Paljonko sh sulla jää palkastasi oikeasti käteen ja paljon peruspalkka?
Mulla 1931 ja lisät päälle ja sitten paljon Tehy puhuu lisää. kaksivuorotyö. Veroprosenttia en ole vielä lasketuttanut, kun olen hoitovapaan jälkeen palaamassa takaisin duuniin.
Kommentit (14)
...pitää vissiin alkaa myös taisteleen palkasta!!!
Käteen jää kuukaudesta riippuen 1400-1800 euroa, riippuu siitä, paljonko on ollut yö- ja pyhätöitä. Töissä olen ea-polilla, jossa hlökuntaa on vähän, esim. öisin valvotaan yksin ja vastuu on aikamoinen, samoin kiire on välillä sietämätön.
" Hoitaja on vastuussa ihmishengestä, omalla kustannuksellaan. Tradenomin virhe tuskin tappaa ihmistä? Eikö siis sh:n palkka kuulukin olla suurempi kuin tradenomin. "
Vitsi tätä omahyväisyyden määrää... Ihan kuin hoitajat kiitäisi työpäivästä toiseen pelastamassa ihmishenkiä toistaan kriittisemmissä tilanteissa. Ja eiköhän teidänkin velvollisuus ole tehdä ne työnne kuten muutkin ihmiset. Vai riittääkö käsityskyky ymmärtää, että tradenomikin voi olla vastuussa isoista asioista ja seuraukset eivät välttämättä ole välittömiä, mutta pitkällä aikavälillä voivat jopa tappaa ihmisiä. Entäs bussikuski? Hänellä sitä vastuuta vasta onkin vai kuinka moni sh on työvuorollaan tauotta 35-40 ihmisen elämästä ja kuolemasta joka sekunti?
Musta sh:t ansaitsee lisää palkkaa, mutta alkaa pikkuhiljaa v***ttaa toi ulina tuosta oman työn tärkeydestä. Ihan tulee mieleen, että mites ihmiset eli täällä maapallolla kymmeniä tuhansia vuosia ilman näitä amk-hoitajia.
Mulla siis molemmat koulutukset ja kokemusta molemmista töistä ja voin kyllä sanoa, että sh:n työtä ei voi verrata millään tasolla tradenomin hommaan. Nykyisessä työssäni sairaanhoitajana vastuu ja mieletön kiire on aivan jokapäiväistä eikä tämä vuorotyökään mitään herkkua ole. Kuitenkin kaikista rasittavinta on, että hoitajapulan takia ei itselläkään ole aikaa/mahdollisuutta hoitaa potilaita niin hyvin kuin haluaisi. Itse alan olla aika väsynyt tilanteeseen ja suunnittelen todellakin paluuta siistiin sisätyöhön.
Heillä ei ole oikeasti mitään vastuuta, lääkäri päättää kaikesta. Makasin taannoin Meilahdessa polilla, yksikin hoitsu huuteli " vaativalle" asiakkaalle, etten voi mitään, koska lääkäri on meidän pomo ja päättää kaikesta! Se siitä vastuusta! Toinen hoitsu tuhersi mulle tippapulloa puolisen tuntia, kunnes älysi hakea toisen hoitsun. Tämäkään ei saanut tippaa paikalleen, vaan ihan piti lääkärin tulla se laittamaan... Heh. Olen ollut sairaalassa, tiedän, mitä hoitajan työ on.
T: opettaja
Vierailija:
Heillä ei ole oikeasti mitään vastuuta, lääkäri päättää kaikesta. Makasin taannoin Meilahdessa polilla, yksikin hoitsu huuteli " vaativalle" asiakkaalle, etten voi mitään, koska lääkäri on meidän pomo ja päättää kaikesta! Se siitä vastuusta! Toinen hoitsu tuhersi mulle tippapulloa puolisen tuntia, kunnes älysi hakea toisen hoitsun. Tämäkään ei saanut tippaa paikalleen, vaan ihan piti lääkärin tulla se laittamaan... Heh. Olen ollut sairaalassa, tiedän, mitä hoitajan työ on.T: opettaja
Jos olisit oikeasti opettaja ja yliopiston käynyt, osaisit varmaan ajatella, että sairaanhoitajia on erilaisia, erilaisissa työpisteissä ja että sinun yksi käyntisi sairaalassa ei anna mahdollisuutta tuollaiseen yleistykseen, et sii ole oikeasti opettaja, sorry;). Kipaiseppa Meilahden sydänkirurgiselle teho-osastolle katsomaan, mitä ne sairaanhoitajat siellä tekevät.
Miksi hoitajia on tuomittu hoitovirheestä jos kerran vastuuta ei ole?
Entä kuinka pitkiä aikoja? Heh. Ei kai minun opettajuuttani tarvitse todistella... Tulee vain hiukan sarkastisesti mieleen ne kerrat, kun hoitajat ovat täällä ja muissakin medioissa huudelleet tietävänsä, mitä opettajan työ on, koska ovat käyneet koulua... Heh!
kuinka moni sh on työvuorollaan tauotta 35-40 ihmisen elämästä ja kuolemasta joka sekunti?
Noin kirjoitti joku teistä?
Yövuorossa esimerkiksi meidän osastolla on 1 sh ja 1 ph/lh, potilaita 38 ja olen todellakin vastuussa niistä potilaista joka hetki.
Lääkäreitä ei ole iltaisin, viikonloppuisin kuin polilla, pyydämme jos me sairaanhoitajat arvioimme potilaan tilan vaativan lääkäriä. Yöllä ei talossa lääkäriä.
Öisin ei ole myöskään vahtimestareita, muita hoitajia apuun jos esim aggressiivinen potilas tms, joudumme soittamaan poliisit paikalle ja tuskin vartissa ehtivät jos pystymme edes siinä tilanteessa apua soittamaan!!!!
Nuo alko ja huumekäyttäjät voivat myös käydä avaamassa ovet kavereilleen ja siellä sit kaks hoitajaa pitämässä muiden potilaiden ja itsensä puolia...
Miettikää todella mitä puhutte, tervetuloa tutustumaan terveyskeskuksen vuodeosastolle. Nykyään ei vain pitkäaikaispotilaita jotka hoidetaan vuoteeseen vaan meillä vain lyhytaikaisia potilaita; katkohoidossa, syöpäpotilaita kuolemassa, kolarin tai isojen leikkausten jälkeen kuntoutuksessa yms
kateutta, syyttelyä jne. yhteistyö ei pelaa... jos vetäisitte yhteistä köyttä, niin ehkä jotain tapahtuisikin.
Itse olen miesvaltaisella alalla ja miltei aina menee nuo tupot hyvin. Johtun taustatuesta eikä kateudesta ja vain oman tärkeyden korostamisesta. Menkää nyt hyvät naiset itseenne...
Kyllähän hoitohenkilökunnalla ja opettajille jne. on huonot palkat, tekisitte yhteistyötä niin saisitte jotain aikaakin. toisten kurkuun käymisellä saatte vain itse huonon maineen
1833 ja käteen jää 1403 kutakuinkin, päivätyö.