Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT vko41***

08.10.2007 |

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se Milli sitten katosi, pinon oli aamusella jo avannut, mutta johonkin lie kadonnut ;)

Mä tulin taas terrorisoimaan tänne puolelle, kun tuolta pikku-enskoista " tunkee" jo niin paljon väkeä isompien puolelle, ettei meikäläinen enää pysy mukana :DDD Ja ens viikollahan Ainokin jo on yks vee...

Meillä ollaan nähtävästi siirtymässä yksiin kunnollisiin päiväuniin :) Eilen ja tänään saatiin ihan kelpo lounas syötyä ennen nukkumaan menoa ja neiti saa nukkua ihan niin pitkään kuin huvittaa, jes ;) Aikasemminhan Aino meni ekoille unille viimeistään klo 11 ja oli sitä ennen jo niin väsynyt, ettei syömisestä tullut mitään... Edelleen kyllä jos aamupäivällä lähdetään jonnekin yli 5 min matkan päähän autolla, neiti nukahtaa helposti autoon jo ennen yhtätoista ja pitää sitten herättää lounaalle, kun muuten meillä olis lounas vasta kahdelta... ;) Mutta nyt näyttää uusi rytmi toimivan ja ruokakin maistuu paremmin!

Ai niin, lueskelin mennä viikolla niistä NapNapin polttareista. Kuullosti kyllä tosi mukavalta, ja juuri " morsiamen näköisiltä" . Sellaset polttarit ym pippalot on kivoja, mitkä on juuri persoonallisia ja suunniteltu juhlan sankarin mukaan eikä niinkuin muutamat polttarit missä oon ollu, jotka on olleet kaavaa " näin-kuuluu-polttareissa-aina-tehdä" :) Meillä oli viime vuonna miehen kanssa oikein kivat yhteis-polttarit :D Siis kaverit oli ne miettineet, ja kun meillä oli tosi pienet häät (n. 30 hlö) ei oli ollut mitään järkeä niin pienellä joukolla (tyyliin 4-6 kaveria kummaltakin) pitää mitään erillisiä " perinteisiä" polttareita. Lisäks mä odotin silloin Ainoa, mikä sekin osaltaan vaikutti järjestelyihin. Kaiken huipuksi polttarit käytännössä pidettiin meillä kotona, mutta oli oikeesti hauskaa!

Täälläkin oli niistä unelmataloista juttua. Meillä on kauhea " talokuume" ja ollaan rustaamassa kaupungille tonttihakemusta... Vähän vaan hirvittää, nimimerkillä työtön kotiäiti ja pätkätyötä tekevä mies ;) No oikeesti vaikka miehen työsuhteet onkin aina määräaikaisia, ei sillä ole mitään hätää etteikö töitä aina silti olis jatkossa (yliopistolla töissä). Ja kyllä mäkin toivon taas enemmän tai vähemmän pysyvän työsuhteen löytäväni, kunhan alan tosissaan sitä haluta ja etsiä.

Aino innostui eilen seisomisesta ihan tosissaan ;) Nyt tyttö nousee jatkuvasti tukea vasten ja lattialle laittaessakin jalat jäis aina seisomaan ;) Voipi olla, että hyvin pian keksii että siinähän voi askeleitakin ottaa samalla...

Tuli aikas omanapaista tekstiä, en jaksanut kaivella viime viikon pinoa kommentoidakseni ;) Miten olis muuten, jos täälläkin linkitettäis aina siihen edelliseen pinoon?!

Aurinkoista viikon alkua!

t. Ope ja Aino viikkoa vajaa 1 v

Vierailija
2/36 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11390488&p=&mpage=1&tmode…

Siinä linkki edellisiin.

Ei mitään ihmeempiä,palailen illalla kurkkimaan josko joku olis jotain kirjoitellut..nyt kipin kapin hommiin kun sain tytön nukkumaan:)

Queen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin ton linkin laittaa, mutta Queen olikin jo ehtinyt käydä laittamassa. Tervetuloa vaan Ope ja Aino tälle puolelle. Hurjaa että Ainokin jo täyttää vuoden!!! Mä oon kyllä niin iloinen nyt kun alkaa tutut isot enskat siirtyä tänne. Ja nyt sitten kerpele ette heti keksi että kohta siirrytään 1v ja 2v -enskojen pinoihin... mä en lähde mihinkään kun tutut vihdoin tulee samaan pinoon. Nih... :D

Mä tässä odottelen että tiskikone lopettaa ohjelmansa että pääsen lähtemään iltavuoroon. Aksu on ihan kunnossa jo onneksi, kuumetta ei oo perjantain jälkeen ollut ja tuttu terminaattori on jälleen palannut kuvioihin. Että voikin pienestä ihmisestä löytyä virtaa ja omaa tahtoa... koko ruokailu esim. voi mennä pilalle jos mä erehdyn koskemaan lautaseen tai jotain. Ja nyt Aksulla on sellainen vaihe menossa että kaikki tavarat lentää... Akseli vaan sanoo että " heittää" ja silloin lentää ihan mikä ikinä kädessä vaan sattuukin olemaan. Kovemmat tavarat alkaa olla kohta takavarikossa =D

pikku-milli & Aksu 1v5kk

Vierailija
4/36 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä tulee ihan kaatamalla ja tosi pimeetä :(. Aamul ei huvittanut yhtään mennä kouluun, kun oon taas valvonu viimiset 4 yötä. (Nyt D on kyl nukkunut hyvin, mut mulla on niin hirveä yskä et en saa nukuttua juurikaan.) Pakotin sit itteni lähteen kouluun, kun meillä piti olla jonkun ulkopuolisen tunteja, mistä ei ehdottomasti saanu lintsata. Ooteltiin sit tätä ihmistä puolituntia, kunnes joku sai sen puhelimella kiinni. Selvis, et tyyppi oli laittanut itelleen kalenteriin ihan eri päivän kuin meille oli sanottu ja menin siis turhaan kouluun. Olin ihan vähän kiukkunen..

Nyt sain sentään viimein läheteltyä hakemuksia harjottelupaikkoihin. Toivottavasti jonnekin pääsis.. Pitäis vielä alkaa kirjotteleen koulujuttuja, mut ajattelin pitää pienen tauon :).

Q: D' n iltakiukut johtuu siitä nyt, ettei nuku päiväkodis kuin jonkun tunnin päikkäreitä (herää kun muuta herää eikä jatka unia enää). Kotona voi nukkua hyvinkin 2-3 tuntia.

Hauska toi Aksun " heittää" :). Vaan ei ehkä hauskaa äidille..

Naperollekin muuten peukkuja plussailuun.

Vitsit miten aika kuluu, jos Open Ainokin väittää olevansa kohta 1 v. :D!

Nyt en enää muista yhtään, et mitä muuta piti kommentoida :S. Eli varmaan sen koulujutun pariin..

Jenni ja D 1 v. 3kk (päiväkodissa)

Vierailija
5/36 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope: Kiva kun Aino on alkanu päästä kärryille uudesta rytmistä! :) Meilläkin kesti hetken ennenku uus rytmi tuli tavallaan rutiiniks.

Milli: Hienoo, että Aksu on jo paranemaan päin! Toivottavasti ei ny hetkeen tulis mitään uutta!! :) Baitövei.. oon kuullu ny tosi monelta, että on muksuille tullu silmätulehdus... ilmeisesti sitäkin on oikeen epidemiana liikenteessä. :/

Jenni: Voi vitsit mikä kämmi sen luennoitsijan kanssa. Kyllä varmaan otti päähän!

Toivottavasti säkin paranet pian! Ja kiva kuulla,että D:n yöt on ollu parempia.

Pikkusen meidän perheen napoja: Meillä Heidi on kipeenä (räkis + kuumetta + ilmeisesti uutena tänään yskä + ääni käheenä) ja mies edelleen lämpöilee. Hoh! Jo neljättä viikkoo!!!! Ei oo tervettä. Se kyl ite sanoo, että olo on aika normaali ja terve, mutta mittari näyttää sit lämpöö (varsinaista kovaa kuumetta ei oo onneks hetkeen ollu). Mut ei silti kuulosta kauheen hyvältä, että ton kroppa pitää koko ajan lämpöö päällä + veriarvot heittelee. Saa ny sit nähä, et miltä ne tällä viikolla näyttää.

Mä ite oon ollu terveenä (*koputtaa puuta*), mut oon töistä ihan poikki. Siis voi jee! Tänään oli ihan sika rankka päivä ja tuntuu ihan järkyttävältä ajatus, että pitäis vielä vajaa 5kk käydä töissä. Mä siis oon sairaanhoitajana päihdekuntoutus paikassa ja se työ on ihan hirmu rankkaa. En ees muistanu, että se on tommosta. Onneks huomenna on henkilökuntakokous ja ens viikolla työnohjaus! Jospa mä selviän?! :)

Ei tänne muuta. Pitäis mennä syömään ja kai vähän siivotaki, kun on ihan järkyttävän näköstä. Ääääh... En tiä jaksanko. :)

burde, heidi 1v ja vilhami 14+1

Vierailija
6/36 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösopelle ja Ainolle tervetuloa tälle puolelle!

Ja ei todellakaan ruveta enää jakamaan meitä eri pinoihin, me " vanhemmat" enskat ollaan muuten aina niissä kuolleissa pinoissa. Seuraava jako taitaa olla sitten vasta koululaiset, ja siihen on onneksi vielä jokunen vuosi aikaa=)

Meillä on ihan sama heittelyvaihe nyt menossa! Tavarat saa kyytiä ja päälle vaan sanotaan heittää.

Ja meidän tyttö osaa myös v-sanan... osoittelee jääkappia ja hokee sitä sanaa... mä en tiedä mitä se yrittää sillä sanoa, jääkaapista se jotain haluaa mutta ei ymmärretä että mitä. Pitää saada toi sana kitkettyä pois, toivottavasti se ei sitä tarhassa hoe... onneks siellä ei taida olla jääkaappia näkyvillä=)

Viime lauantaina oli kaveripariskunnan häät, ja nyt se rupee itellekin oikein kunnolla jysähtämään, että meidän häät on ihan oikeesti kohta. Enää kolme viikkoa!!!

NapNap + tyttö 1v7kk

Vierailija
7/36 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli seiskaan asti täällä olisi istuttava, vielä siis ihan mukavasti vuoroa jäljellä - ja väsyttää jo aikamoisesti. Eipä olekaan yövuoroa tullut tehtyä puoleentoista vuoteen.

Q, Aino on myös paljon väsyneempi aina hoitopäivien jälkeen, vaikka nukkuiskin hyvät päikkärit. Hoidossa kai kuitenkin on aina sen verran enempi touhua, että hoitopäivät on väsyttävämpiä kuin kotipäivät.

Ope ja Ainokin kohta hyppää tänne taaperopoppooseen, kiva!

Aksullahan on kivat heittoleikit. :)

Jenni, meillä taas on ihan toisinpäin että Aino nukkuu päiväkodissa kunnon päikkyjä mutta kotona ei meinais millään nukkua, ellei sitten äiti tai isi köllötä vieressä. :)

Burde, jaksuja kovasti töihin ja muutenkin! Muistelin tässä juuri kuinka väsynyt olin raskaana ollessani, ainakin tuossa vaiheessa. Ja työn päälle kuitenkin pitäisi jaksaa touhuta taaperon kanssa ja tehdä kotitöitä sun muuta. Joten muistathan lepäillä myös! :)

Joka NapNapia alkaa hääjännitys vaivaamaan?

Meillä vietettiin viikonloppuna synttäreitä, kummit, mummit ym. tulivat juhlimaan 1 vuotiasta neitokaista. Aino sai aivan älyttömästi leluja, lelumäärä suunnilleen tuplaantui. Jouduttiinkin sitten käymään tänään ostamassa lisää lelulaatikoita. =)

Aino on aivan hurjasti taas kehittynyt, on tullut niin paljon ihania pieniä juttuja. Aino mm. taputtaa aina käsiään kun lauletaan " jos sul lysti on" -laulua. Hoidossa neitokainen on myöskin oppinut antamaan haleja, niitä sitten kotona jaellaan pehmoleluille. :)

Alkaapas ramaista. Taidan käydä keittelemässä vähän teetä ja jos vaikka kattelis vähän miehen kouluhommia - se laittoi niitä mukaan jos haluan vähän aikani kuluksi niitä muokkailla. Toki toki!

Karssuli yötöissä ja Aino unten mailla

Vierailija
8/36 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari viisasta tarinaa teille päivän piristykseksi:

Anoppini oli kaupassa, kun sinne sattui äiti pienen lapsensa kanssa. Lapsi ei saanut haluamaansa karkkia tms. ja sai kauhean itkuporkuraivarin. Äiti vaan tyynesti pakkasi ostoksensa kassiin ja totesi anopille hymyillen: " tänään tarjoilen minä" . :)

Me oltiin viikonloppuna puistossa. Kun quu kiipeili liukumäessä, siihen tuli kaks noin 5-vuotiasta tyttöä. Na katseli ihaillen quuta, ja toinen tytöistä sanoi toiselle: " sulla on kauhee vauvakuume, vai mitä?" Toinen tyttö oli vähän aikaa hiljaa ja sit se eka jatkoi: " tiedätsä edes mitä se on?" Toinen vastas: " Tiedän. Se on sellasta, että haluu tosi paljon vauvaa."

Siis voi jee ja pyhä yksinkertaisuus! Mulla on vielä paaaaaaljon opittavaa. Miks mä teen tästä näin vaikeeta???

Menkat ei ole edelleenkään alkanut, siis aivan outoa! Olen ihan valmis auliisti myöntämään, että juups, vauvakuumeen houreessa vaan kuvittelin kaiken ja varmaan sitten koko kierto on taas kerran ihan sekaisin vaikka niin itsevarmana kuvittelin, että kyllä mä tiedän, koska olen raskaana. Pikku-quustahan mulla ei ollut mitään oireita, mutta näillä viimeisillä kerroilla oon tiennyt jo varmaan viikon ennen plussatestiä. Niin kuvittelin nytkin. Siis varmaan oon sit vaan täysin erehtynyt kaikesta, mutta yks asia mikä tässä enää ihmetyttää on se, että miten Apteekin omaan testiin voi sit tulla kaks viivaa, jos ei mitään tapahtunutkaan??? Ei se mikään plussaksi laskettava viiva ollut, mutta siis kuitenkin... No, anyways, nyt koitan ammentaa viisautta tosta noiden pikkutyttöjen jutusta ja rahoittua taas tän asian kanssa. Helposti sanottu, mutta todellisuus on kyllä kai se, että en mä tästä mihinkään viisastu. Koittakaa kestää! :)

-Q- ja -q- 1v2kk tarhassa

Vierailija
9/36 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nopeeta¿ Mä meen tänään vasta kymmeneen töihin, joten on ihanasti tässä aamulla aikaa, Eetukin kun vielä nukkuu! Ihanaa!

Tuosta sänkyjutusta, me vissiin sitten siirretään Eetu isojen poikien sänkyyn marraskuun alussa kun mulla on loma, ja mieskin lupas pitää pari vapaapäivää. Jee!!!

Ja sitten noista ¿tulevaisuuden¿ suunnitelmista... Otettiin aikalisä, ja otetaan asioista kunnolla selvää, että tiedetään mitä mm verojutuista ja muusta tärkeestä...

Mä täällä muuten porasin kun luin Quun ja Burden kirjottamia tekstejä, siis niitä mulle tarkotettuja, niisk! JA SUURI KIITOS TEILLE! Ja tietty kaikille muilla, vielä olis vajaa kaksi viikkoa kun vois testata, Eetusta mä testasin n pp 16 plussan, mutta katotaan nyt päästäänkö sinnekään asti... Musta tuntuu edelleen, että menkat sieltä kuitenkin tulee...

Quulle, kyllä tekin sen pienokaisen jo saisitte saada! On se vaan kummaa, kun ensin annetaan ja vähän ajan päästä otetaan pois... Kunpa teille se plussa pian tulisi!

Musta tuntuu ihan käsittämättömältä että open Aino jo tosiaan ens viikolla täyttää vuoden!

Ja mä kyllä oon ihan samoissa fiiliksissä Napnapin kanssa, ettei nyt sitten aleta jakamaan porukkaa 1v ja 2v!!! Eihän?

Sitten vielä omaa napaa ja Eetunkin... Tai siis lähinnä kuulumisia. Mulla onkin jo ens viikolla to ja pe vapaata, meillä on niin vähän lapsia hoidossa, että jonkun on pidettävä lomaa, ja kun toinen työkaveri on tän viikon jo lomalla, niin mä sitten ¿uhraudun¿ pitämään lomaa noi päivät :D

Eilen oltiin käymässä mun mummolla, ja voi vitsit että Eetu osasi taas näyttää parhaat puolensa, ei siis kiukutellut yhtään, paitti siinä vaiheessa kun katettiin pöytää, ja ei saanut tulla sinne... Ja sitten mun vanhemmatkin tuli vielä siihen, niin jopa oli pojalla hauskaa vaarinsa kanssa. Eetu kävi hakeen sohvalta tyynyn lattialle, ja makasi sitten lattialla, hyvä kun ei nukahtanut siihen! Ja vähän väliä kävi halimassa meidän toista koiraa... Osaa jo tosi hyvin silitellä ja halia HELLÄSTI koiria, tai siis tuota nuorempaa, vanhempi karkaa käsistä... Toki on sitten niitäkin hetkiä millon muksitaan niitä, mutta koko ajan vähempi, onneksi!

Mä muuten sain luvan ottaa ens kesänä kissanpennun... Vähän mä oon innoissani! Täytyy kattoo vaan kuinka innoissaan noi koirat on... Heh!

Sitten on vielä lisättävä yks juttu (luin tuon Quun tekstin). Mun työkaveri kertoi, että hänen oma tyttärensä oli ollut kaupassa, ja siellä kanssa nuori äiti lapsensa kanssa, n 4-5v poika, ja tämä poika oli halunnut karkkia/jäätelöä, ja äiti oli vaan sanonut, että ¿EI¿ oli poika sitten saanut itkupotkuraivarit, ja äiti oli tyynenrauhallisesti laittanut ostokset hihnalle, maksanut ja pakannut tavarat, ja sanonut pojalle, että ¿Hei, hei äiti lähtee nyt¿ Mitäpä oli poika tehnyt, noussut ylös ja todennut ¿V.ttu ei mennyt läpi!¿.

Ja sitten toinen mikä mulle tuli mieleen, niin mä olin kassalla töissä ja kauppaan tuli eräänä lauantaiaamuna isä lastensa kanssa, oisko niitä ollut neljä poikaa, ja pojat olivat saaneet valita joko karkin taikka jäätelön, noin 3-4vee oli valinnut jäätelön, mutta sitten kassalla alkoi vaatimaan karkkia, isä sano pojalle että ¿kumman nyt valitset¿, poika vaan jankkas että haluu molemmat. Isä sano ¿jompi kumpi tai ei kumpaakaan¿ poika intti vaan että molemmat, ja niin isä sano mulle että ei oteta kumpaakaan, että jätetään se jäätelö tähän! Vähänkö mulle tuli hyvä mieli sen vanhemman puolesta, tai siis sen takia, että osas näyttää lapselleen, että vanhempi määrää mitä lapsi saa ja mitä ei!

Mut nyt on alettava vissiin herättelemään Eetua...

napero ja Eetu huomenna tasan 1v8kk

Vierailija
10/36 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuu..u.. meni ne talo kaupat sitten ihan mönkään!! Kellari kerros ihan veden vallassa rakenteitten alta.. ja kun siellä useampia iltoja oltiin ni mulla alko iho ja hengitystiet reagoimaan Ilmeisesti HOMEESEEN :(

Että se siitä unelmatalosta!

Perjantaina soitin yhdestä talosta välittäjälle ja ihan tuli sellanen tunne että ne ei sitä taloa halua edes myydä!! Otti vaan mun tiedot ja lupas soitella jos se on vielä myynnissä.. Kyllä se talo netis ja niiden ikkunas oli vielä tänääki!! Itapäivällä mennää tytsy kans käymää siellä toimistolla kyselee vähän mikä siellä tilanne on!! Saatahan toki olla että on saaneet tarjouksen ja myyjät miettivät sitä..

Me käytii perjantaina neuvolassa vesirokko piikillä! Oottako muut laittanu??

Plussa onnea tasaisesti kaikille uutta vauvaa toivoville! Ja uusille 1-vuotiaille :)

Tänään mennää markkinoille kattelemaan kaverin ja sen 2,5kk tytön kanssa! Muuttivat just kaupunkii niin ovat nyt lähempänä ni voidaa treffata vähän useammin :)

Mutta nyt pikaisesti vaan.. maha kurnii! Pakko alkaa puuron keittoon :)

Niamey ja Aino 190806

Vierailija
11/36 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niamey, harmi kun löytyi tuollainen ikävä juttu talostanne! Ei oo mukavaa, kun on kaikki suunnitelmat valmiina ja sitten selvii tuollaista. Mutta jos jotain hyvää haetaan (hakemalla) niin onneksi löyty nyt, eikä esim 5vuoden päästä...

Ja tuosta vesirokkorokotteesta. Me tuskin laitetaan Eetulle, tai eihän sitä koskaan tiedä... Mutta siis tällä hetkellä ei olla laitettu ja ei olla laittamassa.

Mulla oli taas tänään sellanen päivä töissä, että harkitsen jo paikan vaihtoo... Tai jopa kuntaa/kaupunkia... Siis vaan työmarkkinoilla. Mä oon sitten ihan kypsä mun työkaveriin (olkoon nyt vaikka P), mun lomaviikko sillon marraskuussa on saanut nyt niiiiin paljon palautetta, että mä kohta en pidäkään sitä!!! Meillä on ollut nyt tän syksyn menossa sellasta kasku (kasvatuskumppanuus) koulutusta, missä meidän porukasta on yksi. Ja P on siis käyny sen jo viime vuonna. Ja sopivasti mun lomaviikolla on S tuossa ko. koulutuksessa, ja mä kysyin, sillon kun mietin millon pidän loman, että voinko pitää tuon viikon, Pltä. JA SE SOPI Plle sillon! Mutta nyt kun on sitten se lähellä, niin oon vaan kuullu, että kuinkahan sekin päivä pärjätään, P joutuu varmaan oleen yksin yms. Tosi kiva jäädä lomalle!!! Ja sitten noista työvuoroista tuolle viikolle, Pllä olis ollu vaan YKSI aamuvuoro sillä viikolla, ja mulla kaksi ja Slla työkamulla kaksi. Ja sitten kun laitoin (mulle kuuluu vastuu paperitöistä) aamuvuoroni " puoliksi" (eli yksi kummallekin) tiistain aamun Slle ja perjantain aamun Plle, niin johan sain siitäkin paskat niskaan... P sano että " ei S voi tehä kolmee aamua, ja että Sllä on vaan yksi ilta sillä viikolla (S kun on pe koulutuksessa). Mä otin pyyhekumin ja pyyhin koko viikon vuorot pois, ja sanoin että TEE ITE!!! Ja poistuin huoneesta, PRKL!!!

Mä voisin kirjoittaa tuosta Pstä vaikka kuinka pitkän jutun, on mm jäänyt valehtelusta kiinni, ja kertonut mulle muutenkin kaikkee paskaa, mitä S on muka sanonut... Tai siis mukaillut niin, että meille tulis Sn kanssa riitaa... Harmi vaan kun ei pysty siihen S kun on tuntenut mut vauvasta saakka! Ja on meidän perhetuttu...

No, joo tulipas taas vähän parempi mieli, kun sain vähän purkaa...

napero ja Eetu huomenna 1v8kk

Vierailija
12/36 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napero: tulin tälle puolelle sulle vastaamaan, että toki sopii treffata ens viikon lopulla. Tulisitteko vaikka meille? Pistetään vaikka meiliä tai soitellaan, jos ei mesessä nähdä lähipäivinä. Ja tsemppiä töihin - ei vaikuta ollenkaan kivalta tuo tilanne!

Vilkutuksia kaikille muille! Mekin jo kahden viikon päästä tullaan tänne virallisesti... =)

-Amy ja Emmi-

ps. oottehan huomanneet vauva-puolella, että mammoille olisi tarjolla virkistysiltaa... Siellä on oma pino asialle, ja ehdotuksena ainakin la 27.10. ja jotain syömistä ja ehkä vähän skumppaa jne. Helssingissä. Mukaan vaan kaikki innokkaat! =)

Vierailija
13/36 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q: Mä oo nnyt vähän tippunut kärryiltä nois sun testailuis, mut mitä jos ootki raskaana? En siis tarkota mitenkään loukata tai mitään, mut oisko mahdollista?

Perjantaina kun vein D' n hoitoon niin siihen tuli yks aasialainen poika, ehkä 4-5v. meidän luo. Toi sama poika on monesti tullut, kun oon vienyt tai hakenut D' n, sanoon jotain " D.. , D.." , siis ihan ilosena ja ystävällisesti. No sit pe se poika istu mun viereen, kun otin D' lta haalaria pois. Katto sit mua ja katto D' a, ja tas ensin mua ja sit D' a. Sit se kysy " miks D on noin musta?" :D. Mä meinasin niin revetä, kun D' han on tosi musta ;). Olin kuitenkin nauramatta ja sanoin vaan, et " siksi kun D' n isä on musta" .

Nyt alkaa Pako..

Jenni ja D (nukkumas)

Vierailija
14/36 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistankohan mä enää, että mitä mun piti kommentoida?!

Napero: Kuulosta hankalalta tilanteelta toi juttu P:n kanssa. Jos mä olisin sun pöksyissä, ni koittaisin vaan aina puhuu kaikki tommoset jutut suoraan (esim. just että " ensin se sopi sulle ja nyt ei sovikaan, musta olis ollu kiva kun olisit sanonu suoraan ettei se oo hyvä ajankohta" tms.). Ja olisin välittämättä sen juoruiluista tai sitten ottaisin ne suoraan puheeksi (" kuulin että olit puhunu musta tämmöstä, se ei tunnu kivalta kun se ei pidä paikkaansa..." ). Ja sille sun ystävälle mä sanoisin, että jatkossa jättää noteeraamatta kaikki juorut mitä se P koittaa viljellä susta ja vaikka ihan kehottaa sitä S:ää sanomaan sille P:lle, että mä en halua kuunnella tommosta mikä ei pidä paikkaansa/mustamaalaamista/tms. Työyhteisöjen ilmapiiriä murentaa kaikista eniten asioista puhuminen ilman ko. henkilön läsnä oloa ellei sitten sitä henkilöä KEHUTA. :) Vaikka toi kuulostaa tosi yksinkertaselta ni se on käytännössä tosi vaikeeta kitkee pois.

Niamey: Tosi kurjaa kun se talo osottautuikin hometaloksi. :( Mut onneks tässä vaiheessa, ettei vasta kauppojen ja muuttamisen jälkeen. sit se vasta kurjaa olis ollukin. Toivottavasti löydätte pian uuden unelmakodin! :)

Q: Voi että sentäs... Mitäs jos tosiaan ootki oikeesti raskaana?? :) Ootko aatellu testata vai vaan odotella?

MM: Mites teidän kylppärisuunnitelmat? Ja kävittekö siellä asuntonäytössä?

NapNap: Voi että... Vähän ihanaa.. Teidän hääthän on jo ihan kohta! :) Voi että... Heh. Tää on niin jännää, etten saa ees kirjotettuu mitään järkevää. =)

Nyt tais tyrehtyä kommentointi-muisti. :/ Noh.. ens kerralla taas jotain lisää...

Meidän navat:

Mies kävi tänään labrassa ja huomenna tai ylihuomenna saadaan taas lisäinfoo sen tilanteesta. Toivottavasti ne nyt olis kondiksessa, ettei tartteis alkaa ihan tosissaan tutkii tota ukkelia. Se ite just tänään luki teksti-tv:ltä jostain jääkiekkoilijasta jolla on joku hitaasti etenevä valkosolu-syöpä, ja oli sitä mieltä että sillä kanssa on se. Noh. Mä en kyl enää aattele pahinta, ku mitä se murehtiminen tässä auttais, kun sitä syytä ei saa tietää ny vähään aikaan. Täytyy vaan ootella ja toivoo, et ne veriarvot olis ok.

Meidän pikku neiti on siis ollu kipeenä ja tehny hammasta.. Luulen, että se on jo huomen aamuna kokonaan puhjennu. :) Sit se on tässä isänsä kanssa kotona ollessa oppinu kiipeemään keittiön tuolille seisomaan + kiipeemään meidän sänkyyn. *huoh* Lisää siis vahdittavaa tolle hurjalle kiipeilijälle. :)

Mun (aina vaan levenevä) napa.. Mä ootan ihan hirveesti, että Vilho-Viljamin liikkeet alkais tuntumaan. Tää raskaus on vielä aika epätodellista vaikka masu on vähän kasvanukin, ni olis ihanaa kun vilhami ilmottelis ittestään ja voitas olla sillain paremmin yhteyksissä. :) ...Niin... itseasiassa mä kaipaanki enemmän sitä " yhteyttä" kuin niitä liikkeitä. Äh.. en osaa selittää, mutta ymmärrättekö mitä tarkotan?

Ai nii.. Mä muuten soitin tänään tamperen vuokra-asunnoille, kun ollaan laitettu hakemus niihin " kalevan perhetaloihin" . Ni jee... Se nainen sano, että niihin on usean vuoden jonot!!! HOH HOIJAA! Kävinpä sit sen puhelun jälkeen laittamassa pariin muuhunki paikkaan hakemukset sisään... Eipä paljoo oo toivoo Kalevaan pääsyn suhteen. :/ Voi kun voiskin ostaa OMAN KODIN!!! *huoh*

Eipä täs kai muuta. Pitää varmaan mennä hetkeks ukon viereen, sit pesulle ja nukkumaan ni jaksaa taas huomenna töissä (on tiedossa aika rankka päivä -> pitää vähän kovistella asiakkaita niiden hoitomotivaation ym. suhteen, ni voi olla ettei oo ihan hehkein meininki).

burde, heidi 1v ja vilho-viljami 14+2

Vierailija
15/36 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis kyllä olla jo nukkumassa kun aamulla on taas herätys kello kuusi mutta tässä sitä kukutaan..katoin just BB:tä ja se Martina on aika häijy..ei siis hyvässä mielessä vaan oikeasti ilkeän oloinen;)

Voi hitsi kun niameyn asuntojutut meni mönkään, mutta tosiaan hyvä kuitenkin kun tuli esille toi kosteusongelma. Kyllä te vielä löydätte mieleisenne:)

Ikävältä kuulosti naperon työtilanne, mä oon ite semmonen että yritän/tahtoisin aina olla mukava ihan kaikille enkä millään ymmärrä joidenkin ihmisten tahdittomuutta..toki välillä jokainen sanoo ohi suunsa mitä sattuu mutta miks jotkut sanoo ja tekee tahallaan työilmapiiristä huonon.Toivottavasti asia selviää.

Siihen unelmatalo galluppiin sen verran että mun unelma ois nätti puinen omakotitalo kauniilla alueella, ei mikään hirmu iso vaan semmonen sopiva, tai sitten uudehko rivari neliö. Semmonen avara ja vaalea, kuitenkin persoonallinen:)

Nyt asutaan 80-luvun rivarikolmiossa ja ihan kiva tämäkin on kun ollaan kohta jo kaikki pinnat rempattu, ei kuitenkaan mikään unelmakämppä ja nyt jo tuntuu että sais olla yks huone lisää..

Muuten burde, en tiedä (oot varmaan kirjoitellut mutta en muista) teidän tilannetta sen tarkemmin mutta oisko teidän mahdollista ostaa jo nyt oma, mutta vähän halvempi asunto ens alkuun? me asuttiin aiemmin vuokralla kaksiossa ja eikä asumiskulut nousseet yhtään kun ostettiin tämä, oli sen verran edullinen hinta tässä kun muutettiin pienempään naapurikuntaan, mutta siis lainanlyhennys ja vastike on tässä samansuuruinen kun vuokra siinä edellisessä ja menee kuitenkin edes jotain omaankin jemmaan. Ajateltiin asua tässä nyt se aika kun hoidan lasta/lapsia kotona ja tulotkin on pienet, sitten ehkä ois varaa maksella isompaakin lainaa. Oon kamalan varovainen noiden lainojen suhteen kun oon nähny varoittavia esimerkkejä rahavaikeuksista lähipiirissä:/

Meillä on ollut tähän asti Liian sänky meidän omassa kiinni mutta tänään siirrettiin se makkarin toiseen laitaan..pikkuhiljaa koitetaan totutella tyttöä nukkumaan edes vähän erillään kun ois tosiaan tarkoitus siirtää neiti omaan huoneeseen kunhan saadaan lattiat laitettua..nukahti ainakin hyvin vaikka vähän ihmettelikin sängyn uutta sijaintia,saas nähdä miten yö menee..yllensä kun Liia on yölläkin silitellyt mua pinnojen välistä eikä nyt yletä:D Mä olin itse kauhean herkkä ja kova halailija pienenä (ja edelleenkin;)) ja näyttäis olevan samaa maata tämä meidän neiti.

Mutta nyt mies kärkkyy jo koneelle pääsyä, menen nukkumaan..

Queen

ps.halikausi tosiaan jatkuu, tänäänkin sain Liialta varmaan 100 halia, joka välissä piti tulla rutistmaan ja hymyillä leveästi perään..ihana;)

Vierailija
16/36 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milli, joko teillä ollaan terveenä? Tosi inhottavaa tollanen sairastelu. :( Pikku-quulla on myös ollut jo pari flunssaa hoidon aloittamisen jälkeen, mutta ei onneksi sen kummempaa. Nyt on taas toistaiseksi terveenä (koputan puuta). Pikaista paranemista teille!

No olipas kyllä ihan P:stä toi naperon työkaveri P! Harmittaa tollaset ihmiset.

Hauska tarhakaveri D:llä. :)

Niameylle pahoittelut talokauppojen peruuntumisesta. Mutta tosiaan, onneksi ette ehtineet ostaa sitä. Oliskin ollut vähän hankalampi prosessi sitten. Eikä Aino joutunut nyt hetkeksikään sinne hometaloon, se on tärkeintä.

Jaa-a, en tiedä, mitä tässä oikein nyt tekis. Just päätin, että otan rauhallisemmin enkä testaile turhaa. Saas nähdä kuinka kauan päätös pitää... :) Siis oon nyt vaihteeksi 99% varma, että en ole raskaana, mutta toisaalta tää tilanne vie multa viimeisenkin järjenhitusen päästä. Miesraukka jo vihjaili, että pitäiskö sitten testata. Se on kai kohta jo saanut tarpeeksi tästä spekuloinnista :)

Ai niin, tarhatäti kehui tänään, miten hyvin quu jo puhuu. Se oli sitä mieltä, että poika sanoo jo tosi monta ihan kiistatta ymmärrettävää sanaa, ja oppii koko ajan uusia, kun toistelee, mitä muut sanoo. Tarhakavereiden nimiäkin se on jo oppinut. :)

Illalla quu innostui ihan kauheasti Tupperwaren pallopalikkalelusta. Siis siinä on erimuotoisia aukkoja, joista työnnetään sisään palikoita. Ennen quu on vaan syönyt niitä palikoita, mutta nyt alkoi oikein innoissaan " juosta" paikallaan ja hihkua joka kerta, kun sai palikan osumaan oikeaan koloon. :)

-Q- ja -q- 1v2kk höyhensaarilla

Vierailija
17/36 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että Niameyn talokaupat meni mönkään. Mutta onneksi löytyi ongelma heti, eikä tosiaan vasta vaikka viiden vuoden päästä.

Karssuli: Ootko sä samassa työpaikassa kun ennen Ainon syntymää? Jos edes muistan oikein, missä olit töissä...=)

Me ei olla otettu vesirokkorokotetta, eikä oteta niitä influenssarokotteita, mitä nyt ilmaiseksi näille pienille antavat. Mä olen yrittänyt itelleni hommata a ja b hepatiittirokotetta, ja keltakuumerokotetta sitä reissua varten, saan ne nyt sitten meidän työterveyshuollon kautta, musta en tosta meidän työpaikan läheltä, vaan pitää mennä Helsingin keskustaan sitä varten. Siis mä inhoon rokotuksia, viimeksi kun mulla tuikattiin molempiin käsiin piikit, mulla tuli tosi huono olo. Siinä saa sitten nolona pyydellä, et sori, mulle tuli nyt vähän huono olo enkä pysty tästä penkistä nousemaan...

Naperon työpaikka ja -kaveri kuulostaa aika hankalalta. Mä olen kans välillä niin kypsä tähän mun työpaikkaan... mä tiedän kans muutamia ihmisiä, joilla on sellanen työpaikka että saa anteeksi pyydelleen jäädä lomalle.

Tapaamiset ihan vaan äitien kesken kuulostaa kyllä tosi kivalta! Mutta tohon seuraavaan en pääse, KOSKA MÄ MEEN NAIMISIIN SILLOIN, jos ei sitä joku tällä puolella tiennyt=) Voitais kyllä tänkin porukan kesken joskus järkätä, vai mitä?

Ihana toi Jennin kertoma juttu!

Q:lle tsemppiä! Pitäsköhän sun kuitenkin testata? Teitkö jo jossain vaiheessa testin?

Missä on pesukarhu ja kissankello? Pesukarhunkin tonskailut alkaa pian!

Mun ei kyllä tee mieli yhtään toista lasta, just nyt? Onko täällä ketään muuta, jolla olis sama juttu? Tuntuu että kaikki muut on halukkaita saamaan lisää vauvoja, paitsi minä!

Koulu sujuu ihan kivasti, ei vaan ole hirveesti aikaa kotona hommia tehdä, vaikka niitä pitäisi omalla ajalla tehdä tosi paljon. Ehkä ensi kuussa on paremmin aikaa.

Tyttö puhuu nyt ihan hirveesti, sanoo taas jopa äiti! Ja esimerkiksi koiran nähdessään tyttö hokee:ei mitään hätää, ei mitään hätää=) Niinku rauhoittelee itseään, kun se koira on kutienkin vähän pelottava tytön mielestä=) Ja pingviini on pinnimi!

Ah, odotan perjantaita, meen Gwen Stefanin keikalle!

NapNap + tyttö 1v7kk

Vierailija
18/36 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, onko NAPNAP MENOSSA NAIMISIIN????? ;D

Vitsit, mulla on niin kauheita teknisiä ongelmia työnteossa, että muutun kohta harmaahapsiseksi! Tänään dedis klo 16, mutta työ on vielä ihan levällään, huuuh. Ja mitä mä teenkään asian eteen, no kirjoittelen vauvapalstalle tietty!

Te yritätte kovasti romuttaa mun päätöksen pysyä lujana eikä testata. :) Sen toisen testin (puhdas nega) tein siis perjantaiaamuna enkä sen jälkeen ole testannut. Odottelen vaan menkkoja alkavaksi hetkenä minä hyvänsä. Mutta on tää tietty vähän pöljää pitää varuiksi koko ajan sidettä... Oon onnistunut luonnollisesti kehittämään itselleni valtavan vilutuksen ja kuvotuksen, hooooooooh. Mutta oon ihan satavarma, että kuvittelen vaan kaiken, joten olis vaan parasta mennä vähän jäähylle niiden NapNapin tytön pinniinien kanssa. :)

-Q-

Vierailija
19/36 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q:lla taas hassuja juttuja=) Nooo, jos vaikka odottelisit perjantaihin asti, ja jos ei menkkoja kuulu, niin sitten testaisit? Vähän liian jännää on taas...=)

Hmm... mulla on kukka-ongelma. Minkä näistä valitsen hääkimpuksi:

1. Kallakimppu

2. Liljakimppu

3. Orkidea-liljakimppu

4. Orkideakimppu

Näistä pitää nyt päättää, tälläset vaihtoehdot nyt, muihin vaihtoehtoihin ei saa enää palata=)

NapNap

Vierailija
20/36 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmataloista oli juttua.. Mä oo nyt tosi tyytyväinen tähän meidän asuntoon, mut parveke vois olla muualla ku makkaris (tai siis se partsin ovi). Alue vois olla tietty parempi ja ehkä vähän lähempänä keskustaa. Toisaalta täältä taas pääsee kuitenki suht hyvin joka suuntaan (paitsi Espooseen, mikä karsii ihan hiton ison määrän harjottleupaikkoja pois).

NapNap: Mulla ei oo mitään hirveetä hinkua saada lisää lapsia. Tai siis välillä oon sitä mieltä et yks riittää, mut välillä ajattelen et vois olla useempikin. No onneks ei oo missään nimes ajankohtasta. Mihin te meette häämatkalle? Mä kävin hakeen just noi rokotusreseptit D' lle ja itelleni pelkän keltakuumeen. Täs Vantaalla asumises on se etu, et saa käydä ottaa nne piikit kunnallisel puolella. Siel matkailuklinikalla menee ihan kivasti rahaa nimittäin (meidän piti mennä afrikkaan joskus aiemmin ja siks oon ottanu siellä rokotuksia).

Q: saat nyt potkasta mua päähän, mut testasitk osen negan eri testillä kun sen haaleen viivan? Jos se testi ei ollutkaan tarpeeks herkkä tai jos testasit väärään aikaan.. Meil D vaan ottaa palikoita ulos omasta palikkalaatikostaan, jos sinne on saanut ees jotain laitettua.

D on saanut vesirokkorokotteen rokotetutkimuksessa. Muuten ei ois otettu. Niitä flunssapiikkejä ei oteta, kun nyt tulee niin paljon noita muita piikkejä.

NapNap: mä en tunne kukkia sen vertaa ,et pystyisin ehdottaa nsulle mitään kimppua. Just erotan ruusun ja voikukan ;).

Piti tehdä koulujuttuja, mut mitä mä teen, meilailen sellasen ihmisen kans et ei pitäis ja roikun tääl palstalla.. Nyt en enää oikein ehtis tehdäkkään niit koulujuttuja kun pitää kohta hakee D, joten voin roikkua tääl vähän lisää ;).

Jenni