Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa nyt mua:( Te, jotka olette ONNISTUNEET tulemaan hoikiksi taas!

Vierailija
11.10.2007 |

Jälleen yksi laihdutuskuuri kivillä. En osaa hillitä syömishimoani. Lapset on pieniä ja huomaan, että erityisesti kun heidän kanssaan on ollut rankkaa, sorrun ahmimaan päivän päätteeksi.

Olen yrittänyt laihduttaa jo niin monta vuotta tuloksetta, etten enää itsekään usko pystyväni siihen! 25 kiloa on ylimääräistä ja olen kyllä läski!

Kertokaa nyt joku, että se voi onnistua! Antakaa hieman kannustusta, en saa sitä enää edes mieheltäni, joka on saman virren kuullut niin monesti, ettei enää kunnolla edes kuuntele.

Miksi en pysty siihen?!:(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

motivaatiota. Älä aloita laihduttamista hetken mielijohteesta. päätä että laihdutat elämäsi viimeistä kertaa. repsahdus on vain sivuseikka, heti seuraavalla aterialla ruotuun.

Vierailija
2/16 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kaksi todella tärkeää asiaa:

1) Syö 3-4 tunnin välein

2) Syö riittävästi proteiinia ja runsaasti kasviksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi sinun olisi hyvä löytää jokin muu rentoutuskeino kuin syöminen. Mikä olisi sellainen asia? Lukeminen -ilman voileipää tms.?

Syömähimo on kurja asia, se tulee, kun on tyytymätön ja turhautunut elämäänsä ja väsynyt. Yritä siis nukkua tarpeeksi ja keksiä muutakin sisältöä elämääsi kuin lasten- ja kodinhoito, vaikka ne ovatkin tärkeitä ja myös ihania asioita.

Itse sain raskausaikana tuleen 10 kiloa pois ulkoilemalla joka päivä ilman että tarvitsi erikseen miettiä laihdutuskuurilla oloa. Myös terveellinen ruokavalio auttaa - silti voi silloin tällöin herkutella myös niillä sokerisilla ja rasvaisilla herkuilla. Liika ankaruus syömisessä kostautuu sekin pitkän päälle, silloinhan ei voi ajatellakaan muuta kuin herkkuja. Voit myös miettiä, mitä vähemmän energiapitoista hyvää herkkua voisit syödä. VOit löytää uusia makuja, jotka maistuvat paremmalta kuin rasva ja sokeri, olettaen, että syöt niitä sisältäviä asioita tällä hetkellä runsaasti.

Vierailija
4/16 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain syödä vähemmän.

Mä olen vihdoin (ainakin toistaiseksi) onnistunut tiputtamaan ylimääräiset 5 kg, jotka on vyötärölläni pian jo 5 vuotta roikkuneet. Vähensin syömistä ja vasta sen jälkeen aloin liikkumaan. Uin kerran pari viikossa tunnin verran ja lisäksi käyn kävelemässä. Viikossa pyrin 4-5 kertaa ainakin liikkumaan.

Syön aamulla reilun annoksen puuroa kiisselin kera. Se vie nälän pitkäksi aikaa. Syön vain yhden lämpimän aterian päivässä ja aterioiden välillä hedelmiä, viiliä tms. Kahvilassa otan pullan, en enää sitä suklaakakkua...

Olen nyt 61 kg 171cm pitkä ja pitkästä aikaa tyytyväinen, kun housut mahtuvat kunnolla jalkaan.

Vierailija
5/16 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos niistä, todella hyviä vinkkejä varmasti!

Tuo repsahtaminen on joo aina se ongelma, kun se tapahtuu, tuntuu että kaikki on sitten ihan pilalla samantien. Ehkä jaksan taas yrittää. Haluaisin vielä joskus olla kaunis mieheni silmissä, eihän hän nyt minua rumaksi hauku, mutta kyllä te tiedätte. Ja jos aloittaisi huomisesta, niin pääsisi siitä maanantai-aloituskirouksestakin samalla ehkä:)

Jospa täältä epätoivon kuilusta vielä nousisi!

Vierailija
6/16 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luet Patrik Borgin Rentoa Painonhallintaa. Siinä on oikeaa asennetta loppuelämäksi.

Vierailija
7/16 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole millä mässätä. Älä koskaan lannistu yhdestä repsahtamisesta, vaan seuraavana päivä jatkat. Älä ryhdy " totaalikieltäytyjäksi" vaan, jos olette kylässä syö pulla, mutta ei tarvi ottaa toista jne. Mutta tosiaan älä varaa kaappiin mitään ektra suklaalevyjä, jotka avaat lasten mentyä nukkumaan. Ja tosiaan yritä löytää muu rentoutumiskeino lukeminen, käsityöt tai jos pakko olla syömistä niin esim. kuppi kahvia (jos se ei sinua valvota), hyvää teetä (laita rasvatonta maitoa, niin et tarvitse sokeria), joku erikoinen hedelmä tms.

Otat päivän kerrallaan ja älä aseta mitään hurjia kuukausi tavoitteita. Sinun pitäisi vain tosiaan pystyä kokonaan muuttamaan ruokailutottumukset ja iltaiseen rentoutumiseen liittyvä määsily.

Tsemppä sinulle!

Vierailija
8/16 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerrankin syöt toisin kuin ohjelmassa vaaditaan, " väärin" , saat hirveät tunnontuskat ja tunnet itsesi epäonnistujaksi. Se saa sinut syömään kahta kauheammin.

Minusta olennaista olisi nyt tarkastella mitä syöt ja tehdä pikku hiljaa muutoksia, sillä vain siten saat aikaiseksi pitkäaikaisen painonpudotuksen, muuten takuuvarmasti jojoilet.

Ovatko maitotaloustuotteesi (jos niitä käytät) rasvattomia tai mahdollisimman vähärasvaisia? Entä rasiamargariini - keiju 30% taitaa olla yksi kevyimmistä. Vaihda ensin vaikka nämä. Entä leikkeleet? Kalkkunaleikkessä on 2% rasvaa tai allekin - paljon vähemmän kuin yhdessäkään makkarassa. Jauheliha on todella epäterveellistä, etenkin, jos et käytä vähärasvaista - tosin siinäkin rasvaa on 5-7%. Se on paljon verrattuna kokolihaan.

Sitten korvaat vehnäjauhoja kokojyväviljalla. SYöt ainakin osan leivästä ruisleipänä, mieluummin mahdollisimman usein.

Tässä oli alkua, mitä muutoksia voit tehdä. Osaat varmaan miettiä mitä muita asioita voisit korvata tai jättää kokonaan pois tai harventaa niiden käyttöä nykyisestä.

Älä siis ryhdy mihinkään laihdutuskuuriin, se tulee kuitenkin epäonnistumaan. Kuulostan nyt varmaan kamalalta, mutta mielestäni näin kumminkin asia todennäköisesti on. Tuskin kukaan pystyy pelkällä yksittäisellä laihdutuskuurilla pitämään painoaan kurissa pidempään, vain todelliset ruokavalio- ja liikuntatapojen muutokset saavat pysyviä tuloksia aikaan.

Vierailija
9/16 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toimii minulla. Eli iltapalan jälkeen pesen hampaani. Kun sen on tehnyt, on suussa niin raikas olo ettei tee mieli syödä mitään makeaa. Ja samalla iskee laiskuus, ettei kannata syödä yhtä palaa suklaata, kun sitten pitäisi pestä hampaatkin uudestaan....

Vierailija
10/16 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin elimistön hormonitoiminta ja aineenvaihdunta muuttuvat niin, että painoa kertyy tavanomaista enemmän ja lihoaminen on juuri sitä vaarallista miestyyppistä omenalihoamista, jolloin rasva pakkaantuu vyötärölle?

Joten mitä me täällä vielä kukutaan?

Vierailija
11/16 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin 5 hissuksiin ja 15 vuoden kuluessa. Eli hitaasti sekin. Siinä oli se hyvä puoli että ehdin tottua pienempiin ruoka-annoksiin eikä ole yhtään ollut sellainen olo että pitäisi jostain kieltäytyä. Tästä tulee pitkä viesti :)

Mun konstit olivat seuraavat: ensin lisäsin veden juontia. Se 1,5 l vettä päivittäin oli mulle vaikeaa. Sitten lisäsin salaatin joka aterialle, vaikka olisi keittoa niin salaatin lehtiä ja kurkkua leivän päällä. Vähensin karkin syöntiä siten, että mulla oli karkkipäivä kuten lapsillakin. Sitten skarppasin ruokia muuten, eli kasviskeittoa ja kalaa on molempia kerran viikossa. Pullaa ei, leipä ruisleipää ja päälliset kevyimpiä juustoa tai margariinia.

Tämän jälkeen (vasta noin puoli vuotta muutosten aloittamisen jälkeen) vähensin ruoan syömistä. Ylimääräiset herkut olivat poissa ja vettä tuli tarpeeksi niin seuraava askel oli se, että söin vain yhden lautasellisen ruokaa. Ennen vetäisin kaksi lautasellista ruokaa ja vaikka se olisi kuinka terveellistä, niin niitä ylimääräisiä kaloreita kertyy siitäkin.

Nyt ei enää maistu yli lautasellinen, se ei mitenkään mahdu. Siitä on n kolmasosa -puolet vihanneksia tai salaattia. Tein muuten myös sellaisen kikan että vaihdoin lautaskoon pienemmäksi. Kerran vertasin isoäitini lautasia meillä silloin käytössä oleviin ja niissä on valtava ero. Isolle lautaselle tuli kasattua ihan eri tavalla ruokaa.

Mun kompastuskivi on proteiini, sitä tulee helposti liian vähän. Raejuusto ja rahka ovat sellaisia koko perheen suosikkeja jotka ovat helppoja proteiinin lähteitä.

Käy sellaisessa paikassa kuin Virtuaaliravintola, siellä mä laskeskelin

kuituja ja kaloreita. Hyvä apu on ollut myös kutri . net ja flylady . net

Viimeinen on erityisesti kodin hoitoon kannustva, mutta sieltä voi tulostaa kaavakkeita joissa merkitään helposti päivän vihannekset, veden juonti yms. muistiin. Kuten myös liikunta ja uni. Niitä oli kannustavaa selailla kun tuntui ettei etene yhtään niin pystyi katsomaan pari kuukautta aiemmin täyttämäänsä lappua.

Tsemppiä! :)

Vierailija
12/16 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyrin myös lisäämään liikuntaa hiljalleen, eka tavoite oli 15 minuuttia kävelyä päivässä. Nykyisin (n 1,5 vuotta myöhemmin liikunnan " aloittamisesta" ) kävelen joka päivä ainakin puoli tuntia ja käyn kerran viikossa uimassa. Nämä eivät ole isoja määriä, mutta mulle niillä on ollut iso merkitys. Lisäksi uni on lisääntynyt varmaankin tunnilla/ yö. Kun lapset olivat ihan pieniä, uni jäi vähäiseksi kun edes jostain kohti piti saada vähän omaa aikaa lukemiseen tai mihin vain.

Vierailija
13/16 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ap:n kaltainen iltamässäilijä ja tunnesyöppö. En ole koskaan ollu kamalan lihava, mutta tällä hetkellä on 10 kg ylimääräistä. Mulle viimeinen niitti oli kun olin jumpassa, missä oli peilit edessä jumppaohjaajan takana. Nyt aina kun meinaan alkaa mässätä tai jatkaa syömistä vaikka olen jo kylläinen, mieleen tulee se peilikuva punkerominästä...ja ylimääräiset syömiset jää.

Vierailija
14/16 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömisen ja aloin kulkea työmatkat polkupyörällä.

Vierailija
15/16 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee elämäntapamuutos.

Vierailija
16/16 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-8 raskauskiloja pitäisi karistaa, mutta kolmen pienen lapsen hoito vie kaiken ajan...ja talonrakentaminen. Ainut nautinto tällä hetkellä syöminen. Joka päivä siirrän laihduttamista seuraavaan päivään ja syön nautinnolla... Plääh.

Rakentaminen sinänsä laihduttaisi, mutta en oikein pysty muuta tekemään talolla, kun vahtimaan lapsia. Liikuntakin sitä, että hitaasti lasten kanssa valutaan tuolla vaunujen kanssa. Illalla niin rätti, etten oikein jaksa lenkkipolulle lähteä...

Tässä vaiheessa kahden edellisen raskauden jälkeen olin jo ihannepainossani eli 60 kg ja vähän alle. Ärsyttää, kun nyt en saa itseäni niskasta kii!

Jospa kuitenkin tänään keksit jäis pois... :)