Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keliakia voi aiheuttaa keskenmenoja?

Vierailija
10.10.2007 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

estää minkään ravintoaineen kunnollisen imeytymisen jos suolinukka on paskana. voisin kuvitella, että jos sikiölle ei ole ravinteita se ei myöskään kehity/kasva/elä ?

Vierailija
2/2 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia hoitamattomana voi aiheuttaa todellakin keskenmenoja. Ja jos joku kärsii toistuvista keskenmenoista tai hankaluuksista tulla raskaaksi, niin keliakiakin on usein poissuljettavien sairauksien listalla.

Tää on nyt maallikon selitys, joten ei kannata ottaa tätä jumalan sanana., mutta näin olen itse ymmärtänyt.

Hoitamaton keliakia pitää yllä jatkuvaa tulehdusta vatsassa. Se estää tärkeiden ravintoaineiden pääsyn elimistöön. Esimerkiksi monet keliaakikot kärsivät foolihapon puutteesta ennen kuin vatsa saadaan kuntoon. Tulehdus elimistössä voi kai jo sinällään aiheuttaa keskenmenon.

Keliakia on autoimmuunisairaus eli oma elimistö hylkii elimistön kannalta vieraita aineita, keliakian tapauksessa gluteenia. Näyttää siltä, että monet autoimmuunisairaudet kulkevat ryppäissä ja ilmeisesti voi olla niin, että keliaakikon elimistö voi hylkiä myös hedelmöittynyttä alkiota, jolloin alkio ei pääse kiinnittymään kunnolla tai se kuolee muuten alkumetreillä. (tää on nyt se kohta missä olen erityisen heikoilla jäillä).

Jos on keliakia ja raskauksissa ongelmia, niin kannattaa pyrkiä hyvään hoitoon. Esimerkiksi naistenklinikalla on sisätautilääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet näihin asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi