Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin seurakuntaan kuulut, entäs lapsesi?

10.10.2007 |

Suurin osa meistä kuuluu evankelisluterilaiseen seurakuntaan tai kirkkoon. Mutta, jos haluaisin vaihtaa helluntalaisiin tai lestadiolaisiin, niin miten sellaiseen pääsee entäs lapsi? Voiko kaikki perheenjäsenet olla eri seurakuntaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parannusken jos haluaa niin voi sitä saada jos on puhdas mieli ja aidosti´haluaa.

kyllä lestaadiolaisessa perheessä jos joku kieltää uskon niin on sitten erissä uskonnossa.

voi kai niitä olla niit sekauskonto perheitä.

ite siis lestaadiolainen ja muut kans perheessä, aina ei olla oltu

Vierailija
2/3 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse liityin baptistilähetysseurakuntaan. Lapseni ja vaimoni kuuluvat ev.lut seurakuntaan. Vaimoni on liittymässä myös ko. seurakunnan jäseneksi.

Vanhemmat voivat vaikka erota kirkosta, mutta jättää lapset seurakunnan jäseniksi. Periaatteessa kaikki perheessä voi kuulua eri seurakuntiin.

Meillä lapset jätettiin kuuluvaksi ev.lut:n niin kauaksi aikaa, kunnes ovat kyllin vanhoja sanomaan itse ja ottamaan vastaan uskovien kasteen. Eli käytännössä olemme sopineet ylä-asteelle siirtymisen jälkeen. Sitten voivat itse päättää, käyvätkö rippikoulun vai eroavatko valtion kirkosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan vaihto käy niin, että yksinkertaisesti menet sen seurakunnan tilaisuuteen, johon häluat liittyä. Helluntalaisilla, baptisteilla ym. on käytössä ns. uskovien kaste, eli kun olet varma uskostasi otat vastaan kasteen. Samalla liityt ko. seurakuntaan.

Suomessa ev. lut. on määrännyt, että kaksoisjäsenyyttä ei sallita. Eli kun liityin lähetysseurakuntaan, erosin valtion kirkosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän