Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjat 2007 - lokakuu

04.10.2007 |

Tästäpä tämä uusi pino alkaa.

Joulukuisten laskettuja aikoja, jotka löysin vanhasta pinosta:

Reetuna 3.12

Mandalaatti 3.12

Ellu-75 4.12

Pampula77 5.12

Sonja79 9.12

Trixie2 9.12

Pumpukka 12.12

Kille75 14.12

Esteri76 14.12

Kielo72 18.12

Feeliks 25.12

Sannuli-80 25.12

Ikävä kyllä Tipituu ja Tiuhtiainen tippuivat pois jo alkumetreillä. Jos satutte näkemään tämän, niin tulkaahan kertomaan, mitä teille nyt kuuluu!?

Muista Joulukuisista Madalaatista, Ellusta, Sonjasta, Trixiestä, Esteristä, Feeliksistä ja Sannulista ei ole kuulunut mitään alun jälkeen? Oletteko vielä mukana (toivottavasti!) ja mitä teille kuuluu?

Olikos tämä kaikille ensimmäinen lapsi vai odotteliko joku jo pikku-kakkosta tai -kolmosta? En jaksnut niin tarkkaan noita viestejä lukea...

oletteko muuten pitäneet raskauspäiväkirjaa? Mulla se oli vakaana tarkoituksena, mutta jotenkin se on jäänyt... niinpä kopsasinkin nyt nuo meidän keskustelut omalle koneelle, niin jää sitten edes jotain kirjoitettuja muistoja omasta raskausajasta. Täytyypä kattoa löytyiskö tuolta lapsettomuus puolelta vielä hoitojen aikasia keskusteluja...

Täällä vauva kovasti liikkuu masussa, mutta nyt selkeesti jo pitempiä aikoja nukkuukin. Hikasta on tullut joka päiväinen kaveri ja monesti vielä monta kertaa päivässä - ei siis minun hikasta vaan vauvan...

T: Pumpukka 30+1

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pumpukalle laskettujen aikojen selvittämisestä. Moni näyttää hävinneen listalta, toivottavasti ei kuitenkaan mistään ikävästä syystä. ' Aktiivijäsenistä' minä todella taidan synnyttää viimeisenä. Voin sitten odotellessani lukea teidän synnytyskertomuksia!

Olin tänään siellä sokeritestissä. Ei mennyt ihan niin hyvin kuin viimeksi. Oli pakko pyytää makuupaikka, etten pökrännyt. Onneksi paikalla oli mm. vanhoja lukio-opettajiani, vanhempieni naapureita jne. jotka sitten taivastelivat raskauttani...kaikkeen sitä joutuu.

Pitikin kysyä Reetunalta, oletko saanut asioita sumpattua töissä vai vieläkö näyttää ikävältä? Pystyn hyvin eläytymään.

Kielo

ps. Minäkin suunnittelin päiväkirjaa, muttä mitään en sen eteen tehnyt. Täytyy ottaa kopio tästä listasta.

Vierailija
2/72 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret kiitokset Pumpukalle listan päivittämisestä! Eipä meitä nyt sitten loppuen lopuksi niin montaa ollutkaan, mutta mukava nähdä tosta listalta, että koska kukakin odottaa pienokaisen syntymistä. Mä olenkin itse näköjään ensimmäisten joukossa :)

No joo, omaan napaan. Oon tässä koko viikon miettinyt, että kuinka jaksan olla töissä ja kun illat olleet tosi raskaita supistuksineen ja muine vaivoineen. Istuminen töissä ollut tuskallista ja vähän noloa on kun asiakkaan luona rupee vaan pyörimään tuolilla ja on itse se levottomin osapuoli. Ja kun muutenkin tilanne suht stressaava muutenkin tuolla töissä niin tulin siihen tulokseen, että en enää itseäni kiusaa. Tänään kävin sitten lääkärillä ja sain nyt sitten loput kolme viikkoa sairaslomaa ja sittenhän se äippä lomakin alkaa jo 27. päivä. Syynä sairaslomaan oli nyt sitten tämä pitkittynyt flunssa, joka ei tahdo mennä pois ja toi alapään tilanne, eli pehmennyt kohdunsuu ja lyhentynyt kohdunkaula. Neuvolalääkäri olikin kirjannut sinne mun tietoihin silloon viikolla 28, että sairasloma mahdollinen, joten tämä päivystävä lääkärikin näki sen sitten sieltä suoraa. No nyt sitten olin tänään viimesen päivän töissä, tosin muutamia puheluita mun pitää vielä ensi viikolla tehdä, mutta periaatteessa töitä ei tarvitse ajatella ainakaan vuoteen. Tuntuupa kummalliselta. Työ kun on ollut tosi tärkeä juttu mun elämässä ja nyt sitten se katoaa. Tosin onhan tätä lasta kuitenkin yritetty jo yli kolme vuotta, joten nyt on erittäin ihanaa päästä nauttimaan omasta lapsesta. Toivotaan vaan että kaikki menee loppuun asti hyvin :)

Mitähän sitä osaa tehdä nyt kun on kotona? Ja kun tuo masukin on aika rajoittava tekijä ja kunto muutenkin. No eiköhän ne päivät jotenkin kulu. Miehelle sanoikin, että pitäis ehkä ruveta miettimään ristiäisten tarjoilua, jotta vois tehdä jotain valmiiksi pakkaseen. Mies vaan nauro mun ajatukselle :)

Mullakin oli suuri tarkoitus pitää tota raskausajan päiväkirjaa, mutta mulle käynyt ihan samoin kuin teillekkin kanssasisaret, eli luotan tähän netin ihmeelliseen vetovoimaan :)

Oon käynyt seurailemassa muutamaa muutakin keskustelupalstaa, jossa joulukuiset vaihtaa mieleipiteitä. Itse en ole niihin osallistunut, mutta on ollut mukavaa seurata miten muiden odotukset etenee. Tosin välillä kyllä tuntuu, että tieto lisää tuskaa.

Hauskaa loppuviikkoa toivottelee

Reetuna 30+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, uusi lista joulukuisille. Kiitos pumpukalle.

Onpas aikaa vierähtänyt kun viimeksi olen jaksanut kirjautua ja kirjoitella jotain. Lueskelemassa olen kyllä aina välillä käynyt teidän juttujanne että pysyn ajan tasalla. :)

Minäkin täällä jo ekaa lomaviikkoa vietän. Säästelin lomia ja ylitöitä ym. tähän äippäloman alkuun ja nyt kyllä täytyy sanoa että hyvä niin. Viimeinen viikko oli niiin tuskaa töissä että oli suunnaton helpotus päästä lomille. Ei vaan oikein meinaa malttaa lepäillä vaan koko viikon olen touhottanut ympäriinsä etsimässä laattoja ym tarviketta raksalle. Eli taisi minun elämä muuttua vielä kiireisemmäksi kun jäin lomalle...

Oma napa pullottaa jo aika lailla mukavasti. Tiistaina neuvolassa oli sf- mitta 30 cm, eli lähellä yläkäyrää jo menee. Muutenkin asiat oli mallillaan neuvolassa, hemppa 130 ja verenpaine 122/74. Painoa ei ole vieläkään tullut yhtään lisää vaan edelleen ollaan reilusti miinuksella lähtöpainosta. Minä jo itkeä tihuutin sitä neuvolassa mutta terkkari lohdutteli ja vakuutteli että vauva voi mainiosti ja ei ole mitään syytä huolestua tuosta painonlaskusta vaan olla iloinen ettei ylimääräistä tule koska sitä jo ennestään on. Pakko kait se sitten on uskoa. Varmaan kyllä vaikuttaa tuohon painon laskuun se että olen jättänyt kaikki herkut hyvin vähälle ja ruennut syömään säännöllisemmin sen viime kertaisen neuvolalääkärin jälkeen jossa minua peloteltiin lähemmäs viisi kiloisilla sokerivauvoilla...

Noh, pitää tästä siirtyä suihkuun ja lähteä taas liikenteeseen. Pitäisi käydä ostamassa kortti huomisiin työkaverin häihin ja hakea uusi näyttö tietokoneeseen. Sitten taas illalla raksalle...

Mukavaa viikonloppua kaikille masuille! :)

pampula 31+2

Vierailija
4/72 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri neuvolasta ja kaikki on hyvin. Kohtu kasvaa hyvää vauhtia, kasvu on nyt asettunut keskikäyrälle kun alussa mentiin yläkäyrällä ja painon nousukin oli vähän hillitympää - nyt oli tullut 700g/vko. Yhteensä tuota painoa on tullutkin jo n.11kg... Vauvan sydämensyke oli normaali, kuunneltiinkin tällä kertaa heti istualtaan. Vaan eipä vauva antanut terveydenhoitajan häntä paljoo tunnustella, karkasi heti alta eikä siis saatu selvyyttä (tai varmuutta) että oliko se pää alaspäin vai ei... Verenpaine oli entistä alhaisempi (alapaine vaan 58) ja hemoglobiinikin oli taas vaihteeks vähän laskenut, oli 120, mutta kuulemma riittää edelleen se yksi rautatabu joka toinen päivä.

Kyselin siitä kohdunsuun & -kaulan tutkimisesta, mutta terveydenhoitaja sanoi, ettei mielellään " turhaan" lähde sinne ronkkimaan. Voin aivan hyvin ja rauhallisilla mielillä käydä uimassa siihen asti kun lapsivettä tulee, vaikka kohdunsuu olisi jo aukikin, niin ei ole pelkoa, että sinne pöpöjä vedestä menisi. Taitaapa tässäkin olla eri koulukuntia, kun muutama vuosi sitten siskoltani kiellettiin uiminen jo aika aikasessa vaiheessa, kun oli kohdunsuu pikkasen auki. Päätin nyt kuitenkin uskoa omaa terveydenhoitajaa.

Harmillista, kun mies ei päässyt neuvolaan mukaan, kun on työmatkalla. Eikä pääse ainakaan seuraavallakaan kerralla eikä ehkä sitä seuraavallakaan :o(. Muuten hän onkin ollut aina mukana, paitsi yhden kerran aikaisemmin on ollut myös työmatkalla. Onko teidän miehet olleet neuvolassa aina mukana?

Mehän aletaankin nyt olemaan sitten kotirouvia - vieläkös Kielo on töissä, kun en muista edelliseltä listalta...? Mulla alkaa perjantaina äitiysloma, mutta se nyt ei tunnu niin kauheelta muutokselta kun on jo ollut muutenkin monta viikkoa kotona.

Me käytiin viime viikolla vihdoin kattelemassa turvakaukaloja ja vaikein päätös lienee tulee olemaan valinta jalustallisen ja jalustattoman välillä. Minkäslaisia te ootte hankkinu /meinaatte hankkia?

Pumpukka 30+6

Vierailija
5/72 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tuossa, että enhän tiedä Killenkään töissä olosta - joko sulla loma on alkanut?

Vierailija
6/72 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heissan tyttäret!

Pitkästä aikaa taas täällä. Viime viikon olin siis lomalla ja New Yorkissa miehen matkassa. Matka ja loma meni kerrassaan hyvin ja vatsan asukkikin on voinut hyvin. Huomenna olisi neuvola ja sen jälkeen neuvolat ovatkin 2 viikon välein.

Loman alussa muutettiin väliaikaisasuntoon ja raksalla on hommat alkaneet rivakalla tahdilla. Mietin tossa justiinsa miehen kanssa, että pitäisi varmaan pikku hiljaa alkaa päättämään kaakelit, keittiö ym., kun eihän sitä tiedä pystyykö sitä käärön kanssa kiertelemään laattaliikkeitä ym.

Äippäloma mulla alkaa 8.11., joten vajaa kuukausi olisi vielä töitä. Ei kyllä yhtään enää huvittaisi......

Ainiin äitiyspakkaus haettiin eilen postista ja oli kiva hiplailla ihania vauvavaatteita! NYC:stä ostettiin pari bodya ja pinnasänky on. Vaunut ja turvakaukalo pitäisi myös tilata piakkoin. Me aiotaan ostaa MaxiCosin turvakaukalo ja siihen adapteri/jalusta eli mihin saa vaan " klikattua" kaukalon kiinni. Vaunut on Teutonian Fun eli missä on kääntyvät etupyörät.

Voikaahan kaikki hyvin, nyt meen tuijottamaan Pakoa telkkarista!

Kille rv 30+4

Vierailija
7/72 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piipahdus listalla. Olen kyllä edelleen töissä ja päivät on venyneet aika pitkiksi. Olen myös ollut paljon reisussa, huomennakin lähden taas vaikka vasta eilen tulin. Ulkomaille en enää kuitenkaan lähde.

On ne neuvolat erilaisia. Minulla on hemppa 118 ja se on kuulemma niin hyvä, että mitään rautaa ei tarvita. Eivät olisi edes halunneet mitata sitä (maanantain neuvolassa) mutta vaadin. Uimisesta sanoivat, että voin käydä, kun kerran kohdunsuuni on kiinni. Muuten ei saa käydä. Juu ja mieheni on ollut mukana neuvoloissa. Hän on niistä innostoneempi kuin minä. Itse en ole oikein ollut tyytyväinen toimintaan.

Vaunuista: meillä on koko i' coon setti, jossa on vaunut ja rattaat ja tuvakaukalo, jonka saa siihen pyöräsoaan (miksiköhän sitäkin nimitetään) kiinni. Menee hyvin kasaan ja on tukeva. Plussaa myös pitkä teleskooppi varsi. Voipahan 2 m pitkä mieheni tuupata rattaita selkä suorana. Oikeestaan missään muussa vaunissa ei ollut tällaista mahdollisuutta.

Mekin olemme viikonlopun ihastelleet äitiyspakkausta!

Kielo

Vierailija
8/72 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten taas neuvolapäivä ja saatiinkin miehen kanssa illalla pitää " juhlat" . Hb oli nimittäin noussut 110!!! Eli korkein arvo, sitten ensimmäisen mittauksen, joten olen erittäin tyytyväinen siihen. Omakin mieli parani heti suunnattomasti. Juotiin sitten illalla limpparia juhlan kunniaksi :) Painon nousukin oli tehnyt selkeän hidastuksen eli viimme kerran yli kilon viikkovauhtiin päässeenä nyt olikin tullut sitten vain 93g viikossa ja olin siihenkin erittäin tyytyväinen. Kokonaispainon nousu on nyt sitten ekasta neuvolasta on 8 kiloo, että ei paha. Vauva asustelee masussa jo raivotarjonnassa ja sen on kuulemma hyvä juttu. Seuraava neuvolakäynti 34 viikolla on terkkarin mukaan tärkeä juuri tuon raivotarjonnan kanssa eli jos vauva ei ole raivotarjonnassa, niin laittavat lähetteen äitiyspolille käännösyritykseen. No täytyy toivoa, että pysyy oikeassa asennossa.

Meillä mies ei ole osallistunut neuvolakäynneille kertaakaan, kun työskentelee eri paikkakunnalla missä asutaan ja työ aika 7-15.30, joten neuvolaan tuleminen vaatisi töistä poissa oloa matkoineen päivineen. Kyllä välillä ois tosi mukavaa, että ois ollu mukana ja kuulis vauvan sydänäänet jne. mut ei auta valittaa. Ja olen kyllä koittanut kaiken infon tuoda sieltä miehellekkin. Ens viikolla meillä alkaa sitten perhevalmennus ja sinne luonnollisesti mies tulee mukaan.

Hankintoja ollaan tehty eli vaunt olleet jo pian pari kuukautta tuossa odottelemassa lakanan alla, etteivät pölyynny. Ostettiin sellaset Brion Kombit ja vaikuttavat oikein hyviltä ja meille käytännöllisiltä. No käytäntöhän sen sitten kertoo, kuinka todellisuudessa kävi. Turvakaukalon ostin käytettynä ja se on sellanen Britaxin normi kaukalo. Hieman haaveilin tuosta jalustallisesta, mutta meillä käytössä kaksi autoa ja aamulla saattaa pihassa olla kumpi vain, niin ton jalustan kanssa ois sitten ehkä sellasta soutamista ja huopaamista. Tuota jalustallista olen kyllä kuullut erittäin monen kehuneen :)

Kiva kuulla, että Kille reissu meni hyvin! Mäkin kyllä kaipaisin jotain rentouttavaa matkaa, mutta toi istuminen pitkään on melko tuskasta, joten taitaa jäädä väliin. Tai eihän sitä tiedä, jos vielä jonnekkin lähelle pääsis :)

Tiesikös teistä moni tulevan vaavinsa sukupuolen? Me ei olla haluttu sitä tietää. Mä kun olen nyt yrittänyt etsiä jotain kivaa neutraalia kangasta äitiyspaketin laatikon vuoraamiseen, mutta kaikki on niin räikeitä tai sitten selkeesti tytölle tai pojalle tarkotettua. No ei auta kuin vielä muutama hätävarakauppa koittaa kiertää, jos niistä löytyisi jotain.

Aurinkoisin syyssätein

Reetuna 32+2 (viimeksi olin viikon myöhässä)

Vierailija
9/72 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tämän päiväinen neuvola meni ihan ok. Edelleen oma terkkari oli sairaslomalla ja eri sijainen..... no kaikki on hyvin, mutta nytkin piti itse kysyä perhevalmennuksesta ja synnytyssairaalaan tutustumisesta. Sijainen luuli, että meille oli jo siitä puhuttu. Hemppaa ei mitannut, painoa tullut joku 6-7 kg. Mun mies on ollut joka kerta mukana neuvolassa, vaikka välillä tuntuu, että turhaan on tullut, mutta onhan se kiva, että kuulee kaikki samat asiat ja kuulee miten vauvalla menee.

Mekään ei tiedetä sukupuolta. Oma lääkärimme kysyi haluammeko tietää, mutta mies ei halua ja mullekaan ei oikeastaan ole väliä, joten ei tiedetä. Lääkärimme kuulemma sen näki ultrassa, me ei kyllä nähty mitään sen suuntaista. Mä arvelen, että olisi poika. Samoin kyllä mieskin arvelee. Saa nähdä osuuko oikeaan.

Vilkutuksia kaikille!

Kille rv31+5

Vierailija
10/72 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen piipahdus

Nostanpa pinoa pikaisesti. Ollut olevinaan iltaisin kiirettä ja sit oon vähän viime aikoina nettishoppailut kirppiksellä. Oon ostellut kestovaippoja kirppikseltä. Ajattelin ostaa muutamia erilaisia käytettyinä ja testata mitkä sopii ja sitten ostaa niitä lisää. Oon vissiin vähän hurahtanut tähän kestoiluun. Saas nähdä kuin oikein käy sitten tosi tilanteessa. Meinataan kyllä käyttää kertiksiäkin ettei ihan fanaattisiksi aleta ;-)

Hyvää yötä!

Kille rv 31+3 (viimeks olin viikon edellä virheellisesti)

Vierailija
11/72 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jotenkin on ihan veto poissa, tosin olen tässä kyläillyt ja tapaillut kavereita ja käynyt shoppilemassa viimisen viikon aikaan ehkä vähän liiankin kanssa, joten voipi tuo kaikki väsyttää. Huomenna menen vielä käymään äitin luona ja tapaan samalla siskoja - tunnin ajomatka suuntaansa - sitten oon vaan kotona...

Mä oon nyt pessyt vauvan vaatteita, niin uudet ku käytettynä saadutkin. Tosi ihana on ollut niitä pyöritellä ja järjestellä ja nyt kun saa ne järjestykseen, niin näkee mitä pitää vielä hankkia. Ehkä jotain ihan pieniä potkupukuja ja -housuja parit ja pieni kypärämyssy. Eilen kävin ostamassa hoitopöydän, tosin saadaan se vasta ens viikolla - kiva kun saa sinne sitten noita vaatteita ja tarvikkeita!

Me ei tiedetä vauvan sukupuolta, kumpikaan ei haluttu tietää, vaikka kyllähän se olis helpottanut noita kaikkia hankintoja (tai lähinnä vaatteiden ostoa...). Rakenneultrassa lääkäri kehotti yhdessä vaiheessa kattelee muualle, kun oli sanottu ettei haluta tietää. Ei sitten tiedetä näkikö lääkärikään. Me molemmat kyllä epäillään, että meille ois tulossa tyttö, mutta saa nyt nähdä - pari kuukautta pitäs vielä ootella...

Nyt sänkyyn mielenkiintosen kirjan kera!

Pumpukka (huomenna viikot jo tasan 32!!!)

P.S. Ainiin, mä oon jo alkanu vähän jännittää, että mitenkohän tuossa tehyläisten irtisanoutumisjutussa käy - joudutaanko me synnyttää ilman hoitajia/kätilöitä....

Vierailija
12/72 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippistä vielä tänään!

Mä olen kanssa vähän miettinyt tota tehyläisten irtisanoutumista ja lakkoa. Me ollaan menossa naistenklinikalle ja ilmeisesti sieltä on kovin monikin irtisanoutumassa. Enkä oikein usko, että kukaan paula perushoitaja pystyy kätilönä toimimaan..... Saas nähdä pitääkö mies opastaa toimimaan kätilönä ;-) Ei kyllä kauhean kiva mennä esikoista synnyttämään, jos ei tiedä millaista ammattitaitoa sairaalasta löytyy.

Ei vissiin auta muu kuin toivoa parasta ja että pääsevät sopuun ennenku meillä h-hetki koittaa!

Nyt nukkumaan! Hyvää yötä!

Kille rv 31+4

Vierailija
13/72 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

olen ollut aika huolissani tästä terveydenhuollon tilanteesta. TAYS ja VAS suljetaan lähes kokonaan, jos lakko tulee. Jos ei ole jokin erityistapaus täytyy lähteä 300-400 km päähän synnyttämään, esim. Vaasaan. En jaksa edes ajatella asiaa. Meillä nimittäin oli shokkiviikonloppu muutenkin jo viime viikolla.

Minulta alkoi tulla aika runsasta kirkasta vuotoa perjantaina ja jouduimme lähtemään TAYS:iin äityspolille. Minulle tehtiin tesitit ja neste oli ilmeisesti kudosnestettä, ei lapsivettä, joten sikäli tilanne osoittautui onnelliseksi. Ongelana oli TAYS. Siellä oli illalla vain synnytyspuoli auki ja siellä olivat kaikki: poliklinikkapotilaat, synnyttävät, synnyttäneet, vastasyntyneet, keskenmenot jne. Vain yksi lääkäri päivysti (siis myös synnytyksiä), vaikka Tampereelle lähetetään nykyään vaikeat tapaukset pohjamaata myöden. Kätilöitä oli kaksi. Nopeakin odotusaika oli 10 h. Olimme siis siellä ilta yhdeksästä aamu seitsemään. Makuulle ei ollut mitään mahdollisuutta päästä. Vain kovia penkkejä käytössä. Isät istuivat lattialla. Itse olin kohtuu kunnossa, mutta jotkut äiditä olivat todella sairaita. Se oli niin surullista, etten olisi uskonut sellaista olevankaan. En jaksa kirjoittaa tästä enempää. Juttua kyllä riittäisi.

Kielo

Vierailija
14/72 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Kielo, tosi ikävä kuulla sun kokemuksista! Onneks vuoto ei siis ollut mitään vaarallista (mistä sitä kudosnestettä muuten sitten tuli? Siis mistä se oli peräisin ja saitko tietoa mistä se johtuu?)! Oletko nyt kunnossa? Tosi karseelta kuulosti tuo TAYSin tilanne...!

Täällä ei mitään uutta. Yritän elää päivä kerrallaan ja olla ajattelematta tuota lakkoa, koska nyt on synnytys alkanut pelottaa - lähinnä pelko siitä, ettei ammattitaitoista henkilökuntaa olekaan saatavilla.

Liikkuminen on käynyt tosi kankeeksi ja paikallaan ollessakaan ei oikein meinaa löytyä hyvää asentoa. Viimisen viikon aikana reipas liikunta on jäänyt tosi olemattomiin, täytyy nyt yrittää ottaa itteänsä niskasta kiinni, ennen ku jämähtää ihan kokonaan paikoilleen. Taidankin lähteä aamulenkille nyt heti!

Pumpukka 32+2

Vierailija
15/72 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kysymästä pumpukka, minulla on kaikki hyvin. Tuollainen nesteen vuoto on kuulemma tyypillistä joillekin raksaana oleville juuri näillä viikoilla. Nyt se tosin on sitten jo loppunut. Lääkärissä oli niin tönkkö vuorokauden valvomisen jälkeen, etten osannut kysyä mitään lisäinfoa.

Minäkään en viitsi ajatella koko lakkoa. Saan muuten paniikin.

Yritä pumpukka ulkoilla, minäkin yritän viikonloppuna. Työ vie minusta sen verran mehuja, että illalla ei oikein lenkille jaksa mennä. Eilen tosi raahauduin väkisin kiertämään korttelin ympäri, että vauva saa edes vähän happea.

Kielo

Vierailija
16/72 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mä yritän kanssa olla ajattelematta koko lakkoa. Enkä kauheesti ookaan murehtinut, mutta kyllähän se vähän pistää miettimään. Mies jo sanoi, että pitääköhän alkaa pesemään saunaa..... ;-)

Mun piti kommentoida teidän juttujanne, mutta jostain syystä toinen sivu ei aukea, ni en pääse lukemaan samalla teidän juttuja enkä tietenkään muista mitä piti kommentoida.

Mä olen tilannut kestovaippoja netistä ja saanutkin jo monia kotiin. Meinataan alkaa käyttämään kestoja ainakin kotona ollessa. Mutta katsotaan sitten kuin homma lähtee luistamaan. Mitään fanaatikkoja ei olla, mutta aattelin ainakin kokeilla niitä. Ne on kyllä tosi suloisiakin!

Mietittiin just, että mitähän sitä oikein pitäisi ostaa. Vaunut ja turvakaukalo tilattiin, pinnasänky on (tosin ei patjaa), tuttipulloja, rintapumppu (tarpeesta ei tietoa....) ja äitiyspakkaus. Mitähän vaatteita pitäisi lisäksi ostaa? Tosin saan kaveriltakin jotain, kun niillä on 6 kk vauva ja pienet vaatteet on jo pienet niillä. Mitäs te muut olitte ajatelleet hankkia?

Perjantaina töissä päivällä supistele melkoisesti, joten otin illan ihan rauhallisesti. Tänään ei ookaan niin paljoa supistellut. Masuasukki on liikuskellut melko paljon kuten yleensäkin. Oma olo alkaa käymään vähän kömpelöksi esim. kyykistyminen on jo vähän hankalaa....

Ens viikolla olisi taas neuvola. Ja töitä 2,5 viikkoa jäljellä, ei millään huvittaisi..... mutta eiköhän se tästä.

Nyt hyviä öitä kaikille ja voikaahan hyvin!

Kille rv 32+1

Vierailija
17/72 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olikin taas neuvolapäivä ja aamulla kotona vaakassa käydessäni arvasinkin, että nyt tulee neuvolassa sanomista ja niinhän tuli - paino oli noussu 2 viikon aikana yli 3 kiloa ja tunnustin kyllä heti, että on tullut herkuteltua aika rankasti ja liikunta on jäänyt tosi vähiin. Terveydenhoitajan mielestä olisikin parempi jos tuo painon nousu johtuisi tuosta syömisestä - nyt sitten suolat, rasvat ja sokerit mahdollisimman vähiin ja jos paino silti nousee kovasti, niin sitten sokerirasitukseen... Sanoinkin, että tuo sokerirasitus onkin varmaan pahin uhkaus, minkä tällä hetkellä voi mulle esittää - antaa kyllä motivaatiota syömisten tarkkailuun. Verenpainekin oli hieman koholla, muuten kaikki ihan normaalia. Mä järkytyin kyllä itekin tuosta painonnoususta, vaikka en kylläkään ymmärrä, mihin nuo kaikki kilot muka on tullut. Mutta nyt siis yritän syödä kevyemmin ja liikkua enemmän!

Mäkin joskus mietin, että jos kokeilis kestovaippoja, mutta nyt se ei enää kiinnosta ollenkaan. Eli ainakin alotellaan kertakäyttösillä. Sen sijaan kantoliinaa ajattelin kokeilla, tuolla jo yksi odottaa, että opettelisin niitä sidontoja.

Meillä isommista hankinnoista on ainakin ostamatta vielä sänky (pitäisi käydä vaan ensin katsastamassa miehen vanha häkkisänky lainapaikassa, olisiko se ilman kunnostusta käytettävissä), turvakaukalo, sitteri ja itkuhälytin - meillä ei oikein hyvin saa vauvaa ulos vaunuihin nukkumaan ikkunan alle, joten tuo hälytin on ihan ehdoton. Sitten varmaan pitäs ostaa kaikkee pientä: tuttipullo, tutti, lisää sideharsoja, bepanthenia... Vaippoja meillä jo onkin ensi tarpeisiin, kun pakkauksessa oli ja siskolta sain kaikki heillä pieneks jääneet vastasyntyneen vaipat, samoin paketillisen liivinsuojia. Mä oon äitiyspakkauksen vaatteiden lisäks ostanut muutamia ihan pieniä vaatteita, kun ne pakkauksen vaatteet on niin isoja. Niin ja siskolta sain myös kahdet vain muutaman viikon käytössä olleet imetysliivit - toivottavasti käyvät vielä sittenkin kun maito nousee rintoihin. Mä oon muutenkin katellu imetyspaitoja - sisko ei kauheasti kehunut H&M:n imetyspaitoja ja muutenkin tykkään sellasista toisenlaisista, mutta ne on vaan niin tuhottoman kalliita, ettei raaskis ostaa...

Jos sit menis vielä vähäks aikaa kattomaan telkkaria ja sitten ajoissa nukkumaan, oon jotenkin aivan poikki tästä päivästä - oonkin kyllä ollut koko päivän menossa.

Hyviä vointeja!

Pumpukka 32+6

Vierailija
18/72 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joskus ehtisi kaupungille hankintoja tekemään....meillä siis suurin tehty ostos on se vaunusetti. Sängyn saimme sukulaisilta lainaan. Se on sellainen ihan pienen vauvan sänky, joten pinnasänky pitää vielä ostaa, mutta sen ehtii, kun vauva on mahan ulkopuolella. Olen muutenkin jättänyt ostokset vähälle, jotenkin sitä on niin taikauskoinen, että ei halua mitään vauvakamaa kotiin ennenkuin vauvakin on ' valmis' . No, pesuamme aiotaan hankkia, kun vaan ehdittäis joskus kaupungille. Meillä kaikki vauvaliikkeet (paitsi pelkät vaateliikkeet) on jossain markettialueella ja sinne pitää sitten mennä erikseen autolla. Ei voi vain kipaista lounaalla hakemassa jostain keskustasta.

Vaippa asiaa mietin vielä. Olen tällainen reilunkaupankahvinjuoja, joten kerttakäyttövaipat sopisivat tyyliin, mutta minulla ei ole ollut energiaa perehtyä asiaan. Ehkä mekin aloitamme kertiksillä (joita EI ole vielä hankittu).

terv. Kielo, joka tappeli tänään oikein kunnolla (uuden) pomonsa kanssa.

Vierailija
19/72 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jäin tässä ihmettelemään: mihin niitä bepanthenia ja peräpukamavoiteita tarvitaan (siis jos ei ole peräpukamia, vai onko teillä)?? Paljastan tässä ihan reilusti sen tosiasian, että en tiedä vauvojen hoidosta mitään. Olen pari kertaa vapaa valinnassa vauvahyllyn luona ihmetellyt niitä purkkeja purnukoita, mutta en ole osannut ostaa yhtään mitään. Olen vaan luottanut siihen, että asiat joskus selviävät.

nim. epätietoinen Kielo

Vierailija
20/72 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielo, toivottavasti olette pomon kanssa edelleen väleissä. Kysyit bepanthenista. Mun käsityksen mukaan sitä, voi käyttää vauvan peppurasvana (jos kovasti vaippaihottumaa) sekä sitä ilmeisesti voi käyttää rintoihin tai paremminkin nänneihin imetyksen alkuaikoina. Näin olen asian ymmärtänyt, mutta minäkään en varmuudella tiedä.

Tänään oli neuvola. Kaikki ok. Hemoglobiinia ei oo otettu nyt kahteen kertaan, oisin kyllä ehkä tänään varmuudeks halunnut, mutta terkkarin mukaan otetaan vasta seuraavalla kerralla. Sf-mitta oli inan verran alle käyrän, mutta ei kuulemma hätää. Vauveli liikuskeli taas ahkerasti, välillä vatsa myllertää kovasti ja liikuskelee kumman näköisesti.

Muutaman viikon päästä mennään myös käymään omalla lääkärillä klinikalla. Kiva mennä vielä ultraan ja nähdä omaa lääkäriä.

Voikaahan kaikki hyvin!

Kille rv 32+6 (huomenna taas viikot täyttyy :-D)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan