Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kans jo aika joulufiilikset. Joulukortteja pitäis päästä tekeen, mutta ei ole vielä sopivaa kuvaa otettuna...

Minä suosittelen myös lämpimästi lantiopohjan lihasten treenaamista jo nyt.

Tuosta tulikin mieleen, että löysin kirjastosta Fitmama -nimisen DVD:n joka on tarkoitettu raskaana oleville. Vielä en ole testannut, mutta odotukset on kovat. Siihen sisältyy myös synnytykseen valmentavaa rentoutumista.

Selällään makaamisesta vielä: mulle neuvolan terveydenhoitaja sanoi, että ei ole haittaa, jos yöllä huomaa nukkuneensa selällään. Mutta jos tulee huono olo, niin asentoa on heti vaihdettava (kun sen huomaa), Allun mainiseman syyn vuoksi. Asiasta ei kannata kuitenkaan potea huonoa omaatuntoa, jos nukkuukin toisinaan selällään!

Ekassa raskaudessa mulle tuli heti huono olo, jos olin selälläni. Mutta nyt saatan hetken levähtää siinä asennossa (rentouttaa lihakset hyvin).

Justus rv26+1 (kai)

Vierailija
22/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon taas vierähtäny viikko että en oo käyny juttuja lukemassa mut jospa sitä nyt taas ois aikaa käydä välillä koneellakin. Kiirettä on pitäny koulun kans. viikon loppuna käytiin neitinkans kuopiossa kaverin tykönä ja kyllä oli tosi raskas reissu. Ei sillä oli kiva päästä käymään välillä muuallakin päin mut tosin rasittavaa selälle ja vähän hermoillekkin. Neitillä nyt menillään joku kolmenvuoden uhma ja varsinki viikonlopun koitteli ihan kunnolla mun hermoja. kotona nyt sentään hieman rauhottunut mutta alkanut saamaan ihme raivareita jos häntä komentaa. Toivon vaan että tää uhma loppuu ennen ku vauva syntyy.

Selkäkivut on siis taas minunkin riesana. viikonlopusta jatkunut nyt ihan jokapäiväisenä. johtuu tosin varmaan siitäkin ku on pitäny nyt taas koulussa niin paljon istua sitähän ei kovin montaa tuntia putkeen jaksais. Kävelykin on taas niin tuskallista tuolla alapäässä että saas nähä mihin se tästä vielä kehittyy.

viikon päästä ois sit se sf-mittan mittaus et onko se yhtään lähteny kasvamaan. uskon kyllä et on ku tuntuu niin mahaa kiristävän että hyvä ettei iho ratkea. saakin olla joka ilta rasvaamassa.

pipali ja masumyllertäjä rv 27+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin neuvolassa ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Verenpaine alhaalla, mutta niin mulla on aina. Joskus pyörryttää, mutta kun syön tasaisin väliajoin lakritsia/salmiakkia, niin olo pysyy hyvänä. Painoa oli 67 kg (lähtöpaino 59 kg). Sf-mitta oli 25 cm. Vauva on aivan mielettömän innokas liikkuja (kun vertaan ensimmäiseen lapseen).Ihan kivahan se on, että liikkuu, mutta yöllä on vaikeuksia saada unta, kun vatsa heiluu puolelta toiselle. Selällään en pysty olemaan oikeastaan yhtään, kun heti alkaa tähdet vilisemään silmissä. Onneksi olen aina tykännyt nukkua kyljellään.

Seksistä synnytyksen jälkeen oli puhetta. Minulle tehtiin ekassa synnytyksessä muutaman tikin vaatinut episiotomia, joka parani tosi nopeasti ja hyvin. Jo muutaman viikko synnytyksen jälkeen sekstailtiin ja episiotomiahaavaan ei sattunut ollenkaan. Eli minun kohdalla kaikki meni siinä suhteessa hyvin. Seksi tuntui samanlaiselta kuin ennen synnytystä, enkä edes kärsinyt limakalvojen kuivuudesta. Oikeastaan päinvastoin, kun oltiin oltu ilman seksiä lähes koko raskausaika, kun minun ei tehnyt raskausaikana tippaakaan mieli seksiä. Noin puolen vuoden ajan synnytyksen jälkeen olisin voinut rakastella useita kertoja päivässä. Nyt kun olen taas raskaana, niin eipä tee seksiä mieli...

Mutta nyt on pakko alkaa tekemään " niin ihania" kotitöitä. Hyvää loppuviikkoa kaikille tasapuolisesti!

Aamuhalla rv 27+4

Vierailija
24/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas mennyt monta päivää etten ole mitään kirjoitellut. Lukemassa olen toki käynyt, mut kirjoitteluun ei ole ollut aikaa. Mies on työmatkalla ja tämä viikko menee kahdestaan tytön kanssa.

Kävin tänään neuvolassa ja siinä ylimääräisessä ultrassa minkä sain kun vauva ei kasvanut ihan käyrillä edellisessä mittauksessa. Nyt kaikki oli hyvin ja vauva vastasi viikkoja. Tällä hetkellä pikku kaveri painoi 1200g, et ihan keskikokoista vauvaa voidaan odotella. Vauva oli onneksi pää alaspäin ja toivottavasti ei enää käännykään!

Painoa mulle oli tullut nyt viidessä viikossa 4kg!!!! Meinasin tippua vaa' alta kun näin lukemat... Hui kauhistus, nyt täytyy vähän hillitä syömisiä. Mulla on siis viimeisten viiden viikon aikana tullut painoa enemmän kuin rv 24 mennessä yhteensä!!! Et aikamoista on ollut painnonnousu. Yhteensä painoa tullut siis 7,5kg. Verenpaine oli hyvä, hb:etä ei mitattu. Eikä myöslään sf-mittaa mitattu. Seuraava käynti on sit jo kolmen viikon päästä. :)

Mitäs piti kommentoida. Ai niin rypsiöljystä. Mun joogaohjaaja suositteli mahan rasvaukseen kylmäpuristettua rypsiöljyä (siinä on e-vitamiinia mikä auttaa raskausarpien ehkäisemiseen) ja sitä olen sit itse rasvaillut masuun. Rinnat olen jättänyt rasvaamatta kun niissä on jo niin pahat arvet edellisestä raskaudesta..

Lantionpohjan lihaksia olen yrittänyt treenata mut täytyy muistaa et aika laista olen siinä hommassa. Täytyy nyt siis tsempata loppua kohden!

Liitoskivut on taas mun riesana. Ne oli poissa muutaman viikon ja ah sitä ihanuutta. Nyt kävely ja pienet ponnistukset täyttä tuskaa. Tosi inhottava vaiva... Mitäs muuta. En nyt muista mitä piti kommentoida.

Täytyy varmaan lähteä jo iltapuuhiiin neidin kans. Tänään ei olla taas nukuttu päiväunia niin yöunille mennään varmaan aikas aikaisin...

Hyviä vointeja muille tammimammoille!

satsuma81 rv 28+2

Vierailija
25/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvosta mantelihammas!

Ei tuntunut oikein hyvältä laittaa sitä Hydrocortisonia, etenkään kun illalla rupesi heti ihottauma kuumottamaan. Äitini tosin sanoi, että siltä se Hydrocortisonin kuuluukin tuntua.

Kutina kylläkin väheni, mutta nyt aion kokeilla suosittelemaasi rypsiöljyä.

Hyviä vointeja!

Emem03 rv 25 tasan

Vierailija
26/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos myös Satsuma81 vinkistä!

Kohdunpohjan korkeus oli 20 cm minulla viime neuvolakäynnillä, kun rv oli 21+5. Eli ihan yläkäyrillä siinä mennään. Siitä en kuitenkaan jaksa huolestua, kun edellisessäkin raskaudessa näytti olevan korkealla. Iso maha on ollut kummassakin raskaudessa.

Emem03

Vierailija
27/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tulla tännekin hehkuttamaan, kun sain eilen postin ilmoituksen saapuneesta äitiyspakkauksesta! =) Mies hakee sen tänään töiden jälkeen postista niin sitten päästään hypistelemään ihania vaatteita!

Ja toinen positiivinen asia: sovitin eilen entistä b-36 koon uimapukuani ja se mahtui päälle! =D Olin aivan varma ettei se mahtuisi enää ollenkaan ja katselin jo Hennesiltä ja Lindexistä äitiysuikkareita.. Hennesillä oli pienin koko 42 ja Lindexillä ei ollut ollenkaan sellaisia!

Huomeniltana ollaan menossa porukalla uimaan ja meinasin joitain kertoja alkaa käymään ihan yksinkin nyt. Ja sitten on edessä varaamani kylpyläreissu Vuokattiin.

Heh, pienistä asioista sitä ihminen reimastuu! =D

Mukavaa torstaipäivää!

Vilmahilja 25+5

Vierailija
28/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiks!

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta en voi vastustaa kiusausta...

Allulle siis:

Onko sun kohdalla todettu, että suonikohjujen leikkaus on ainoa vaihtoehto?

Kerroin vuosi sitten lymfahoitajalleni äitini kivuliaista suonikohjuista ja hän piti ihan saaranan niistä. En muista puoliakaan, kun ei (ainakaan vielä) ole ajankohtaista itselle. Mutta kaksi asiaa muistan:

1. Leikkaus on viimeinen vaihtoehto, koska se on leikattavan verisuonen menoa (eli leikkaus on aina leikkaus). Sitä ennen kannattaa tutkia muita vaihtoehtoja.

2. Hän suositteli äidilleni Serrapeptaasi-nimistä tuotetta (aiemmin tunnettu nimellä Serralone). Äitini tietty päätti kokeilla, kun kivut olivat niin kovat ja suonikohjut ikävän näköiset. Leikkaukseen ei voinut mennä, kun tiedossa oli matka Brasiliaan ;). Viikossa häneltä hävisi pahimmat kivut ja kuukaudessa s.kohjut eivät enää näyttäneet niin pahoilta. Nyt hän pystyy taas elämään niiden kanssa. Aika uskomatonta.

Esim. täältä saa vähän tietoa tuosta tuotteesta:

http://www.kolumbus.fi/lootuskirja/tuotteet.htm#Serrapeptase

VILMAHILJA, oli kiva lukea sun innostunut viestisi. Sai mutkin ihan hyvälle tuulelle!

Voi kun mäkin saisin oman pakkaukseni pian.........

Justus rv26+2

Vierailija
29/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käynti jotenkin piristää kun huomaa että on tullut monta viestiä sitten viime käynnin. Olen ollut eilisestä niin pahalla päällä kun en ymmärtänyt miestäni eikä hän tietty mua. Eli täytyy vielä uudemman kerran ottaa yhteen että päästään sopuun asiasta. Täytyy odotella että oma vihani hiukan laantuu asian tiimoilta. Suohon koko miesväki, sanon minä!!!

Ihanaa kun pakkauksia saapuu, tulis vain se omakin sieltä jo. Jopa mies sitä eilen odotteli, tai sit yritti minun mieltäni piristää kun sanoi että sehän voi jo tällä viikolla tulla.

Eilen oli kahdella tytöllä neuvola ja sairaalan tuoksu toi mieleeni synnytyksen. Aivan tuntui niinku olis tullut synnytyssaliin tai sit osastolla nuuhkinut vauvaansa. Tuli vähän haparoiva olo et no missä se vauva nyt on. Taitaa tällä äiteellä olla noussut vauvahöyryt jo nyt päähän! Vauvakuume kyllä kasvaa kilpaa massun kans. Nyt kun pikkuinen pitää meteliä mahassa aivan kiitettävästi niin on huoletkin vähentyneet. Oikeastaan liikkeitä tuntuu melkein koko ajan (iik mikä vauva tulossa), mutta ne on silti tosi rauhallisia. Eilen sitten kaupassa hipelöitiin alerekkiä ja 5-vuotias tyttökin ihastui yhteen tyttövauvan neuleeseen niin et sanoi että tulispa tyttövauva niin ostettais sille tämä. Meinasin ostaa mut en osannut. Onneksi en ostanut sillä tuo kyseinen riita miehen kans koski lastenvaateasioita.

Noista lantionpohjanlihasasioista (sanahirviö!) tuli muuten mieleen sellainen juttu että joskus kun minulla on kipeytynyt selkä niin lantionpohjajumppa on auttanut asiaan. Eli alaselkäkivuista kärsivät, kannattaa kokeilla. Makuulle olen mennyt ja siinä jumppaillut aikani ja " selkä on nuortunut" ! Yleensä sellaisina päivinä justiin kun olen joutunut paljon seisomaan. Ehkä se kohtu siellä jo painaa sen verran että lihakset ovat kovilla. Tulee sit jumpan jälkeen aivan sellainen olo että alaselkä rentoutui todenteolla.

Minulla oli kyllä muutakin asiaa kun nyt vain muistaisin mistä olitte jutelleet. Flunssa on onneksi helpottamaan päin, ainakin minulla, liekkö sitten lapsilla tulossa terveisiinkin. JOkohan tuota nyt olis sen verran vasta-aineita että pärjäis nyt talven. En kyllä kenellekään suosittele sitä flunssasynnytystä ja vieläpä etuajassa. Yhden hyvän puolen yritin sitten löytää tästä sairastelusta, et onpahan sitten maidossa ainakin vasta-aineita vauvalle kun kaiken maailman taudit tässä käy ensin läpi.

Kaikin puolin voisin kyllä olla valittamatta kun ei ole raskausoireita. Minulla nuo liitoskivut ym. ovat tulleet vasta 30+ viikoilla eli voin vielä nauttia toivottavasti tästä olostani. Nyt ei ole edes supistellut, no tietty, en ole mitään tehnytkään. Ja sen kyllä näkee. TÄnään pitää tsempata!

Eli on kait parasta poistua takavasemmalle ja seurata hiljakseen muiden kuulumisia eikä vain tuijotella omaan napaansa. (joka uhkaavasti alkaa pullistua ulospäin)

Iuiu ja sirkku-omena

Vierailija
30/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justukselle kiitos infosta =) Mulla vain kohjut tekee hallaa verenkierrolle ja -paineille, kipeät ne ei ole lainkaan. Eli ylöspäin pumppaavaa painetta ei löydy juuri lainkaan vaan veret jyllää suurinpiirtein väliä jalkaterä-polvi =( Täällä sanoivat, että nivusleikkausta ei tarvitse tehdä, vaan sääreen tehdään pari viiltoa, joiden kautta instrumentit viedään sisään ja tehdään tarvittavat suoristelut ja varmaan osa joudutaan myös pätkäisemään, kun suoni on niin vaurioitunut. Anteeksi ällö kuvaus =/ Mutta tänään siis viisaampana lääkärissä käynnin jälkeen! Mulla onkin kaksi lääkäriä peräperää kun on eka tuo suonikirurgi ja sitten vielä omalle gynelle meno!

Eilen käytiin myös ultrassa, 4D lääkäri ei suostunut tekemään kun sanoi, että vauva on naama istukassa kiinni eli hyviä kuvia ei saisi lainkaan. Täällä siis katsotaan normiultralla ensin vauvan positio ennen 4D ultraa ettei joudu turhasta pulittamaan. Neiti oli kasvanut hienosti, reisiluu oli 4.5cm ja paino 757g =)

Tästä tuli nyt täysin omanapainen viesti, pahoittelut siitä =( Nyt lähden laittamaan pienen miehen aamupäiväpäikkäreille,

Hyvää torstain jatkoa kaikille,

-Allu ja Pupu rv25+

Vierailija
31/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä nyt on, kun olen ihan poikki koko ajan. Kai nuo levottomat yöt vaatii verojaan. Silmätkin on tosi oudon näköiset, oikein itseäkin hirvittää kattella peiliin. Yöt menee jatkuvasti heräillessä, yleensä tuon selälleen kääntymisen takia. Täytyy valjastaa laajempi tyynyarsenaali avuksi. Miesparka ei kohta mahdu sänkyyn enää :)

Seksistä synnytyksen jälkeen oli puhetta. Ekassa synnytksessä mulle tehtiin episiotomia, johon sain muutaman tikin. Se kyllä parani ihan kivasti, mutta muuten en ollut asiasta oikein innoissani parina ekana kuukautena. Varmaan jälkitarkastuksen jälkeen yritettiin ekaa kertaa, ja kyllähän se sattui aika paljon. Kuivuus ei ollut juurikaan ongelma, lähinnä mun mielentila... Eipä se normaaliaktiivisuus sillä saralla ole oikein palannut, syy enemmän minussa. Raskausaikana mun ei ole todellakaan tehnyt mieli ja jatkuvasti kun on huono olo, supistuksia tai selkäkipuja, niin ei oikein inspaa... Eli hiljaista on sillä saralla. Toivottavasti palautuu nyt synnytyksen jälkeen paikat ja halut ennalleen :) Ei mies ainakaan valittanut mistään muutoksista, lähinnä vaan tosta määrästä tulee välillä juttua. Mutta täytyy koittaa jumppailla.

Eilen oli ihan hirveän kiire päivä töissä ja se iski kauheat supistelut päälle. Koko ilta oli vatsa ihan kovana, vaikka yritin lepäillä. Tänään olen ottanut vähän rauhallisemmin, ja selvästi helpompaa ollut. Käytiin varaamassa muuten vaavelille vakuutus Tapiolasta, ja kyllä oli hinnat nousseet esikoisen ajoista. Mutta meillä on ollut niiiiin kannattavaa maksaa tuosta vakuutuksesta, että ei edes mietitty, vaan maksetaan mukisematta. Ja esikoinen ei ole edes ollut ihan hirveän kipeä, mitä vähän välillä korvatulehduksia. Eli eka konkreettinen hankinta tulokkaalle on tehty :)

Huoh, onneksi huomenna on perjantai. Toivottavasti ei ole kauhean liukasta aamulla, kun tänään oli jo lasit jäässä autossa. Joudun huomenna ajelemaan esikkoa tarhaan itsekseni ja aina se jännittää, jos on liukas keli...

Mukavaa loppuviikkoa!

Popin_äiti + pallero rv24+?

Vierailija
32/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa, olen pysytellyt taka-alalla ja käynyt vain lukemassa muiden kuulumisia, kirjoitetaanpa nyt itsekkin.

Viime viikonloppu oli jotenkin tuskallinen, vatsassa outo olo ja painon tunne, maha laskeutunut selvästi. suppareita jonkin verran ja selkää särkee. Noh, huolestuin sitten kun tuli jo tunne että nytkö tämä syntyy =(, sairaslomalla olen ollut jo kohta 4 vkoa, nyt päättyisi.

soitin sitten neuvolaan ja tiedustelin et josko pääsis lääkärin näytille, kun epäilys on että paikat on auenneet. Ja täti puhelimessa sanoi ettei aikoja ole, ei tälle eikä ensi viikolle, vuodelepoon vaan jos olo on hakala. Noh, mietinpä sitten että miten yhdistän vuodelevon ja maanantaina alkavat työt hoitokodissa. Soitin päivystykseen jossa oli 1 lääkäri, jolla gynen puolen kursseja käytynä, JA SEKIN MIES! auts. no ei auttanut kuin mennä. mies teki gynen tutkimuksen ja YLLÄTYS, kanava lyhentynyt 2cm (ennen 2,5cm) pehmentynyt ja auki 0,5cm, ja sit vielä kiireellinen lähete äitipolille, että näin, nyt ootellaan sitten ensiviikolle aikaa. pelottaa, jännittää. ei kuitenkaan saisi vielä syntyä. mutta se juuri pelottaa.

kellään mitään vastaavaa?

huolesta sekaisin oleva

tearangel 27+3

Vierailija
33/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkästä aikaa ehdin itsekin kirjoittelemaan. Mies on viihtynyt sen verran aktiivisesti autoa etsimässä netistä että olen juuri ja juuri ehtinyt lueskella kirjoituksianne, mutta itsepä sitten en olekaan jaksanut/ehtinyt kirjoitella. Töissäkin on nyt turha haaveilla moisesta, kiirettä pukkaa!

Tearangelille peukkuja, että vauveli viihtyisi vaan mahdollisimman pitkään kyydissä! Muuta en nyt tähän osaa itse sanoa... :p

Ja kaikkien muitten juttuja oli niin ihana lukea, paljon on positiivista fiilistä ilmassa ja joulun odotusta myös! Itse en ole saanut vielä edes mitään papereita, että pääsisin sitä äitiyspakkausta/-avustusta anomaan, vielä parisen viikkoa seuraavaan neuvolaan, jossa lupasivat paperit antaa. Siellä mittaillaankin uudelleen masuasukin mitat, joko ne sitten täsmäisivät...

Itselläni on mennyt hirmu hyvin viikot, pyöräillyt olen edelleenkin töihin. Saattoi kyllä ehkä olla tänään viimeinen kerta tämän vuoden puolella, työkaverikin uhkasi piestä jos vielä liukkailla uskallan pyörällä tulla töihin ;D kyllä kait sitä voisi vaihtaa lajin vaikka siihen uimiseen, miksipä sitä turhaan alkaa vaarantamaan itseään ja vauvelia liikenteessä liukkailla.

Migreeni on ollut pitkään pois, mutta alkuviikosta oli yksi paha päivä. Onneksi meni ohi... Ja sitten iski tuo inhotus hiiva. Nyt sitten sitä parannellessa. Mutta tuo selällään nukkuminen, tai siis se että ei saa nukkua selällään, on mulle ihan uutta! Pitää varmaan vaihtaa kylkiasentoon aikaisemmin nukkumaan mennessä... Mulla on ollut tapana sänkyyn mennessä pötkötellä selällään ja tunnustella vaavin liikkeitä! Päivät kun on niin hiljaisia niin illalla on sitten mukava keskittyä niitä tunnustelemaan.

Tulipa tekstiä minultakin! Pitäisi varmaan alkaa itsekin kohta vertailemaan niitä vaunuja/sänkyjä ynnä muuta, paljon on hankittavaa.

Voikaahan paksusti!!

Tolleroinen 24+0

Vierailija
34/34 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tearangel, omakohtaista kokemusta ei onneksi ole, kovaa lepoa vain ja saikkua, ja jos oikein pahaksi menee, niin ottavat (kai) osastolle sisään ja makuuttavat pääalaspäin... Pidän peukkuja, että vaavi malttaisi odottaa isin ja äidin näkemistä vielä ainakin kuukauden päivät! Poikapuolelle syntyi vauva rv32 ja siihen ei auttaneet mitkään konstit vaan vauva siis syntyi, 2300g ja 43 senttiä oli pojan mitat, pari ensimmäistä kuukautta olivat aika rankkoja, mutta nyt poitsu on jo puolitoista vuotias ja ihan normaali kokoinen ja taitoinen ;)

Omat uutiset... oikea jalka oli mennyt niin pahaksi, että lääkäri hieroi voidemaista hepariinia jalkaan ja sain voidetta myös kotiin pari kertaa päivässä laitettavaksi. Tukisukkahousuja täytyy pitää aamusta iltaan (jee, onneksi ei ole kuin rapiat +30 :p!) sekä käydä kontrollissa kuukauden välein. Hätäleikkausta ei tehdä, ainakaan vielä, vaan katsotaan saadaanko tilannetta yhtään paremmaksi tuolla voidemaisella hepariinilla...

Gynelläkin kävin, painoa tullut kaikkiaan 4.3kg, RR 110/70, SF 23cm ja pikkuisen lyönnit +150 eli kaikki ihan ok =)

Nyt miehen kanssa jatkamaan maalausta,

mukavaa loppuviikkoa kaikille,

-Allu ja Pupu rv25+