Kauheaa tuo vauvanvaihto!!
Alla uutinen Iltalehdestä...
Miten sitä vois luopua rakkaasta vauvastaan, jota on hoitanut jo melkein vuoden kuin omaansa, vaikka saakin tilalle biologisen vauvansa? Tuntuukohan se biovauva aluksi vieraalta, voiko siihen enää kiintyä samalla tavalla? Ja miten vauvat reagoi joutuessaan yhtäkkiä luopumaan turvallisista, tutuista vanhemmistaan?
hui, en tiedä miten itse kestäisin vastaavassa tilanteessa!
----------------------------------------------------------------------
Tshekissä valmistaudutaan vauvanvaihtoon
11.10.2007 8:08
Kahdella tshekkiläisellä pariskunnalla on pian edessään luopuminen vajaan vuoden ikäisestä pienokaisesta. Iloista asiassa on se, että vastalahjana he saavat hoivattavaksi oman biologisen lapsensa.
Harvinaiseen operaatioon jouduttiin, kun Trebicin kaupungin sairaala sekoitti keskenään kaksi vastasyntynyttä tyttöä 9. joulukuuta viime vuonna. Toisen pariskunnan miehestä uusi tulokas ei muistuttanut isäänsä vähääkään, joten hän päätti teetättää dna-testin sukulaisuuden varmistamiseksi.
Testi osoitti epäilyn todeksi. Myöhemmin myös äidille tehty samanlainen koe varmisti, ettei jo rakkaaksi käynyt vauva voinut olla kummankaan jälkeläinen.
Viime viikolla pariskunta tapasi kohtalotoverinsa, joka oli niin ikään hoivannut väärää vauvaa omanaan. Pienokaisten on määrä päästä oikean isän ja äidin luo vuoden loppuun mennessä.
- Tietysti olemme onnellisia, mutta toisaalta tuntuu ihan kamalalta, toinen äideistä kuvaili tuntojaan Tshekin radiossa.
Poliisi ja Trebicin sairaala selvittävät samaan aikaan, miten " valitettava tapaus" oli mahdollinen.
STT
Kommentit (5)
En tiedä, luulen että itse en enää 10kk jälkeen osaisi luopua lapsesta, jota olen omanani pitänyt.. Hirveä paikka.
ikimaailmassa hänestä enää vois luopua.
ja Tshekissä vielä vanhempi. Suomeen vain uutiset saapuvat päiväkausia myöhemmin kuin esim. Ruotsiin, siellä asiasta uutisoitiin jo 4 päivää sitten.
vaan jutun psykologiset puolet. Vaikea kuvitella, mitä kaikkea tuollainen tapahtuma aiheuttaa sen osapuolille.
t. ap
Jos joku löytää aiemman ketjun ja nostaa, niin kiitos hänelle!