MITEN VAPAUTUA STRESSISTÄ? Kaikki mahdolliset vinkit tänne, kiitos!!
Olen todella pinna kireällä nykyään lähes jatkuvasti. Tästä syystä ilmeisesti kuukautisenikin vähän tulevat miten sattuu :o( Vauvahaaveitakin lähitulevaisuudessa olisi...
Mutta. Olen hirveän tiukkapipoinen ja stressi-ihminen. Vedän pultit miltei kaikesta. Kodin siisteydestä, lasten käyttäytymisestä, todella monista asioista.
Miten ihmeessä oppisi relaamaan?? Olen ajan myötä tullut vain entistäkin enemmän tiukkapipoiseksi.
t. kotiäiti
Kommentit (3)
itsestäsi se puoli, joka ei pingota, sitten voit opetella ottamaan sen käyttöön laajemminkin. Tekemisen pitää vaan olla tosiaan niin ajatukset vievää, etteivät huolet tule mieleen.
Minulle tällaisia harrastuksia ovat ratsastus ja tanssi.
Tunnistan itsestäni vähän samoja piirteitä..se on täydellisyyden tavoittelua mielestäni. Elämä on niin sanotusti hallinnassa,kun kaikki menee (tai pitäsi mennä) oikein..
Olen oppinut relaamaan vuosien myötä..liikunta on ihana tapa rentoutua. Olen yrittänyt oppia antamaan aikaa itselleni, tuntematta siitäkin huonoa omaatuntoa. Huomenna on töistä vapaata,menen kampaajalle ja jalkahoitoon. Lapset mummolle muutamaksi tunniksi...Stressi kaikkoaa ainakin hetkeksi. Illalla nautin taas siitä,että saan painaa pää kolmantena jalkana likasten vaatteiden ja tiskien perässä. Lapset ovat minulle kuitenkin tärkeintä maailmassa,joten kaipa se srtessaaminen välillä on ihan sallittuakin, koska useinpa sitä ajattelee tekevänsä kaiken lasten hyvinvoinnin takia. Parempi sekin,kun täysin hälläväliä asenne.
Toisekseen voisit ajatella, että mitä kamalaa siitä seuraisi, jos joskus relaisi vähän? Luultavasti tulet huomaamaan, ettei mitään. Sitten vain otat tietoisia, pieniä askelia rennomman elämäntavan suuntaan - esim. opettelet ensin menemään nukkumaan ilman että kodin pitää olla tiptop.