä esittää kahdeksaa vuotta, josta poika sitten alaikäisenä istuu yhden kolmas osan.

Toisaalta toivon että pääsisi ulos ennen kuin on täysi-ikäinen että voisi opetella vapaana olemista esim. jossain nuorisokodissa. Mutta onko sekään sitten hyvä? En tiedä. Pojan tulevaisuus huolettaa kovasti. Poika nimittäin on luonteeltaan sellainen että imee kaiken vaikutuksen ympäriltään. Nyt kun hän on ollut vankilassa jo kuukausia niin linnakundi hän on. Kuin kala vedessä. Miten siitä sitten oppi pois?

41, pää täynnä raskaita ajatuksia

Vierailija
17/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on julma paikka ja jos ei edes kotona huomata nuorten pahaa oloa niin miten heitä voi auttaa.

Itse ajattelen että aina kun lapsi puhuu tai käyttäytyy levottomasti vanhemman kuuluu reagoida. Oma lapseni ollessaan ylä-asteella uhkasi kerran että tappaa itsensä, minä äitinä reagoin heti. Otin yhteyttä kouluterkkariin, kuraattoriin ja lääkäriin joiden kautta lapselleni järjestyi keskustelu apua.

Vierailija
18/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

' Paha ei ole kenkään ihminen,

vaan toinen on heikompi toista.'

(Eino Leino)

Vierailija
19/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elokuvat, pelit, tv-sarjat pursuavat väkivaltaa, tulee siitä arkipäiväisempää ja ihimisestä tulee välinpitämättömämpi.

Ja se, kun sanotaan äkillisessä vaarassa olevan ihmisen näkevän elämänsä filinauhana edessään johtuu siitä, että aivot käyvät läpi, löytyykö tilannetta, että olisin aiemmin ollut tälläisessä tilanteessa ja siihen ratkaisua. Tuohon filmiin vaikuttanee myös näkemämme fiktiiviset tilanteet.

Tiedostamattamme tuhoamme aivojamme katsomalla kaikkea paskaa. Murhan nähtyämme televisiossa tms. jää siitä muistijälki aivoihin. Ja loppujen lopuksi siitä tulee aika tavallista, saamme koko ajan uusia ärsykkeitä samantapaisista asioista.

Vierailija
20/50 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yhteiskunta Ei ole hyvinvoiva, terve yhteiskunta. Yhteiskunnan muodostaa ihmiset ja järjestelmät ja nyt ei kumpikaan ole kunnossa.

Aina on tapettu ihmisiä, se on totta. Kuinka moni näistä ihmisistä on ollut ihan taviksia, työssäkäyviä ihmisiä ja tuosta vaan ottavat ja tappavat jonkun? Tuskin kovin moni.

Joku saa aikaan ihmisessä sen, että paha olo pukkaa päälle. Mikä se on? Eikö meillä jokaisella ole vastuu itsemme lisäksi myös muista? Kuinka moni auttaa ihmistä, joka silmin nähden voi huonosti? Ei juuri kukaan, koska ei niin tehdä ja koska se on hankalaa.

Ei tämä poika ole mikään saatanan riivaama (tai tavallaan on) polultaan poikennut Jumalan lammas. Hän ei ole voinut voida hyvin ja elää tasapainoista elämää, koska teki jotain näin kamalaa. Mikä heitti elämän raiteilta? Se voikin olla pitkä, pitkä, sukupolvelta toiselle siirtynyt ketju tapahtumia ja asioita. Ei niitä kaikkia asioita edes tunnista, eikä kaikkia syy-seurasusuhteita näe.

Miksi pitää mennä sieltä, missä aita on matalin ja voivotellen todeta, että aijai siinä vasta paha mies. Voi valiat myös toisen tien ja kysyä MIKSI. MIKSI näin kävi? Mitä tästä voidaan oppia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän