Apua! Saimme täit vieraaksemme
Saimme ihastuttavan vieraan, 5-vuotiaamme on saanut jostain päätäin.
Heti samana iltana kun asian huomasin käsittelimme koko perheen Nix shampoolla ja apinan raivolla ensinnäkin pesin kaikki lakanat 90 asteessa, tyynyt 60 asteessa, peitot ja petauspatjat tuuletin yön yli enkä ole niitä vieläkään ottanut käyttöön vaan pitänyt karanteenissa. Hiuslenksut, harjat, unikaverit ja käytössä olleet hatut ensin pakastin ja sitten vielä keitin ja lopulta hatut ja unikaverit vielä pesin 60 asteessa. Myös tiettyjä leikeissä olleita pehmoleluja pakstin yön yli. Turvaistuinten päälliset huuhtelin kiehuvalla vedellä ja sitten pesin 40 asteessa. Neuvolan kiva terkkari piti tätä maniaani hmm...pikkuisen liioiteltuna ja käski rentoutumaan :)
Nyt olen sitten kampaillut koko porukkaa sillä tiheällä kammalla kuten ohjeessa sanottiin. Muu perhe on puhdistunut mutta 5-vuotiaalta löytyy edelleen satunnaisia munia ja kuolleita pikkuruisia ötököitä. Käsittelystä tulee maanantaina kuluneeksi viikko. Ainon huomenna käsitellä koko porukan uudestaan lääkeshampoolla (näin terkkari neuvoi tekemään).
Koska 5-vuotiaalta on noita munia ja täitä edelleen löytynyt niin pitääkö minun käydä koko siivous ja pyykkäysrumba uudelleen läpi? Eli uskallanko luottaa siihen että päästä löytyvä tavara (myös munat) ovat taatusti kuolleita vai voivatko käynnistää uuden kierteen jos vaikka vauva saa niitä päähänsä lattioita kolutessaan?
Netissä on hiukan ristiriitaisia neuvoja, esim. vaikka päätäi elää pään ulkopuolella max. 24 h niin munat säilyvät kehittymiskelpoisina jopa viikon???
Olen aivan poikki tähän koko asiaan! Jos jollain on neuvoja/kokemuksia/lohdun sanoja niin kaikki otetaan kiitollisuudella vastaan :)