Muita matalapaineisia?
Onko muillakin matala verenpaine ja millaisia oireita?
Mulla ollut rviikolle 33 asti (kahta poikkeusta lukuunottamatta) verenpaine alle 100. Välillä heikottanut, myös väsyttänyt niin, että olo tuntuu flegmaattiselta. Nyt yritän lisäillä suolanmäärää ruuassa ja " lääkärin määräyksestä" silloin tällöin sipsejä ;-)))
Nyt olo kuin uudestisyntyneellä!
Kommentit (3)
Minullakinn kolmas raskaus. Yhtenä päivänä vertailin vanhoja nlakortteja ja huomasin, että eka raskaus on ollut normaaleissa lukemissa, mutta edellinen ja nykyinen on alhaista. Olo on heikompi nyt kuin edellisessä raskaudessa. Yritän tosiaan " panostaa suolaan" .
Meikäläisillä on oikein lääkärin lupa ja määräyskin syödä vaikka sipsejä! ;-D Jotakin iloa tässäkin asiassa.
Sulla melkolailla alhainen! Auttaako edes suuttuminen? ;-)))
Toivotaan, että olosi kohentuu edes hieman. Se flegamaattisuus on ollut ainakin minulle jotenkin henkisesti raskainta, samoin kuin yleisväsymys. Ja sitten tulee väsyneenä kiukuteltua lapsille (4v. ja 1v8kk). Nyt on onneksi olo ollut jo viikon verran parempi, kun rupesin todella kiinnittämään huomiota suolan määrään. Vaihdoin myös osittain juomiseni vedestä (laimennettuun) täysmehuun ja kivennäisveteen. Ja herkkuni (suolatut) pistaasipähkinät odottelevat herkutteluhetkiä kaapissa!
Tsemppiä ja jaksamisia sinulle!
Joo mulla on myös ihan itsensä Kardiologin (sydänlääkärin) määräys syödä tuota suolaa " kiloittain" ;)
Ja joo, kerran hieman ärähdin lapsille sen holterin mua mittailles ja silloin tosiaan tuo paine nousi 86/66 asti ;) Lääkäri totesikin että pitäs hieman useammin puhdistella ilmaa miehen kanssa jotta paineet pysyy ylhäällä =)
Mutta eiköhän me pärjätä kuitenkin, paineiden puuttuessakin ;)
Hyvää vointia sullekin :)
Mulla normaalistikin matalat verenpaineet, ja ei edes raskaudessa ne nouse. Mulla on tutkittukin noita paineita (tänä syksynä) ja mulla oli tossa kuukausi pari sitten verenpaineholteri mittaamassa mua ympäri vuorokautta.
Mun keskimääräinen vernepaine oli n. 77/46, eli en pääse lähellekään tuota 100/yläpaineiksi ;DD
Mullekin määrättiin suolaa, sipsejä, salmiakkia, sillejä ja mitä ikinä suolaista haluankin syödä, ja paljon ;) Ja kyllä se hetkittäin auttaa, mutta ei aina. Huimaus, väsymys ja tuo sun mainitsema flegmaattisuus myös täällä oireina.
Marieela joka odottaa kolmatta 10+4