Ultraan rv 6+2, kannattaako?
Tästä asiasta on varmaan ennenkin täällä kyselty, mutta kysynpä taas...
Eli varasin ensi viikolle alkuraskauden ultran ja tuolloin menossa 7 viikko eli rv 6+2. Nyt kovasti mietityttää meneekö rahat hukkaan? Jos syke ei näy onko koko käynti turha.
Ollaan lähdössä reissuun ja haluaisin ennen sitä käydä. Jos siirrän sitä on viikkoja 8+ jotain ja silloin tuntuu, että ei ole enää montaa viikkoa siihen nt -ultraan, mikäli ultra on vkoilla 11-12.
Kokemuksianne otan mielelläni vastaan!
Eliador rv 5+0
Kommentit (7)
mutta todellisuudessa tuo raskaus oli ennemmin 6+4 (hoitoalkuinen raskaus, joten tiedän ovisajan aika tarkkaan). Meillä oli myös tarkoitus mennä ultraan vasta rv 8+0, jolloin lupasivat sykkeen varmasti näkyvän, mutta jokin ajoi siihen jo aiemmin.
Tuo 6+2 on varmaan vähän sillä rajalla onko alkio kasvanut riittävän isoksi. Sen pitää kai olla ainakin 3mm kokoinen, jotta syke näkyy. Meidän vauvan alku oli 3.4mm kokoinen ja valitettavasti ei suinkaan kohdussa, vaan sen ulkopuolella.
En sanoisi käyntiä ihan turhaksi, vaikkei syke näkyisi. Joka tapauksessa kohdussa pitäisi tuossa vaiheessa näkyä alkion/sikiöpussin kaiku, vaikkei sykettä vielä näkyisikään. Riippuu tietysti siitä, meneekö matkasi sitten pilalle, jos sykettä ei aikaisin vielä sattuisi näkemään.
Tämä tietysti pohjaa nyt omaan surkeaan kokemukseeni raskaudesta, mutta jos joskus uuden raskauden koen, haluan ultraan jo viikolla 5, sykkeistä ei niin väliä siinä vaiheessa...
Jos tulisi lisää kommentteja. Olen sitä itsekin miettinyt meneekö matka pilalle jos sykettä ei näy. Onnistuisko menemään sillä asenteella, että todennäköisesti ei näykään...
Luulen, että omalla kohdallani matka olisi mennyt asiaa miettiessä molemmissa tapauksessa ;) . On varmasti niin, että tuo 6+2 on just niillä rajoilla, kun pitäisi alkaa näkymään, ja sitten riippuu tietysti vielä onko r-viikot todella nuo, vai onko siinä jotain heittoa ollut oviksen kanssa.
Tuossa ultrassa joka tapuksessa näkisit, onko alkio kiinnittynyt oikeeseen paikkaan yms.
Itse olen ollut ultrassa 7+3, jossa ei näkynyt sykettä (tuulimuna-alkio oli kohdussa), ja tunne oli murskaava. Sykettä ei meille sitten sillä kerralla saatu näkyviin, onneksi kuitenkin seuraavalla kerralla onnisti.
Ehkä olisi ollut helmpompi lähteä matkalle ilman tuota tietoa, jolloin olisi voinut yrittää edes nauttia olosta. Mikäli sitten vuoto olisi alkanut reissussa, se on sitten toinen juttu.
Peukutuksia täältä raskauteen, ja rentouttavaa matkaa!
Kyllähän se syke voi näkyä jo aiemmin, mutta sitten jos ei näy, voi tulla turhaa huolta, koska kaikki voi siitä huolimatta olla kunnossa.
rv 6+4 ja sammakko sykkeineen näkyi. Luulin tällöin olevani rv 6+6, mutta sammakko olikin paria päivää vanhempi. =)
Passionate rv 11+2
Menin siis hiivatulehduksen takia lääkäriin, jossa lääkäri katsoi ultralla, olenko varmasti raskaana:-) Sanoi ennen ultrausta, ettei näillä viikoilla välttämättä vielä näy syke, mutta näkyi jo ihan selvästi. Raskausviikot oli aika tarkkaan selvillä, sillä oli tehnyt ovistestejä ja löytänyt hormoonihuipun.
Lomasi voi toki mennä pilalle, jos ultrasta ei löydykään mitää tai sikiöpussi ei ole kohdun sisällä, mutta toisaalta, jos ultrassa näkyy syke, voi se taas tehdä lomasta paljon mukavammankin kun asia on selvillä:-) Itse menisin kyllä ultraan, olen sen verran malttamaton luonne;-)
aurora ja lapset 04&07
...tänään ultrassa sydämenläpätys ja viikot on 6+0 (tai 6+1) ja lääkäri sanoi, että siellä oli sydänmenlyönnit ihan just varmaankin ruennet näkymään eli jos oisin mennyt parikin päivää aikaisemmin, ei ois välttämättä vielä voinut todeta. Eli siis suosittelisin odottamaan tuonne 7 + viikoille, niin varmasti näkyy :). Itse en tiennyt viikkojani tarkkaan pitkän kierron vuoksi ja kävi vain hyvä tuuri, että sattui jo näkymään pikkuisen läpätys sieltä :)
Tiia