Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeet palkat 2500-2700 (keskiansiot Tehyn listoilta) sairaanhoitajilla.

Vierailija
12.10.2007 |

Ja haluavat 24% korotuksen. Kyllä saisivat hävetä! Omat sympatiat ovat olleet tähänsaakka hoitajilla mutta kyllä nyt pomppas jos hesariin on uskominen. Yli kolmetonniako pitää maksaa ja verovaroista.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sitä tarkoitin. Tehy puhuu sivuillaan hoitohenkilökunnasta. Onko kuitenkin niin, että korotukset menevät MYÖS johtotehtävissä työskenteleville Tehyläisille?

65

Vierailija
2/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on aikaa päivästä toiseen täällä mollata hoitajia? Uskomatonta että joku viitsii roikkua täällä päiväkausia, tuntikausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä käteen silti jää kuin se 1500-1700

Vierailija
4/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää olla minä kun kuitenkin olen tolla summalla tullut toimeen. Etten ole tajunnut että pääkäupunkiseudulla ei elä kun yli kolmen tonnin kuukausiansioilla!!!! Joo ja itse olen alani valinnut niinkuin hoitsutkin aikoinaan!!

Vierailija
5/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten mukana ylihoitajat yms.

Vierailija
6/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käsi sydämelle ja palkkakuitti käteen! Itse olen koko akateemisen urani aikana erilaisissa töissä ansainnut 1800-2200 euroa kuussa bruttona. Siis todellakin bruttona. Ja minusta se ei ole ollut koskaan edes huono palkka! En itse asiassa tunne kovin montaakaan, joka tienaisi esim. " keskiansioiden" eli 2500¿:n verran, vaikka lähes kaikki tuttavani ovat korkeasti koulutettuja. No yksi juristi tienaa, mutta hän tekeekin ympäripyöreää päivää yksityisessä lakifirmassa.

Sairaanhoitajien palkankorotusvaatimus on yhtä iso kuin monen koko elämänsä pienipalkkaistya työtä tehneen naisen koko kuun eläke. Että siinä suhteellisuudentajua. Mikään ei silti estä tavoittelemasta taivaita, mutta minusta keinot ovat törkeän ylimitoitetut nyt!

Vierailija
7/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät sentään paljon, paljon rankempaa ja arvokkaampaa työtä kuin minä tai vaikka moni paperikoneen hoitaja tai mainostoimistoihminen. Ja meidän palkka on PALJON isompi!

Vierailija
8/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne ketään hoitsua joka tienaisi noin paljon.

Eikö herne mene nenään esim. ministerien,pankinjohtajien,lääkärien palkasta?

Vierailija
9/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mukana on myös esimiestaso ja muissa ammateissa toimivia Tehyläisiä?

Tavallisen sairaanhoitajan on hyvin vaikeaa päästä tuollaisiin tuloihin, vaikka tekisi kaikki pyhät ja olisi ikälisiäkin.

Vierailija
10/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin ärsyttää lääkärien korkeat palkat, mutta turha niistä on nyt jauhaa, koska eivät ole työtaistelulla vaatimassa korkeampia palkkoja. Voitaisiinko joskus pysyä aiheessa?

Vierailija
11/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehyyn kuuluu johto-, esimies-, asiantuntija-, erikois- ja perustehtävissä toimivia sekä tutkijoita ja ammatinharjoittajia.

Vierailija
12/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tarvinneet,kun rahat tulivat kuin tarjottimella

Vierailija
13/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lääkärit vedettiin tuohon sen takia kun ne mielletään hoitajien lähimmiksi työtovereiksi, ja siksi kun ne sai juuri isommat palkankorotukset, sekä euromääräisesti, että prosentuaalisesti.

Vierailija
14/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit eivät tarvinneet,kun rahat tulivat kuin tarjottimella

Ihan taatusti kunnat nostaisivat itsekin ihan vapaaehtoisesti myös hoitajien palkkoja vaikka tonnilla kuussa, jos tietäisivät sen olevan oikea ratkaisu hoitajapulaan. Tai jos ylipäänsä pula olisi niin akuutti kuin mitä Tehy haluaa uskotella...

Itse olin muuten lääkärilakon uhan aikanakin aikoinaan sitä mieltä, että ennemmin pitäisi lisätä koulutuspaikkoja kuin nostaa palkkoja. Toisaalta lääkäreillä sentään on ihan oikeasti korkea koulutus ja vastuullinen työ, ihan eri sfäärissä kuin sairaanhoitajilla.

Vierailija
15/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kinastelleet henkilöstön keskiansiosta ja minä toitottanut että saavat vaan jotain 1900,- ja ovat palkkakuopassa. No mies ollut koko ajan sitä mieltä että n. 2500,- ja niinhän sain tänään hesarissa nenilleni kun mies oli alleviivannut Tehyn ilmoittamat kuukausiansiot;( Eipä tartte enää tukea ja sympatiseerata hoitsujen puolesta!

Vierailija
16/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Tehyn sivuilta ketä tuohon jäsenistöön kuuluu. Sairaanhoitajista ei ole vielä yksikään ilmoittanut täälläkään saavansa tuota keskiansiota. Se tietty voi kismittää, että johtajat yms. Tehyn muut jäsenet saanevat saman korotuksen kuin SH:t tämän työtaistelun ansiosta, kun sitä kuitenkin on käyty nimenomaan SH:n palkkakuopan varjolla.

Vierailija
17/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa ympärillesi, tutustu vaikka vanhainkotien toimintaan. Siellä vanhuksia aletaan laittamaan sänkyyn jo kolmen jälkeen sillä iltavuorossa on vain yksi ihminen ja jos hän haluaa saada parikymmentä ihmistä hoidettua niin pitää aloittaa aikaisin. Onko tälläinen oikein vanhuksia kohtaan?

Etkö ole ikinä lukenut lehtiä?

Vierailija
18/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla äidilläni on alalta jo 30 vuotta kokemusta ja onpahan vielä osastonhoitajanakin eikä palkka ole tuota 2500e. Ihmettelenpä vain, että kuka noin isoa palkkaa saa?

5 vuotta töitä tehneen hoitajan peruspalkka on n. 1700e. SUURIN osa saa vain ja ainoastaan tuon peruspalkan eli se on se todellisuus.

Vierailija
19/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo keskipalkka olisikin varmasti monelle sairaanhoitajalle ihan mieluinen palkka, mutta harva sitä saa. Jos käteen jää verojen jälkeen 1200 euroa kuussa niin ei sillä paljoa esim asuntolainaa makseta...

Vierailija
20/63 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis törkeen kateellisia? En viitsi siis kertoa omaa palkaani, sairaanhoitajan koulutus ja muissa tehtävissä (asiantuntija)...;d

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä