MAALIS' 05 vko 41
Pitkästä aikaan pääsin aloittamaan pinoa =)
Hyvää syksyistä viikkoa koko poppoolle!!
Kommentit (28)
Kualle piti sanomani: Munkin piti jumppailla tänään. Mutta ei huvittanut, joten päätinkin syödä sen sijaan suklaapatukan (ihan pienen vaan...). Tosi hyvä päätös taas... Jospa ensi viikolla saisin itseäni niskasta kiinni.
Ja joulusta: Tänä aamuna oli ihan jouluinen olo, kun oli lunta ja hämärää. Minäkin olen hirveä jouluihminen, mietin aamulla jo, että milloinkahan sitä laittaisi ulos jouluvalot... No, odottelen sinne jonnekin marraskuun loppupuolelle. Meille muuten tuli tänään eka lelukuvasto. En tiedä, piilottaisko sen, kunnes toinenkin tulee. Lienee nimittäin tappelua luvassa, kun molemmat lapset kuitenkin haluavat sitä katsella... Täytyy varmaan arpoa vuorot ja pistää munakello soittamaan, kun vuoro vaihtuu... Mutta lasten joulunodotus ja toivelistojen suunnittelu alkaa varmaan N-Y-T.
Ja vedonlyöntiä: Minä veikkaan kyllä, että Nasulina saa ensin ja että tulokas on tyttö. Korvapuustit sitten vähän jälkeen, ja sieltä tulee... Hmm... Hmm... Onpas vaikeata. Sanotaan, että poika. Mitäs pistetään panokseksi? Ja pitääkö veikata ihan syntymäpäivä? ;-)
Terhitaas
Korvapuustille ensin tyttö ja Nasulinalle poika kahden päivän kuluttua siitä.
Ja arvatkaas mitä minä tein!! Laitoin yhden työhakemuksen..
kua
Tautitilanne ennallaan, minä ja maalisnti vielä säästytty. Esikoisen paras ystavä oli tänään kesken koulupäivän alkanut oksentaa...
Joulu, joulu ihanaa!! Meillä on jo isommat lapset tehneet toivelistoja pukille ehtivät taas kasvaa kivan pituisiksi ennen joulua.
Eilen oltiin keskimmäisen kanssa lastenlinnassa tutkimuksista, ma mennään myös. tänään oli työyhteisön kehittämispäivä eli ti vasta normi arkeen.
Mies lähtee huomenna kaverinsa mökille (lue mä varmaan sit alan oksentaa;-) )eli sikälis erilainen viikonloppu meille tulossa.
Tuulia: kiva kun voit hyvin ja olet tyytyväinen. Kuriirikin otti tänään yhteyttä, edistyy sekin järjestely.
Nyt lapset nukkumaan
Ihanaa, molemmat tenavat nukkuu! Kyllä on niin rauhallista : ) Henri jopa itse kiipesi sänkyyn ja pyysi, että saisi rueta nukkumaan. Olimme kyllä muutenkin häntä jo nukkumaan laittamassa mutta oli siis niiiiiiin väsynyt, että nukahti samantien. EEli myös kiukutteli sekä lattialla että sylissä. Ihmettelin, että mikä hänellä on kun ei yleensä kiukuttele kuin silloin kun on nälkä tai väsy. Aivan, halusi nukkumaan ja nukahti heti sänkyyn päästyään.
Kiva kuulla, että Tuulian leikkaus oli mennyt hyvin. Ihan olen kade. Olishan se aika kivaa.
Täällä oli pientä vedonlyöntiä pystyssä...Veikkaisin, että Nasulina saa ensiksi ja tulokas vois olla tyttö. Korvapuustille mahdollisesti poika : ) Menee varmaan ihan päinvastoin : )
Kualle onnea työnhakuun!
Me saatiin eilen Henrin tarhassa otetut valokuvat. Olivat aivan älyttömän hyviä!!! Olin tosi tyytyväinen. Tettän varmaan niitä joululahjaksi isovanhemmille.
Galluppiin: Mä oon kans aika jouluihminen ja odotan joulua aivan älyttömästi. Nyt on kiva kun Henrikin ymmärtää jo jotain ja kiva on myös saada olla joulu vapaalla. Viime jouluna tein yövuoroja ja päivät nukuin. Eipä siinä paljoa joulusta nauttinut. Sit kun vielä sais joskus viettää joulun kotiona mut me joudutaan taas reissaamaan kolmessa tai neljässä paikassa. Aattona ollaan varmaan miehen vanhempien luona ja sinne tulee myös poikien kaks serkkua niin on heillä toisistaan seuraa ja aikuiset saa kans nauttia joulusta : )
Mutta nyt sohvalle löhöilemään. Mukavaa viikonloppua!
Kalamami, Henri ja EEli
Ps. Meiän kämpästä tehtiin tarjous. Ei hyväksytty sitä vaan tehtiin vastatarjous. Nyt jännitetään maanantaihin asti... Pitäkää peukkuja!
Mies ja Kaisa ovat päiväunilla, kun neiti nousi taas kukonlaulun aikaan. Mä sain jäädä nukkumaan. Unta tuntuiskin riittävän - minulla. Kaisa sen sijaan nukkuu tosi vähän tällä hetkellä. Ei siinä muuten mitään, mutta nuo aikaiset aamut..
Me leivottiin pullaa ja sämpylöitä nyt aamulla. Pullasta tosin unohtui melkein kaikki sokeri, joten ei paljon erota sämpylää pullasta.. Laitoin kahden desin sijaan kaksi ruokalusikallista. Kaisa oli ihan innoissaan leipomisesta. Lisäksi väänsin ruokaa parin päivän tarpeisiin, ettei sitten huomenna tarvi lieden edessä hääriä.
Enpä pistäisi pahakseni rintojen piennennystä minäkään. Mä en kertakaikkiaan tajua ihmisiä, jotka pumppaa silikonia tissit täyteen, kun ei se elo isojen rintojen kanssa todellakaan ole kivaa. Vai olisko ne silikoniset sitten kiinteämmät tai muuten vähemmän häiritsevät??
Joulusta tykkään minäkin ja viime vuoden tapaan olen päättänyt aloittaa sen pikkujoulun vietolla heti joulukuun alusta. Muuten ei saa kotiin ollenkaan joulun tunnelmaa, kun me ollaan pois kotoa koko joulu.
Nyt menen pelastamaan murekkeen uunista, taitaa olla jo kuivunut sinne!!
kua ja Kaisa
Vau, muistin omat tunnukseni! ON nimittäin vierähtänyt varmaan ainakin puoli vuotta, kun olen tällä palstalla piipahtanut. Täällä oli teitä vanhoja tuttuja (ihana lukea kuulumisia), että päätin rohkeasti vaan ängetä pitkän tauon jälkeen keskusteluun mukaan.
Hurjaa miten aika on kulunut ja mitä teille kaikille kuuluukaan... Ainakin Kalamani on saanut toisen maailman pienen ihmeen maailmaan tässä välissä, lämpimät onnittelut ! minkä ikäinen Eeli on ? Ja Tuulia on myös mennyt töihin ja nasulinalle tulossa toinen ja onko Terhi muuttanut pois HElsingistä (??) ja mitä kaikkea muuta (paljon on tapahtunut ainakin!) ...?
Meille kuuluu elämään tällä hetkellä tasapainoista ja hyvää ! Muutimme isompaan taloon keväällä ja tämä tuntuu niin omalta" kodilta" . Ollaan silti edelleen lähellä Helsinkiä, kotikunta vain muuuttui vähän tänne länteen päin Hesasta.
Maalistaapero Elise (tajusin muuten, että en ole varmaan koskaan tällä palstalla kirjoittanut lapsistani koko nimellä, no nyt sekin tuli tehtyä ;-) ) käy päiväkodissa ja kuopus Tommikin täyttää reilun viikon päästä KOKONAISET YKSI VUOTTA ! Hän on viikot kotihoidossa eli mieheni sisko hoitaa omaansa (5 kk vanhempi serkkupoika) ja meidän kuopusta päivät täällä meidän kodissa. Tosi mieletöntä, että tällainen järjestely oli mahdollinen.
Palasin siis itse töihin reilu kk sitten, sain tosi mielenkiintoisen uuden työn suuresta kansainvälisestä firmasta, ja en osannut/halunnut sanoa ei. KUlunut vuosi on ollut kaiken kaikkiaan kyllä aika raskas. Koin jonkinmoisen synnytyksen jälkeisen masennuksen TOmmin syntymän jälkeen ja viime talvi oli rankka, itkeskelin, kärsin unettomuudesta ja moni asia tuntui painajaiselta... Sain onneksi apua ja tukiverkosto auttoi yli pahimman ja nyt se kaikki on onneksi muisto vain ja koen olevani taas " oma vahva ja positiviivinen itseni" , eikä pimeyskään tai aikaiset herätykset tunnu vaikeilta.
Tämmöistä tänne. En tiedä, muistaako teistä kukaan Pääsiäisäitiä tai onko hän visiteerannut vielä tällä palstalla,. Ollaan harvakseltaan pidetty yhteyttä ja heille on syntymässä toinen joulukuussa.
VOikaa kaikki hyvin,
-Jolla (hassua kirjoittaa oma nimimerkki pitkän ajan jälkeen ja olo jotenkin " nostalginen" , kun on täällä pitkästä aikaa)...
Onpas tosi mukavaa, kun " vanhat" maalikset aktivoituvat! Ihanaa kuulla Jollasta!
Ja oikein, Jolla, olit päätellyt, me muutimme kesällä Kangasalle. Mies sai töitä Tampereelta, ja me sitten pakkasimme koko porukka kimpsut ja kampsut ja läksimme mukaan. Minähän olen täältä kotoisin, joten esim. isovanhemmat asuvat nyt lähellä, samoin minun sisarukseni ja iso osa kavereista. Eli turvaverkko moninkertaistui kertaheitolla... Minä käyn vielä Hgissä töissä 3x viikossa, teen sitten kaksi etäpäivää.
No, se meidän kuulumisistamme. Mutta onpa tosiaan hienoa, että kuulee harvemminkin kirjoittavien kuulumisia - piristävää, kerrassaan!
Me läksimme lasten kanssa eilen mökille (mies lähti työkeikalle Turkuun), tulimme äsken. Kävin jopa uimassa, vesi on kyllä jo aikas kylmää, varmaan alle 10 astetta (ei ollut enää mittaria järvessä, mutta viikko sitten oli 11-asteista). Mutta kävin siis urheasti, ja jälkeenpäin oli kyllä sitten hyvä olo.
Ostin eilen lapsille talvikengät ja -hanskat, joten nyt ollaan vähän paremmin varusteltuja talven tuloon. PItäisi varmaan kaivella myös talvihaalarit esille valmiiksi. Jospa tänään viitsisi.
Potalla istuttamisesta oli puhe. Meillä jossain vaiheessa auttoi se, kun annoin Saanalle kirjan potalle mukaan. Hänellä kun oli myös sitä ongelmaa, että ei malttanut istua kuin sekunnin potalla. Sitten rupesi kyllä istumaan, mutta tulosta ei välttämättä tullut. Vaipathan meillä on kyllä edelleen, mutta potalla jaksaa istua ;-)
Huhhuh, kylläpä väsyttää. Olen viime aikoina nukkunut hirveän huonosti. Työssä on stressaava tilanne, jonka toivon alkavan laueta ensi viikolla. Ehkä sitten saisi itselleenkin vähän virkeämmän ja hyväntuulisemman olon...
No niin. Meneepä sekalaiseksi höpöttelyksi, joten lopetan.
Leppoisaa sunnuntain jatkoa!
Terhi&muksut
Meillä Moona on nuhakuumeessa, tai siis lämpöä. se siitä rauhallisesta kotipäivästä lueskellen sängyn pohjalla =). Mies jäin hoitamaan lapsia tälle päivälle. Muuten lasten hoitoon viemiset yms. menee mummon ja tätin työvuoron mukaan.
Miten hankalaa on kun ei saa nostella. Oon kyllä jo 2x vahingossa Moona nostanut niin, että oon ollut sohvalla ja auttanut ylös. Mitään suurempaa kipua kun ei ole, vähän särkyä kun on aika ottaaa seurava burana 600mg. Siksi ei oikein muista koko ajan sitä nostokieltoa.
Kipeimmät paikat on tosiaan niitten dreenien reijät. Vieläkin puistattaa, koko poisto.
Nyt niille, Lappu ja Kalamami ainakin jotka olette mielessänne tätä pienennystä ajatellut-KANNATTAA!!
Tissit on pienet, tai siis sopivan kokoiset. Miullakin tuli ihan erilainen kroppa kokonaisuudessaan. Kyljet näkyy ja lantion kaari, vatsakin ihan tuosta ylävatsasta lähtien. Rinnat on terhakkaan nuorekkaat. Oikein odotan innolla, että saan mennä ostamaan uusia liivejä ja sellasia vaatteita, mitkä nyt mahtuu tissienkin kohtaa kiinni =)
Kipua ei tarvitse pelätä. Piikkiä tuli aina kun pyysi ja sitten nappeja. Mie en ainakaan kipua ole joutunut kokemaan. Arvet jää, mutta ei nekään tule olemaan mitkään maailman isoimmat. Ja se on pieni hinta tästä kaikesta =) =)
Tasapuolisesti kaikille sairastupiin parannussäteitä!!
VEDONLYÖNTIIN; veikkaan kuitenkin ensiksi korvapuustia ja poikaa, nasulina heti kakkosena ja poikaa =). Nasulinalla on merkkejä kyllä jo, mutta niistä huolimatta ;) Kummatkin lähellä laskettua.
GALLUPPIA;joko odotatte joulua? Tuli anttilan kuvasto..ihanaa..mie oon ihan höperö jouluihminen. Nyt miulla on aikaa tässä suunitella joulua. Mies tuumasi, voi ei!
Nyt sitten pitää lopetella.
Tuulia, jonka mieskin kattoo nyt rouvaa " toisella silmällä" =)