Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ekasta ultrasta, kun koko ei vastaa viikkoja

15.08.2006 |

Moi

Kertokaas, pitääkö huolestua.

Menkkojen mukaan menossa 8+4, mutta tänään ultrassa vain 6+6. Tiedän, ettei tuo ultran lukema voi pitää paikkaansa ihan " kanssakäymisten" perusteella, sitä paitsi bongasin ovulaation melkein varmasti.

Onko pienellä joku vika kun ei kasva ? Kahden viikon heitto on nimittäin mielestäni aika iso. Melkein se ei olisi edes näkynyt testissä silloin, kun näkyi. Onko muilla ollut vastaavaa ?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäänpä vielä, että mittauksessa pikkuinen oli 8,4 mm ja sydän sykki hienosti

Vierailija
2/11 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin heittää tämä nykyinen masuasukki vajaan viikon, vaikka mahdollisuuksia raskautua ei juuri ollut ja minäkin kyllä bongasin (uskoisin) oviksen. Tosiasiahan on, ettei ovis ole yhtä kuin hedelmöityminen vaan siittiöt (varsinkin tyttösiittiöt ovat niitä sitkeämpiä sissejä )saattavat elellä naisessa jopa viikon eli hedelmöityminen on saattanut tapahtua päivienkin jälkeen yhdynnästä.

Toinen mahdollisuus on mittavirhe, millinkin heitto noin pienessä alkiossa saattaa muuttaa raskauden kestoa huomattavasti. Pääasia kuitenkin, että sydän sykki ja kaikki näytti olevan muuten mallillaan. Np-ultrassa sitten tarkistetaan la uudelleen.

Onnellista odotusta!

Tiina ja tytöt rv 23+5 ja 1.5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpäs nyt huolestu :)

Mulla meni näin viime raskaus: Kävin ultrassa ja viikkoja oli noin 9..ei näkynyt mitään, ei yhtään mitään paitsi ruskuaispussi jossa alkion olisi pitänyt jo näkyä. Sain ohjeet keskenmenoon liittyen ja lähetteen kaavintaan koska vuotoa ei kuulunut. Menin viikko siitä ultrauksesta kaavintaan, ennen toimenpidettä siis tilanne vielä tarkistettiin että oli aihettaa moiselle toimenpiteelle ja kappas siellähän sydän sykki ja pieni ihmisalku oli ihan kuten kuuluikin mutta viikkoja oli vasta reilu 6 en muista oliko 6+3 vai 6+5 mutta noin suunnilleen elikkäs TODELLA iso heitto siihen mitä kierron mukaan olisi kuulunut olla! Ja sairaalassa ultrannut lääkäri sanoi vain " se on hyvä ettei me kaikki naiset toimita niin kuin kirjoissa sanotaan, ovulaatio voi tapahtua muulloinkin kuin tasan kierron puolivälissä" ..näin.. Kaavintaa siis ei tehty ;) Terve tyttö syntyi sitten 9kk kuluttua!

sinna

Vierailija
4/11 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tämän raskauden alussa muistaakseni 6+2 ultrassa ja lääkäri sanoi, että sikiö on viikoilla 3-4. Olin alkuun ihan varma keskenmenosta, mutta kun ei tullut vuotoa ja oireilu jatkui niin aloin pähkäillä asiaa ja lueskella netistä. Pystyin järkeistämään nuokin viikot " jollain" keinolla, myöhentämällä kiinnittymistä ja lisäämällä vähän mittavirhettä ja katsomalla pienintä mahdollista sikiön koko kyseisille viikoille...

Pari viikkoa myöhemmin käytiin uudelleen ultrassa, kun mitään ei ollut tullut. Jännitin kauheasti, vaikka toisaalta olin aika varma että kaikki on ok kun kaikki oireet (mm. pahoinvointi) oli jatkuneet. Sieltä löytyi mittoja vastaava sikiö viikoilla 8+5. Oli eri lääkäri ja eri vehkeet, lääkäri veikkasi että ensimmäinen lääkäri oli tehnyt mittavirheen.

Eli ihan hyvä kokemus täältä jäi käteen. Toivottavasti sinullakin näin :)

Coe rv 30+3

Vierailija
5/11 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus oli ekassa ultrassa noin 9 päivää jäljessä kuukautisten mukaan oletetusta.Sitä kyllä osasin odottaakin,koska ainoa kerta,mistä on alkunsa voinut saada,oli ns " varmoina päivinä" ;) Oviksen olin bongannut ihan normaalisti jo aikoja sitten ja yllätys olikin melkoinen kun testi näytti plussaa :) Jälkeenpäin sit luin jostain,että ovis saattaa joskus olla kaksikin kertaa samassa kierrossa.Ja onhan nää muutenkin vähän henkimaailman juttuja :) Peukut pystyssä siis,että teilläkin kaikki hyvin ja pikkuinen on vaan tosiaan nuorempi!

Sari

Vierailija
6/11 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme lasta ja keskimmäisen laskettuaika siirty ekasta ultrasta 3 viikoa eteenpäin ja aivan normaali poika synty

Vierailija
7/11 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä, että löytyy positiivisia kokemuksia.

Itse veikkaan mittavirhettä. Np-ultrassa se sitten selviää, toivottavasti lähete laitetaan menkkojen mukaan, ettei tule turha reissu

Kiitos vastauksistanne

Vierailija
8/11 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terve poika syntyi uuden la:n mukaan rv 38+2. Itse en kyllä ollut ovulaatiota tms. sen suuremmin tarkkaillut vaan heitto johtui varmasti pitkästä kuukautiskierrosta, joka siis tuolloin minulla oli 5-8 viikkoa, joten osasin odottaa lasketun ajan siirtymistä.

Vierailija
9/11 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mittavirhe, myöhäisempi ovulaatio tai ...kuten mun tapauksessani, keskenmeno :(

Mä olin ultrassa rv7+1 ja odottelin näkeväni n. 10mm pituisen alkion, mutta siellä oli 5mm pituinen, epämääräisen näköinen sykerö (ei siis yhtään normaalin katkarapualkion näköinen), jolla kylläkin syke näkyi. Lääkäri ilmoitti heti, että alkio vastaa vain viikkoa 5 (mitä kyllä jälkeenpäin ihmettelin, kun yleensä vielä viikolla 5 ei sykettä näy). Mutta joko hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin tai sit kyseessä on epämuodostunut alkio eli edessä on keskenmeno.

No, mulla toteutui tuo jälkimmäinen. Olin myös testannut ovulaation ja koska tein ekan raskaustestinkin vain 10 päivää ovulaatiosta, myöhempi ovis ei tullut edes kyseeseen. Mulla tuota keskenmenoa ennakoi myös erittäin heikot raskausoireet ja kun ne yhdisti siihen, että raskaustestiviivakaan ei tahtonut millään vahvistua, nuo kolme tekijää ennakoi kyllä selvästi keskenmenoa. Se tuli sitten eteen rv9+2, eli en ehtinyt ihan uusintaultraan (lääkäri pyysi tulemaan reilun parin viikon päästä uudestaan), kun alkoi kivut ja vuoto. Kaavinnassa olin tästä parin päivän pääästä ja siinä ultratessa todettiin, että alkio oli tosi pieni, jotain 6 milliä eli oli menehtynyt miltei heti tuon ekan ultrauksen jälkeen.

Toivotaan, että sulla selitys löytyy muualta, kuten monelta muultakin tähän viestiketjuun vastanneelta! Kantsii ainakin tarkkailla raskausoireiden jatkumista.

Kerttukasperi, tasan vuosi ja kolme päivää tuosta kaavinnasta ja nyt rvt 39+1

Vierailija
10/11 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä jännätään kanssa.

Kävin ultrassa laskujeni mukaan rv6+0, mutta ultra antoi viikot 4-5, syke näkyi mitä kovasti ihmettelin, mittana oli 2,5mm.

Toinen ultra oli vajaan kahden viikon kuluttua ja antoi viikot 6+2, ja syke näkyi yhä, tästä en mittaa saanut.

Ihmettelin tuota kahden viikon katoamista, kun tikutin oviksen ja sain plussan oviksesta 11pvän kuluttua, eli aikaisintaan milloin vain voi testata. Acon antoi tuolloin haamun, myöhemmmin apteekin oma antoi suht kunnon viivan. Ei vahvaa, mutta selkeän viivan.

Nyt on menossa rv10+3 menkkojen mukaan, ultran mukaan vasta 8+6, ens viikolla on neuvolalääkäri, saa nähdä löytyykö sydänäänet - tuskinpa vaan.

Menkoista laskettuna rv12+3 on np-ultra, sielähän se sitten viimeistään selviää.

En osannut edes suuremmin pelätä ennenkuin keskenmenosta....mitä jos se onkin mennyt kesken enkä tiedä siitä? Ei ole ollut vuotoja eikä kipuja - ja oireet on jonkinlaiset, joskin nyt helpottamassa...mua pelottaa. :(

Tappert 10+3...kai

Vierailija
11/11 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melkein samalla tavalla: menkkojen mukaan ekassa ultrassa rv 8+1, mutta koon perusteella tuli rv 6+4. Reilun viikon päähän otettiin seuranta ultra, ja vauva oli kasvanut niin kuin pitääkin suhteessa tuohon ekaan ultraan eli rv6+4 ikään nähden. Miulla sattui vaan tärppikierroksi pitempi kierto. LA on siis laskettu vauvan koon mukaan, ei menkkojen.

Samapa tuo, pääasia että vauva kasvaa ja voi hyvin:)

tikru ja tiuhti jo rv 17+5