**ISOT ENSKAT TO-SU**
Huomenta!
Pistänpä uutta pinoa pystyyn. Ja jos mä en vaan rähmäisiltä silmiltäni nähnyt toista pinoa, niin jatketaan siihen...
tässä alkuviikon turinat: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11388494&p=&mpage=1&tmode…
-Amy ja Emmi, kohta lähdössä Jumbo-treffeille-
Kommentit (39)
Kiitos vielä Jumbon treffeistä,eli kiva saada nimille kasvot =)
Nää Isojen enskojen pinot on ihan hurjan suuria!! Menee puol päivää lukiessa,saatikka kommentoimassa...
Nyt ihan omaa napaa pikaisesti, mulla on ollu ihan super lauantai päivä.
Sain koko yläpihan laitettua talvikuntoon (kalusteet varastoon, kukat pois, j.n.e) ja alapihaakin haravoin ihan innolla...tämä kaikki koska Höpis nukkui koko ajan ja NUKKUU EDELLEEN! Siis ihan uskomatonta että meidän poika nukkuu nyt jo toista tuntia päikkäreitä,niinkuin siellä treffeillä mainitsinkin ettei täällä normaalisti saa mitään tehtyäpäivällä kun poika " roikkuu" kiinni jalassa koko ajan...no yöt onnex nukkuu kokonaan. Mutta oi mikä fiilis kun on saanut tehdä piha hommia rauhassa!! =)
Vielä menen nauttimaan ulkoilmasta ilman pikku miestä, palaan kommenteeraamaan paremmalla ajalla.
Lycka jonka tukasta roikkuu koivunlehtiä =)
Erittäin paljon kiitoksia treffeistä. Oli oikein mukavaa, otetaan pian uusiksi. Mistä tulikin mieleen, pitäiskö ruveta järkkäilemään uusia pelkästään äitien treffejä? Viimeksi ainakin oli tosi mukavaa.
Joel on oppinut eilisen aikana kävelemään puuta pitkin. Varsinkin sohvan reunaa pitkin pitää mennä koko ajan. Konttaa niin ettei perässä meinaa pysyä ja on koko ajan pystyssä jotakin vasten.
Joel ei oikeen suostu syömään ruokaa, missä on yhtään kokkareita. Ihan hienoja kaupan soseita vaan menee. Ja jos ei maitoa laita sekaan, ei poika suostu edes nielemään. Ollaan yritetty syöttää hieman kokkareisempaa, mutta pelkkää yökkäilyä se vaan on. Millähän Joelin sais hyväksymään myös pienet palaset, eihän ruokia aina voi ihan hienoksi soseuttaa?
InfluenssaG: Ajateltiin pojalle ottaa. Mietityttää vaan kun ollaan mukana rokotetutkimuksessa, että saako sen ottaa neuvolassa vai pitääkö mennä sinne ottamaan. Toi on kuitenkaan varmaan sellanen rokote etä tuskin on " kiellettyjen" listalla. Rota-rokotetta kun ei kuulemma saa tutkimuksen aikana ottaa.
Osse: Pikaista paranemista! On kurjaa kun joku tauti iskee, meilläkin kävi varmaan kaikki taudit peräkkäin.
Pi-Ki ihan tuntui surkeelta lukea mitä kaikkea teillä on elukoille sattunut. Toivottavasti pikkunen parantuu! Ja Artun liikkumisesta vielä, mä en ite vielä liikkunu 9kk:n ikäisenä. Makasin kuulemma vaan kyljelläni koko ajan. Usko pois, saat vielä juosta kohta pojan perässä. Meillä ei ryömitty ollenkaan vaan suoraan lähti Joel konttaamaan.
Nyt alkaa olla Joelilla iltapuuron aika eli taidanpa lähteä keittelemään, poika kun vielä juoksee kävelytuolilla pitkin kämppää.
Henna, Joel (melkeen 7,5kk) ja Ninni 17+1
Me ollaan palattu mummula-reissusta! Oli tosi kivaa, mutta kiva toki palata kotiinkin...ja iskälläkin oli tainnut olla meitä jo ikävä :)
Eilen käytiinkin ottamassa Amyn joukkueelta turpiin....hrmph.... :) Tänään oltiin koko päivä kaveriporukalla nauttimassa syyspäivästä grillailun & savusaunailun parissa, Nakkikin nautti kun oli vauvakavereita ympärillä. Huomenna mulla taas matsi (mikäs ihmeen himourheilija musta on tullu yhtäkkiä...?!?).
Tuossa nyt ihan pikaiset päivitykset meidän tekemisiin. Nyt mässyttämään lisää herkkuja...ihan kauheeta herkuttelua ollut koko päivä!
Öitä!
Makkara & Nakki 7++kk
Viime viikolla tuli Hilulle kuusi kuukautta täyteen (herramunjee, missä tuo aika menee!), joten kaipa me nyt sitten ollaan kans näitä isoja...
Siippa lähti johonkin junttikavereidensa gettogethereihin. Mietinkin juuri, että kun toinen on saanut olla liipanteessa kolmena peräkkäisenä viikonloppuna, niin olenkohan liian lepsu toisen menemisien suhteen. Ite olen tainnut olla pois vauvan luota (jollei oteta koiran ulkoilutuksia mukaan) kaksi viikkoa sitten kolmen tunnin ajan kun kävin kavereiden kanssa elokuvissa...
Munkin pitää ehdottomasti osallistua tuohon talogalluppiin joka oli joku hetki sitten. Eli mun unelmatalo on ehdottomasti tuollainen 50-luvun rempattava rintamamiestalo. Takka sais olla ja tilaa tietnkin sopivasti. Tonttikin saisi olla minimissään yli tuhat neliötä, mutta niitä ei pahemmin ole kaupungissa. Voi kyllä olla ihan vaan unelma, siipasta kun kaikki ennen 90-lukua rakennetut asunnot on ¿vanhoja mörskiä¿ ja sen mielestä semmoinen ei ole mies eikä mikään, joka ei itse taloa rakenne. Sen isä oli aikoinaan mennyt töitten jälkeen rakentamaan heidän kotitaloa ja tullut kotiin kahden kolmen maissa ja mennyt taas kuudeksi töihin... Ei meille sellaista kiitos! Mutta jesta oikeessti kuinka tuollaisen munkin ¿unelmatalot¿ (eli kaikki uusiksi), maksaa!
[color=purple] Tikru [/color] oli löytänyt Ronjalle nimikkokirjan :) Meillekin sisko roudasi tuossa muutama sitten aimo kasan hilloja (=lakkoja) pakastimeen. Kun pitää Hillalla kuulemma olla hilloja. Ööö... ja tuo ei nyt taas välttämättä liity asiaan mitenkään, mulla on taas aivot tosi terässä ;)
[color=purple] AinoAurora [/color] mietti sähkölaskuja. Pitää sen verran mainita, että kun me muutettiin tänne ja tuli sitten ¿viralliset¿ kulutuslaskelmat, selvisi, että meillä sähkönkulutus oli melkein nelinkertainen (ja sähkölasku kaksinkertainen) tuohon edellisen asukkaan arvioon. Meikäkin muka tällainen ekopiipertäjä (no mainittakoon, että eilen tuli taas uudet laskelmat ja oltiin saatu pienennettyä kulutusta 1500kWh...). Meillä on ainakin vessan lattialämmitys kaamea syöppö. Siellä kun on tuota lämmityspiuhaa kaksinkertaisesti normaaliin verrattuna (normaalisti sitä ei ole kun ¿kävelyalueella¿, meillä on jokapaikassa. Sehän onkin hirmu tärkeää, että esim. pesukoneen ja kaappien aluset on lämpimiä).
[color=purple] Pi-Kin [/color] Arttu osaa jo hieman istuskella!¿ Hienoa! Mainittakoon tähän yhteyteen, että Hilla 6kk ei edes käänny muutamia vahingtossa-mahalta-selälleen ¿tapauksia lukuunottamatta... Ja mitäpä sitä tosissaan turhaan ryömimään, jos on omat konstit saada aina haluamansa :) Minä olen kovasti miettinyt tuota influenssa-rokotetta, pitäisi kuulemma päättää ensi neuvolakäyntiin mennessä. Tällä hetkellä olen kyllä sitä, mieltä ettei otettaisi. Me ollaan kuitenkin oltu rokotetutkimuksissa, jossa saatiin hepatiittia (-B:köhän se oli? Olen selkeästi todella tietoinen lapseni asioista...) vastaan rokoite, mutta rota-rokotetta ei otettu- Tiedä sitten mikä tämä mun logiikka oikein on... jotenkin vaan tuntuu, ettei kai sitä nyt kaikkea vastaan tarvitse rokotella. Itse olen kuitenkin aina ollut super-terve, joten josko Hilla olisi tullut siinä muhun.
[color=purple] Han [/color] on ollut jo joululahjaostoksilla :D Mäkin olen jo kovasti alkanut miettiä mitä kenellekin hankkisi. EI tarvitse sitten joulukuussa mennä rattaitten kanssa kaameaan tungokseen!
[color=purple] Jepsis [/color] on ollut ajoissa liikkeellä vapaa-illan kanssa. Hyvältä kuulostaa!
[color=purple] Mammis [/color] kyseli kodin lapsiturvallisuudesta. Meillähän tuo ei ole juurikaan ajankohtaista vielä kun muksu ei liiku. Mutta ainakin mun täytyy heittää hyvästit ikkunalaudalla oleville kukille (juuri sopivalla korkeudella vetää ne alas). Ja keittiön kaapit ja laatikot tytyy teljetä kepatsulla. Muistan vieläkin elävästi kuinka siskonpoika reilu 6 vee sitten aina veti siskon kodissa ison alalaatikon auki ja nojasi siihen jolloin se meni kiinni ja sormet jäi tietty osin väliin. Kauhea märy ja parin minuutin päästä homma uusiksi... Ja koiran sapuskat täytyy laittaa jonnekin fiksuun paikkaan. (Meillä muuten eilen koira leikki motivointipallolla ja se pallo meni Hillan tykö joka sitä tietty rupesi rämppäämään, niin koira valenäykkäsi (juu, ihan itse keksin tämän sanan...) Hilua. Siis nappasi, muuta siis ei osunut. Pitää kyllä olla tosi tarkkana jatkossa, koska koiralla toki on omat jutut, mutta toki lapsi on ykkönen). Mutta nuo ajat tuntuu vielä niin kaukaisilta...
[color=purple] Lycka [/color] seillä on reippaillut pihalla! Vitsi, kyllä meidänkin pitäs saada oma piha!
Onnittelut [color=purple] Hennan [/color] Joelille uus ista taidoista!
Juupajuu, pitäs lienee mennä koisimaan jo kohtapuoleen. Eilinen yö oli meillä ihan siedettävä: menin jo ysiltä koisimaan ja muksukin koisi kahteentoista yksillä vauhdeilla (kai), pari kertaa hiljeni tutin avulla ja kahden maissa tuli viereen nukkumaan ja siinä sitten tankkaili muistaakseni kolmesti ennen ylösnousua. Mutta suuri askel oli nyt se, ettei yöllä kuuboiltu hereillä (meillä herättiin to-pe yönä vähän ennen viittä, ke-to ¿yönä kolmelta ja ti-ke yönä oltiin hereillä 12-05). Ja heräilysaldo oli alta kymmenen :) Ilolla odotan seuraavaa yötä.
Coltsfoot ja Hirmu 6kk
hihittelen täällä Bejbin liikennejutuille...tämä Vantaa on tosiaan ihan typerä paikka autoilla!!! IsäKyrsä täräytti eilen 430¿ sakot!! Huhheijaa. Se oli menossa autolla käymään poikien peli-illassa ja otti sinne mukaan yhden oluen, jonka oli asettanut auton pullotelineeseen - oli varmaan hauska näky, kun tyyppi vetäisee ylinopeudella tutkaan bisse pullo (korkkaamaton kylläkin) käden ulottuvilla!! Mutta kumma kyllä eivät olleet edes puhalluttaneet!
Nakki nukkuu ulkona ja SakkoKyrsä lähti raksalle. Mun pitäis pakkailla kesävaatteita ja -kenkiä varastoon...
Nyt tulikin mieleen kysymys - missä vaiheessa teidän lapsoset on siirtyneet kaksiin päikkäreihin? Nakki on nyt jättänyt aamutirsat pois. Sikäli huono homma, että on sitten tosi väsy jo ennen lounasaikaa...mikä huono sen takia, että just tuohon ajankohtaan ajoittuu kaikki meidän " aikataulutetut aktiviteetit" . En siis haluais aikaistaa lounasta enkä antaa Nakin enää siinä vaiheessa ottaa tirsojakaan. Pitäis ehkä koittaa laittaa sitä illalla nukkumaan vähän myöhemmin; jospa sit nukkuis aamulla pidempään?
Leppoisaa sunnuntaita!
Makkara & Nakki 7++kk
Ja synttärionnea Hillalle!
Makkara
Heippa isot ja kokeneet enskat!
Meidän tyttö on 5 kk, yli 9 kg ja pituutta on niin reippaasti että kaukala alkaa olla pieni.
Kävimme eilen kiertelemässä vauvatarvikeliikkeitä ja siellä meille suositeltiin Britaxin two way eliteä. Jotenkin kuitenkin itselle jäi sellainen olo, että meidän tyttö on liian pieni siihen. Eli kysynkin, että jos täällä pitkien lasten äitejä niin on Britaxin secura käynyt kovin nopsasti liian pieneksi? Tarkoitan siis, että onko lapsen ollut hankala istua kun tuotahan ei saa kääntää kasvot menosuuntaan. Nyt kun kotona netistä tutkin, niin jollain lailla tuo secura tuntuisi paremmalta, koska tyttö vielä iältään pieni.
Kiitos jos jollain jotain kommenttia. Kuukauden sisään on uusi istuin hankittava...
t. iida-linnea ja tosi kovassa nuhassa oleva tyttönen
[color=maroon]Jos Mammis käyt tätä lukemassa, niin kiva kuulla että Oona oli aamulla ihan entisenlainen aurinkoinen itsensä, eikä yölläkään tarvinnut oksentaa :)
Makkara, meillä siirryttiin kaksiin päiväuniin puolen vuoden tietämillä.
Selkeytti silloin rytmiä ja kahdet hyvät unet tuntui paremmilta kuin kolmet huonot. Nythän meillä pärjätään jo yksillä unilla, jotka onkin sitten jo mukavan pituiset (2-3 tuntia).
Iida-Linnea, Aleksi siirtyi turvaistuimeen vasta 7kk iässä, vaikka oli tuolloin jo 74cm, mutta siihen asti pää mahtui hyvin vielä kaukalon sisäpuolelle, mikä kai on edellytys. Jalat tuli toki yli hieman, mutta se ei haitannut kun eivät kuitenkaan osuneet auton penkkiin.
Me päädyttiin Gracon cosmic xtp -istuimeen, ja oli kyllä tosi hyvä ostos.
Toki melko arvokas, mutta kaikin puolin hyvä ja turvallinen ainakin testien mukaan. Se ei ole niin väljän oloinen kuin tuo Britax, eli siinä varmasti pienempikin lapsi pystyy istua ihan hyvin. Silti siinä pystynee istua kolmeen ikävuoteen asti selkä menosuuntaan, koska jalkatilaa jää runsaasti takapenkkiin päin. Tarvittaessahan sen saa myös kääntää selkä menosuuntaan ja turvavyöistuimeksi.
Nyt pitää mennä vääntämään pizzapohjaa..
Viipero & Aleksi 11kk
Iida-linnea: Britaxin securasta en tiedä, mutta oletteko harkinneet Gracon cosmicia..? (Pikainen vilkaisu, lastentarvikkeen sivut antaa hinnaks Gracolle +/- 325¿ ja AT-lastenturvassa Secura 348¿)
Meidän neiti oli 5,5kk kun laitettiin cosmiciin, ja hyvin on mennyt siinä. Siinähän on se rulla millä saa nostettua peppua vähän, ei mun mielestä kuitenkaan ihan nukkumisasento, mut sinne päin..
Gracosta seuraavat tiedot: " Hyväksytty 25 kg saakka etupenkillä ja 18 kg saakka takapenkillä tukijalan kanssa (n. 5 kk - n. 4/5 vuotta). Hyväksytty kasvot menosuuntaan asennettuna vyöistuimena auton 3-pisteturvavyön kanssa 15-25 kg lapsille (4-5/6 vuotta)."
Suosittelen tuota, mutta en todellakaan tiedä tuosta securasta mitään.. :)
Nyt syömään!
Bejpi ja Eveliina 9kk+
Ps: Jos olet nähnyt Cosmicista sen testivideon missä lapsi ja istuin lentävät autosta pois, älä usko siihen. Tuon saa todella tukevasti kiinni! :)
Mun pitää tuohon tunnustaa, että meillä tyttö ei ole koskaan nukkunut kaksia päikkäreitä (tietenkin tuo ihan superpikkuvauva kausi erikseen) enempää. Hillan ollessa reippaan kuukauden, nukkui vaan yhdet päikkärit ja loppuilta olikin melkoista härdelliä muksun ollessa yliväsynyt. Ihan hävettää, etten tajunnut että yhdet päikkärit ei todellakaan riitä pikkuvauvalle. Ajattelin, että toinen nukahtaa kun on väsynyt pikkunukuttamiseen. Nyt meillä nukutaan aamu- ja iltapäiväpäikkärit (mikä on tuon tytön hyväntuulisuuden perusteella ihan sopivasti) aina kun lähdetään pihalle vaunuilemaan, mutta auta armias jos meikä on niin laiska ettei viitsisi pihalle lähteä! Innolla kyllä odottelen talven paukkupakkasia, jolloin saa pakata itsensä, muksun ja koiran toppakasaan useamman kerran päivässä :D
Ihan hirvee olo....poika putosi sitten meillä ekaa kertaa (toiv. vikaa kertaa) sängystä!! Johan siinä meinasi sydän särkyä, kun kuulin toisen parkuvan. Olin pesemässä kylppäriä ja ukko pukemassa poikaa ja kääntänyt selkänsä hälle varmaan sekunnin murto-osaksi =( ja siitä sitten mätkähti lattialla poloinen....onneksi tämä sänky ei ollut kovin korkea mutta mutta...
Onneksi ei taitanut mitenkään pahasti käydä, kun poika ollut kohtalaisen pirteä, aavistuksen väsyneempi. Mua kait hiukan rauhoitti se, että " jokainen" vauva putoaa ainakin kerran jostain....ja kun mä just olin ukolle hiljattain sanonut, ettei meidän poika sitten kuulu tähän tilastolliseen joukkoon. Noh tämä ei varmaan vielä mitään....mitä kaikkea vaaratekijää ja tapaturmaa on vielä edessä, kun kaveri lähtee kävelemään...en haluu ees aatella =)
palailen ensiviikolla kommentoimaan paremmalla ajalla
mykis ja S 8 kk
[color=green]*haaukotus*mikä väsymys! Vaikka nousin tänäänkin vasta puolilta päivin sängystä¿ No, ehkä se väsymys johtuu just siitä.
Huomen aamulla pitääkin lähteä Artun ja Nelli-koiran kanssa ajoissa tallille, kun sinne tulee kiropraktikko, joka saa naksautella Nellinkin selkää. Pirullisen kallista vaan (50e kerta), mutta täytyy kokeilla, kun se tulee nyt hevosta naksauttamaan. (Siis ei mulla ole hevosta, vaan miehen siskolla.) Saa nähdä, mitä Nelli itse tykkää ajatuksesta ;)
HENNA, tuosta kun Joel ei syö kokkareista ruokaa: ootko antanut mitään sormiruokaa vielä maisteltavaksi? Tuo vissiin on muutenkin suht¿ yleinen ongelma, että ei meinaa kököt mennä alas. Arttu tosin tykkää ¿ syödään jo 8kk ruokiakin, kun meillä päinvastoin litkumaiset ruoat ei meinaa mennä alas. Mutta siis voisiko sormiruoista löytyä apu? Eli jos Joel itsekseen totuttelee, niin kohta voi mennä äipän tarjoamat lusikallisetkin alas ;) Meillä ihan pop on maissinaksut ja kurkku. Samoin leipää menisi, mutta sitä en uskalla antaa kuin pieniä muruja kerrallaan, kun A tunkee kerralla hirmu määrän muuten suuhun¿ Ja siis yleensäkin kaikki ruoka, mitä saa imeä ja maiskutella itse käsin, on aivan in! :)
Ja COLTSFOOTIN Hillakin jo 6kk! =) Mihin aika katoaa? Kuis viime yö meni???
MAKKARA, meillä Arttu nukkuu edelleen mieluiten kolmet unet. Ainoastaan, jos ollaan jossain liikenteessä, niin sitten jaksaa olla hereillä, kun saa tiirailla maisemia (esim. kaupassa kärryissä istuessa) :D, eli silloin nukkuu päivässä kahdet unet. Ensi viikosta alkaen koitan vaihtaa rytmiä kaksiin uniin, eli n. 11:30---> ja toiset joskus 16 -->, kun Artun serkkutyttö tulee hoitoon, niin hyvällä tuurilla nukkuisivat sitten samaan aikaa tuolloin puolilta päivin :)
I-L, kokemusta istuimista ei kyllä ole, mutta me ostettiin just Artulle se Britaxin two-way-elite. Mun mielestä tärkeintä vaan oli, että sama istuin menee ¿loppuun asti¿, eli selkä meno- ja tulosuuntaan, 25kg asti. Ja isollehan se ehkä vähän näyttää, mutta hyvin Arttu siihen kuitenkin meni, kun 5-pistevöillä saa niin tukevasti siihen istua tönöttämään =)
Voi MYKIS, niinhän se on, että kyllä nämä meidän pojat ja tytöt tulee itteään kolhimaan vielä monet monet kerrat elämän aikana :/ Onneksi ei sattunut mitään pahempaa, joten no hätä! :)
Nyt pakko juosta vessaaaaan! =)
Pi-Ki ja Arttu 7kk
moikkis tyypit pitkästä aikaa...
Meillä tuntuu arki espoossa menevän niin kovaa kyytiä etti kerkeä kauheasti kirjoittelemaan... Mutta nyt ollaan oltu jo muutama päivä täällä mummulassa jossa on hoitajia ja sen verran pysähtynyttä että aikaa meinaa jäädä ylikin :)
Iida-Linnea: Ellin serkulla on tuo Britax secura ja poika on nyt 2 vuotias ja yli 90 senttinen eli pitkä ja mahtuu siihen edelleenkin ihan hyvin selkä menosuuntaan. Ajateltiin itsekin tuota istuinta kun se on testeissä pärjännyt parhaiten. Toinen hyvin testeissä pärjännyt on ollut maxi cosi mobi. KÄydään kokeilemassa kumpi paremmin sopii meidän autoon ja otetaan varmaan sit se. Tuli vaan mieleen kun kyselit siitä mahtuvuudesta.
Treffitkin teillä oli ollut... ehkä taas joku kerta tullaan mukaan :)
Ollaan täällä hämeessä ainakin huomiseen tai enintään ti-iltaan koska keskiviikkona on sit lattarit.
Lueskelen vielä teidän jutut ajatuksella että olisin paremmin kuvioissa mukana...
Mutta ihanaa syksyä teille kaikille ihanaisille! :)
t.iiris ja E 8,5kk
olipas kiva kuulla Iiriksestäkin pitkästä aikaa! Teilläkin siis mummolaloma menossa - eikös ole ihanaa vaihtelua tuommoinen " täysihoito" ?!
Mykikselle halauksia ja sympatiaa...on tosiaan varmasti kamala tunne. Pitää vaan koittaa lohduttautua noilla tilastoilla, että jokainen vauva tosiaan jossain vaiheessa jostain tipahtaa. Täällä vielä toistaiseksi toivotaan, että Nakki olis joku tilastollinen outlier ja säästyisi mokomilta...toiveajattelua, tiedän :)
PiKi - haluaiskohan se teidän heppakiropraktikko tulla tännekin naksauttelemaan?! Mulla on niiiiin kamalassa kunnossa selkä & niska että auts auts auts :( Mutta kerrohan, miten se sitä teidän hauvelia käsitteli, ja tepsikö!
Kiitoksia päikkärivastaajille! Nakki taitaa edelleen nukkua vähän ikätovereitaan enemmän ja valvomisjaksot on lyhyempiä...tuntuu tosiaan se aamupäivän reilu kolme tuntia vähän sinnittelyltä. Vuorokaudessa nukkuu about n.16h; yöllä 12h, ekat päikkärit 2-3h, tokat päikkärit 1-2h.
Mulla sit oli tässä iltasella inhottava migreeni ja jäi pelikin väliin - tosi pettynyt olo siitä :( Mulla oli nuorempana usein migreeniä, mutta sit oli lähes 10 vuotta taukoa. Alkuraskausaikana oli pari kohtausta, sen jälkeen ei mitään...mut nyt on reilun viikon aikana ollut jo useamman kerran. Sydämestäni toivon, että tämä liittyy vaan johonkin hormonihommeleihin (kroppa varmaankin on nyt palautumassa " normaalitilaan" kun menkatkin alkoi), eikä tule tavaksi...
Oli muuten ihana lukea, että Oonan tauti meni nopsaan ohi! Kuulosti kamalalta, melkein tuli tippa linssiin täälläkin :(
No mutta nyt nukkumaan, vähän vielä päässä jyskyttää...
Makkara
Pi-Ki ollaan yritetty banaania, korppuja ja kurkkua. Banaani ja kurkku on Joelin mielestä niin pahaa, että ihan puistatuttaa. Yökkäilee jo kun näkee. Korppuja jonkin verran jyrsii, mutta nekin pehmenee aika nopeesti ja sit lähtee isoja paloja. Täytyy yrittää ettiä niitä maissinaksuja, lähikauppojen valikoimiin ei kuulu,useesti oon kysyny.
Nyt kun on turvaistuimista puhuttu, niin ihan pakko kysyä tämmöstä. Me saatiin turvaistuin tutulta kun he saivat lahjaksi samanlaisen jonka olivat jo ostaneet. Ohjeissa lukee " 0-10 kg lapset selkä menosuuntaan, 10-18 kg lapset kasvot menosuuntaan etu- tai takapenkille." Onko tämä nyt ihan oikeen? Eli siis ei saisi laittaa selkää menosuuntaan tommoselle ku Joel? Saako niin edes kuljettaa vai lähdetäänkö ostamaan uusi?
Nyt BB:n pariin.
Henna, Joel ja Ninni
Löysin muuten nettiä selailemalla aivan ihana vaunut! Harmi vaan, että ovat saksassa eikä mitään tietos mitä tossa lukee. Täytyypi käydä avopin luona, hän kun on asunut saksassa monta vuotta eli kieli on hallussa. Tässä linkki vaunuihin: http://www.mytoys.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/de/-/DEU/Displ…
Vielä kun monta vuotta olen Nallu-Puh fani ollut niin näihin rakastuin. Kiva vaan olis tietää saako selkänojat ihan makuu-asentoon, eli käykö kopalla ihan vauvasta asti. Niin ja posti/rahti kulut kiinnoostaisi kans.
Eli nyt sinne BB:n pariin.
Henna, Joel ja Ninni (taas)
[color=#8B008B]Tulenpa taas kuokkimaan tänne, ensi perjantaista tullaan Oonan kanssa sitten jo ihan ¿luvallisesti¿. ;)
Meillä oli kyllä aika painajaismainen ilta eilen Oonan oksentelujen takia.. :( Kiitos vaan kaikille kompanneille (Viipero, Makkara etc)! Aamulla onneksi vierestämme heräsi iloisesti jokelteleva ja jumppaileva tytteli! :) Kyllä oli avuton olo eilen illalla ja yllättäen ei ole tämä mamma paljoa nukkunut, mutta onneksi ei kestänyt tuon pidempään. Toivottavasti tänä yönä nukuttaisiin sitten vähän paremmin. :)
Kiva muuten kuulla kommentteja ja kokemuksia noista turvaistuimista, meilläkin se kai tulee kohta puoleen eteen. Ollaan kerran käyty liikkeessä katsomassa & ihan ok vaihtoehtoa (molemmat sellasia 2 suuntaan meneviä) toinen oli se Britaxin two way elite, toista en edes muista..
MAKKARALLE noista unista, meillä taidetaan alkaa siirtymään juuri näillä main vain 2 uniin. Tosin riippuu vähän päivästä. Jos nukkuu aamupv unet vain 20-30min, päikyt n. 2h niin kyllä Oona iltasellakin kaipaa pientä torkahdusta, on muuten sellanen känkkäränkkä että! Mutta tänään esim meni unet 11.15-12.30 ja 15.45-17.45 ja juuri tuossa 21.30 kieppeillä sitten sänkyyn..
Voi MYKIS ¿ voin vain kuvitella miten kamala fiilis on kun toinen putoaa lattialle!!! :( Onneksi ei kuitenkaan sattunut pahemmin. Kyllähän niitä kolhuja tulee.. Meilläkin kun jo konttausta yritetään ¿ tekisi mieli hankkia jonkin sortin kypärä neidille kun on otsa ja leuka kolahtaneet jo sen verran useasti lattiaan..
HENNA ¿ nuo vaunut näytti NIIN SÖDEILLE että!!! WOW! * toinen Puh-fani tunnustautuu *
Toivottavasti MAKKARAN pään jyskytys on helpottanut.. Ei varmasti ole kiva fiilis.
Ok, nyt kattoon kuka tippuu BB:stä. Huiskutuksia kaikille ja hyviä öitä!
Mammis & Oona 5 pv vaille 6kk :) [/color] [color=red]♥[/size][/color]
[color=green]Siis mun menkat on myöhässä, pillereistä huolimatta! Täh!?! En voi olla raskaana! Oon mä ne säännöllisesti syöny, kerran unohdin (vai 2), kun otan ne illalla, niin otin heti aamulla kyllä. Ei kai e-pillerit niin herkästi tehoansa menetä??? Ja kaiken kukkuraks mulla oli tänä aamuna silmät ihan turvoksissa, ja naama ollut koko päivän täynnä pienen pientä syherönäppyä, mitä ei silmällä oikein näe, mutta kädellä tuntee. Ihan kuin ois hiekkapaperia koko naama. SIIS MITÄ TÄMÄ ON!?!?! Äsken tähän istuessa tuntui housuissa jo siltä, että nyt ne alko, mutta ei - v.vuotoa senkin edestä. TÄH TÄH TÄH?!?! Siis viime kierrossa menkat alko lauantaina aamupäivällä, ja nyt on jo su-ilta! Ei luulis pillereillä olevan tuollasta epäsäännöllisyyttä?
Voeee hyvänen aika sanon minä... En kyllä oikeesti usko olevani raskaana, vaan jotain muuta tämä on - mutta mitä?
Eilen vielä laskeskelin, kun hain uuden 3kk pillerisatsin, että jos jättäis sen jälkeen pillerit pois ja yritys päälle - laskeskelin mahd. LA:ta, jos tärppäis heti, ja lokakuulle näytti menevän. Sekin siis melko aikaista, (ja tietysti HYVIN ep.tod.näköistä muutenkaa, että ekasta yrityksestä tärppäis), joten mitäköhän sitä sitten tekkeepi, jos jo nyt? No ei kai sentään. Sais miehellä kyllä jo supersiittiöt tulla, että pillereistä huolimatta oon paksuna ;D Mutta ONKO IDEOITA, MISTÄ TÄMMÖNEN VOI JOHTUA??? Ihan kuin ois joku hirmuinen hormoni-häiriö?
MAMMIS ja Oonakin tulee ens viikolla tänne meitin pariin, jipiii!!! =) Toivottavasti Oonan oksentelu ei vaan saa enää jatkoa!
MAKKARA on kärsinyt kanssa tästä veemäisestä vaivasta nimeltä migreeni :( Mullahan meni raskausviikot 14-19 lähes joka päiväisissä migreenikohtauksissa. Ennen raskautta oli aina kerran kuussa 1-3pvn migreeni, jotenkin liitty kuukuautiskiertoon. Migreenilääkkeet ja kaikki on, mutta raskaana ollessa oli tuskaa, kun sai vaan Panadol 1000mg popsia, eikä se tietysti mihinkään auttanut. Kamala vaiva!
IIRIKSELLE vilkutukset täältä - ollaan muuten kuulema kaimoja :) Eikös ole hyvä nimi meillä!!! :D
HENNA, jos keksit vielä hyviä sormiruokia, mistä ei lähtis isoja paloja, niin kerro heti! Oon koittanut mielessäni kaikkea pähkäillä, mutta olen niin ylivarovainen, ettei vaan pieni tukehdu, kun ahmii... Joten kaikki ideat jakoon! :) Ja tuosta istuimesta..hmm... Suositushan olis kuulema pitää 3-vee asti lasta selkä menosuuntaan, ja toi meiän istuin antaa suosituksen, että vähintään 15kg asti istutetaan selkä menosuuntaan. Mutta en sitten tiedä... Minkä merkkinen se istuin on? Ja oli yli-ihanat vaunut kyllä! Samoin kuin Emmaljungalla on ne uudet maastokuosit aivan ihanat - ja niin on niissä hintakin, heh!
Mutta nyt juoksen taas kurkkaamaan, että mitä tuolta alhaalta tulee, kun tuntuu sille (yöks)... Siis jollei ne oo menkat, niin voi hyvää päivää... On tämä omituista!
P
Pöh, mä just viikolla rupesin Ainolle " säätämään" uutta rytmiä, eli lounas ennen päikkäreitä, ettei tarttis herätellä jne, mutta tänään käytiin aamupäivällä Bauhausissa ja aikansa kiukuttuaan neiti sitten päätti kotimatkalla nukahtaa, 20 vaille 11 :/ Nyt se vetelee edelleen sikeitä tyytyväisenä, jäi siis lounas aamupäivällä syömättä... No, huomenna taas on pakko yrittää uudestaan. Muuten menee nää syömiset niin " iltapainotteisiksi" ettei tuu mitään kun vähän väliä pitäis syödä ja Aino hermostuu vaan.
Kiitos treffeistä meidänkin puolesta, oli kiva nähdä uusia naamoja! Ens kerralla treffataan kyllä vaikka siellä HopLopissa, niin pääsee touhuamaan :)
Iida-Linnea, se " Ainokainen" body oli name it:in body, täälläpäin niitä oli joskus keväällä ainakin vähän joka nurkalla, joka vaan ko. merkkiä myi. Täytyypä katsella, jos vielä vastaan tulee.
Nyt meen tekemään ruokaa tai jotain " järkevää" :)
t. Ope ja Aino 11,5 kk