Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaikki jotka ovat odottaneet lasta TIETÄVÄT että potkut tunnetaan, ei epäilystäkään siitä

Vierailija
08.10.2007 |

näin se vain on. Jos niitä ei tuntisi osi kyllä tooodella outo ihminen joka ei tuntisi omaa kroppaansa ollenkaan. Eikä ole kyse siitä kuinka paljon läskiä on, nehän tuntuu sisäänpäin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on oma persoona ruumiinrakenteeltaan erilainen ja raskaana myös vauvat mahassa kehittyy erilailla. jotkut ei välttämättä tunne ollenkaan /todella vähän potkuja koko raskautensa aikana

Vierailija
2/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta: synnytyksen jälkeen mulla oli piiiiitkän aikaa ns " haamupotkuja" . siis olisin voinut vannoa, että siellä lapsi liikkuu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se siis olisi mahdollista toisinkin päin? Mutta raskauden vikalla kolmanneksella saa olla aika turta jos ei potkuja huomaa.

Vierailija
4/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä menee ilmaa niin että sattuu ihan sikana hetken. Itse olen hoikka ja yhden lapsen kantanut, eli tiedän miltä oikeat potkut tuntuu.

En yhtään ihmettele että jollekin pullealle raskaus saattaa tulla yllätyksenä. Niin samoilta ne vatsan muljahtelut tuntuu kuin potkuilta. Ja jos ei yhtään voi kuvitella olevansa raskaana niin kaikki ne " oireet" menee ihan ohi muina kuin raskausoireina.

Vierailija
5/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kuulla = viikot 0 - 3+6

2. kuulla = viikot 4+0 - 7+6

3. kuulla = viikot 8+0 - 11+6

4. kuulla = viikot 12+0 - 15+6

5. kuulla = viikot 16+0 - 19+6

6. kuulla = viikot 20+0 - 23+6

7. kuulla = viikot 24+0 - 27+6

8. kuulla = viikot 28+0 - 31+6

9. kuulla = viikot 32+0 - 35+6

10. kuulla = viikot 36+0 - 39+6

11. kuulla = viikot 40 -

Kolmas raskauskolmannes katsotaan alkavaksi viikosta 28, toinen raskauskolmannes alkaa viikosta 14

Vierailija
6/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen lapsemme makasi viikosta 20 siten , että selkänsä oli napaani päin.. eikä pahemmin likkunut. Jos oikasi jalkojaan tai heilutti käsiään niin ne liikeet ei omaa selkärankaani kohden tuntuneet missään.

Kävin valehtelematta 10 kerttaa loppuraskudessa ultrakontollissa.. ihan Hussin lääkärin määryksestä koska en liikkeitä tuntenut niin en myöskään voinut seurata vauvan olevan hengissä.

Lai syntyi keskosena mutta ihan nterveenä.. ei vain liikkunut liiemmin kohdussa... nyt sitten sitäkin vilkkaampi :)

Vierailija
7/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen ollut raskaana, mulla on vähän väliä " haamupotkuja" , eli suoliston liikkeitä jotka tuntuu tismalleen samalta kuin potkut. Olen kerran jopa tehnyt raskaustestin, koska ne tuntui niin todellisilta. MUTTA mulla ei ole MITÄÄN mielikuvaa vastaavista tuntemuksista ennen raskautta. Onko siis niin, että mulla ei ole kaasut ennen liikkunu suolistossa ollenkaan? Luulen, että toi kaasujen liike on niin tuttu tuntemus elimistölle, ettei se rekisteröidy ollenkaan normaalisti. Sitten kun on raskaana ja jokaista tuntemusta oikein hakemalla etsii, silloin tulee vasta tietoiseksi miltä liikkeet vatsassa tuntuu. Ja jos on vielä niin, että toisilla potkut tuntuu heikommin ja on vielä laardiakin vyötäröllä niin että mahan liikkeet ei näy, EHKÄ on mahdollista että ei tosiaan huomaa olevansa raskaana. Ekalla kerralla ainakin.

Vierailija
8/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin kertoa että jotain pieniä töytäisyjä joita voin potkuiksi kuvitella olen tuntenut, mutta en todellakaan vielä tunne vauvan liikkeitä. joten älkääs te kaikki tietävät taas kertaalleen jaksako...

Vierailija
9/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus sellaisia ilmavaivoja, että ne ei pelkästään tunnu vaan NÄKYY vatsanahan läpi aivan kuin vauvan potkuina!

Minäkin pidin ennen näitä näkyviä " vauvanpotkujani" täysin urbaanilegendaja, ettei joku muka vauvan liikkeistä viimeistään älyä olevansa raskaana.

Olen hoikka, kolme lasta synnyttänyt.

Vierailija
10/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin varmaan viikolla 29 kun todella tunsin lapsen potkun. sitä ennen tunsin vain outoa " kutinaa" vatsassa, mitä en potkuiks sanoisi.

Vierailija
11/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka oli aivan eri paikassa ja ilmeisesti tämän vuoksi liikkeet tuntuivat aivan eri tavalla. Toinen lapsi oli lisäksi pitkään poikkitilassa, joten potkut eivät osuneet kylkiluihin tai muihin kipeisiin paikkoihin.

Vierailija
12/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä potkuja välttämättä huomaa.

Vierailija
13/18 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä olevansa raskaana niin ne potkuthan tuntuvat aivan tavallisilta ilmavaivoilta ja kipristyksiltä. Niin erehdyttävästi potkulta tuntuvia varsankipristyksiä tulee silloinkin kun ei ole raskaana. Ainoastaan ihan viimeisten viikkojen aikana ovat potkut minulla olleet sellaisia " itsestäänselviä" mutta ei todellakaan vielä alle 30 viikon.

Vierailija
14/18 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta alkuun niitä olisi voinut pitää muunakin, jos ei olisi tiennyt olevansa raskaana. Vatsassa voi muljahdella muustakin syystä.

Vierailija:

näin se vain on. Jos niitä ei tuntisi osi kyllä tooodella outo ihminen joka ei tuntisi omaa kroppaansa ollenkaan. Eikä ole kyse siitä kuinka paljon läskiä on, nehän tuntuu sisäänpäin.

Vierailija
15/18 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todettu kohdun epämuodostuma, ja lapsi oli ihan jumissa. Ei tuntunut kuin rapinoita. Totinen totuus.

Vierailija
16/18 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm.

- kohdun asento; jos kohtu on kovasti kallellaan eli " uppoaa" lantioon ei välttämättä liikkeet välttämättä tunnu (sisäelimet eivät tunne)

-istukka edessä; peittää aika hyvin liikkeet

-sikiö on asettautunut niin että hänen selkänsä on ulospäin ja raajat potkii ja lyö sisäänpäin, silloin ei ihminen tunne niitä liikkeitä

Tuossa jotain syitä miksi ei välttämättä liikkeet tunnu.

Vierailija
17/18 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai aluksi ne olivat kuin kuplat olisivat tanssineet mahassa, mutta ne olivat niin erilaisia ettei niitä voinut miksikään muuksi luulla!

Mä en kyll usko ett joku ei olisi tuntenut lapsensa liikkeitä, ovat vaan ollleet niin pönttöjä etteivät ole tajunneet niitä vauvan liikkeiksi!

Vierailija
18/18 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tunsin liikkeet n. 20. viikosta alkaen. Vaikkei potkuja niin hyvin tuntunutkaan, niin ei sitä mylläystä voinut olla huomaamatta. Näkyyhän se päällekin päin. Ei sellaista voi kukaan ilmavaivoiksi ainakaan luulla, vaikka olisi eka raskaus kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi