Ärsyttää ihmiset jotka luettelee henkilötunnuksen tyyliin:
Kuustoista kakstoista nelkytseittemän.... Ja toinen epäsuosikkiryhmä:
nollayksykskaksnollakolme Ja tämä tietenkin mahdollisimman nopeasti hengittämättä välissä.
Ettekö te tajua, että siellä puhelinpalvelussa jonkun pitää ehtiä naputella ne numerot koneelle?
Tossa ekassa versiossa vaikeutta aiheutta se että ensin ehti naputella 6, sitten sieltä tuleekin TOISTA ja joudut deletoimaan sen 6, vaihtamaan tilalle 1 ja 6 ja sitten oletkin jo ehtinyt sanomaan kaksi....toista.
Tokassa versiossa nopeutta on vaan aivan liikaa.
Kommentit (96)
Oi kauheaa😂. Olisiko peiliin katsomisen paikka, kun on näin valtava ongelma elämässä?
On sulla pienet ärsytyksen aiheet... Voimia!
Miksi ihmiset kertoisi sinulle henkilötunnuksensa ylipäätänsä?!
Itse vihaan puhelinnumeroita ykls ottaessa tapaa 0 4 sataa, numeroita välissä 6 sataa yksi
Mielummin luettelisi numerot numeroina yksitellen.
Eihän ekaversiossakaan naputella kuutosta vaan nolla ja kuusi.
Itse luettelen rauhalliseen tahtiin nro kerrallaan. Viivan jätän mainitsematta koska oletan naputtelijan tietävän sen paikan.
Vierailija kirjoitti:
Itse luettelen rauhalliseen tahtiin nro kerrallaan. Viivan jätän mainitsematta koska oletan naputtelijan tietävän sen paikan.
Ei tiedä. Nykylapsilla/nuorilla se ei ole enää viiva vaan A. Kerro siis väliviiva myös
Sanon ne yksinumeroisina ja kaksi numeroa kerrallaan niin, että välissä on pieni tauko ennen seuraavia. yksikaksi kolmeneljä viisikuusi yksikaksi kolmeneljä
Ei se ole sen asiakkaan vika jos sulla raksuttaa hieman hitaammin kuin normaaleilla ihmisillä.
Voit ystävällisesti pyytää asiakasta toistamaan, ja jos ei vieläkään onnistu niin voit sanoa
"anteeksi, minulla on oppimisen haasteita, voisitko vielä toistaa todella hitaasti?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tiedä. Nykylapsilla/nuorilla se ei ole enää viiva vaan A. Kerro siis väliviiva myös
Silloin ne sanovat sen A:n, muut ei.
Siis miten se hetu pitäisi sanoa? En ymmärrä.
Itse sanon näin: viisitoista nollayhdeksän yhdeksänyksi viiva yksikaksikolmeneljä.
Juu, se on tollasiin töihin kuuluvia pieniä harmeja. 😉 Syntymäaikaan voi vasta myös aivan oikein kuudes toista nelkytseittemän = 6.2.47
Yleensä esim. terveyskeskuksessa ei ole töissä retardeja ja he ehtivät oikein hyvin ymmärtäämään "viisitoista-nollakolme" jne tyylisen sotumuodon.
En ole edes koskaan tavannut henkilöä, joka ei ymmärtäisi tuota sotutapaa tai pyytäisi toistamaan uudelleen.
Sitten löytyy vielä se ryhmä joka sanoo tyyliin kuudestoista kesäkuuta ysineljä.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten se hetu pitäisi sanoa? En ymmärrä.
Itse sanon näin: viisitoista nollayhdeksän yhdeksänyksi viiva yksikaksikolmeneljä.
Parempi tapa olisi yksiviisi nollayhdeksän viiva yksikaksikolmeneljä
Tälläisestä aiheellisesta huomautuksesta saa alapeukkuja, mutta auta armias kuinka väärin on jos ei laita kapulaa kassahihnalle😂
Moni puhelinmyyjä aloittaa sepustuksensa sellaisella niin nopealla sanojen tykityksellä että en saa mitään tolkkua siitä, täysin epäselvää löpötystä, seassa aina tietysti se englanninkielinen firman nimi, koska eihän nyt suomenkielistä nimeä käytä enää yksikään firma ainakaan suomessa...
Minua ärsyttää piskit ja niiden itsekkäät omistajat.
Voi olla, että olen tosi "hidas".
Pointtini on, että se ei ole mikään nopeuskilpailu kun pyydetään kertomaan henkilötunnus. Aivan kun ihmiset pelkäisivät, että joku väärinkäyttää hetua, jos sen lausuu rauhallisesti ja selkeästi
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöä joka ei tiedä että -53 syntynyt ei ole nykynuori ei pitäisi asiakaspalvelussa olla.
Ensimmäinen on oikein kun ovat päivä, kk, vuosi