Laimea pahoittelu Talentilta (- Olen pahoillani, jos...
Nelosen Talent -ohjelman tuottaja pahoittelee voimistelijatyttöjen kohtelua.
- Olen pahoillani, jos tytöt ovat pahoittaneet mielensä, toteaa tuottaja Tea Panula.
13-vuotiaat Alexandra Herrala ja Sara Parpala esiintyivät Nelosen Talent-kykyjenetsintäohjelmassa sunnuntai-iltana.
Tytöt odottivat kritiikkiä suorituksestaan, mutta tuomarit tyrmäsivät yllättäen tyttöjen esiintymisasut.
Tuomarien mielestä tyttöjen esiintymisasu oli liian paljastava ja seksikäs.
Oudoksi asian tekee se, että tytöt olivat harjoitelleet esiintymistä ohjelman tuotantoryhmän ja tuomarien nähden.
Kukaan ei silloin puuttunut tyttöjen pukeutumiseen.
Heillä oli mukanaan puserot, jotka heidän oli tarkoitus pitää bikinien päällä.
- Kun he näkivät muiden esiintyjien asuja, he ajattelivat, että heidän asunsa jää muiden varjoon, kertoo Alexandran äiti Katariina Herrala.
Tytöillä tai vanhemmilla ei ollut aavistustakaan, että tuomarit yhtäkkiä hermostuisivat heidän asuistaan.
- Tuomarit eivät saa kommentoida kenenkään esityksiä ennen varsinaista esitystä, kertoo Panula.
Kommentit (34)
Mutta muuten mielestäni hienoa, että asiaan (=lasten liian seksikkääseen pukeutumiseen) kuitenkin kiinnitettiin huomiota. Ehkä tämä oli tarpeellinen sysäys sille, että vanhemmat alkaisivat vähän enemmän hillitä lastensa ikäänsopimatonta pukeutumista ja käytöstä. Siis nimenomaan muutkin vanhemmat kuin juuri näiden kahden voimistelijatytön, jotka valitettavasti nyt joutuivat julkisesti " varoittavaksi esimerkiksi" ...
kaupallistettiin vähäpukeiset lapset ohjelman julkisuuden lisäämiseksi.
Olisiko siihen tanssiin kukaan kiinnittänyt paljoakaan huomiota, varsinkin kun ne tytöt eivät edes päässeet jatkoon ilman sitä että tuomarit tulivat kertomaan että mitä siinä pitää katsoa? Epäilen.
Kyse ei ollut mistään pyytettömästä, kasvatuksellisesta toiminnasta, vaan härskistä kaupallistamisesta, lapsien siitä että niiden lasten vartaloilla myytiin sitä ohjelmaa.
Ei kai se mikään suora lähetys sentään ole...kaksinaamaista. Säälittää kyllä kovasti tytöt. Ja äiditkin. Voi kun olis ollut hitusen enemmän kangasta liiveissä...Itse olin kyllä aivan suu auki, kun ryöpytys alkoi. Ei tullut mieleenkään että seksihepenissä siinä jytätään.
riittäkö sullekin henk koht antteksipyynnöstä tuo että sori jos mä nyt loukkasin. Mulle ei riitä.
Ja nöyryyttää ei saa, todella mautonta toimintaa tuomarilta.
Mutta baletissa toi nöyryyttäminen ja karja-arvostelut ovat kai niin jokapäiväisiä, että ei se Saikkonen muuta osaa.
jos asusta ei olisi huomautettu yhtään mitään, sekö olisi ollut parempi viesti...
Mutta mun mielestä niissä asuissa ei olisi ollut mitään niin, niin, niin kammottavan seksikästä jos ei sitä asiaa olisi tieten tahtoen nostettu esiin.
Tytöt ovat siis voimistelijoita, voimistelijat esiintyvät melkoisen pienissä jumppapuvuissa. Samoin kilpa-aerobicissa kilpailuasut ovat tosi pieniä. Kesällä jumppasalilla telinevoimistelijat harjoittelevat topeissa ja trikoissa.
Ok, topit olisivat voineet olla hiukan peittävämpiä, mutta tuo kohu on nyt saanut sellaiset mittasuhteet, että kuulosta kuin he olisivat esiintyneet jossain stringeissä ja push-upeissa.
Musta kritiikki oli ala-arvoista, Saikkosen osuus juuri suoraan balettimaailmasta ja Katja Ståhlkin julisti " minä kyllä tiedän mitä 13 v päässä liikkuu" ja itse tytöt olivat ihan hämmentyneinä.
Ei mitään muuta syytä ole taustalla.
Nöyryyttäminen kaupallisuuden vuoksi.
kuin ison yleisön edessä huomion keskipisteenä. Rintsikkatoppi ei ole mikään sopiva esiintymisasu lapselle. Olisi ollut väärin antaa ymmärtää, että se on ok.
Jos vanhemmat ovat kerta noin idiootteija niin jonkun silloin pitää sanoa suoraan.
Ei niillä ole aikomustakaan varjella lapsia vaan päin vastoin hyötyä tilanteesta kaupallisesti niin paljon kuin mahdollista.
koska luultavasti moni tämän ketjun luettuaan menee ja katsoo sen videopätkän netistä, että onneksi olkoon av-mammat, ilmaista mainosaikaa. Eikä sitä ohjelmaa mainostettu etukäteen tuolla yliseksikkäät pikkutytöt otsikolla.
Varmasti kaikki jotka seurasivat idolseja tiesivät, että kritiikki on välillä melkoista ja varmasti ansaittua. Mielestäni ihmisten on täytynyt osata ajatella samoin Talent ohjelmasta. Kritiikkiä tulee eikä se aina ole mieluisaa. Tyttöjen puvut olivat asiattomat koska ITSE halusivat myydä ohjelmanumeronsa seksillä. Jos kerta halusivat erottua joukosta, olisivat voineet tehdä sen asujen väreillä, leikkauksilla ja muulla rekvisiitalla. Koska kyllä nyt jokainen tajuaa, että bikinit = seksikästä jos ei olla aurinkorannikolla. Miksi muuten juuri (esim. hymytytöt, iltasanomien omat aurinkotytöt tms) esiintyvät bikineissä keikistellen. Ja pedofiileille ei tarvitse erikseen mainostaa ohjelmanumeroa, ne osaavat sen kyllä katsoa ihan itsekkin.
tea panulalle ät nelonen piste fi
Minusta koko homma on harvinaisen härski. Sillä kyllä siinä nyt haetaan julkisuutta paljaspintaislla lapsilla. Ei ole mitään väliä sillä haluavatko lapset sitä mahdollisesti itse, kyse on siitä että 13v:n seksuaalisuutta ei saa käyttää hyötymistarkoituksissa.
On totta että äideiltä petti harkintakyky. Paljon pahempaa on kuitenkin se, että sekä ohjelma että iltapäivälehti käyttivät tätä mokaa härskisti taloudellisen hyödyn tavoitteluun. Sellaista ei pidä sallia, sillä aina löytyy vanhempia, jotka ovat vaikka valmiit myymään lapsensa.
Vai pitääkö esimerkiksi lapsiprostituutio hyväksyä siksi, että niiden lasten vanhemmilla on vanhemmuus hukassa?