Mikä olisi hyvä IITTALAN punaviinilasi, joka ei mene herkasti rikki, voi pestä koneessa
Kommentit (11)
koneessa.... Yhtään ei onneksi ole mennyt rikki. Tosin pääasiassa pesen ne käsin, mutta joskus isojen juhlien jälkeen olen laittanut pelkkiä laseja pesuun pikaohjelmalla.
Vahvimmat iittalan lasit on Essence ja senta. Kauniit eikä ihan helpolla saa rikki.
Essence voittaa sen ulkonäössä kyllä mennen tullen, mutta minusta vaikuttaa sen verran heikommalta etten niitä koskaan ole uskaltanut koneeseen laittaa vaan pesen ne aina käsin.
Koneessa olen kaikki lasit pessyt, eikä yksikään ole vielä mennyt rikki.
konepesu haalistaa laseja ikävästi. Oli sitten viini- tai vesilaseja. Olen huomannut että tämä koskee ikävä kyllä hyvin kipeästi juuri Iittalan laseja. Tarjoustalon halppislasit tms. Ikean lasit kestävät pesua paljon paremmin. Iittalat naarmuuntuvat, harmaantuvat, menevät nopeasti tosi rumaksi.
vaikka niitä kyllä on pesty kohta kuusi vuotta lähes viikoittain.
Essence on vahva lasi ja varmaan ainut iittalan viinilaseista joka ei riikkonnu vaikka kaatuisi pöydällä. Koneessa en silti pesisi, kyllä sen verran täytyy jaksaa käsin pestä. Ja Mondo laseja ei missään nimessä kannata pestä koneessa, sillä jalka on niin paksu verrattuna lasiosaan ja tämä aiheuttaa helposti jännitteen lasiin eli lasiin tulee halkeamaviiru. Ja Mondot maksaa n. 30e/kpl eli jo sen takia aika leväperäistä riskinottoa pestä koneessa..
pesen kyllä paljon myös käsin, mutta ei ole kone tehnyt niille mitään näkyvää
yksikään ei ole mennyt rikki eikä ole mitenkään haalistunut
Vierailija:
konepesu haalistaa laseja ikävästi. Oli sitten viini- tai vesilaseja. Olen huomannut että tämä koskee ikävä kyllä hyvin kipeästi juuri Iittalan laseja. Tarjoustalon halppislasit tms. Ikean lasit kestävät pesua paljon paremmin. Iittalat naarmuuntuvat, harmaantuvat, menevät nopeasti tosi rumaksi.
Pysyykö teillä se Iittalan merkki konepesusta huolimatta?