Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marrasmurut vko 44

28.10.2008 |

uusi viikko...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika: Sitten meitä on ainaskii 3 tässä pinossa jotka synnyttää samassa sairaalassa! :)

Mulla tämä napero kääntyi joskus 33 viikolla, samoin teki kaksosraskaudessa B lapsi. Ja vaikka vieressä oli toinen vauva, niin mahtui kääntymään. Mä olen myös kuullut että todella myöhäisillä viikoilla vauva saattaa kääntyä itsestään. Joten pidetään peukut pystyssä että Erikan vauveli kääntyisi!

Tähän asti oon toivonut että kumpa alkais synnytys, mutta nyt toivon että menis huomiseen! Huomenna eskarissa on naamiaiset ja haluisin itse olla laittamassa hiuksia ym. Oli hauskaa lasten kanssa suunnitella vaatetusta ja rekvisiittaa sinne. Mutta jos lähtö tulee niin sit tulee, ja pitää mummoa ohjeistaa kunnolla. Mulla kun supistelee vaan, osa kivuliaasti.

Ellenlelli 37+3

Vierailija
22/29 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tässä raskaudessa tehdä pohjat tuon painon nousun suhteen. Esikoisesta ei puutu enää kuin 100g ja toiset olen jo ohittanut jo parilla kilolla :|

Ja pahempi turvotus on palannut kehiin. Oikean käden nimetön ja keskisormi tuntuvat siltä kuin olisivat tunnottomat vaikka tunto niissä on tallella. Kysäsin sitä aamulla th:lta ja liittyy tuohon turvotukseen. Painoa tullut 800g/vko ja sf-mitta on 33cm. Muuten ei mitään uutta. Anto vielä ens viikon pe ajan mutta sinne en kyllä enää ajatellut mennä yhtenä kappaleena vaan seuraava aika olis sitten vauvan kanssa.... Vauva on joka kerralla ollu hereillä kun oon ollu neuvolassa mutta nyt pisti niin pahasti hanttiin että th naureskeli kun karkas kokoajan. Puol mahaa oli geelissä kun haki anturilla sykettä :D Miettikin että millainen veijari sieltä oikein sitten tulee.

Poika ollut mun kanssa tiistaista saakka kotona kun on aikamoisen yskän saanut ja eilen sitten illalla nosti vielä pienen lämmön päälle. Kunhan vaan saatais toi tauti pois ennen synnytystä :( Ja esikoinen ollut kiukkunen kuin ampiainen joka päivä mistä syystä milloinkin. Ei ittelläkään hermot ole kestäny kiukuttelua joten olen tiuskinu takaisin. Kaikki vaan ollaan odottavalla kannalla milloin lähtö tulee niin ei sekään paljoa tilannetta paranna. Tarvittais joku yhteinen rentoutushetki niin varmaan helpottais :)

Vointeja kaikille :)

Moschino rv39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi laskettuaika, mutta ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Oma vointikin on mitä mainioin, joten todennäköisesti ei nyt ihan lähipäivinä olla tosi toimiin pääsemässäkään. Ihan ei siis osunut kohdalleen neuvolalääkärin 3 viikkoa sitten esittämät arvailut, että ei tänne asti päästä. Vähän alkaa hermostuttamaan, jos menee paljon yli ja vauveli kasvaa kovinkin isoksi... Nyt taas neuvolaan.

Vointeja kaikille muruille!

iippulainen 39+6

Vierailija
24/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jotain täältäkin... Lukemassa oon kyllä käynyt melki päivittäin, mutta jotenkin tää kirjoittaminen vaan aina jää...

Mulla meni taas viime yö sulatellessa äippäpolikuulumisia... Kaikki oli hyvin vauvalla, arvot oli ok. Ensi viikolla ei siis tartte mennä, mutta ma 10.11 meen ja sillon käynnistetään!!! Kääk!!! Eli siis eemeli oli kasvanut nyt viikossa sellatteen 900g, painoarvioksi saatiin n3800g, joten jos tuohon malliin kasvaa loppuajan, niin tulee aikas iso... Ja tää on yleistä raskausdiabeetikon vauvoilla, että juuri lopussa kasvavat liikaa! Mulle toi käynnistys on ihan ok, en vieläkään halua sitä sektioo, ja onneksi ei kukaan lääkäri oo mulle sitä ehdottanutkaan! Ja nyt vaan toivon, ettei vauva enää kovin kasva, jotta saan sen sitten synnytettyä!!!

Miehelle tuli pien paniikki tuosta eilisestä uutisesta (ihan niinkuin sitä ei olis ollu tiedossa jo ennen!!!) ja nyt meillä on pinnis koottuna meidän makkarissa ja turvakaukalo + vaununkoppa tuolla takkahuoneessa... Hih! Nyt vaan pitää viikonlopun aikana saada noi vauvanvaatteet tuolta laatikoista tuohon lipastoon... No, ei se kauan onneksi kestä!

Onnittelut Hopelle! Hui, miten nopea oli synnytyksesi!

Masennuskeskusteluun en ota millään tavalla kantaa, muuta kuin toivottelen masennuksesta kärsiville paljonpaljon voimia ja haleja! Mun mielestä on kyllä kaikilla oikeus tulla tänne jakamaan pahaa mieltään! Eikös nää palstat juuri sitä varten ole, että täältä saa sitä VERTAISTUKEA!!!

Olipas kiva kuulla Zelin ja pienen kuulumisia!

Ellenlelli ja Aiha olivat saaneet todella erikoista "palvelua" lääkäriltä... Voiko oikeesti tollasta olla!!!

Kaikille oikein paljon voimia ja tsemppiä loppuviikkoihin ja päiviin! Kyllä ne vauvat syntyvät sitten kun on heidän aikansa!!!

Muuten tuosta lääkärissä käynnistä eilen, niin mulla on jo haikeus tästä mahasta! Mä en haluis kuitenkaan vielä luopua, vaikka tiedän että paras juttu on sitten "mahakauden" jälkeen!

Me meinataan vielä ens viikon lauantaina lähteä Ideaparkkiin jouluostoksille, jos vaikka muutaman lahjan sais ostettua, ennen vauvan syntymää...

napero ja eemeli 36+3

Vierailija
25/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä synnytät? Itsellä kun oli 3800g painoarvio rv36+6 ja antoivat vain uuden ajan kahden viikon päähän, ei käynnistysaikaa. Et näin erilaiset käytännöt.

AIHA ja rv 37+6

Vierailija
26/29 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta murut!

Mulla tänään laskettuaika, mutta yhdessä koossa edelleen. Jotain pientä edistystä sentään, sillä nyt alkanut osa suppareista poltella selässä!!! Tosin niitä kipeitä tullut nyt aamun aikana vasta 3 (eli n 1/tunti), mutta edistystä tämä kuitenkin kai on, kun aiemmin supparit olleet vaan epämukavia eikä yhtään kipeitä. Josko jo lähipäivinä!

Toiveikkaana ja omanapaisena, iippulainen 40 tasan

Vierailija
27/29 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se joutuu ravaamaan terveyskeskuksen labrassa ja KOKSissa vähän väliä. Mulla on hiukan ollut valkuaista virtsassa vähän väliä. Aamupissassa ei ole ollut, mutta neuvolassa kun ovat liuskalla kattoneet niin on ollut. Viime neuvolakäynnillä th päätti että katotaan mistä tuo johtuu, verenpainekin kun tahtoo vähän nousta. Torstaina kävin sitten labrassa luovuttamassa verta ja kun niitä tuloksia KOKSissa katottiin lääkärin kanssa niin kaikki luvut oli normaalin rajoissa. Nyt sitte joudun virtsaa keräilemään ja ne kattoo kuinka paljon sitä on kaiken kaikkiaan. Ja maanantaina taas veren"luovutukseen" ja torstaina sitten taas KOKSiin.

Eilen myös ultrasivat mikä oli kiva kun pääsi pitkästä aikaa näkemään masukkia. Kaikki myös hällä hyvin. Painoarvioksi annettiin 3900g JAIKS! Kuinkahan isoa sitä joutuu synnyttämään? No toivottavasti alkais kohta älyämään että täällä masun ulkopuolellakin on ihan kiva olla.

Nyt unohtui jo nimimerkki mutta jollain oli noin hurja painoarvio 36+ viikoilla. Nyt haluisinkin kysyä että miten otit tuon uutisen vastaan. Itse masennuin eilen hieman ja lisäsi myös HIUKKA tuota synnytyspelkoa. Tämä kun on esikoinen eikä siis ole kokemusta synnyttämisestä, ja mä kun oon allerginen kivulle, heh. Mut mitä jos se kasvaa vielä hurjasti ja sitte mä joudun kivuissani puskemaan sen ulos?? Kyllä nyt alkaa pikkuhiljaa jo jännittämään....

lippulaiselle pidetään peukkuja. Ehkä oot ensimmäinen marraskuussa synnyttäjä :) Mulla laskettuaika 4.pvä. Mene sinä edeltä käsin, niin minä tulen perästä jaloin... :D

crabu-87 39+4

Vierailija
28/29 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit tarkoittaa mua ja masukkia jonka rv 36+ painoarvio oli 3800g.

Edellinen muksu oli 4510g ja hartioiden kohdalta teki tiukkaa. Siksi itseäni vähän pelottaa tuo koko. Jos tietäisin varmaksi, että vauva mahtuu hyvin tulemaan niin ei haittaa vaikka olisi sen 5kg, mutta tuon kokemuksen perusteella pelottaa. Eka muksu oli 3820g ja toinen 4090g joten ei pieniä nekään. Ei tuo kolmannen synnytys muuten sen kivuliaampi tai hankalampi ollut, mutta nuo hartiat. Seuraava käynti äitipolilla torstaina ja saas nähdä kuin isoksi on poitsu kasvanut. Multa ei ole koskaan lantiokuvia otettu että en tiedä minkä kokoinen muksu niiden mukaan tuolta mahtuisi. Mutta siihen tulokseen olen tullut, että synnytys on kivulias aina oli vauva sitten pieni tai suuri. Supistuksethan sen kivun tekee. Ponnistaminen on toisaalta helpompaa.

AIHA

Vierailija
29/29 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen tässä parin viikon ajan vaan käynyt lukemassa viestejä, mutta jotenkin oma kirjoittelu on jäänyt.

Nukkuminen on tosi hankalaa jos yössä nyt nukkuu juuri ollenkaan. 'joskus menee koko yö heräämättä ts. nousematta ylös, mutta välillä on noita öitä jolloin ei saa nukuttua kuin muutaman tunnin. Kyljen kääntäminen tuottaa tuskaa ja aivan järkyttävät nivuskivut on alkanut ja muutaman yön valvottua sain a´haa elämyksen että jospa äippä ottais särkylääkettä välillä, niin ei tarvisi niin kipiänä olla.:)

Viiminen lääkärineuvola oli eilen ja mitään suurempia ei ollut tapahtunut. Painoa oli tullut enää 236g/vko. sf oli 34 edellinen oli 33, että oiskohan vauva kuitenkin jo laskeutumassa, en tiedä. Seuraava neuvola on heti viikon päästä.

Minun puolestani voisin lähtä jo synnyttään, jotenkin tuntuu että sitä vaan odottaa , suurempia en ole jaksanut enään tehdä ihan perus kotitöitä ja nekin sujuu ''etana" vauhdilla.

Mutta onneksi tietää että ei tässä hirmusia tarvi enää odotella, kun saa pienen tuhisevan nyytin maailmaan.

TÄmä nyt oli tätä omaa napa asiaa...

Voimia kaikille ja kohta meillä kaikilla on ne pienet vauvelit kainalossa::

Aamupetteri