Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi sopiva tuliainen tuttavapariskunnalle jonka luona vietämme viikonlopun? Heillä on kaksi lasta.

Vierailija
10.10.2007 |

Tarjoavat meille kaikki ruat ja majoittavat meidät. Jotakin kivaa tarvii viedä eihän sitä muuten kehtaa mennä...

Olisiko sopiva: isännälle viinipullo tai viinitönkkä, tykkää viinistä.

Emännälle ajattelin ostaa kynttilöitä tai jonkin lyhdyn. Lapsille lelut alle 10euroa molemmille.

Parempaankaan ei ole varaa! Kehtaako mennä? Tuskin tulevat koskaan meille yöksi joten vastavuoroisuutta ei ole todennäköisesti tulossa (johtuu meidän asuinpaikasta).

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka käytetään koko perheen voimin. Eli mies saa oman tuliaisen, nainen ei! Ja meillekin näitä viinipulloja tulee miehelle joka suunnasta ja mä saan jonkun ällön servettisetin tai kahvia. Naiset nalkuttaa tasa-arvosta, mutta näissä naisten vastauksissa ei kyllä tasa-arvoa näkynyt pätkääkään!

Mä veisin miehelle sen viinipullon jos se siitä kerran tykkää, ja jos nainenkin tykkää, niin sille OMA. Vaihtoehtoisesti jotain konjakkia, likööriä... Tai sitten naiselle joku ihana hemmottelukasvonaamio tai kirja jne.

Vierailija
2/19 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hih, nauratti tuo pullapitko ja kahvipaketti... Mä en ole varmaan nähnyt edes pullapitkoa sitten 1980-luvun lopun. Myydäänkö niitä vielä kaupoissa? Niitä wiener-pitkoja oli joskus 1990-luvun alussa. En ole varmaan 10-15 vuoteen syönyt pullaa missään muussa muodossa kuin laskiaispullassa tai joskus niissä dallaspullissa, joita myydään kioskeilla. Ajat muuttuu, pullapitko oli todella lapsuuden juttu.

No ei oo todellista että joku ihmettelee pullapitkoa!!! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä mä en niitä kyntttilöitä ostaisi, kun niitä kertyy aina niin muutenkin. Ehkä tilalle vaikka jotain karkkia, kahvia, kukkia tms.

Vierailija
4/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elä vie kynttilöitä, meillekin niitä monet tuo ja on kertynyt jos minkälaista kippoo ja kuppii. Jos nyt sit et tiedä et emäntä just jostai tietynlaisesta tykkää. Eikä kahvia todellakaan. Tai voihan sen kahvin lisukkeena viedä mut ei emännälle. Jos jotain haluat antaa niin vie jotai hyviä naposteltavia... tai jos tiedät jostai mistä hää tykkkää.

Minun mielestä viette paljon! Ei kai lapsille leluja tartte viiä. Vie vaikka joku cd, kirja, tai värityskirja, harjotustehtäväkirja yms.

Vierailija
5/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain sellaisen kesällä ja oli tosi kiva tuliainen.

Kerään pentikin ainoa niin pyyhe ja servetit olivat sitä samaa.

Puuveitsi on kaunis ja todella hyvä.

Olivat liikkeessä vielä laittaneet tosi kauniiseen pakettiin sen. Sellofaaniin mistä tietty näki läpi.

Ajattelin itse viedä tarvittaessa samanlaisen paketin johonkin missä esim yövymme.

Vierailija
6/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se on se perinteinen.

Osta jotain oikein hyvää ja hienoa ruisleipää ja suolaa. Suola johonkin kauniiseen purkkiin, ja leipä sievän liinan sisään ja asettele koko komeus kauniisti koriin tai koristetarjottimelle tms. Sido vähän nauhaa tai rusetteja tms. paketin somisteeksi ja perinteinen, kaunis ja ajatuksella ja hiukan vaivallakin tehty (JA ONNEA TUOVA) lahja on valmis.

Perinteet ovat usein ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.

Vierailija
7/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatuliaiset on aina kivoja, vaikka olisikin " täysi ylläpito" . Varsinkin itsetehtyjä (edullisia!) hillo- tms. säilykkeitä arvoistaisin (riippuu tietysti tilanteesta, siis onko isäntäparilla itsellään omenatarhaa tms).

Ihan riittävät on tuollaiset pienet tuliaiset.

Vierailija
8/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tarvi olla kallista, mutta jotain kuitenkin. kuulostaa kivalta, että lapsille jotkut pienet lelut, sit se viinipullo. emännälle veisin ehkä myös ennemmin kukkia kuin kynttilöitä. jos on aikaa ja viitseliäisyyttä voisi kynttilöiden/kukkien sijaan viinipullon kaveriksi leipoa vaikka suolaisen piirakan tai jotain pientä, tällöin suolaiset ja viini olisivat toki sekä isännälle että emännälle yhteisesti.

ihanaa että on tuollaisia ystäviä, kenen luo voi mennä viikonlopuksi.

Vierailija
9/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ilahduin kovasti, kun sain pussin maustekahvia, en olisikaan raaskinut sellaista ostaa.

Vierailija
10/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS SE MENEE TEIDÄN KURKUSTANNE ALAS.

Veisin vähintään isäntäparille (mistä rouva pitää?) viinipulloja muutamia, hyviä ja laadukkaita. Lisäksi yleisviiniä, joka on tarkoitettu teille kaikille.

Lisäksi veisin emännälle jotakin henkilökohtaista tai sitten perheelle yhteisen herkkukorin ja lapsille omat tuliaiset erikseen.

Vaikea suositella sen tarkempaa kun en tiedä/ tunne tuttaviasi.

Mieti mikä vaiva ja rahanmeno näillä ystävilläsi on. En ikinä kehtaisi mennä yhden viinipullon ja parin karkkipussin kera.

Vierailija
11/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään odota että toisivat hirveästi tuliaisia, minusta vain on kiva kutsua vieraita. Jos olette lapsiperhe, niin varmaan ruokatuliaiset voisi olla ihan ok. Joku herkkukori jota ei ole pakko syödä sen viikonlopun aikana voisi olla kiva. Siis jos isäntäväki on jo varannut ruuat viikonlopulle niin ei sotke niitä suunnitelmia teidän tuomiset.

Vierailija
12/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isäntäpari on kutsunut kylään, niin kyllä he ovat varmastikin ajatelleet ruokaa tarjota.

Kunnon viinipullo ja ja kaunis kukkakimppu on mun mielestä hyvät tuliaiset. Lapsille sitten vaikka cd, värityskirjoja tms. Ipanapa1-levy on nyt tosi hitti, joten sen voi ihan hyvin viedä.

Yksi mahdollisuus on tarjoutua viemään heidät syömään brunssille, lounaalle tai illalliselle. Jos rahat vähissä, niin se ehkä kovin hyvä vaihtoehto.

Mä en ole koskaan erityisesti arvostanut noita maustekahvi, kynttilä, kuppipari -tyyppisiä lahjoja, koska meille tuollaisia ostetaan vain tarpeeseen. Tosin taidan olla poikkeus, ja sinänsä noi ovat ihan hyviä ehdotuksia.

Mun mielestä olisi todella outoa viedä ruokakassi ellei nyt erikseen sellaisesta ole sovittu. Tulisi sellainen tunne, että vieraat ajattelevat, että meillä ei olla vieraanvaraisia.

Jos sitten viinipullon ja kukkakimpun lisäksi jotain haluaa viedä, niin miten olisi itse leivottu kakku tai piirakka?

Vierailija
13/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vie alkoholijuomia, koska minun mielestäni Suomessa on jo tarpeeksi juoppoja ilman minun kannustustanikin. Meillekin suurin osa vieraista tuo jonkin viinipullon, emmekä me miehen kanssa edes juo viiniä.

Lapsille vien mieluiten kirjoja.

Vierailija
14/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa sellaista jota tulee taatusti kulumaan. Kahvipaketti, keksipurkki, vaikka kilon juusto, leikkelettä, paprikaa, pastaa, ..

En suosittele kynttilöitä, lapsiperheessä sellaisille tulee vieläkin vähemmän käyttöä kuin kahden aikuisen perheissä.

Vierailija
15/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet taitava käsistäsi, voisit sellaisen itsekin tehdä. Tai sitten ostaa valmiina vaikka jostain kukkakaupasta.

Vierailija
16/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan oletin tästä olevan juttua isäntäperheen kanssa.

Vierailija
17/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, nauratti tuo pullapitko ja kahvipaketti... Mä en ole varmaan nähnyt edes pullapitkoa sitten 1980-luvun lopun. Myydäänkö niitä vielä kaupoissa? Niitä wiener-pitkoja oli joskus 1990-luvun alussa. En ole varmaan 10-15 vuoteen syönyt pullaa missään muussa muodossa kuin laskiaispullassa tai joskus niissä dallaspullissa, joita myydään kioskeilla. Ajat muuttuu, pullapitko oli todella lapsuuden juttu.

Vierailija
18/19 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman pullon viiniä

Herkkukorin

Lapsille jonkin kivan lelun/dvd

Kaikki olis huomioitu

Vierailija
19/19 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uusavutonta porukkaa,täytyy sanoa....t.34 v,yhden lapsen leipojaäiti,myös pullapitkoja löytyy pakasteesta ;)