Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdunkaulan tilanne noin viikoilla 27

17.02.2007 |

Odottelen kolmatta pienellä ikäerolla. Nyt olin maanantaina neuvolalääkärillä normaalikäynnillä ja tillanne seuraava: pehmeä ja kanavaa jäljellä 2cm (suut kiinni), viimeksi oli kiinteä ja 3cm. Kivuttomia supistuksia on ollut päivittäin ja etenkin rasituksessa. Aikaisemmin paikat ovat olleet kiineteät aivan loppumetreille asti. Lääkäri ei sanonut mitään tilanteesta. Tosin epäilen tämän erikoistuvan lääkärin " näppituntumia" kun sf-mittaa mitatessa sai 28cm eli yläkäyrille. Viimeks myös sai mitat yläkäyrille kun taas välissä th mittasi keskikäyrille. Minustakin tuntui siltä että mittaus tapahtui " reilulla kädellä" :)

Joku täällä kirjoitteli että lääkäri oli varoitellut kun jäljellä oli 1,5cm ja paikat pehmeät. Mikäs on muiden tilanne?

Vanttu rv 27 ja rapiat

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toista odottaessani noilla viikoilla minulla suppaili aika paljon kivuttomasti ja vähän kivuliaastikin. Lääkärissä käynti osoittikin sitten et kohdunkaula oli pehmeä, 2cm ja ulkosuu sormelle auki. niinpä sitä määrättiin sitten vuodelepoon.

Lepoon ja lepoon kun kotona oli vajaan vuoden esikoinen...Kuitenkin lepäilin tosi paljon ja vältin kaikkea mikä aiheutti suppareita. Taisi olla viikolla 33 kun kävin tarkastus ultrassa ja tilanne oli edelleen sama tuolla kohdunsuulla.

Painoarvion mukaan painoa oli muistaakseni yliyuli 2.2 kiloa ja lekuri sanoi että vauvaa ei enää estellä jos haluaa syntyä, kun on niin hyvät mahdollisuudet jo.

Alkuun kuitenkin otin rauhallisesti, mut sit supparitkin vähenivät. Ja niin minä vielä viikolla 39 konttasin lumihangessa esikoisen perässä ja suorastaan jo toivoin suppareita =)

Tyttö syntyi tilanteesta huolimatta vasta 40+1.

Että näin meillä, toivottavasti vältymme tällä kertaa mokomalta vaivalta...

moonshine 4+4

Vierailija
2/4 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä raskaudesta mulla alkoi supistelut rv 30.Sitä ennen oli kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja kaula 3cm(ultralla 4,4cm)

Supistukset olivat saaneet aikaan sen että kohdunsuu pehmeä ja lyhentynyt 2 cm,ollen 2cm ultralla katsottuna ja sormelle auki.

Lääkäri kehoitti " ottamaan rauhallisesti" ,istumaan ennen kuin nostaa pienintä syliin ja välttämään muutenkin raskaiden taakkojen kantamista.

Ihan helppoa ei ole ollut ko määräystä noudattaa,kun on 5 lasta kotona=)

Mutta yhä porskutellaan vatsa pystyssä ja varmaan täyteen aikaankin mennään..

Esikoisesta on ainoastaan ihan loppuun saakka ollut raaka tilanne,seuraavista suht samanlaista kuin nyt.Kolmannesta ehti kohdun suu olla pisimpään ja eniten auki,3cm jo rv 28+

Mutta varmasti kannattaa ottaa niin rauhallisesti kuin mahdollista ja ottaa yhteys lääkäriin jos supistukset muuttuvat kipeämmiksi tai säännöllisiksi.

Leanna kera viiden nappulan ja rv 35+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli suppareita rv 28 ja käsikopelolla arvioivat, että kohdunsuu pehmentynyt, kanava sormelle auki, jopa ehkä sisäsuukin. Ultrassa kuitenkin todettiin 4,8cm piiiitkä kanava, joka täysin kiinni. Eli jos on tuollaista kivutonta supistelua ja suut kiinni, en tosiaan huolestuisi. Gyne sanoi minulle, että noilla viikoilla saakin ruveta pehmentymään, kunhan ei aukea. Ja olen ensisynnyttäjä :)

-Niinu 34+0

Vierailija
4/4 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lääkäri sanonut mitään, ja oletin sen olevan normaalia.