Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### Lauantai LOKALutuset! ###

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta niin kaikille! :)

Kuinkas tänään jaksellaan?

Mun pitäs kohta lähteä spinning-jumppa -yhdistelmätunnille. Tiedä sitten kuinka siitä suoriudun. Ihmetyttää kyllä tää jaksaminen ja oireettomuus. Esikoisen odotuksessa kaikki rankempi urheilu jäi heti alussa pois, mutta nyt oon jaksanu polkea pyörää ihan yhtä hulluna ku ennenki. No, tissit sentäs vähän aristaa taas jo enempi ku eilen.

Synnytyspeloista ja sektiosta oli juttua. Mulle ei oo sektiota tehty, joten siitä en tiiä mitään, mutta tuleva synnytys on jo kyllä nyt mielessä. Esikoinen kun syntyi ennenaikaisena, niin jännittää aika kovastikin, miten tämän kanssa; päästäänkö edes yhtä hyville viikoille.

Mitähän vielä, ei muista enää.

No mutta oikein rentouttavaa viikonvaihdetta kaikille ainakin!

sapa rv 5+1

Vierailija
2/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy SaPa kateeksi! Itsekin tykkään käydä salilla ja jumpissa, mutta nyt en kertakaikkiaan kykene :-( Hyvä että kerran viikossa saan käytyä lenkillä... No, toivon, että tämä pahoinvointi loppuu kun kolme kk tulee täyteen ja sen jälkeen pystyisin taas harrastamaan liikuntaa.

).( Vointi siis edelleen sama, huono olo ja heikotus, tissit on kipeät ja väsyttää. Eilisen myötä tuli kuvioihin myös siis synnytyspelko. Mutta päätin eilen, että kerron kaikista peloistani neuvolassa ja lääkärissä, jotta kaikki mahdollinen saadaan tehtyä. Illalla itsekseni mietin, että kannattaako vielä pelätä synnytystä kun vasta kahdeksas viikko on käynnistymässä ja mitä hyvänsä voi sattua. Ihminen ei vaan voi luonteelleen mitään...

Hyvää viikonloppua ja vointeja!

Ykä 7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt voin hyvällä omallatunnolla istahtaaa hetkeksi tähän ja juoda kupposen kahvia(pitää nauttia siitä kun vielä pystyy kahvia juomaan...) Talo on nimittäin imuroitu ja luututtu, mitähän sitä sitten loppupäivän tekis =) Ei vaan pyykkivuori täytyy vielä tänään valloittaa ja jos virtaa riittää yli puolenpäivän niin vois leipoa vaikka laskiaispullia...

Oli muka kamala väsymys, mutta kun alkoi vaan touhuamaan niin se hävis, nyt kun siivous valmistui niin johan väsymyskin palas...ja pahaolokin ilmoittaa taas olemassa olostaan. Kaiken lisäksi muhun on iskenyt taas flunssa.

Nyt ei muuta kuin jatkamaan kotitöitä että saa sit nauttia viikonlopusta ihan rauhasta.

Hyviä oloja kaikille!

moonshine 4+4

Vierailija
4/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmat muksut sitte eilen läx isälleen.Sain siivottua heidän huoneensa.Saas nähdä mitä tykkäävät ku on järkkä hiukan vaihtunu??

Täällä iha kauheen pahaolo vaan pyöriin pitkin päivää.Rinnat todella arat,Yöllä heräsin taas vessaan ja kuopuksenikin heräs sattumalta.Yhessä sitte hiivittiin pytylle ja potalle heh.Närästää jos syö kauheesti tai rasvaista ruokaa.paleltaa iltasin kamalasti.

Täytyy tästä jatkaa hommia,vointeja kaikille:)

mewe ja toukka 7+4 jos oikein muistan....

Vierailija
5/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvillä mielin lauantai alkaa! Kerrankin ei ole krapulaa, eikä tule olemaankaan moneen kuukauteen. Siis ei mulla mitään alkoholiongelmaa ole, mutta usein perjantaisin tulee otettua muutama kotona tai ravintolassa, kun ei lapsia ennestään ole. Nyt ei tehnyt eilen mieli ottaa edes saunakaljaa! Ja tupakkaa en ole sunnuntain jälkeen maistanut kuin kerran tuskissani, tein siis maanantaina positiivisen testin. Hyvä minä! Ei se lopettaminen niin vaikeaa olekaan! Toistaiseksi ainakin tuntuu siltä.

Mitään mielitekoja ei ole, mutta olen nyt viikonlopun vanhempieni luona ja kaikenlaisia herkkuja on tarjolla, esim eilen äiti teki muusia ja lihapullia, illalla pitsaa ja nyt aamulla lettuja. Tänään saadaan myös makkarakeittoa, nam! Onneksi ei okseta, sääli olis herkut jättää syömättä.

Jotain raskausoireita on sentään ilmennyt, mun rinnat on ihan oikeesti turvonneet ja nännit on erittäin arat (eilen luulin kuvittelevani vaan). Kun oireet lisääntyy, alkaa uskokin kasvaa siihen, että mahassa tosiaan jotain on. En edelleenkään " uskalla" kertoa tästä vielä kenellekään, en edes vanhemmilleni. En pelkää reaktiota, mutta kun tää on niin alussa, mitä vaan voi tapahtua vielä. Ehkä mieheni vanhemmille kerrotaan piankin, nähdään tosi harvoin ja tälläset asiat on kivempi kertoa kasvotusten kuin puhelimessa. Ehkä sitten ekan neuvolan jälkeen puhun vasta muille sukulaisille. Koskahan sinne pitäs muuten soitella? Nyt rv 5+1

Vierailija
6/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuosta sektiosta ja synnytyspelosta, mä aion pyytää pelkosektiota, on sitten eri asia saanko sitä, mutta niin yritän. Ensimmäisen synnytys on vielä äärimmäisen hyvin muistissa ja se oli todella karmaiseva kokemus ja viimein kiireelliseen sektioon jouduin, sektiosta tunnuin toipuvan oikein nopeasti, muuten kokemus jäi pyörimään pitkäksi aikaa mieleen ja pelko siitä mitä olisi voinut tapahtua niin mulle kuin lapsellekin jollei kiireellistä sektiota viimein olis tehty, joten haluaisin nyt sitten suoraan ajan, toisaalta olen myös miettinyt sitäkin vaihtoehtoa et jos synnytys itsestään käynnistyy ajoissa niin sitten toki voisin yrittää alateitse, mutta käynnistykseen en missään nimessä suostu.

Olen kyllä niin uupunut, ei ensimmästä odottaessa ollut kyllä näin ja jatkuva paha olo vie myös kuntoa, eikä pysty syömään mitään oikein kun koko ajan vaan oksettaa, no ei se niin paha tietysti mun tilanteessa ole kun kiloja tuli niin niin paljon ensimmäistä odottaessa ettei sitä määrää voi edes kertoa ja vieläkin niitä on jäljellä, nyt yritänkin pitää syömiseni koko raskauden ajan jonkinmoisesti hallussa ettei käy niin kuin viimeksi, selkäkin petti sitten siinä kilomäärän alla ja sitä en halua.

Nyt olis pakko yrittää saada itsestään jotakin irti ja lähteä tytön kanssa ulkoilemaan ja kaupoille.

Mewe, meillä on vissiinkin sama LA ja mun käsityksen mukaan nyt olis menossa 8+4, olenkohan nyt ihan oikeassa vai yritänkö vaan päästä viikoissa jo eteenpäin...

Katuska

Vierailija
7/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aina unohtuu tämä kirjoittelu tänne mutta onneksi täällä on kuitenkin paljon aktiivisia kirjoittelijoita... kiva lukea muiden kuulumisia!

Tintti 23: Itekin olen lopettanut tupakin polton... hyvä me!! Paitsi että olen ollut jo reilun kuukauden polttamatta, mutta todellakin yllättävän helppoa tämä lopettaminen. Kerkesin polttaa kuitenkin noin 6 vuotta ja paljon.

Oireita riittää... huono olo ja väsymys pahinta. Nyt olen huomannut että kannattaa heti aamulla kun herää niin syödä jotain. Eilen en aamulla kerennyt syödä muutamaan tuntiin niin oli koko päivän huono olo. Sitten toinen on se, että kun koko ajan jotakin puuhailee niin pysyy huono olo pois mielestä. Ja heti kun kallistuu sohvalle niin se palaa.

Tosiaan täällä näköjään on keskusteltu synnytyksestä jo. Apua... heti alkoi itseäkin pelottaa kun ei ole kokemusta koko synnytyksestä.

Joo mutta hyvät viikonloput kaikille!!

Vierailija
8/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mulla on la 2.10,mut viimisten menkkojen mukaa mul ois viikkoja se 7+4 mut raskaus on viikolla 8 jotenkinkin tuollai se luki libero sivuil..en oikein ymmärrä näit viikkoja vaik takana jo 3 raskautta.Selitinköhä vaikeesti?? Neuvolassa sitte kysyn miten nää viikot oikein lasketaa,ni saan oikean tiedon..

Oikein hyvää viikonloppua kaikille=)

Vierailija
9/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kotiuduttu pieneltä kaupunkireissulta. Yritin kuumeisesti etsiä itselle uutta tuuli-ulkoilupukua. Eipä vaan löytynyt.

Tosi inhoittavaa (tai kivaakin) kun alkaa tavalliset housut tuntumaan epämiellyttävältä. Maha ei siis kasvanut, mutta ah niin herkkä. Yhtään ei sais vyötärönauha kiristää.

Nyt on väsy alkanut tulemaan mukaan kuvioihin. No yritän nauttia tästäkin. Joulukuussa just sain keskenmenon tällä raskausviikolla eli 5+1. Ei ollut kivaa ei. Nyt kun on mahatautia liikeellä luulen etten minäkään ole päässyt sitä karkuun. Pari päivää ollut sellaista, että kun syö tulee heti maha kipeeks ja monesti myös maha löystyy ja vessaan on päästävä. Ja sitten jos et syö niin tulee toisesta päästä, eli oksu. Tiedä siinä nyt sitten miten päin olis.

Mulla oli ekassa raskaudessa kova synnytyspelko. Olin varma että haluan sektion, mutta mieli muuttui kun synnytys läheni. Kävin kaksi kertaa lääkärin kanssa juttelemassa ja kerran kätilön. Alkoi pelko helpottamaan ja synnytys oli maailman ihanin kokemus.

Kolme yötä olin valvonut kun oli aina yöllä supistuksia. Päivälläkään ei saanut nukuttua. Sitten mentiin viiden 4-5.00 aikaan yöllä sairaalaan ja 8.00 saliin. Tyttö oli maailmassa imukupin avustuksella vähän 13.00 jälkeen. Kaikki meni hyvin, mutta kyllä se synnytys taas mietityttää. Kyllähän se aika kipeetä kuitenkin otti. No sektio ei kuitenkaan enää kummittele mielessä. Enemmän tulee ajateltua, miten raha riittää ja miten jaksaa hoitaa kahta lasta jos vauva valvottaa yöt niin kuin esikoinen. Toivottavasti koliikki ei ole riesana toisen kanssa niin kuin ekan.

Nähdään taas moikka..

Vierailija
10/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli raskausviikkojen laskemisesta. Eli mulla on la 31.9.07 ja minulla on nyt rv 7+6 olen siis 8:lla viikolla raskaana. Huomenna on sitten 8+0 ja ma 8+1. Ma olen sitten 9:llä viikolla raskaana. Näin se menee. Katuska77 ja mewe teillä on sitten rv 7+4 eli 8:lla viikolla olette.

Onpa kiva kun täällä on näin paljon lokalutusia.Toivotaan että kaikki saadaan ollaloppuun asti. Mietin tässä jo tulevaa, vaikka vielä voi sattua vaikka mitä... Toivotaan, ettei satu mitään ikävää. Laskin, että mahdollinen äippäloma alkaisi elokuun loppupuolella ja sitä ennen kesälomat eli sitä saisi jäädä lomalle jo heinäkuussa! Olisipa se ihanaa olla jo kesä kotona ja valmistautua syksyyn... Hullu, kait minä olen kun mietin jo tällaisia.... Onko kukaan muu miettinyt vielä näitä juttuja?

Hyviä vointeja kaikile!

Omppu

Vierailija
11/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä käy monesti niin, että kun lähtee jotain ostaan, niin ei löydä ostamaansa vaan ehkä jotain ihan muuta. Mulla kanssa housut puristaa ja olen katsellut jotain äippähousuja joita voisi jo nyt pitää, mutta ei näytä löytyvän. Pakko vain koettaa kaivaa kaapista reilumpia housuja.

Omppu

Vierailija
12/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos,kiitos omppu03.Kiva et neuvoit,nyt sitten tiedän ja ymmärrän paremmin=) noh tästä on sitten hyvä jatkaa eteenpäin.Esikoinen aina kyselee millo vauva on iso niin iso et masusta näkee??Keskimmäinen hehkuttaa et on tupla isoveli.He ovat innoissaan uudesta sisaruksesta.Mutta hyvä näin....Kuopus vaan suukottelee masua ja sanoo vauva siellä on ja paijaa masua..Mutta nyt jatkan touhuja siskolassa,palaillaan ja vointeja kaikille..

mewe ja toukka 7+4

Vierailija
13/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viikonloppuni alkoi eilen hirveällä väsymyksellä niin,että nukahdin klo:18.00 ja nukuin tämän aamun klo 8.30 asti,eli väsymys näyttää pikkuisen lisääntyneen.Eilen käväisin ostamassa parit isommat rintaliivit kun entisiin en enää mahtunut(jo tässä vaiheessa rv:5+4)mieheni jaksaa asiasta huomautella hymyssä suin kylläkin.

Hieman huolta aiheuttaa pyyhkiessä tullut veri alapäästä,mitään kipuja ei ole ja voin muuten mainiosti.Mutta hieman tuo paperiin tullut veri pelästytti.

Vierailija
14/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sentään ulkoa oltua tytön kanssa vähän aikaa.

Huomenna olis eka neuvola, outoa mennä sinne jotenkin taas tässä asiassa kun vasta pari viikkoa sitten käytiin tytön 8 kuukautis neuvola tarkastuksessa... No kaikki PITÄIS olla nyt jo tuttua, ainut mikä suurin ero on ensimmäisen odotukseen näin alkutaipaleella, että on paljon paljon varmempi tunne, ensimmäistä odottaessa olin käynyt tähän mennessä jo kaksi kertaa ultrassa ja tuntui olevan koko ajan jos jonkinmoista ongelmaa verenvuotoa jne. Nyt on vaan muuten raskaus oireet aivan hirvittävästi pahemmat, mutta josko ne kohta tästä sitten helpottaisi. En tiedä missä vaiheessa otan sen sektion puheeksi, joko sitten ensimmäisellä käynnillä vaiko joskus paljon myöhemmin, neuvolan täti kyllä taitaa vielä muistaa mun synnytyksen itsekin joten voi olla että ottaa itse puheeksi asian, toivon niin, koska tuntuu nyt olevan ainoa asia joka todella vaivaa ja pelottaa ja mietityttää minua ihan uniinkin asti tulee asia, vaikka siihen on kyllä vielä pitkä pitkä aika kun on ajankohtaista ja toivottavasti tulee olemaan kuitenkin ajankohtaista ettei tule keskenmenoa.

Mietityttää välillä miten sitä pärjää kahden pienen lapsen kanssa, mutta onneksi vaan hetkittäin, miksei sitä pärjäis tosin työtä tulee olemaan hieman enemmän mutta josko niistä sitten isompana olisi sitten seuraakin toisilleen (ja myös riitelyseuraa :o)

Katuska ja 7+4

Vierailija
15/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäsin tässä 9 tunnin työpäivän sairasloman päätteeksi.

Vähän on vielä nuha mutta muuten hyvä olo.

Laitoin juuri saunan lämpenemään ja kohta perheen kanssa köllimään:)

Miulla venyttää kohtua ihan TAJUTTOMASTI. Tuntuu että se repeää kohta. Ei ole varsinaisesti kipua vaan tosi voimakasta venymisen tunnetta. Rintoja myös nippailee hieman mutta ne ei ole yhtään kosketusarat tai muuta. Väsymys on myös aika kova.

Kerroin tänään pomolle raskaudesta kun se ikäänkuin johdatteli miut kertomaan ja tiesi kyllä että yritettiin kauan. Olihan se arvannut jo viikko sitten kun miulta oli lipsahtanut ettei miusta voi ottaa röntgen kuvaa kun olisi pitänyt tarkistaa yksi juttu kuvalla.

Oli tosi iloinen meidän puolesta kun tiesi miten vaikeaa tämä raskaaksi tulo on meille ollut

Pepsi rv 5+0 Ihanaa kun alkoi uusi viikko:)

Vierailija
16/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa jo käyty ja nyt voi rauhassa alkaa tuijottamaan telkkua =) Esikkokin tyytyväisenä leikkii muumitalolla.

Raskausoireet edelleen rintojen arkuus, vihlaisuja mahassa ja nyt sitten alkoi tämä väsymys. Esikoisestakin olisin voinut nukkua yötä päivää. Sen takia saunassakin aikaisin käytiin, kun tämä mamma varmaan sammuu samaan aikaan kun muksu =)

Jonskuli ja tuutikki rv 5+0 (ihana vaihtaa tuo vitoseksi nelosesta=))

Vierailija
17/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin etsiä perjantaista keskustelua, mutta enpä löytänyt tuota.

Ilmeisesti ollut keskustelua synnytyksestä.

Itselläni poika syntyi hätä sektiolla rv 34 vuotavan eteis istukan takia. Ja tyttö taas syntyi alakautta rv 40+0.

Ja mulla jäi niin kauheet traumat alasynnytyksestä. Henkiset ja fyysiset kivut oli pitkään. Vieläkään en voi kunnolla ajatella tytön synnytystä koska se oli niin kamala että tulee paha mieli jo ajattelemisesta.

Paranin sektiosta useita viikkoja nopeammin.

On itsestään selvää että menen pelkopolille ja luultavasti/toivottavasti saan sektion koska en usko että henkisesti kestäisin koko raskautta peläten synnytystä.

Olen keskustellut alan ihmisen kanssa asiasta jo ennen kuin poistatin kierukan koska kolmatta meille ei olisi suunniteltu ellen olisi kuullut mahiksiani saada sektio. Mutta siis minulla kuulemma on erittäin painavat syyt ja pelot. No katsotaan miten käy.

Jos jostain syystä joudun synnyttämään alakautta niin kyllä on pitkiä ja selon sekaisia viikkoja tiedossa. Sekä itse synnyttämään meno voisi olla jo itsessään todella pelottavaa enkä tiedä miten siitä selviäisin.

No muuten täällä alkaa melkoinen väsymys vaan pahenemaan.

Eilen oli kaverin vauva hoidossa ja niskat meni ihan jumiin ja simahdin jo 22,30 ja nukuin aamulla 8,30 ja sitten nukuin tänään kolmen tunnin päiväunet. Uskomatonta miten voi nukkua niin paljon ja silti väsyttää.

Ja tätähän kestää vielä useita viikkoja.

Hui kyllä odottavan aika on pitkä. =)

Tsirppana rv7

Vierailija
18/18 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, ihanaa, olin tänään intialaisessa päähieronnassa! Olin pyytänyt sen joululahjaksi, ja nyt pääsin nauttimaan siitä. Tänä aamuna tosin ekaa kertaa ever pahoinvointi nosti päätään. Oli koko aamun ällö ja hutera oli, eikä mikään maistunut. Väkipakolla söin muutaman satsuman, vähän jugurttia ja teetä. Onneksi ei oksettanut, mutta ei kyllä ruokakaan miltään maistunut.

En kyllä yhtään tiedä, onko tämä raskauspahoinvointia vai jotain pientä " vatsaflunssaa" , sitä meinaan on täällä(kin) liikkeellä. Toivoisin, että kyse olisi jälkimmäisestä, koska mulla on ollut huono olo vähän koko päivän. Nyt vasta iltaa kohti on helpottanut. Mites muilla, onko pahoinvointia vaan aamuisin vai onko jollain pidempikestoista?

No, katsotaan kuinka tämän rouvan käy. :) Pahoinvoinnista huolimatta otin aamulla itteäni niskasta kiinni ja pesin koneellisen tiskiä ja koneellisen pyykkiä ja iltapäivällä menin pojan (1,4 v) kanssa kävelylle ulos reippailemaan. Jotenkin ulkona piristyy, vaikka olo on vähän hutera ja hengästyn tosi helposti.

Mulla on nyt sitten 27.2. eka neuvola. Oon (ja myös ehkä yritän olla) jotenkin skeptinen tämän raskauden kanssa, etten vielä suunnittele suuria, koska haluan eka kuulla vauvan sydänäänet jne. Haluan varmuuden, että siellä masussa on jotain elävää, ennen kuin lähden intoilemaan. Ja edellisestä raskaudesta tiedän, että tulen olemaan varovaisella asenteella varmaankin koko raskauden ajan, vaikka kaikki meni viimeksikin hyvin, ja varovaisuudesta huolimatta nautin raskausajasta.

Hyviä viikonlopun viettoja kaikille!

Rooibos + 7 jotain. (+1?)