Millaista työtä olisit valmis tekemään 1900e palkalla?
Millaista työtä kuvittelet sairaanhoitajan työn olevan? Esim. Sairaalassa lastenosastolla, kirurgisella, kotihoidossa? Ja niin paljon on puhuttu, että lääkärit ne päättää... Just meillä kotihoidossa kun ei sitä lääkäriä ole siinä vieressä istumassa ja tuskin nyt osastoillakaan. Tai sitten yrität neuvotella sellaisen lääkärin kanssa joka ei kommunikoi kunnolla suomeksi eikä englanniksi. Kyllä ne hoitajat joutuu tekemään pitkälti lääkärinkin hommia! Ja kantamaan vastuun potilaista ja päätöksistään. Harmittaa kun meidän työtä jaksetaan mitätöidä. Kuka oikeasti tietää millaista tämä työ on, paitsi itse hoitajat tietenkin... Nyt jo vedetään äärirajoilla. Ei ihme jos potilaskansiot unohtuvat päivähuoneeseen.. Jos et rauhassa saa tehdä jotain asiaa loppuun niin muuta ei voi olettaa. Huoh...
Kommentit (11)
ainakaan kaikki. Vai työskenteleekö he lääkkeiden infektioiden ym parissa... Ei sillä ettenkö arvostaisi heidänkin työtään!!
- call center hommat
- assistentin hommat alkuun, jos urani kehittyisi niin palkankin kuluu
- sairaanhoitajan hommat ilman lisiä (vuorot)
- koulunkäyntiavustaja
- lastenhoitaja pk:ssa
- pph
En olisi valmis:
- palomies
- poliisi
- opettaja
- koulukuraattori
- lastentarhanopettaja
tajuatteko te kuinka hyvä palkka tuo on?
hoitajat saivat syytteen kun lapsi kuoli leikkitelineen kaaduttua päälle.
Porvoossa hoitajat saivat syytteen kun päiväkodista karannut lapsi hukkui.
Että omasta näkökulmastani tässä ollaan kyllä vastuussa ihmishengistä.
Olisin valmis tuolla palkalla tekemään sellaista työtä, jota mun ei tarvitsisi tehdä kotona iltaisin. Työtä jossa ei olisi esimiesvastuuta. Jos nyt ajatellaan sairaanhoitjan työtä - jota tässä ilmeisesti ajetaan takaa - en olisi tuolla summalla valmis toimimaan esim. leikkaussalissa tai teho-osastolla tai tekemään jatkuvasti yövuoroa jos en saisi siitä vuorolisää.
600 e tuohon lisää on 2.500 ja se on jo korkeakoulutetun ihmisen palkka.
- pankki- tai vakuutusvirkailija
- sh/lh
- kouluavustaja
- pph
- assari jos olisin kans vaan assari
- kaupan kassa tai muu vastaava myyntihomma
- siivooja
- jotkut tehtaan hommat
työelämässä ollut.
Kyseinen palkka on alhainen jos kyse on siis kokonaispalkasta joinekin lisineen. Opiskelijoilla tietysti on pienemmät palkat, mutta valmistumisen jälkeen kyseisellä summalla olisin valmis tekemään esim. kaupan kassan hommaa.
En mitään sosiaalipuolen työtä jos sitä mietit. Syynä siihen on kyseisen työn raskaus.
Myös tutkijana voisin toimia, koska olen kiinnostuneempi siitä. (Mutta saisin apurahoja palkan tilalla)
niin vastaus on: olisin. nyt en ole vastuussa varsinaisesti ihmishengistä, mutta ei kaikissa ammateissa voi/tarvitsekaan olla. minustakin 2500 euroa kuukaudessa on suomessa korkeastikoulutetun ihmisen palkka, joka jo hieman hankkinut kannuksia. Sairaanhoitaja on keskimäärin kuitenkin rivityontekijä, voit pitää lomasi ja hommat on hoitanut joku muu pätevä sillä aikaa.
Kaikki, joilla ei ole hajuakaan hoitajan hommista, tekisivät niitä tottakai ilomielin vaikka viidelläsadalla.
Vierailija:
niin vastaus on: olisin. nyt en ole vastuussa varsinaisesti ihmishengistä, mutta ei kaikissa ammateissa voi/tarvitsekaan olla. minustakin 2500 euroa kuukaudessa on suomessa korkeastikoulutetun ihmisen palkka, joka jo hieman hankkinut kannuksia. Sairaanhoitaja on keskimäärin kuitenkin rivityontekijä, voit pitää lomasi ja hommat on hoitanut joku muu pätevä sillä aikaa.
Eli vastaus, olisin valmis ilman korvausta huonoista ajoista olemaan sairaanhoitaja tuolla palkalla, siis peruspalkaksi KELPAISI. Syy miksi en ole sh: olen psykologi, korkeampi koulutus ja juuri mainitsemasi palkka ja JUU, olen VASTUUSSA ihmishengistä! Ja kyllä, olen tietoinen millaista on sairaanhoitajan hommat monellakin osastolla !!!
(en tosin rupeaisi noihin hommiin millään palkalla), kaikkea muuta olisin valmis tekemään, jos vain taitoni riittäisivät. Minusta tuollainen palkka on todella hyvä.
Niin ja kokemusta on vanhainkodeista, palvelutaloista, päiväkodeista, postista, opettajan töistä ja perhepäivähoitajan hommista. Sairaalassa olen ollut potilaana niin paljon, että olen suunnilleen selvillä sielläkin työskentelevien toimenkuvasta.
Mieti vaikka perhepäivähoitajia!!