Onko kukaan muu harkinnut absolutismia?
Olen kesän jälkeen ollut todella vähällä alkoholilla (heh) ja olen ajatellut, että pystyisikö sitä kokonaan lopettamaan.
Terveyttä lähinnä ajattelen. Alkoholissahan on energiaakin aika lailla.
Kommentit (23)
vaan ovat aina olleet. Eivät siis edes ole aloittaneet koskaan juomaan alkoholia? Ja kaiken huipuksi syynä ei ole edes uskonto tai muu syvempi vakaumus, eivät vaan juo. Tunnen useammankin tällaisen.
Ja mikä ongelma se on, ettei joku juo alkoholia juhlassakaan? Minun tuttavapiirissäni on aina ollut itsestään selvyys, että myös alkoholitonta skoolattavaa löytyy. En ole edes tullut ajatelleeksi, että se olisi jotenkin " ylimääräistä" . Alkoholittoman ottajia löytyy aina: raskaana olevia, lapsia, muuten vaan ei juovia, kuskeja (joillakin kun on periaatteena olla ottamatta yhtään, kun ovat autolla), niitä joille alkoholi ei sovi. Syystä tai toisesta absolutistejakin osuu joskus paikalle.
Ihmettelen näitä tapauksia, jotka juovat normaalistikin korkeintaan noin yhden saunakaljan viikossa ja sitten pitävät jotain helvetin tipatonta tammikuuta. Ja luonnollisesti pitävät tästä tipattomuudesta aivan älytöntä meteliä. Niin kuin se yksi alkoholiannos VIIKOSSA vaikuttaisi terveyteen tai rahatilanteeseen tai mihinkään muutenkaan tai sen poisjättäminen. Eri asia, jos ei vain tee mieli, mutta miksi muuten lähteä tuollaiseen kampanjahenkiseen raivoraittiuteen mukaan, JOS se alkoholi ei ole mikään ongelma.
Selittäkää joku tämä minulle.
Ja taas sen yhden lasillisen tai pullollisen takia, en halua alkaa maksamaan taksia kotiin (matkaa 25km), joten kuljen autolla mieluummin. Osaan pitää hauskaa ilman alkoholia ja viihdyn seurassa. En kuitenkaan oksentele enkä mokaile vieraitten miesten kanssa enkä tanssi pöydillä, joten miksi ihmeessä minun alkoholiaottamattomuuteni olisi moukkamaisempaa kuin suomalaisten perusörveltäminen.
Ja jos nyt satun tilaisuuteen, jossa idiotismi rehottaa eikä olla muistettu alkoholittomia juomia, voin jopa ottaa tervetuliasmaljan käteeni, mutta en taatusti juo siitä. Auto kun on ajettava kotiin siltikin.
En tee numeroa siitä, etten juo. Sitä paitsi en ole varsinainen absolutisti, otan joskus kotona lasillisen.
Mieheni on absolutisti. Mutta hänellä se on hyväskyttävää, kun hänellä on lääkitys, jonka kanssa ei saa käyttää alkoholia. Krooninen sairaus vaatii sitä. Voi sitä empatian määärää, minkä mieheni saa. VAikka oikeasti hänkään ei haluaisi edes juoda. " Onnekseen" hänellä on siihen oikea syy.
t. 13